מוניות ותחבורה בתוך סיני

עודכן לאחרונה: אפריל 16, 2023

בקצרה (אמ;לק)

  • הדרך הפשוטה ביותר והזמינה ביותר להתנייד בסיני היא באמצעות מוניות. זה זמין, המחירים סבירים ואפשר לחלוק את הדרך עם אנשים נוספים.
  • הדרך המומלצת לעשות זאת היא בהזמנה מראש של מונית, מתנת מוניות מסודרת ולא לתפוס מונית אקראית במעבר הגבול, משום שהשירות שם הוא ברמה ירודה והמחיר עשוי להיות גבוה יותר. 
  • ניתן לעבור גם עם רכב פרטי. זה מאפשר להתנייד באופן יותר חופשי ומהיר עם כל היתרונות של רכב צמוד, אך כרוך במעט בירוקרטיה, וגם מוגבל ל-70 כלי רכב ביום
  • יש גם אוטובוסים במחירים מאד זולים אך הזמינות שלהם הרבה פחות טובה. 
  • לפני הזמנת המונית, וודאו שיש לכם כבר הזמנה לבית מלון, כך תדעו בדיוק להיכן אתם צריכים להגיע ותוכלו לוודא שהנהג מכיר את המקום אליו הוא צריך לקחת אתכם

אז הגעתם לטיול בסיני. בין אם החלטתם כבר בבית לאיזה קמפ או מלון מועדות פניכם ובין אם החלטתם להיות ספונטניים, צריך איכשהו להגיע ממעבר הגבול למקום האירוח עצמו. רצועת החוף הפסטורלית נמתחת לאורך של כ-230 ק"מ – לא מרחק שאפשר לעשות ברגל. יש מספר דרכים בהם ניתן להתנייד לאורך החוף.

מוניות בסיני

הדרך הבטוחה והטובה ביותר להגיע היא באמצעות מונית. מוניות ממתינות מיד ביציאה מהצד המצרי של מעבר הגבול, והן יוצאות על פי הכלל המוכר לנו ממוניות השירות בישראל: מתמלא-יוצא. יש מוניות קטנות (רכב פרייבט עד 3 אנשים + ציוד) ויש גדולות (מיניבוס עד 10 אנשים + ציוד).

רוב המוניות הן גדולות, למעשה כמעט ולא תצליחו למצוא מונית קטנה בלי להזמין מראש. הן יכולות לקחת אתכם לאן שתרצו, אולם אף אחת לא תצא לפני שתהיה מלאה או כמעט מלאה, ולכן יש סיכוי שתיאלצו להמתין לעוד אנשים. כמו כן, המונית תפזר את כל הנוסעים במקומות השונים, מה שאומר שהאחרונים יצטרכו גם לספוג את הזמן שבו הנהג נכנס לכל חוף כדי להוריד את שאר הנוסעים. 

רצוי, ואף מומלץ בחום, להזמין מונית מראש, וכדאי לעשות זאת מוקדם יחסית לפני ההגעה. זה יחסוך לכם את ההמתנה בטאבה ועיכובים נוספים בדרך כמו עצירה להורדת נוסעים, על תיקיהם ומזוודותיהם. 

בנוסף, בהזמנה מראש דרך תחנת מוניות מסודרת אתם יודעים שאתם מקבלים נהג שירותי, שאינו ממהר לנסיעה הבאה שלו משום שיש לו סידור עבודה קבוע. הוא גם מתודרך על ידי התחנה לנהיגה בטוחה וזהירה ויש סיכוי גבוה יותר שהוא אכן ינהג כך, משום שהפרנסה שלו תלויה בכך. 

כמה דגשים לגבי נסיעה במונית בסיני

הכי חשוב – רוב הנהגים בסיני כנראה לא יתמודדו על תואר "הנהג המצטיין", בלשון המעטה. בלשון בוטה יותר, יש לא מעט נהגים שנוהגים בצורה שעלולה להיות מסוכנת, ובנוסף כלי הרכב לא תמיד מתוחזקים כראוי. נכון שהזמנה מראש מקטינה את הסיכוי הזה, אבל עדיין מדובר בסיני ואין אפשרות להבטיח ב-100% שזה לא יקרה. 

אל תחששו להעיר על משהו שלא נראה לכם תקין או על נהיגה מסוכנת. אלה החיים שלכם! רגע לפני שאתם נוסעים, מומלץ לקרוא בהרחבה על הנחיות בטיחות לנסיעה במונית בסיני

סכמו מראש את מחיר הנסיעה. במעבר הגבול עצמו אין יותר מידי מקום להתמקחות על המחיר היות שאם הנהג הראשון בתור יציע מחיר, אף נהג אחר לא ירד ממנו. לכן ודאו היטב אם המחיר מתאים לכם ואם הוא מחיר לאדם או מחיר "פיקס" למונית (ואז גם תוכלו לצרף אנשים נוספים כדי למלא את הרכב ולקצר את זמן ההמתנה). בהזמנה מראש המחיר הוא קבוע, ואין שום צורך בהתמקחות. 

אם אתם יודעים בדיוק לאן אתם נוסעים – מצוין. אם לא, הנהגים ינסו לשכנע אתכם לעתים להגיע לחוף שהם עובדים איתו. זה לא אומר בהכרח שההמלצה תהיה גרועה, אבל זה נתון שכדאי להביא בחשבון. באופן כללי רצוי תמיד להזמין לעצמכם מקום ולהגיע בראש שקט, בין אם לאחד המלונות המעולים של סיני ובין אם לחושה בקמפים לאורך רצועת החוף. 

אגב, עוד חסרון של לתפוס מונית מזדמנת הוא שאם מדובר במונית גדולה ומשותפת, סביר שאם היא תהיה מלאה לא יישאר מקום גם לכל התיקים בתוך המונית והם ייקשרו על הגג. הנהגים מספיק מנוסים בקשירת התיקים והציוד על הגגון של האוטו, כך שאין באמת ממה לדאוג, אבל תמיד כדאי לזרוק עוד מבט לראות שהחבל מתוח מספיק ושמקיף את כל התיקים שנמצאים על הגג כדי שלא תגיעו לחוף ותגלו שאיבדתם איפשהו בדרך את הציוד.

מכל מקום, גם אם אתם נוסעים ברכב פרטי, מומלץ מאוד לפני שאתם נוסעים לערוך ביטוח נסיעות לסיני, הכולל גם אובדן או גניבה של הכבודה, שיסגור לכם גם את הפינה של הפיצוי על כל מקרה שלא יקרה. 

מחירי הנסיעה במונית

במהלך נובמבר 2016 היה במצרים פיחות משמעותי בערך הלירה המצרית, שהוזיל משמעותית את עלות הטיול שלנו, ובסוף שנת 2022 ערך הלירה המצרית צנח עוד יותר, שלא לומר התרסק. נכון לפברואר 2023 שקל אחד שווה כ-9 לירות מצריות. 

בעקבות הפיחות וחוסר היציבות של המטבע, מעדיפים נהגי המוניות מעדיפים לנקוב במחיר הנסיעה בדולרים. אמנם אפשר לשלם במטבע מקומי, וגם בשקלים אם תרצו, אבל הערך יהיה ערך הדולר ביום הנסיעה. אם תרצו לשלם במטבע מקומי, כדאי לוודא עם הנהג יום לפני ההגעה בדיוק את הסכום. 

מחירי נסיעה מומלצים ליעדים השונים בסיני, לכיוון אחד (מעודכן לאפריל 2023):

מהגבול / אל הגבולמחיר למונית קטנה  (עד 3 אנשים + מזוודות)מחיר למונית גדולה (עד 10 אנשים + מזוודות)

שארם א-שייח'

100$145$

דהב

65$90$

נואיבה והחופים

45$60$

טאבה הייטס

25$35$

הלגונה הכחולה וראס אבו גלום

150$ (לאנד קרוזר, 8 אנשים)

סנטה קתרינה

100$145$
הזמנת מונית בסיני
מונית "פרייבט" בסיני 2023

 

אוטובוס בסיני

נסיעה באוטובוס היא האופציה הזולה ביותר מכל האפשרויות הקיימות להתניידות בחצי האי (למעט טרמפים מן הסתם, אבל זה לגמרי על אחריותכם ולא מומלץ במיוחד). רוב האוטובוסים בשירות הם ישנים ומרעישים למדי, אבל ממוזגים והנסיעה בהם בכל זאת מהנה ומעניקה חוויה מסוג שונה שמאפשרת גם להכיר קצת את האוכלוסייה המקומית על הדרך.

יש אוטובוס שיוצא פעם ביום, בשעה 15:00, ממעבר הגבול לעבר שארם. התחנה המרכזית, ממנה הוא יוצא נמצאת כקילומטר דרומית לעבר הגבול, מצד שמאל. הנסיעה, לאורך הכביש הצר שנסלל על ידי ישראל לאחר מלחמת יום כיפור – מהממת. שילוב של מדבר עם הרים וים, העיניים יוצאות מהחורים. בדרך לשארם האוטובוס יעצור בתחנות המרכזיות של נואיבה ודהב, ובהחלט אפשרי גם לרדת ממנו אל הכביש ברצועות החוף הקטנות יותר. הנסיעה עד שארם אורכת כחמש שעות (בכל זאת, אוטובוס).

שעות יציאת האוטובוס:

כדאי כמובן לוודא את השעה המעודכנת לפני שמגיעים לאזור, אבל אלה שעות יציאת האוטובוסים "על הנייר":

  • מהגבול לשארם: 15:00
  • משארם לגבול: 09:00
  • מדהב לשארם: 10:00
  • משארם לדהב: 16:00


מחירי הנסיעה באוטובוס:

  • מטאבה לנואיבה: 65 לירות מצריות
  • מטאבה לדהב: 85 לירות מצריות
  • מטאבה לשארם: 110 לירות מצריות


לכל הפרטים על שירות האוטובוסים של סיני, תחנות, נהלים וזמנים – מוזמנים לקרוא את הכתבה על אוטובוסים בסיני

רכב פרטי

ואפשר גם ברכב פרטי. אם לא בא לכם לסמוך על נהגי המוניות המצריים או להיטלטל באוטובוס עם התיקים לאורך הכביש הצר והמפותל, תוכלו לחצות את הגבול עם הרכב הפרטי שלכם. זה כרוך בעיכוב של כשעה במעבר הגבול ובמעט בירוקרטיה, אולם לאחר שעברתם תוכלו להתנייד בקלות לכל מקום, בלי להיסחב עם הציוד ובלי להיות תלויים בתחבורה המקומית. הכבישים בסיני בסך הכל במצב סביר, במיוחד לאורך החוף, ומחירי הדלק זולים במיוחד, בטח ביחס למה שאתם רגילים לשלם בישראל.

לכל הפרטים והנהלים של כניסה לסיני עם הרכב הפרטי ראו בכתבה הזו.


זמני נסיעה מוערכים ממסוף הגבול בטאבה לאזורים שונים בסיני:

  • לאזור טאבה הייטס: כחמש עשרה דקות.
  • לאזור ביר סוויר / אל מחש: כעשרים דקות עד חצי שעה.
  • לאזור ראס אל-שטן: כ-45 דקות.
  • לאזור נואיבה: כשעה.
  • לאזור דהב: כשעתיים.
  • לאזור ההר הגבוה/סנטה קתרינה: כשעתיים וחצי.
  • לשארם א-שייח': כשלוש שעות וחצי.

 

נסיעה בטוחה!

מונית בסיני
מונית גדולה בסיני 2023

האופציה הטובה והנוחה ביותר לנסיעות בסיני היא מונית. רצוי להזמין אחת מראש לפני הנסיעה. כמו כן ניתן להיכנס לסיני עם הרכב הפרטי ויש גם אוטובוס בין טאבה לשארם שיוצא פעם ביום. 

בהחלט כן. הזמנה של מונית מראש חוסכת הרבה התעסקות וכסף, כאשר המחיר קבוע ויש לכם מספר טלפון של נהג שממתין לכם מעבר לגבול, ואינכם תלויים בחסדי קרטל המוניות של טאבה. 

הדרך הטובה ביותר להזמין מונית בסיני היא דרך תחנת מוניות מסודרת. ניתן לעשות את זה כאן באתר, אונליין, ולקבל שירות בסטנדרט גבוה עם נהג אדיב ורכב חדיש ובטיחותי. 

יש אפשרות להיכנס לסיני עם רכב פרטי, זה כרוך במעט בירוקרטיה בגבול ובעלויות נוספות. אם אתם נוסעים בהרכב משפחתי, ויש לכם הרבה ציוד לקחת, זו בהחלט אופציה שכדאי לקחת בחשבון. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן