הלגונה הכחולה

עודכן לאחרונה: פברואר 16, 2023

הלגונה הכחולה הינה שמורת טבע אשר הדרך אליה ארוכה יחסית ואין שום כביש סלול המוביל אליה. בביקורכם – אנא כבדו את המקום, שמרו על החוף, האלמוגים ואוצרות הטבע הגלומים בו. אם אתם מחפשים חוויה קרובה יותר ניתן להזמין חושה או מלון בסיני ולבקר בלגונה הכחולה בפעם אחרת.

בקצרה (אמ;לק)

  • הלגונה הכחולה היא שמורת טבע מעט צפונית לראס אבו גלום, מתחם שקט ובתולי של חוף מדהים ומים בצבע טורקיז.
  • ללגונה הכחולה מגיעים בנסיעה של כשעתיים בשטח מכיוון נואיבה, או בנסיעה קצרה מראס אבו גלום. 
  • רצועת החוף כולה נמצאת בהתפתחות והתנאים שם הם בסיסיים יחסית. 
  • לשון הים הנכנסת לחוף היא מקום מושלם לקייטסרפינג משום הרוחות הערות במקום. 
  • המקום מתאים במיוחד לטיולי יום ולמבקשים להעביר את הזמן בשקט ובשלווה, וכאמור לחובבי הקייטסף שימצאו בלגונה את התנאים האידיאליים לגלישה. 

כשמתקרבים ללגונה הכחולה ומתחילים לראות את לשון הים הנכנסת אל החוף, שקטה וצבועה בטורקיז מסנוור, התחושה הראשונית המתקבלת היא שהגעתם לגן עדן. רצועת חוף שקטה ומבודדת עם רוחות נעימות ומעט נוכחות. אם חיפשתם מקום לטייל ולהתבודד באמצע הטיול לסיני או סתם לראות את הזריחות הכי יפות בעולם – כנראה שזה המקום בשבילכם.

הלגונה סיני

אזור הלגונה הכחולה הוא למעשה המשך של רצועת ראס אבו גלום (נמצאת כ-5 ק"מ צפונית לה) והוא פחות מפותח מיתר החופים בסיני, אולי משום שההגעה אליו מסורבלת מעט ואולי משום ריחוקו היחסי מהכביש, אבל אין אדם שמגיע לשם ולא מתאהב במקום. המקום הוא אחת משמורות הטבע היפות ביותר בסיני והוא מומלץ מאוד לטיול של יום או חצי יום, כדי לשבור את השגרה ולתפוס קצת שלווה מול נוף מדהים של ים בצבע טורקיז, ומשחקים מרהיבים של אור וצל בין ההרים לחוף. 

איך להגיע ללגונה הכחולה?

כדי להגיע ללגונה הכחולה צריך ממש לרצות. ניתן להגיע מכיוון נואיבה בנסיעת שטח של כשעה וחצי, דרך הכפר ביר זע'יר, ברכב שטח או בטנדר בלבד, בין ההרים הגבוהים של סיני ובדרך חתחתים קשוחה אך חווייתית. נסיעה כזו עולה כ-500–700 לירות מנואיבה. אפשר להגיע גם מכיוון דהב  בנסיעה של כ-15 דקות בטנדר מראס אבו גלום שעלותה כ-50 לירות. כל מארח בראס אבו גלום ייקח אתכם את הדרך הקצרצרה הזו בשמחה ובחפץ לב. מיטיבי הלכת יכולים לעשות זאת גם ברגל – כשעה וחצי של הליכה איטית מאתר ה-Blue Hole שנמצא בקרבת העיירה דהב. כך או כך, הדרך תהיה שווה את זה. אפשר (ואף מומלץ) גם לצאת לטיול משולב שכולל את ראס אבו גלום וה"בלו הול" – טיול יום מעניין שיעשיר ויגוון את החוויה שלכם מסיני. 

הערה חשובה בעניין הדרכים והמרחק ללגונה הכחולה – על אף שלא מדובר בספורט אתגרי או מסלול קשה במיוחד, עדיין מדובר בשטח מדברי יבש ובעיקר לא צפוי. עשו לעצמכם טובה ואל תרדו לסיני לפני שערכתם ביטוח נסיעות. זה עולה כמה שקלים ושווה את הראש השקט.

מה אפשר לעשות בלגונה הכחולה? 

משום הרוחות המגיעות מכיוון הים (לעתים חזקות ממש) זהו מקום מושלם לקייטסרפינג ולשון הים הרדודה מספקת משטח נפלא לגלישה. בחלק זה החול הלבן משתקף בתוך המים ויוצר מראה נדיר ביופיו של טורקיז עוצר נשימה וגם מקום שבו אפשר להיכנס למים ללא חשש ממפגש לא נעים עם סלעים או קיפודי ים. בחורף הרוחות חזקות מאוד והטמפרטורות צונחות ועל כן פחות מומלץ להגיע לאזור בתקופה זו.

הזריחות בלגונה הכחולה הן גם מהיפות שתראו בימי חייכם, כאשר השמש מבצבצת מבעד להרים הרחוקים וצובעת את האופק כולו בגווני כתום-אדום. משום החושך הכמעט מוחלט, בלילות אפשר לראות אלפי כוכבים מאירים את השמים ואם יתמזל מזלכם, בלילות חשוכים במיוחד ללא ירח, תוכלו לראות אפילו את שביל החלב מאיר את השמים הכהים.

למעט קייט-סרפינג נדמה שהלגונה הכחולה נוצרה כדי שיהיה לנו מקום מושלם לנוח וליהנות מאחד הנופים היפים בעולם. גם ביחס לאווירה במקומות אחרים בסיני (שהיא כידוע רגועה לחלוטין) הלגונה הכחולה מצליחה להיות המקום המושלם לטיול של יום או מספר שעות כדי לנוח מהמנוחה, לסיים את הספר שזרוק לכם בתיק או פשוט להרגיש חלק מהטבע בעוצמות הכי גבוהות שלו. 

לינה ואירוח בלגונה הכחולה

ככלל, צריך לומר שבעבר השלטונות המצריים הערימו קשיים על הנוסעים ללגונה הכחולה ולא תמיד הגישה היתה אפשרית. כיום אין בעיה להגיע לשם וניתן לעשות זאת גם במסגרת טיול בקבוצת חברים וגם לבד. בהתאם, גם החלו להתפתח במקום מתחמי אירוח שאפשר להישאר בהם ליותר מכמה שעות וכמובן גם ליותר מכמה ימים. 

המקום נמצא בהתפתחות מתמדת. עד לפני מספר שנים כמעט ולא היה אפשר למצוא בו חושות לאירוח, אולם נכון לפברואר 2023 הוא מפותח הרבה יותר, יש מספר מסעדות לאורך לשון הים וגם יותר מתחמים ללינה. יחד עם זאת, התנאים במקום בסיסיים לגמרי – החשמל לא תמיד נמצא (רוב הזמן לא) ואינטרנט ניתן לקלוט לעתים רחוקות וגם זה בצורה לא יציבה עם כרטיס SIM מקומי, אם יש לכם כזה. 

המקומיים המארחים מכניסים אורחים בצורה נפלאה, אוהבי אדם וטבע, ואפשר לשקוע בשיחות איתם לאורך כל היום והלילה, ולא ישמעם לכם לרגע. 

הלגונה הכחולה היא שמורת טבע מעט צפונית לראס אבו גלום, מתחם שקט ובתולי של חוף מדהים ומים בצבע טורקיז.

יש מספר חושות ומסעדות לאורך לשון הים של הלגונה הכחולה אולם קחו בחשבון שהתנאים במקום בסיסיים לגמרי – החשמל לא תמיד נמצא (רוב הזמן לא) ואינטרנט ניתן לקלוט לעתים רחוקות וגם זה בצורה לא יציבה.

משום הרוחות המגיעות מכיוון הים (לעתים חזקות ממש) זהו מקום מושלם לקייטסרפינג ולשון הים הרדודה מספקת משטח נפלא לגלישה. בנוסף, זוהי שמורת טבע יפהפייה שמושלמת לטיול של יום ומנוחה והפסקה של כמה שעות מהחיים. 

ניתן להגיע ללגונה הכחולה מכיוון נואיבה בנסיעת שטח של כשעה וחצי דרך ההרים ונאת המדבר ביר זע'יר, ברכב שטח או בטנדר בלבד. אפשר להגיע גם בנסיעה של כ-15 דקות בטנדר מרצועת החוף של ראס אבו גלום. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן