פסח בסיני

עודכן לאחרונה: מרץ 20, 2023

אולי זה ההקשר של יציאת בני ישראל ממצרים וחציית מדבר סיני, אולי הקונוטציה של היציאה מעבדות לחרות, ואולי פשוט זה נוח למספיק אנשים בגלל ימי החופש – אבל כמו בכל שנה, גם השנה בחול המועד פסח יחצו עשרות אלפי ישראליות וישראלים וישראליות את מסוף הגבול בטאבה בדרך לארץ המובטחת. אלא שבניגוד ליציאת מצרים המקורית, הכיוון יהיה דרומה והארץ המובטחת תהיה פיסת החוף השלווה בסיני שבה נבקש להירגע מעט מחיי היום יום המלחיצים משהו בישראל, ולמלא מחדש את המצברים שעוזרים לנו לצלוח אותם.

סיני חזרה בשנים האחרונות להיות יעד תיירותי פופולרי על לוח החופשות שלנו, ומציעה אפשרויות אירוח מגוונות, אטרקציות ומקומות יפהפיים לראות ונופים מדהימים על גבול עוצרי נשימה, מעל ומתחת למים. הניסיון שלנו לאורך השנים מלמד כי בתקופות עמוסות יותר (וחופשת הפסח בהחלט שייכת לקטגוריה הזו) יש מספר דגשים שמוטב להביא בחשבון לפני ובמהלך הנסיעה שלנו לסיני, ומשום שבכל שנה השאלות וההתלבטויות פחות או יותר חוזרות על עצמן, הכנו מדריך מפורט עם כל מה שצריך לדעת על חופשת פסח בסיני.

סיני בפסח
צילום: אפרת אור

נתחיל בהתחלה – מה צריך לקחת איתנו לסיני בפסח?

האמת היא שבעניין אריזות אין דגשים מיוחדים לחופשה בפסח דווקא, אבל תמיד חשוב להזכיר את הדברים שבלעדיהם לא כדאי להתחיל את הנסיעה דרומה. בראש ובראשונה, דרכון בתוקף לשלושה חודשים קדימה לפחות. נזכיר כי יציאה  וכניסה מ/אל גבולות ישראל לאזרחים ואזרחיות מתאפשרת באמצעות הדרכון הישראלי בלבד, גם אם יש קיים דרכון נוסף. מסיני אפשר להיכנס ולצאת עם דרכון זר. (הערה: נכון למרץ 2023 ועד ה-30.6.2023 ניתן לצאת מישראל גם עם דרכון זר, לאור הנחיית משרד הפנים בעקבות העומס על לשכות משרד הפנים).

אשרת הכניסה היא ל-15 ימים וניתן לטייל בה לאורך רצועת החוף של סיני עד ראס מוחמד, ובהרים עד אזור ההר הגבוה ומנזר סנטה קתרינה. אם תרצו להגיע ליעדים אחרים מעבר לחצי האי סיני, תצטרכו להצטייד בויזה למצרים שאותה יש להפיק בשגרירות מצרים בישראל.

מעבר לדרכון ולמעברים, חשוב לזכור כי בעונות המעבר כדאי להתגונן מהיתושים של סיני, באמצעות ביגוד ארוך לשעות הערב והלילה (שבאופן כללי כדאי לקחת כי הערבים עדיין עלולים להיות קרירים) ו/או חומר מאלחש למריחה או מתקן חשמלי הדוחה יתושים. אם הכיוון הוא אירוח במלון תסבלו פחות מהבעיה הזו (אם כי למרפסת של החדר הם בהחלט יכולים להגיע). בחלק גדול מהקמפים החושות מצוידות בכילה נגד יתושים, אולם אין אחריות לגבי מצבה ומספיק קרע קטן כדי שהכילה לא תעשה את העבודה כנדרש. המלצתנו היא לא לסמוך על המזל ובטח לא על רחמיהם של היתושים ולזרוק לתיק (או לקנות בסיני) אמצעי הגנה מתאימים.

עוד דברים שכדאי לקחת – ספר טוב (אפילו שניים, בסיני קצב הקריאה עולה פלאים), כובע ומשקפי שמש, כלי רחצה כולל השמפו האהוב מהבית ותכשירי היגיינה שככל הנראה תתקשו למצוא בסיני, בעיקר לנשים.

תוכלו למצוא את הרשימה המומלצת המלאה בכתבה שלנו על מה אורזים לסיני.

מעבר הגבול לסיני בפסח

נתחיל בסוף – כן. צפויים עומסים, לעתים חריגים, במסוף הגבול לסיני, בעיקר בימים שלפני ערב החג לכיוון סיני ובימים שאחרי יציאת החג לכיוון ישראל. 

מתי בדיוק צפויים עומסים?

הניסיון שלנו מראה כי עיקר העומס בכניסה הוא בשלושה מועדים עיקריים:

  • יום לפני ערב החג, לאורך כמעט כל היום, ובחצי היום הראשון של ערב החג עד כניסת החג.
  • אחרי ליל הסדר, כבר משעות הלילה והבוקר המוקדמות ולאורך כמעט כל היום.
  • ביום הראשון של חול המועד פסח, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות אחר הצהריים.


ומתי העומס בחזרה לישראל?

ביום האחרון של החג (כלומר בשביעי של פסח) לאורך כמעט כל שעות היממה, וכן ביום שאחרי, מהבוקר ועד שעות הצהריים.

איך להימנע מהעומסים?

ההצעה הכי טובה היא פשוט להימנע ממעבר בשעות הללו. אם זה לא מתאפשר, התאזרו בהרבה סבלנות, מים קרים ומצב רוח חגיגי ונסו לקחת את הדברים בקלות. בסופו של דבר, כולנו כאן בשביל ליהנות מסיני. אגב, אם התור בגבול הוא עד כדי כך ארוך ומזעזע, עד כדי שמוציא את החשק לחכות – אפשר בהחלט גם להחליט לדחות את הכניסה בכמה שעות, לחזור לאילת לאכול משהו או לשבת על החוף, ולשוב למסוף הגבול לאחר מספר שעות כאשר הלחץ ירד.

מסוף הגבול לסיני
תור בכניסה למסוף הגבול בטאבה

מוניות, נהגים ו"מחירי חג"

גם בסיני, כמו בכל מקום מתוייר אחר בעולם, המחירים עולים ויורדים בהתאם לביקוש. זה נכון לגבי מקומות האירוח וזה נכון לגבי נהגי המוניות הממתינים לכם במסוף הגבול. זהו מנהג שהחל לתפוס תאוצה בסיני בשנים האחרונות עם החזרה של הישראלים והישראליות לסיני, והדיווחים מהתקופות העמוסות יותר מספרים על מחירים גבוהים במיוחד, על גבול המופקעים, שגובים הנהגים הממתינים במסוף הגבול.

משום שאין כל סיבה לשלם מחירים יקרים מידי ללא הצדקה, ההמלצה שלנו היא לתכנן את הנסיעה מוקדם ככל הניתן ולמצוא אלטרנטיבות לנסיעה, כאשר האפשרות של תפיסת מונית במסוף הגבול תהיה האחרונה בסדר העדיפויות.

מה אפשר לעשות?

להיכנס עם הרכב הפרטי לסיני

האפשרות המומלצת ביותר. זה כרוך בשעה עד שעתיים של בירוקרטיה במעבר הגבול, אבל אחריה תזכו בחופשיות, גמישות וניידות ותוכלו לטייל לאורך חופי סיני ובערים בזמן ובתדירות שתרצו, כולל הכביש לסנטה קתרינה. אם תרכשו כרטיס SIM מקומי תוכלו ליהנות גם בסיני מהשירותים של Waze ו-Google Maps, אם כי קשה יהיה ללכת לאיבוד על הכביש הבודד והארוך של דרום סיני (+ הכביש העולה לסנטה קתרינה). את כל מה שצריך לדעת בנושא, תוכלו למצוא בהרחבה בכתבה על כניסה עם רכב לסיני. שימו לב שנכון לפסח 2023, כניסה עם רכב לסיני עדיין מוגבלת ל-50 רכבים ביום בלבד, ויש לציין זאת בעת רכישת האגרה באתר מילגם. 

לתאם מראש עם נהג מונית

כדי לא "ליפול בשבי" של קרטל נהגי המוניות בטאבה, מומלץ בחום לתאם מראש עם נהג מונית את מועד ההגעה וכמובן, הכי חשוב, לסגור איתו מחיר מראש. כך, תוכלו להגיע בראש שקט למעבר הגבול בידיעה שממתין שם נהג שייקח אתכם/ן לחוף או המלון בלי הפתעות לגבי המחיר.

להזמנת מונית מראש במחיר קבוע עם נהג זהיר ושירותי לחצו כאן

לנסוע יחד

הדרך הטובה ביותר למנוע הפקעה מוגזמת של מחירים היא להתארגן בקבוצה. כך כוח המיקוח גדול יותר מול הנהג, ועלות הנסיעה נחלקת בין כל המשתתפים/ות בה. שימו לב שמחיר הנסיעה אינו אמור להיות תלוי במספר הנוסעים, ולכן סגרו עם הנהג מחיר לנסיעה ולא מחיר לאדם. בסיני יש מוניות "פרייבט" של עד 4 נוסעים, מוניות ברכב גדול יותר של 6 נוסעים ומוניות גדולות עם מקום לעד 14 נוסעים. רצוי להתארגן בקבוצה גדולה ככל הניתן, בהתאם לגודל הרכב, כדי שהמחיר יתחלק בין כמה שיותר אנשים.
תוכלו לאחד כוחות ולמצוא שותפים ושותפות לנסיעה בקבוצת הפייסבוק "סיני – טרמפים ושותפים לטיול".

מה בעניין העומס בחופים?

אם יש עומס במעבר הגבול ועומס בתחנת המוניות בטאבה, אפשר להניח שגם החופים יהיו מלאים לחלוטין, בעיקר הפופולריים שבהם. החופים האהובים על המטיילים והמטיילות מישראל, בעיקר באזור ראס א-שטן והדיונות בנואיבה, יהיו בתפוסה מלאה, ייתכן שכבר ביום או יומיים שלפני החג. גם בביר סוויר, רבים מהחופים צפויים להיות מלאים עד אפס מקום ובשנים קודמות אף הציעו במספר קמפים את האפשרות לישון ממש על החוף, באוהל או תחת כיפת השמיים עקב העומס הרב.

אז מה עושים?

קודם כל, קחו אויר והצטיידו בסבלנות. גם אם יש מקום בקמפ, השירות צפוי להיות איטי יותר והזולות צפויות להיות צפופות יותר, אם כי זו הזדמנות נהדרת להכיר אנשים חדשים ומעניינים.

התקופות העמוסות הן זמן מצוין לגלות חופים וקמפים פחות מוכרים, ויש לא מעט כאלה. אפשר למצוא אותם לאורך כל רצועת החוף של סיני ותוכלו לקבל המלצות על חופים כאלה כאן באתר או בקבוצת הפייסבוק שלנו, ממטיילים ומטיילות שכבר היו וחוו את סיני מספר פעמים.

חושה להגיד גם שקורה לפעמים שאחרי ההגעה לקמפ האווירה היא לא זו שהיה נדמה שתהיה והווייב לא ממש זורם. במקרה כזה אל תחששו פשוט להודות למארחים ולעבור לחוף אחר (אם יש בו מקום). במקרים רבים תוכלו לעשות זאת ברגל, בעיקר באל מחש, ראס א-שטן והדיונות בנואיבה.

הנה שתי המלצות למקומות שפחות מוכרים לתייר הישראלי ושווה להכיר:

מה לגבי מלונות?

בגלל עליית המחירים בתקופות העמוסות, יש סיכוי טוב מאוד שתוכלו למצוא לילה עם ארוחת בוקר במלון טוב בסיני במחיר שווה או נמוך יותר מלילה באחד הקמפים המוכרים. המלונות בסיני מסובסדים על ידי ממשלת מצרים ומקבלים ממנה כסף עבור כל הזמנה, וזו אחת הסיבות שהמחירים בהם לא קופצים גם בחגים. בהחלט שווה לבדוק את המלונות באזור טאבה (כולל טאבה הייטס) או נואיבה, שבה רוב המלונות נמצאים בסמוך לקמפים ומאפשרים לטייל לאורכם וליהנות מהאווירה בהם גם בלי להתארח בהם. 

אם כבר מלונות, המלצת המערכת היא ללא ספק העיירה דהב. הישראלים והישראליות מגלות אט אט את דהב כיעד אטרקטיבי ומעניין בסיני המשלב גם חופים נפלאים ושקטים, באווירה המוכרת של סיני וגם שפע של אטרקציות ואפשרויות בילוי בעיירה עצמה – טיילת נהדרת עם מגוון מסעדות, בתי קפה וברים, מועדוני צלילה, טיולי טרקטורונים וג'יפים ועוד לא מעט אפשרויות.

בדהב תוכלו להתארח בבתי מלון ברמות שונות, ממלונות קטנים ופשוטים בלב הטיילת ועד ריזורטים מפוארים בקצוות העיירה, מצפון ומדרום לה, במחירים ידידותיים יחסית. חופשה בדהב היא ככל הנראה אחת המשתלמות שתוכלו למצוא ביחס של תמורה למחיר. כדאי לקרוא עוד על דהב ומה שהיא מציעה בכתבה הזו.

ומה עושים עם כשרות?

בסיני אין משגיחי כשרות וכמובן שכל האוכל במסעדות ובקמפים יהיה בחזקת לא כשר, בטח כאשר מדובר בחג הפסח שהוא בעל משמעות כפולה בעניין הכשרות. למי שעניין הכשרות חשוב, ניתן להעביר בגבול אוכל מהארץ, כולל מצות, אם כי קחו בחשבון שכמויות גדולות מידי של אוכל עלולות לעורר שאלות מצד הפקידים המצרים.

בחלק מהקמפים, ואף במספר בתי מלון, תוכלו להיכנס ולהכין לבד את האוכל במטבח, אולם גם כאן – יש להביא בחשבון שהמטבח עצמו אינו כשר והאחריות בכל הנוגע לכך תהיה עליכם/ן בלבד. בכל מקרה יש לוודא מול המקום במעמד ההזמנה האם האפשרות הזו קיימת, כדי למנוע אי נעימויות. 

 

עוד מלונות מומלצים לחופשת פסח בסיני: 

צוות סיני וייבס מאחל לכם חג פסח שמח וכשר 🙂

נתראה בסיני!

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן