ההר הגבוה ומנזר סנטה קתרינה

עודכן לאחרונה: פברואר 16, 2023

בקצרה (אמ;לק)

  • אזור ההר הגבוה הוא איזור מעולה לטרקים, יש מסלולים קשים יותר, ויש מסלולים בדרגת קושי בינונית. 
  • כדי לצאת לטיולים בהר הגבוה חייבים לקחת מדריך דרך חברה מסודרת (יש שני משרדים מוכרים ומסודרים שמומלצים: camp fox ושיח' מוסא).
  • הדרך המומלצת להגעה להר הגבוה, היא על ידי תיאום מראש עם מונית שתאסוף אתכם. 
  • ניתן לשכור גמלים שיסחבו עבורכם את הציוד במהלך הטיול, ואפשר גם לסחוב לבד את הציוד.
  • בטיול ישנים בשטח – לרוב בבוסתנים של משפחות. 

מידע שחשוב להכיר

מהו ההר הגבוה? 

"ההר הגבוה" זהו האזור שסביב מנזר סנטה קתרינה בדרום סיני. מדובר בשטח הררי עם מספר לא מבוטל של פסגות (בגובה של למעלה מ-2,000 מ' מעל לפני הים), הגבוהה שבהן: ג'בל קתרינה– 2,642 מ'.

מעבר למנזר הנוצרי העתיק בעולם, יש על ההר גם מקורות מים טבעיים, מים זורמים, בוסתני פרי, מבנים ביזנטיים ואוכלוסיה בדואית משבט הג'בלייה – שבט שעל פי המסורת הגיע מאזור הבלקן כעבדי המנזר, והשתלב במרחב המוסלמי-בדואי.

דגשים לטיול בהר הגבוה

  • לטיולים שיוצאים לכיוון סנטה קתרינה חובה לקחת דליל – מורה דרך בדואי למסלול.
  • יש לעשות זאת דרך משרד מסודר – רצוי באחד מהשניים: פוקס קמפ פרג' או שיח' מוסא.
  • יש מים בשפע בהר, ועם זאת מאוד מומלץ לצאת לטיול עם לפחות שני בקבוקי מים לאדם; ניתן למלא מים בכל מעיין או באר שעליהם יצביע הדליל.
  • יש כפר לא קטן בהר (כפר אל-מילגה – סנטה קתרינה) ובו חנויות שאפשר לקנות בהן אוכל לטיול.
  • הטיול בדרגת קושי סבירה (אפשר קשה יותר, אפשר קשה פחות – בהתאם למסלול ולכושר) ויש להצטייד בהתאם (ציוד מפורט יצויין בהמשך).
  • אין כמובן קליטה סלולרית בשטח, בשום רשת (למעט מספר פסגות – אותן מכיר הדליל). בכל מקרה לפני יציאה לטיול כזה חובה להצטייד בחבילת גלישה לטלפון הנייד, משום שלא תמצאו בשום מקום רשת אלחוטית.
  • הטיול בטוח ומהנה, אך כמובן יש לשמור על כללי הבטיחות המוכרים בטיולים: לא לגעת בבעלי חיים שאתם לא מכירים, לא להפוך אבנים גדולות בשטח, לא לקפוץ למקורות מים לא מוכרים, ובקיצור – חשבו פעמיים לפני כל פעולה שחורגת מתכנית הטיול הרגילה. 
  • כתבנו את המאמר הזה בשיתוף עם קבוצת "מטיבי לכת גדרה" כהמלצה ידידותית; מטיילים רבים יכולים להמליץ באופן מעט שונה מהמומלץ כאן, ובכל מקרה, הטיול הוא על אחריותכם, המטיילים, ולנו או לכותבים אין כל אחריות על המתרחש בטיול שלכם.


מתי מומלץ לטייל בהר הגבוה?

באופן עקרוני, לטיול בסיני מומלץ לצאת בעונות האביב והקיץ, בחודשים אפריל – אוקטובר, אז מזג האוויר הוא המיטבי. בחודשים אפריל-יוני ההר שופע מים; בחודשים יולי-ספטמבר, הבוסתנים שופעי פרי.

בחודשים נובמבר-מרץ קר בהרים, וכמעט מדי שנה יורד שלג. כלומר, אם אתם בוחרים לטייל בחורף – תתכוננו כפי שמתכוננים לטיול הררי בשלג, וחשוב לציין שחייב להיות לכם ניסיון מוקדם בכזה טיול. אנשים כבר קפאו למוות בהר.

בכל מקרה יש להיזהר משיטפונות, בחודשי החורף המועדים לכך, ולהתעדכן בתחזית מזג האוויר המעודכנת טרם היציאה. 

אילו מסלולים מוצעים בהר הגבוה?

ניתן לצאת לסוגים שונים של מסלולים בהרים עם רמות עניין, קושי ואורך שונות: טיולי יום קצרים, יומיים של סיבוב קצר, עם גמלים שנושאים את הציוד, ועד 7 ימים מלאים עם ציוד על הגב – וכל מה שבאמצע. הכל אפשרי.

מה שמקובל הוא שבמהלך היום צועדים ומטיילים עם תיק יום קטן על הגב, בעוד הגמל נושא את ציוד הלילה: שקי שינה, בגדים חמים, ציוד בישול, אוכל וכדומה.

ראו מטה הצעות מפורטות למסלולים בהר הגבוה.

הגעה להר הגבוה

רצוי מאד כאמור לתאם מונית מראש. להבדיל מהנהגים שמסיעים אתכם לחופים, הנהגים של ההר הגבוה מכירים היטב את הכביש המוביל לשם, על כל המהמורות, הסיבובים והירידות שבו. מונית שתחכה לכם במעבר הגבול בטאבה תיקח אתכם ישירות להר בנסיעה שאורכת כ-3 שעות (עם נופים מדהימים).

אפשר כמובן גם לתאם עם אותה מונית נסיעה מואיבה או דהב – אולם אנחנו חושבים שאת המנוחה בחוף הים כדאי לשמור לסוף. נכון לפברואר 2023, מונית קטנה (עד 3 נוסעים) מטאבה להר הגבוה עולה כ-100$ לכל כיוון; מונית גדולה (מיניבוס עד 10 נוסעים) עולה כ-145$. 

להזמנת מונית אונליין באתר סיני וייבס לחצו כאן.

טיול להר הגבוה – שלב אחרי שלב

ציוד

יש מסלולים קשים יותר, ויש מסלולים בדרגת קושי בינונית. למסלולים הקשים יש להתארגן כמיטיבי לכת.

הציוד שצריך להיות עליכם בכל מקרה:

תיק גב טוב (קטן, למשך היום), תיק גדול לציוד שנשאר עם הגמל, שק שינה, מזרון שטח, פנס ראש וסוללות ספייר, אלתוש, ביגוד להחלפה, בגדים לכניסה למים, נעלי הליכה, סנדלים לסוף היום, 3 ליטר מים לאדם, כובע רחב שוליים, קרם הגנה משמש, כלי בישול (סיר או שניים, קטנים), כלי אוכל רב פעמיים (אין איפה לזרוק זבל במסלול – חבל להיסחב עם חד פעמי מלוכלך בתיק ואנחנו בטח לא רוצים להשאיר בטבע לכלוך שאינו מתכלה), מעט סבון כלים בבקבוק קטן וחזק. נציין שבערב קר בדרך כלל, ויש להביא גם ביגוד חם.

אוכל אפשר לקנות בכפר אל-מילגה (סנטה קתרינה) לפני היציאה למסלול (או בכל חנות אחרת לפני ההרים, כלומר – בארץ או בנואייבה) – מומלץ לקנות אוכל מזין וקל, כגון: פסטה, אורז, קמח (הדליל ישמח לסייע באפיית פיתות), גבינות משומרות וכדומה, על פי העדפותיכם ואופי המסלול.

בחודשים מאי-אוקטובר תוכלו לקנות פירות וירקות בחלק גדול מהמסלולים בהרים (תשאלו אם יש, ואיפה).

הגעה

מעבר הגבול בטאבה מהיר ופשוט בדרך כלל, למעט בימי חג או בשיא חופשת הקיץ. אם אין עומס חריג, המעבר לוקח 30–40 דקות לכל היותר. 

המסוף פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כל השנה (למעט יום כיפור ועיד אל-אדחה). בכרטיס הפרטים שממלאים בצד המצרי (של ביקורת הגבולות), כדאי לרשום כי יעד הנסיעה הוא: Nuweiba ולאו דווקא St. Katherine, וזאת כדי שלא לעורר עודף בירוקרטיה סביב הטיול שלכם בהרים.

בכלל, בתקופות מסוימות השלטונות המצריים רגישים יותר לטיולים רגליים מחוץ לריכוזי התיירות ה"רגילים" (דהיינו, החופים בין טאבה לנואיבה, דהב ושארם א-שייח'), במיוחד אם מדובר בקבוצת מטיילים בשטח. לכן, ההמלצה שלנו היא "להוריד פרופיל", להגיע לסנטה קתרינה בשקט ולצאת לשטח עם הדליל והגמלים שלכם. 

בצד הישראלי משלמים אגרת מעבר של 115 ש"ח (109 + 6 שקלים עמלה שניתן לחסוך בתשלום מראש), בצד המצרי 405 לירות מצריות. אין אגרה במעבר חזרה. כדאי לשמור את הקבלות.

הנסיעה היא לסנטה-קתרינה, זהו היעד שתצטרכו לבקש מנהג המונית. בערבית – "כָּתְ-רִ-ין" (دير سانت كاترين).

המרת כסף

את השער הטוב ביותר מקבלים עבור דולרים או יורו, בסניף הבנק השוכן בתוך מעבר הגבול, בצד המצרי מעט לפני ביקורת הדרכונים. אם צריך בהמשך, אפשר להחליף גם במקומות הלא רשמיים (חופים, חנויות המזכרות ליד מנזר סנטה-קתרינה וכו'), אולם בשער נמוך יותר. נהג המונית יוכל להמליץ לכם בדרך כלל היכן עדיף להחליף כסף. ניתן להחליף גם שקלים, אך כאמור – עדיף להצטייד בדולרים או יורו מהבית ולהמיר אותם.

משרדי הטיולים בהר הגבוה

חובה לקחת דליל (מדריך בדואי) וחובה שזה יהיה דרך משרד מסודר. אל תנסו להתחכם או להוזיל עלויות, כי אתם עלולים להסתבך וגם להיתקע במסלול לא מוכר.

המשרד מספק: דליל, גמל/ים שסוחבים את הציוד במהלך היום, כשאתם מטיילים (לפי מפתח של 4 מטיילים לגמל), יעוץ לגבי המסלול ואיזושהי אחריות בסיסית על עצם הסתובבותכם בשטח (אם לא תחזרו בזמן – יש מי שיבוא לחפש אתכם).

יש שני משרדים מוכרים ומסודרים:

1 .Camp Fox ,של פרג' מחמוד ג'בלי הוא לדעתנו המשרד הנוח, הנעים והמסודר יותר בין השניים. היתרון אצל פרג' הוא הגמישות. אפשר לבחור איזה דליל שרוצים, אם מכירים (הוא גם יכול לבחור בשבילכם, אך לא מחייב זאת). אם אתם מכירים את המסלולים הוא יזרום איתכם בעניין, ויאפשר לכם לצאת לטיול עם ציוד על הגב בקלות, מבלי לנסות לדחוף גמל בתשלום נוסף.

טלפון: פרג' (מדבר עברית שוטפת) – 012-20-1094732417.

2 .שיח' מוסא, הוא המשרד הוותיק יותר, אך לדעתנו פחות כדאי להגיע אליו בשנים האחרונות. היתרון אצלו – הוא ממוקם ממש בלב הכפר, וקל לצאת ממנו לחנויות וכו' (תמיד יהיה מי שיקפיץ אתכם לחנויות בשמחה).

טלפון: מוסא (מדבר גם עברית) – 012-20-1006880820 .

עלויות:

מחירים ממוצעים, מעודכן לפברואר 2023:

דליל: 400–450 לירות ליום (נהוג להשאיר טיפ בסוף הטיול בגובה של כ-20%, משותף לקבוצה כולה).

גמל: 400 לירות ליום לכל גמל.

משרד: 400 לירות לכל טיול.

לינה: 50–80 לירות לאדם ללינה בבוסתן (משולם ישירות לבעל הבוסתן)

ניתן גם לארגן טיול "הכל כלול" במחיר שיכלול גם את הנסיעות, הארוחות, הלינה בשטח וכל הוצאה הנוספת. על סוג כזה של טיול גובים המארגנים כ-50$ ליום למשתתף. 

לינה

אם הגעתם בערב לפני הטיול, אפשר לישון בחדרים ב-Camp Fox או אצל שיח' מוסא, בהתאם למי שבחרתם לצאת איתו לטיול; הראשון בהחלט ערוך יותר לתיירים ומטיילים, ואפשר גם להחליף חוויות עם אנשים שזה עתה חזרו מההרים.

בטיול עצמו ישנים בשטח – לרוב בבוסתנים של משפחות (יש לשלם כ-5 עד 80 לירות למטייל – הדליל יאמר לכם בדיוק כמה), או בשטח, ליד מעיינות – תלוי במסלול.

בחזרה מהטיול, אפשר בהחלט להישאר עוד לילה בכפר, ונמליץ לכם על הבוסתן של אחמד סאלח (נקרא: "כארם אחמד סאלח"), שממוקם בתוך הכפר בכיוון ואדי אל ארבעין, והוא ערוך לארח מטיילים עם חדרים משודרגים (מקלחת חמה ושירותים בתוך החדר) והרבה צמחי תבלין ועצי פרי, כך שתרגישו בבית. לרוב קר בלילה – הצטיידו בשק שינה ובמזרן שטח מתאימים.

הצעות למסלולי טיול בהר הגבוה

מסלולים עם גמלים

 

יומיים

  • עליה לג'בל מוסא, ירידה לוואדי אל-ארבעין, לינה.
  • עליה לג'בל קתרינה(קשה), ירידה בוואדי אל-אחמר, ח'רזה, וואדי טובוג, נקב אבו-ג'יפה, הגעה חזרה לכפר.
  • יציאה מהכפר בעלייה בנקב אבו-ג'יפה, עליה בוואדי זוותין, טיפוס לג'בל עבאס-באשה (שרידי ארמון; יצאתם מאוחר? אפשר לדלג על ההר).  ירידה לוואדי טיניה, לינה שם (יום ארוך, לצאת מוקדם).
  • ירידה בוואדי טיניה, ביקור בסָּ-גָּ-ר, בריכת וואדי שג הגדול, ירידה בוואדי שג לוואדי טלח, עליה לכפר אבו-סילה (מונית משם לכפר המרכזי, אל-מילגה).

 

3 ימים

  • יציאה מהכפר בעלייה בנקב אבו-ג'יפה, עליה בוואדי זוותין, טיפוס לג'בל עבאס-באשה (שרידי ארמון; יצאתם מאוחר? אפשר לדלג על ההר), ירידה לוואדי טיניה, לינה שם (יום ארוך, לצאת מוקדם); אופציה נוספת אם יצאתם מאוחר היא לישון בוואדי זוותין.
  • וואדי אבו-תוויתה, פרש אום-סילה ("עמק הרוג'ומים"), ירידה ל"בריכה הכחולה" (גלת אל- אזרק) – פנינת ההר! עליה בוואדי טלעה הגדול עד פארש רומנה, לינה שם.
  • עליה (מתונה מאוד) בוואדי ג'יבאל, ביקור בבריכות ה- ח'רזה –של וואדי שג מוסא (בררו קודם אם יש מים), ירידה בוואדי טובוג, חזרה לכפר דרך נקב אבו-ג'יפה (יש לכם עודף זמן? המשיכו בירידה בטובוג אל וואדי טלעה הקטן, רדו ב- סדאוד (ערוץ בולדרי קשה למעבר, ובו מספר מעיינות), ושובו לכפר דרך נקב קוויז.

 

4 ימים

  • יציאה מהכפר בעלייה בנקב אבו-ג'יפה, עליה בוואדי זוותין, טיפוס לג'בל עבאס-באשה (שרידי ארמון; יצאתם מאוחר? אפשר לדלג על ההר), ירידה לוואדי טיניה, לינה שם (יום ארוך, לצאת מוקדם), אופציה נוספת אם יצאתם מאוחר היא לישון בוואדי זוותין.
  • וואדי אבו-תוויתה, פרש אום-סילה ("עמק הרוג'ומים"), ירידה ל"בריכה הכחולה" (גלת אל-אזרק) – פנינת ההר! עליה בוואדי טלעה הגדול עד פארש רומנה, לינה שם.
  • עליה לג'בל באב א-דוניא: שער העולם!! : עלייה בבוקר בנקב בחריה עד לעין נג'ילה, עליה לג'בל באב א-דוניא, הליכה לכיוון נקב אום-סיח'ה, ירידה בו לוואדי ג'יבאל, לינה בוואדי ג'יבאל (מומלץ באזור בוליעה).
  • המשך עליה (מתונה מאוד) בוואדי ג'יבאל, ביקור בבריכות ה- ח'רזה – של וואדי שג מוסא (בררו קודם אם יש מים), ירידה בוואדי טובוג, חזרה לכפר דרך נקב אבו-ג'יפה (יש לכם עודף זמן? המשיכו בירידה בטובוג אל וואדי טלעה הקטן, רדו ב- סדאוד ) ערוץ בולדרי קשה למעבר, ובו מספר מעיינות(, ושובו לכפר דרך נקב קוויז.

 

מסלולים עם ציוד על הגב

חלק מהמסלולים מבוססים על לינה במקומות אליהם לגמלים קשה או בלתי אפשרי להגיע.

 

יומיים 

אותם המסלולים המומלצים עם גמלים, ניתן לבצע גם בלי – אם אתם מיטיבי לכת, ויודעים לסחוב את ציוד הלילה והבישול על הגב.

 

3 ימים

  • יציאה מהכפר בעלייה בנקב אבו-ג'יפה, עליה בוואדי זוותין, מעבר לוואדי ג'יבאל (בדרך – לעצור בבריכות ה- ח'רזה של וואדי שג מוסא; בררו קודם אם יש מים), ירידה בוואדי ג'יבאל, לינה בבוליעה בוואדי ג'יבאל.
  • המשך ירידה בוואדי ג'יבאל – אשר פונה צפונה והופך לוואדי טלעה הגדול, ירידה איתו ועצירה בדרך ב"בריכה הנסתרת" ובנקיק הפטל ("גלת אל-חילווה); המשך ירידה עד לגלת אל-אזרק, "הבריכה הכחולה", הלוא היא פנינת ההר ולינה בצמוד לבריכה). שימו לב – אם יש חשש לשטפונות אפילו הקלים ביותר, אין לישון באזור זה!
  • טבילת בוקר בבריכה הקפואה, עליה לפארש אום-סילה ("עמק הרוגו'מים"),ירידה לוואדי אבו-תוויתה, מעבר לוואדי טיניה, ביקור בסָּ גָּר, המשך לשג הגדול , שג טיניה, וביקור בבריכה שלו; ירידה בוואדי שג עד לוואדי טלח, עליה לכפר אבו-סילה (מונית משם לכפר המרכזי, אל-מילגה). או עליה בוואדי טלח ובנקב אל-הווא עד לכפר המרכזי, אל-מילגה (תוספת של שעה-שעתיים).

 

4 ימים

  • יציאה מהכפר בעלייה בנקב אבו-ג'יפה, עליה בוואדי זוותין, מעבר לוואדי ג'יבאל (בדרך – לעצור בבריכות ה- ח'רזה – של וואדי שג מוסא; בררו קודם אם יש מים), ירידה בוואדי ג'יבאל, לינה בבוליעה בוואדי ג'יבאל.
  • המשך ירידה בוואדי ג'יבאל, עליה בנקב אום-סיח'ה לכיוון רכס ג'בל באב, טיפוס על ההרים ראס אבו-עלדה ו/או ג'בל אום-גסבה, הליכה לעין נג'ילה – ולינה שם (יש לאסוף עץ למדורה כחצי שעה לפני המעיין, אזור המעיין עצמו "נקי" מעצי בעירה).
  • עלייה על הבוקר לג'בל באב א-דוניא – שער העולם!!, ירידה ממנו (למעשה חוזרים לעין נג'ילה – שם משאירים את התיקים הגדולים) והליכה לכיוון וואדי זוויעתר, ירידה בזוויעתר עד למפגש עם וואדי טלעה הגדול: ה"בריכה הנסתרת" ונקיק הפטל ("גלת אל-חילווה). המשך ירידה עד לגלת אל-אזרק, "הבריכה הכחולה" – הלוא היא פנינת ההר – ולינה בצמוד לבריכה). שימו לב – אם יש חשש שטפונות אפילו הקלים  ביותר, אין לישון באזור זה!
  • טבילת בוקר בבריכה הקפואה, עליה לפארש אום-סילה ("עמק הרוגו'מים"), ירידה לוואדי אבו-תוויתה, מעבר לוואדי טיניה, ביקור בסָּ גָּר, המשך לשג הגדול – שג טיניה, וביקור בבריכה שלו; ירידה בוואדי שג עד לוואדי טלח, עליה לכפר אבו-סילה (מונית משם לכפר המרכזי, אל-מילגה). או עליה בוואדי טלח ובנקב אל-הווא עד לכפר המרכזי, אל-מילגה (תוספת של שעה-שעתיים).

 

תודה רבה ל"מיטיבי לכת גדרה", ולמדריכים אלי כץ וגיא שילה שערכו את המסמך ונתנו לנו לפרסם כאן את המידע לטובת כלל המטיילים.

מפת גוגל של האזור

מפת תרשים של החברה להגנת הטבע

ההר הגבוה הוא כינוי להר הגבוה ביותר מבין הרי סיני, המתנשא לגובה של מעל 2,600 מטרים מעל פני הים. האזור כולו משופע במסלולי טיול ופסגות נמוכות יותר, וכן כפרים ובוסתנים לאירוח. 

לצורך טיול בהר הגבוה תצטרכו להתקשר עם סוכנות טיולים מקומית, וכן לשכור דליל – מורד דרך מקומי. ניתן לעשות את זה בכפר למרגלות סנטה קתרינה, ומשם לצאת לטיול בהתאם לבחירתם מתוך מגוון הטיולים המוצעים. ראו באתר הצעות לטיולים בהרי סיני. 

לנקודת היציאה לטיולים בהר הגבוה ניתן להגיע כמו לכל מקום בסיני, במונית ממסוף הגבול בטאבה. הנסיעה אורכת כשלוש שעות ורצוי להזמין מונית מראש באתר כדי להגיע בראש שקט ועם מחיר מוסכם מראש. 

אזור ההר הגבוה מציע מגוון של מסלולי טיול, מטיולי יום של מספר שעות, דרך טיולים של יומיים או שלושה ועד טרקים של מספר ימים למיטיבי לכת. תוכלו לראות הצעות למסלולי טיול מכל הסוגים בכתבה באתר. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן