קייטסרפינג בסיני

עודכן לאחרונה: 15.10.2017

בקצרה (אמ;לק)

  • התנאים ל-Kitesurfing בסיני מעולים! יש ספוטים נהדרים, הם נגישים וקרובים יחסית לגבול והתנאים שם נחשבים בין הטובים בעולם.
  • ניתן לגלוש כמעט כל השנה. יש רוח חזקה כמעט כל חודשי הקיץ ובעונות המעבר, בחורף קצת פחות.
  • טווח הרוחות 15-40 קשר, לרוב באיזור 25 קשר ויותר.
  • אפשר גם ללמוד גלישת רוח ו-Kitesurfing ולשכור ציוד.
  • כדאי מאד לגלוש עם נעלי גלישה. החופים שמורים והריפים חיים. יש סלעים חדים, קיפודי ים ודגי אבנון. גולשים שלא מצטיידים בנעלי גלישה עלולים לסיים את יום הגלישה מהר מאד בשל פציעה מהריף או מקיפודים ושאר בעלי החיים.

אזורי הגלישה:

אם יצאתם לטיול בסיני, גלישת רוח אפשרית באזור דהב, ברצועת החופים של ביר-סוויר ואל-מחש, בראס אבו גלום, הלגונה הכחולה ובשארם א-שיח'. למעשה ניתן לגלוש כמעט בכל חוף בסיני שבו אין בו הסתרה של הר או ריף רדוד הקרוב מידי לפני הים.

טאבהתנאי הגלישה דומים לאילת עם הסתרה קטנה בכניסה למים, נכנסים לחוף דרך מלון הילטון טאבה.

רצועת אל-מחש: זה מקום המועדף על גולשי הקייט הישראלים. חוף חולי עם מים רדודים, מעין לגונה שהריף יוצר ומפריד אותה מן הים הגלי והיא נסגרת בדרום עם לשון חול. המקום מתאים מאד למתחילים (שלפעמים נסחפים) מאחר ויש להם אפשרות לחזור ברגל. באזור יש שפע של אפשרויות לינה בחושות, בבקתות אבן ועוד… וכמובן אוכל וכל שירותי החוף. כ-25 ק“מ מהגבול.

חוף סאנדוס:  החוף נמצא כ-45 ק"מ מהגבול. יש שם לגונה יפה. הריף קרוב לפני המים. ניתן ללון שם בחושות. יש חשמל ו-WiFi.

דהב
:  בדהב הרוח נושבת במהירות של 25-35 קשר רוב ימות השנה, לכן זהו הספוט המרכזי לגלישה בסיני. הוא גם משלב את כל התנאים הדרושים: מי שרוצה לגלוש בים שטוח נכנס ללגונה, ומי שרוצה גלים יוצא החוצה וגולש בים הפתוח או יוצא מהחוף של המגדלור.
למעשה יש בדהב שתי לגונות. הלגונה הקטנה קרובה לחוף וממנה יוצאים ללגונה הגדולה. מהלגונה הגדולה אפשר גם לצאת לים הפתוח. כאשר יש שפל חזק מאוד בלגונה הקטנה (באינטרוולים של 6 שעות)  הלגונה נהיית מאוד צפופה ואז חייבים לצאת ללגונה הגדולה ולים הפתוח, שם נמצאים כל הגולשי רוח. יציאה מהלגונה לים הפתוח מחייבת נסיון מאחר ויש שם "סוול". מי שיוצא לים הפתוח יכול לברר מראש אודות העניין במועדונים של הספורט הימי לאורך החוף. מועדונים אלה יוכלו גם לספק שירותי חילוץ (תמורת תשלום) במקרה של היסחפות ברוח. גם בחוף של המגדלור תנאי הגלישה קשוחים יחסית ולכן צריך שם נסיון.
דהב נמצאת כשעתיים נסיעה מהגבול. יש בדהב שפע של אפשרויות לינה בבתי מלון במחירים סבירים. באזור הטיילת של דהב יש מספר חנויות בהן ניתן לרכוש ציוד וחליפות גלישה.

ראס אבו גלום / הלגונה הכחולה:  הלגונה הכחולה היא ללא ספק אחד מהספוטים היפים ביותר לגלישה עם תנאים מצוינים (גם למתחילים). אפשר גם להישאר ללון במקום בחושה. זה מתאים למי שמוכן להסתפק בתנאים בסיסיים יחסית אך בתמורה להנות מיופיו של המקום ומהשקט שבו.
בלגונה יש מים בצבע טורקיז, הרוח לא חזקה מדי והמים שטוחים. מי שרוצה יותר אקשן יוצא לגלוש מחוץ ללגונה, שם יש רוח חזקה יותר וגלים קטנים. הרוח בלגונה בדרך כלל חזקה יותר מזו בדהב, לכן בימים שלא ניתן לגלוש בדהב אפשר למצוא תנאי גלישה טובים בלגונה. יתרון נוסף הוא כי בלגונה אין גאות ושפל והמקום לא עמוס בגולשים רוב הזמן.
אם נשארתם ללון בחושה בלגונה הכחולה (מומלץ!), כדאי להצטייד באוכל, מים ונישנושים אהובים עליכם מבעוד מועד (יש במקום אוכל, אבל המגוון לא גדול).
ניתן להגיע לראס אבו גלום וללגונה בסירה מדהב (כ-20 דקות). אפשר גם להגיע לנאת המדבר ביר זע'יר (נסיעה מנואיבה לביר זע'יר כ-15 דקות, נסיעה מדהב כ-50 דקות) ואז ממשיכים בטנדר לראס אבו גלום וללגונה הכחולה (כ-50 דקות נסיעה).

שארם-א-שיח
: בשארם סצינת הגלישה פחות מפותחת, יש רק 2-3 מועדונים והתנאים לא הכי טובים. יש הרבה הסתרות רוח והמון כלי שייט והציוד במועדונים יחסית ישן. אם בכל זאת ניסיתם את מזלכם בגלישה, שארם היא עיר גדולה, ויש בה הרבה מאד מקומות להתארל: בתי מלון בכל הרמות ובקשת רחבה של מחירים – כולם סבירים לגמרי.

ציוד

מומלץ להביא את הציוד שלכם מהארץ ולא לסמוך על הציוד במועדוני הגלישה במקום אם כי השכרת ציוד בסיני בהחלט אפשרית, אבל לא זולה. מידי פעם המצרים עושים בעיות בהעברת המצנחים ולכן מומלץ להפריד בין המצנחים ליתר הציוד ולנסות לחלק את הציוד בין מספר אנשים ולא לעבור יחד. אסור להכניס לסיני מצנחי רחיפה ולכן הם לעתים מתקשים להבדיל בין מצנח הגלישה שלכם לבין מצנח מהסוג האסור. עוד המלצה היא להגיע לפני חילופי המשמרות של הצוות המצרי (מתבצעות בד"כ בסביבות השעה 08:00 בבוקר). במידה ולא מצליחים להעביר את הציוד אפשר לנסות לצאת חזרה לצד הישראלי ואז לחזור ולנסות פעם נוספת לאחר החלפת המשמרת.

מועדוני גלישה וקורס Kitesurfing

בדהב יש מספר מועדוני גלישת רוח ו-Kitesurfing מהשורה הראשונה. יש מועדון בצד הצפוני של אזור המלונות בשם, Wind Zone, המועדון נמצא בצמוד למלון, שם אפשר לישון ב-20 יורו ללילה (חדרים ברמה סבירה לחלוטין). זה מאוד נוח ונמצא ממש על הספוט של הגלישה. ניתן לשכור שם ציוד בכ-100$ ליום. הציוד ברמה טובה ויש גם מדריכים טובים.
בשארם יש כמה מועדונים לגלישת רוח. לא ידוע על מועדוני Kitesurfing במקום.
בלגונה הכחולה אפשר לקחת קורס Kitesurfing של שלושה ימים אצל חאמד אבו עיד. הקורס בן שלושה ימים, כשעתיים בכל יום ואחר כך ניתן להמשיך ולהתאמן לבד כאשר את הציוד ניתן לשכור במחיר של 50$ ליום. עלות הקורס כולו – 1,000 שקלים. 

עוד על קייטסרפינג בויקיפדיה.

תודה לישי גרניט, יקיר אזואלי ואביב ענבר על הסיוע בהכנת הכתבה

קייטסרפינג בסיני
צולם ע"י עמרי שמחי
kitesurfing sinai
צולם ע"י רועי כהן
sinai kitesurfing
צולם ע"י רועי כהן
Sending
User Review
0 (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן