ביר סוויר

עודכן לאחרונה: ספטמבר 6, 2023

רצועת החוף של ביר-סוויר (Bir Sweir | بير سوير) היא למעשה אזור החופים הפתוח הראשון אחרי מעבר הגבול עם ישראל. היא מתחילה כ-35 קילומטרים ממנו וזמן הנסיעה אליה הוא בערך חצי שעה (ברכב פרטי או במונית) עד למתחם הראשון, אשר ממנו ודרומה פרושים עוד מתחמי אירוח לאורך כ-4 קילומטרים.

ביר-סוויר היא נאת מדבר קסומה שבה נובעים בארות מים מתוקים רבים שמאפשרים לצמחיה רבה ומגוונת לצמוח במקום – דקלים, עצי שיטה, שחי סמר ועוד. גם הרועים הבדואים שמסתובבים באזור נהנים מבארות המים המשמשות להשקיית העדר שלהם. שברי הקרקע שיצרו את המפרץ בביר-סוויר משופעים באבני חול אדמוניות והאזור וגם בסלעי חוואר וגיר בצבעים מרהיבים שנוצרו כתוצאה מהצפות ימיות.

משום היותו של האזור נוח לעצירה ועגינה, והוואדיות הרחבים שבו המובילים ממזרח מצרים למערבה, הוא שימש בעבר הרחוק נתיב הברחה של סחורות וסמים לעבר מצרים כאשר הבדואים בביר-סוויר היו למעשה הבלדרים. 

איך מגיעים לביר סוויר?

רצועת ביר סוויר כאמור די קרובה למסוף הגבול, והדרך הפופולרית והנפוצה ביותר להגיע אליה היא במונית מהמסוף. שירות המוניות הנמצאות ביציאה מהמסוף לא נחשב לאמין וטוב במיוחד, הן בשל צי הרכבים הישן והן בגלל "יישור קו" של המחירים שכל הנהגים מבצעים. בנוסף, כדי לנסוע במונית מזדמנת ממסוף הגבול תצטרכו להמתין שהיא תמלא (או לשלם מחיר גבוה יותר) מה שעלול לגרור עיכוב ארוך יותר אפילו מזמן הנסיעה. 

הדרך הטובה ביותר היא להזמין מונית מראש, עם נהג אמין שימתין בצד השני של הגבול בשעה שנקבעה איתו, עם רכב חדש ונוח. אנו מציעים כאן באתר שירות הזמנת מונית אונליין ממסוף הגבול ועד מקום האירוח, במחיר קבוע, ללא צורך להתמקח, עם נהג מתחנה מסודרת שלא ממהר לנוסע הבא ורכב חדיש ומודרני. 

מאפייני האירוח בביר סוויר – מה אפשר למצוא שם?

החוף בביר-סוויר הוא חולי ונעים ומאפשר ללכת עליו יחף בלי חשש (למי שאין בעיה ללכת יחפים על חול רותח בקיץ…). המים הם רדודים עד נקודה רחוקה יחסית – יתרון גדול למי שמגיע עם ילדים. בחלק מהקמפים תמצאו ריף אלמוגים בחלק העמוק יותר של הים, במקומות מסוימים הריף יהיה יפה יותר, ובמקומות אחרים פחות. באופן כללי הריף באזור זה ידע ימים טובים יותר, אם כי ניתן למצוא "איים" של אלמוגים יפהפיים בסביבה. הדרך הטובה ביותר לאתר אותם היא פשוט לשאול במקום האירוח את המקומיים, שמכירים היטב את הריפים והדרך אליהם. 

רצועת החוף היא מתחם ענק של חושות וחדרי אירוח עם מנעד רחב של  אפשרויות – מחופים הומים באנרגיה גבוהה המלאים בצעירים, ועד אזורים שלווים, בוייב רגוע שמתאימים למי שמגיע כדי לתפוס שלווה. בהרבה מקמפים אפשר למצוא גם חושות במבוק "של פעם", פשוטות וצנועות, וגם לצידן חדרים או בקתות מושקעות יותר, מעץ או מאבן.

יתרון גדול נוסף בחופי ביר סוויר הוא שכולם רחוקים מאוד מהכביש, ולכן אין בהם הפרעות של רעש או אור שמגיע מבחוץ, וניתן להתנתק בהם מהעולם החיצוני בצורה מושלמת. 

חופים בסיני
רצועת החוף של ביר סוויר, בחלוקה לצפון, מרכז ודרום (צליום: Google Maps)

אפשרויות אירוח בביר סוויר

ניתן לחלק את רצועת החוף של ביר סוויר לשלושה אזורים – צפוני, מרכזי ודרומי. המעבר בין הקמפים הוא חופשי לאורך כל הרצועה, ומומלץ לטייל לאורכה לפחות פעם אחת כדי להרגיש את הוייב של המקום. 

 

החלק הצפוני – מסאקראטה קמפ ועד White Sand קמפ

אזור זה מאופיין בקמפים שקטים יותר, בעיקר בחלק הצפוני ממש, על שטח גדול ורחב ידיים, עם חושות הפזורות במרחק רב אחד מהשני, חוף חולי מאוד ואירוח בעיקר בחושות פשוטות וצנועות מבמבוק. בחלק מהקמפים תמצאו גם חושות משודרגות עם מזגן, אולם הם מעטות יחסית. האירוח בחלק זה מתאים למי שרוצה לחלק את הזמן בין התבודדות ושקט לבין חברת אנשים – אפשר בהחלט שם לעשות את שניהם, במינון הרצוי. 

סאקראטה קמפ (SakraTah Camp)

קמפ צנוע, למעשה לא ממש בביר סוויר אלא קצת דרומית ל"טאבה הייטס", מעט מצפון לרצועה. מנוהל על ידי זוג באווירה מאוד משפחתית ובהחלט מתאים למי שמחפש חוף בתולי וחף מגינונים שמספק את האווירה האותנטית של סיני. החושות עשויות קש, והקמפ כולו צבעוני מאוד ושרה אווירה נעימה. יש גם ריף לשנירקול, אם כי קצת עמוק ביחס לקו המים. 

חושות בסיני

פרינדס קמפ (Friends Camp) 

קמפ צנוע על פיסת חוף נהדרת, עם המון זולות ופינות ישיבה, חושות פשוטות וגם בקתות עץ משודרגות, אך בסיסיות יחסית. המתחם כולו נעים ומזמין והאווירה צעירה וקלילה. מקום מושלם למי שמחפש חופשה בקמפ קרוב לגבול. 

קמפים נוספים בחלק הצפוני של ביר סוויר, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

  • טורקיז קמפ (Turquoise Camp)
  • עסאלה קמפ (Asalah Camp)
  • קזבלנקה ביץ' קמפ (Casablanca beach camp)
  • ענטיקה ביץ' קמפ (Antika Beach Camp)
  • סאן סוויר קמפ (Sun Sweir Camp)
  • סבח קמפ (Sabah Camp)
  • טרנקילה קמפ (Trankila Camp)
  • וויט סנד קמפ (White Sand Camp)

 

החלק המרכזי – מקווין סוויר ועד נירוונה קמפ

החלק המרכזי של ביר סוויר מאופיין בקמפים ברמה גבוהה יותר. משודרגים ומצוידים במתקנים טובים יותר, כמו בר חוף, רשת למשחקי כדורעף, יותר מיטות שיזוף ופינות ישיבה מוצלות, שירותים ומקלחות ברמת תחזוקה גבוהה יחסית, מבנה מסעדה מרכזי גדול, חנויות נוחות ועד. בכל הקמפים בחלק המרכזי תמצאו אירוח בבקתות עץ או אבן מטופחות, ממוזגות, עם שירותים ומקלחות צמודים (בחלקן), מתוחזקות היטב ומשקיפות מקרוב על קו המים. המחירים יקרים יותר ביחס לקמפים הצנועים, אולם התנאים הרבה יותר טובים. 

הקמפים האלה מושכים אליהם אוכלוסייה צעירה יותר ברובה, לעתים קרובות מתנגנת בהם מוזיקה לאורך שעות היום והם מתפקדים כמו כפרי נופש של ממש. זהו המקום להגיע אליו כדי להכיר אנשים חדשים ופחות כדי להתבודד ולנוח בשקט.

הקמפים בחלק המרכזי קרובים זה לזה מה שמאפשר מעבר מהיר ביניהם (למעשה זה כך בכל הרצועה, אולם במיוחד בחלקה המרכזי), ולכן ניתן גם לשנות אווירה בקלות ולפגוש אנשים שונים בכל האזור. 

פרדייז סוויר (Paradise Sweir)

קמפ ברמה גבוהה מאוד, אחד הטובים והמסודרים בביר סוויר. הקמפ עבר מספר שדרוגים בשנים האחרונות וכיום הוא מציע חושות ובקתות בכל הרמות, כולל צימרים קסומים מעץ ממש על קו המים עם שירותים ומקלחת נפרדים וכמובן מזגן – ככל הנראה מהטובות שתמצאו בחופי סיני. יש סככה מרכזית ענקית ומוצלת, ובה תמיד אנשים וגם מרפסת מוגבהת שאפשר לשבת ולהירגע עליה בכיף ולראות את הכל מלמעלה ורשת למשחק כדורעף. במקום פועלות גם חנות מזכרות וחנות נוחות עם חטיפים, שתיה ושירותים לתייר. האוכלוסייה במקום צעירה בדרך כלל, והיא מעירה את המקום לחיים בלילות.

פרי ביץ' קמפ (Free Beach Camp)

ה"פרי ביץ'" הוא אחד הקמפים הוותיקים ביותר באזור. ממוקם במרכז רצועת ביר סוויר, כחצי שעה נסיעה ממסוף הגבול. הכניסה למים חולית ונעימה, בדומה לשאר הקמפים בסביבה והחושות מתוחזקות היטב וכוללות שטיחים, מיטה זוגית ומזרן. החוף משופע בערסלים, נדנדות, פינות ישיבה וזולות כמיטב המסורת של סיני והאווירה מאוד נעימה ומזמינה. נכון לנובמבר 2022, הקמפ עובר שיפוצים ולכן חלקו סגור

בארכה קמפ (Baraka Camp)

קמפ פופולרי ומתוחזק ברמה גבוהה. ידוע ביחס מצוין מהמארחים, חושות נקיות ומסודרות במחירים נוחים ואוכל במחירים סבירים. במקום חושות במבוק פשוטות, חושות משודרגות מעץ וגם בקתות ברמה גבוהה יותר, ממש על קו המים, משני הצדדים של המתחם. בחוף גם מרפסת לתצפית על הזריחה המהממת של ביר סוויר, וזולה מרווחת לישיבה. אוכלוסייה במקום צעירה בדרך כלל, וגם זה מקום להגיע אליו כדי לפגוש עוד אנשים שאוהבים את סיני. 

Baraka Camp

קמפים נוספים בחלק המרכזי של ביר סוויר, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

  • קווין סוויר (Queen Swer)
  • מג'יק לנד קמפ (Magic Land Camp)
  • סאנרייז ביץ' קמפ (Sunrise Beach Camp)
  • סיאל קמפ (Sayal Camp)
  • לאב ביץ' (Love Beach)
  • שאנטי קמפ (Shanty Camp)
  • נירוונה ביץ' (Nirvana Beach)

החלק הדרומי – מפרי ביץ' ועד אקווה סאן ויליג'

בחלק הדרומי של ביר סוויר יש מספר חופים, המשלבים בין אווירת סיני של פעם לבין חושות ותנאים מהדור החדש – בקתות משודרגות, מתקנים שונים והתאמה לאירוח משפחות. בדומה לצפון הרצועה, אפשר למצוא בחלק הדרומי אווירה רגועה יותר, וקמפים פשוטים וצנועים יחסית. האוכלוסייה באזור היא מבוגרת יותר, מהסוג שמכירה את סיני וזו כנראה לא הפעם הראשונה שלה בחצי האי. 

יוצא דופן הוא הקמפ שסוגר את החלק הדרומי – אקווה סאן ויליג'. מדובר בכפר נופש של ממש עם חדרי אירוח מתוחזקים ברמה גבוהה, מתחם מרכזי מטופל ורצועת חוף ענקית. מדובר בכפר נופש עם אווירה נעימה ושקטה, והמון מרחבים לבטן-גב. 

נכון לנובמבר 2022, יש בחלק הדרומי מספר מתחמי נטושים, כאלה שהיו בהם קמפים בעבר והם סגורים או בתוליים לגמרי. ניתן להגיע אליהם בטיול רגלי, וגם לשבת לנוח בהם ככל שתרצו, אולם אין אפשרות כמובן לישון בהם באופן עצמאי. 

שימו לב: אקווה סאן ויליג' כרגע סגור ואינו מקבל הזמנות, בשל בעיות מנהלתיות, וזאת עד להודעה חדשה. הודעה זו תוסר מיד עם הפתיחה המחודשת של המקום. 

אקווה סאן ויליג' (Aqua Sun Village)

כפר נופש מהטובים שיש בסיני וגם אחד הפופולריים בחצי האי. מציע אירוח בחדרים וסוויטות ממוזגות עם שירותים ומקלחת פרטיים. חוף חולי, נקי ונעים ומתחם מתוחזק ושופע פינות ישיבה, הן בשמש והן בצל. החדרים הם ברמה גבוהה בכל הגדלים ומוצעות גם פעילויות שונות, טיולים וסדנאות שמתקיימות מעת לעת.

לגולשי וגולשות סיני וייבס יש 10% הנחה בהזמנת מקום דרך האתר – הקלידו בעת ההזמנה את קוד הקופון sinaivibes_10 וקבלו מיד את ההנחה!

אקווריום קמפ (Aquarium Camp)

באקווריום תמצאו כמה עשרות חושות פשוטות מבמבוק, לא בכולן יש חשמל, וגם אחלה פינות זולה מוצלות. הקמפ בהחלט עונה על ההגדרה "סיני של פעם", ומתאים למי שרוצה לנוח, לאכול טוב (אחלה מסעדה יש במקום) ולקבל חופש אמיתי בלי הסחות דעת. 

Aquarium Camp

דיאנה ביץ' קמפ (Diana Beach Camp)

קמפ חביב עם חושות וגם בקתות עץ בקו ראשון למים. החוף חולי מאוד ונעים ללכת בו יחפים, וגם השירות והאוכל מהטובים בביר סוויר ובכלל בסיני. נכון לנובמבר 2022 יש בבניה גם בקתות אבן, שככל הנראה ייפתחו לקראת האביב והקיץ של 2023 ויהפכו את החוויה במקום לטובה יותר. 

קמפים נוספים בחלק הדרומי של ביר סוויר, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

  • האף מון קמפ (Half moon Camp)
  • מאהר – מול ים (Maher Camp)
  • אל טארק (Al Tarek)
  • מיאמי ביץ' (Miami Beach)

 

ביטוח נסיעות – לכל חופשה בביר סוויר

אם אנחנו כבר מדברים על חופשה באווירה של פעם, דבר נוסף שלעתים נופל בין הכיסאות הוא נושא ביטוח הנסיעות. משום שביר סוויר ממש קרובה לישראל, נופשים רבים בוחרים שלא לערוך ביטוח נסיעות מתוך כוונה לחזור לישראל במקרה הצורך באופן מידי. הגישה הזו עלולה להיות בעייתית משום שהנסיעות בסיני לא זמינות באופן מידי ורצוף, ודאי לא בשעות הלילה, ובנוסף יש מקרים בהם נדרש טיפול מידי במקום (למשל עקיצה או הכשה של בעל חיים) וכדאי לקבל אותו מוקדם ככל הניתן.

ביטוח נסיעות לסיני לא רק שלא עולה הרבה כסף, הוא חשוב כדי לספק כיסוי לעלות של כל הליך רפואי, אם נדרש כזה, וגם למקרים של חילוץ ופינוי לישראל במקרה הצורך (עם ההרחבה הנדרשת). בנוסף, ניתן (וכדאי) להרחיב את הפוליסה גם לכיסוי של גניבה ואובדן של חפצים ומטען, לא משהו בלתי סביר שיקרה בסיני. בקיצור, זה ממש לא המקום לחסוך בו. 

 

טיולים ואטרקציות באזור ביר סוויר

בביר-סוויר אפשר לשלב בין רביצה בחוסר מעש על החול הנעים, צלילה או שנירקול בים האדום וגם טיולים באתרים השונים באזור.

אפשר לטייל בוואדי ת'מילה או בוואדי חוויט (שנמצא בסמוך). בשפך הוואדי תמצאו עצי שיטה רבים וגדולים המספקים צל ומרגוע מהשמש הקופחת. עוד תמצאו בוואדי ת'מילה דיונה גדולה שהטיול בה נחשב ל"סיור הכנה" לטיול בהר הגבוה.

אפשרות נוספת היא הליכה ל"סלע הכתובות" ולקניון הלבן, עצירה לארוחת צהריים עם הבדואים החביבים במקום ומשם להמשיך לג'בל ברקה ודיונת ה"דוד'א" שהיא הגדולה מבין הדיונות בסיני.

אפשר לנסוע גם לעין ח'ודרה ולשלב טיול רגלי בהרי מזרח סיני ובקניונים הצבעוניים –  ג'בל ע'זלני מצפון או ואדי ותיר ועין פורטגה מדרום. חשוב לציין כי לטיול של מספר ימים לעין חוד'רה צריך להתכונן מראש ולשכור דליל (מדריך) דרך חברה מסודרת. 

בצפון רצועת החוף של ביר-סוויר, בקצה מתחמי האירוח, בתוך מים ליד עץ אשל גדול יש מרבץ חימר טבעי. אפשר להגיע עם שקיות, למלא כאוות נפשכם ולפסל ממנו כל מה שעולה בדעתכם. יום אחד של ייבוש והנה לכם יצירה מעשה ידיכם למזכרת.

ביר סוויר
רצועת החוף של ביר סוויר במבט מצפון לדרום

ביר סוויר היא רצועת החוף הצפונית ביותר בסיני שבה אפשר למצוא קמפים עם חושות וחדרים לאירוח על החוף. מתחילה כ-33 קילומטרים ממסוף הגבול בטאבה ואורכה כ-4 קילומטרים. 

הקמפים בביר סוויר מציעים גם חושות במבוק פשוטות בסגנון "סיני של פעם" וגם חדרים משודרגים  מעץ או מאבן, ברמה גבוהה, עם מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים. ניתן לראות באתר את כל האפשרויות ולהזמין אונליין. 

הנסיעה ממסוף הגבול בטאבה לביר סוויר אורכת כחצי שעה. בין החוף הצפוני ביותר לבין החוף הדרומי ביותר הנסיעה אורכת כעשר דקות. 

לאורך רצועת החוף של ביר סוויר יש שונית אלמוגים בחלק מהקמפים, אולם היא נמצאת מעט רחוק מהחוף בחלק העמוק יותר. השונית ידעה ימים יפים יותר, אבל עדיין ניתן להתרשם מ"איים" של אלמוגים ומינים יפים של שוכני ים. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן