חושות עם מזגן בסיני

עודכן לאחרונה: ספטמבר 6, 2023

חם בקיץ. אנחנו חיים במזרח התיכון וקשה ללמד אותנו משהו שאנחנו לא מכירים על חום ולחות, ועדיין כאשר אנחנו יורדים לסיני המושג "חום" מקבל אפילו משמעות יתר. משום שסיני היא אזור מדברי וצחיח, היא מאופיינת בטמפרטורות גבוהות מאוד בחודשי הקיץ, שמגיעות לשיאן בין יולי לאוגוסט (לפעמים אפילו 40 מעלות!) ומחייבות פתרונות יצירתיים כדי שלא נעביר את החופשה שלנו בניסיונות הימלטות מהשמש ובחיפוש אינסופי אחרי מקורות מים ופיסת צל.  

אחד הפתרונות האלה הוא מה שקרוי "חושה עם מזגן". בעוד שבבתי המלון בסיני אין את הבעיה הזו כיוון שבכל חדר בכל מלון (כמעט) יש מיזוג אוויר, כשאנחנו מתכננים לינה בחושות המצב שונה. צריך לומר כבר מעכשיו – אין באמת דבר כזה "חושה עם מזגן". חושה היא מבנה שעשוי קש, לפעמים במבוק, לא אטום לגמרי לסביבה החיצונית ובהרבה מקרים גם אין בו חשמל. ברור שבמבנה כזה לא ניתן להתקין מזגן (עוד על איך נראית חושה ואיך בוחרים אחת טובה אפשר לקרוא כאן).

עוד כדאי לומר שלמרות מזג האוויר החם בחודשי שיא הקיץ, ביתר ימות השנה הערבים והלילות בסיני הם קרירים ובהחלט נסבלים מבחינת הטמפרטורה, ובחודשי שיא החורף גם הימים לא חמים במיוחד והלילות אפילו קרים ממש, כך שחושה עם מזגן היא בהחלט מצרך מבוקש, אבל בעיקר בחודשי הקיץ החמים.

אולם, לאור העלייה המטאורית במספר התיירים המגיעים לסיני שדרגו המארחים גם את התנאים, ובקמפים רבים ניתן למצוא היום חדרים, בונגלוס ובקתות ממוזגות עם שירותים ומקלחת פרטיים צמודים. חלק גדול מהם היה שם גם לפני שהחל גל התיירות הגדול בשנת 2018, אבל אין ספק שהוא תרם תרומה משמעותית להרחבת ההיצע ושיפור המצב הקיים בקמפים רבים.

חושות עם מזגן בסיני
היי - הנה חושה עם מזגן!

אז איפה יש "חושות עם מזגן" בסיני?

חביבה ביץ' לודג' (Habiba Beach Lodge)

רצועת חוף: נואיבה | מרחק מהגבול: 68 ק"מ

קמפ קסום וייחודי בנוף של סיני, הדוגל בערכים של קיימות ואקולוגיה, כאשר חלק נכבד מהאוכל המוגש במקום גדל בחווה אורגנית שבעלי המקום מטפחים באהבה. מעבר לערכים, האירוח הוא בחדרים מעולים עם מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים, ויש רק 10 כאלה בכל המתחם כך שרצוי להקדים ולהזמין מראש. חוויה נהדרת מובטחת.

חביבה ביץ'

נחיל אין (Nakhil Inn)

רצועת חוף: טרבין | מרחק מהגבול: 65 ק"מ

נחיל אין גם הוא סוג של מלון חוף באזור טראבין. מציע אירוח בחדרים פשוטים אך פונקציונליים ממש על החוף, שירות מעולה וחוף מקסים, הכולל גם אטרקציות כמו שייט קייאקים. רמת התחזוקה גבוהה מאוד והמקום בולט בניקיונו. המזגנים עובדים נהדר, גם בשיא הקיץ. 

Nakhil Inn

קרייזי הורס קמפ (Crazy Horse Camp)

רצועת חוף: אל מחש | מרחק מהגבול: 45 ק"מ

אירוח מעולה בבקתות בסגנון צימרים, מתאים גם לצעירים וצעירות בגיל וברוח, וגם למשפחות בהרכב מלא. בכל חדר כמובן מזגן ושירוקלחת פרטי צמוד, בחוץ תמצאו בריכה מטופחת, חוף חולי ונעים והרבה פינות זולה לרביצה מול הים. אחד היתרונות הנוספים של קרייזי הורס הוא הניקיון והתחזוקה שלו שהם בהחלט בסטנדרט גבוה מאוד, בטח ביחס למקומות אחרים בסיני.  

ת'ינק לאב און רד סי (Think Love on Red Sea)

רצועת חוף: טרבין | מרחק מהגבול: 63 ק"מ

זהו מקום מעט שונה בנוף של סיני, והוא מכיל שתי יחידות אירוח בסגנון של צימר ממש על קו המים, באווירה משפחתית. שתי היחידות עשויות אבן, כמובן עם מזגן, עם מרפסת וערסל שתופה את הים האדום. בבקתה אחת יכולים להתארח זוג או זוג עם ילד, ובבקתה השניה יש שני חדרים שניתן לשכור אותם גם בנפרד (כלומר לשכור חדר אחד מתוך הדירה ולחלוק מטבח, סלון ומקלחת). נמצאת בטרבין, סמוך מאוד למקומות בהם תוכלו להצטייד בחומרי גלם להכנת אוכל בבקתות. ארוחת הבוקר כלולה והיא מוגשת על ידי המקום. 

ספארי ביץ' (Safari Beach)

רצועת חוף: אל מחש | מרחק מהגבול: 49 ק"מ

קמפ מצוין ברצועת אל מחש, ידידותי מאוד למשפחות וילדים, בעיקר בגלל הבריכה הקטנה והנעימה ששוכנת בו. נוסף אליה, יש חדרים ברמה טובה עם מים חמים זורמים לאורך כל היום, זולות מוצלות ונעימות, מתקני ספורט כמו רשת לכדורעף חופים וגישה נעימה וקלה למים, שם ממתין ריף אלמוגים צבעוני יפהפה. 

ספארי ביץ' סיני

אל בדאווי קמפ (ElBadawy Camp)

רצועת חוף: טרבין | מרחק מהגבול: 64 ק"מ

קמפ פחות מוכר אך בהחלט שווה ביקור. האירוח מתבצע בחדרים פשוטים מעץ, קרוב יחסית לחוף, או בחושות שקצת יותר רחוקות מקו המים, אבל מבודדות ומספקות פרטיות ושקט. בכל חדר שתי מיטות, ארונית קטנה, מראה וכמובן שירותים ומקלחת ומיזוג אוויר. המסעדה מרוצפת ומקורה ומרשימה מאוד בניקיונה וברמת התחזוקה הגבוהה שלה. 

Elbadawy

נואיבה לודג' (Nuweiba Lodge) 

רצועת חוף: טרבין | מרחק מהגבול: 64 ק"מ

סוג של מלון חוף, פחות מוכר וחבל שכך. מדובר באחד החופים הנעימים באזור נואיבה, שבו חדרים ממוזגים מעץ בסגנון צימר, פינות ישיבה רבות ומסעדה מצוינת. החוף מלא בצמחיה שמוסיפה ירוק מרענן לצהוב המדברי ובערבים נדלקת לעתים מדורה שסביבה מתקבצים האורחים להתחמם ולשמוע מוזיקה מקומית. 

מלון בנואיבה

סאנשיין וילה נואיבה (Sunshine Villa Nuweiba)

רצועת חוף: הדיונה הקטנה, נואיבה | מרחק מהגבול: 70 ק"מ

הווילה הזו מעניקה חוויה משודרגת ונפלאה של אירוח, כשניתן לארח בה קבוצות ומשפחות בלא פחות משלושה חדרי שינה (וגם בסלון אפשר להיזרק אם ממש יש צורך). הווילה מאובזרת עד רמת הפרטים הקטנים במטבח, וכוללת גם ג'קוזי מפנק ומרפסת על הגג. ניתן להכין בווילה אוכל או לקבל מהמסעדה במקום.

סאנשיין וילה נואיבה

סטארלייט קמפ (Starlight Camp & Restaurant)

רצועת חוף: נואיבה | מרחק מהגבול: 70 ק"מ

קמפ מצוין באזור הדיונה הקטנה של נואיבה, שלא במקרה טורח לציין את המילה "רסטורנט" בשמו. מדובר באחת המסעדות הטובות ביותר בחופי סיני, גם מבחינת האווירה והמראה וכמובן שגם מבחינת התפריט. צריך להגיע כדי להבין. מעבר למסעדה המצוינת, החוף עצמו נעים ומנוצל באופן מיטבי כך שלא יהיה צפוף מידי בשום מקרה, גם בתפוסה מלאה. יש בסטארלייט קמפ & רסטורנט גם חושות וגם בונגלוסים עם מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים ברמה טובה, יש מים חמים תמיד והאזור כולו נקי ונעים לשהייה.

חושות בדיונה הקטנה

סונדוס קמפ (Sondos Camp)

רצועת חוף: אל מחש | מרחק מהגבול: 48 ק"מ

סונדוס הוא קמפ מעט נחבא אל הכלים ברצועת אל מחש המעולה, אבל כשמגיעים אליו מתגלה עולם נפלא שלא נראה מהכביש. מדובר בקמפ ותיק ואהוב, עם חוף רחב מאוד ובקתות אירוח מצוינות בגדלים שונים, כמובן עם מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים. גם המסעדה במקום רחבה ונעימה והתפריט אולי לא מגוון יותר ממקומות אחרים בסיני, אבל בהחלט טעים מאוד ולא פחות חשוב – נקי מאוד. 

חושות עם מזגן בסיני

ווישוואשי קמפ (Wishwashi Camp)

רצועת חוף: ראס א-שטן | מרחק מהגבול: 55 ק"מ

קמפ כיפי וצבעוני בצפון ראס א-שטן, שבו יש גם חושות פשוטות וגם חדרים מעולים עם שירותים, מקלחת ומזגן. זה אחד החופים השווים של סיני על פי חוות הדעת של המוני מטיילות ומטיילים מישראל ובכלל. יש המון פינות נעימות לשבת, ואפשר (ואף מומלץ) לטייל על החוף ולספוג את האווירה המיוחדת של ראס א-שטן.

חושות בסיני

ניו מון איילנד (New Moon Island Camp)

רצועת חוף: ראס א-שטן | מרחק מהגבול: 55 ק"מ

הניו מון איילנד יושב על מיקום מנצח בדרום רצועת ראס א-שטן, וכאילו שזה לא מספיק, על צלע ההר הצופה לים מוקמו כמה בקתות אבן ברמה גבוהה מאוד, עם מזגן ושירותים ומקלחת צמודים, ולא פחות חשוב – נוף מדהים הנשקף מהחלון שצמוד למיטה. אם זה לא נקרא להתעורר לבוקר טוב, אז אנחנו לא יודעים מה זה בוקר טוב… חוץ מהבקתות יש גם חושות קרובות יותר למים, ובאופן כללי הקמפ הזה נחשב לאחד הטובים בסיני ולשילוב מושלם של שירות מצוין, אוכל טעים, רמה גבוהה וריף אלמוגים יפהפה שאפילו לא רחוק מידי מהחוף.

חושה עם מזגן בסיני

פרדייז סוויר (Paradise Sweir)

רצועת חוף: ביר סוויר | מרחק מהגבול: 38 ק"מ

קמפ ותיק ברצועת ביר סוויר, עם המון פינות ישיבה ברחבי החוף, אחת מהן מוגבהת ומספקת מראה יפהפה על כולו. הכניסה למים נוחה יחסית, יש מעט אבנים במטר הראשון. יש בו חושות פשוטות עם מאוורר וגם בקתות עץ מהממות (כמו זו בתמונה) עם תנאים משודרגים שכוללים גם מזגן ונוף מדהים מהחלון לכיוון הים.

חושה בסיני

אננדה ביץ' קמפ (Ananda Beach Camp)

רצועת חוף: אל מחש | מרחק מהגבול: 45 ק"מ

עוד קמפ מסודר, נקי ומתוחזק היטב הוא אננדה. המקום נמצא בבעלות מצרית ולא בדואית (מה שבדרך כלל מבטיח תחזוקה ברמה טובה יותר) ובו תוכלו להתארח בחושות, בבקתות עץ ממוזגות ונעימות מאוד וגם בבקתות אבן מרווחות ויפהפיות, כמובן ממוזגות גם הן. גם הקמפ הזה מבוקש מאוד ושווה להזמין מראש מקום מוקדם ככל האפשר.

בלו ביץ' קמפ (Blue Beach Camp)

רצועת חוף: הדיונה הקטנה, נואיבה | מרחק מהגבול: 70 ק"מ

האירוח בבלו ביץ' הוא בחושות או בחדרים ממוזגים ברמה גבוהה, שנמצאים אמנם מעט יותר מאחור אבל מחפים על החיסרון הזה ביתרון גדול של מרפסת המשקיפה אל נוף מושלם של מפרץ עקבה והרי ערב הסעודית ממול. קמפ באווירה צעירה וכיפית, עם המון אנשים טובים, אוכל מצוין ושירות מכל הלב.

בלו ביץ' קאמפ נואייבה

אל סיידין ויליג' (Al Sayadeen Village Red Sea Riviera)

רצועת חוף: נואיבה | מרחק מהגבול: 74 ק"מ

אל סיידין הוא סוג של קמפ שהוא מלון, או מלון שהוא קמפ. שילוב מושלם בין חוף נהדר, פסיליטיז מעולים ובקתות אירוח נעימות. זהו למעשה מלון 3 כוכבים, אבל הוא לא נראה כמו המלונות המוכרים מדהב או שארם, אלא יותר כמו כפר נופש.

המקום מתאים מאוד למשפחות עם ילדים, יש מתקני משחקים, בריכה ומרחבים עצומים. כל היחידות בנויות במפלס החוף, מול הים, ושימו לב שמדובר באחד המקומות היותר מבוקשים בסיני, אז שווה להזמין בו מקום מראש מוקדם ככל הניתן. 

סראייה ביץ' (Saraya Beach)

רצועת חוף: טרבין | מרחק מהגבול: 64 ק"מ

סראייה ביץ', למרות השם המחייב, לא קשור בשום צורה לממשל העותמאני שעבר כאן באזור פעם לכמה שנים, והוא בעיקר ההפך הגמור מזה – מקום מאוד מטופח, נעים וצבעוני שמציע אירוח בחדרים ממוזגים ונעימים הנמצאים בחלקו האחורי של הקמפ. את החלק הקדמי אפשר לראות כאן בתמונה, ובו גם מסעדה טובה ועוד פינות זולה לרביצה במשך כל היום. או השבוע…

שימו לב: אקווה סאן ויליג' כרגע סגור ואינו מקבל הזמנות, בשל בעיות מנהלתיות, וזאת עד להודעה חדשה. הודעה זו תוסר מיד עם הפתיחה המחודשת של המקום. 

אקווה סאן ויליג' (Aqua Sun Village)

רצועת חוף: ביר סוויר / אל מחש (בין לבין) | מרחק מהגבול: 35 ק"מ

אקווה סאן ויליג' הוא לא סתם חושה עם מזגן – זה כפר נופש של ממש, אחד המקומות הטובים בסיני וגם אחד הפופולריים שבהם. החדרים הממוזגים בו הם ברמה גבוהה, מעוצבים בקפידה, עם שירותים ומקלחת פרטטים ועם ריהוט נוח ונעים. יש גם חדרים גדולים ומרווחים שמתאימים למשפחות וקבוצות גדולות. החוף כולו מתוחזק ומנוהל ברמה הגבוהה ביותר. 

גולשי וגולשות סיני וייבס נהנות מ-10% הנחה על הזמנת חדרים באקווה סאן וילג'! כל מה שצריך לעשות כדי לקבל את ההנחה הוא להיכנס לקישור כאן למטה ולהקליד בעת ההזמנה את קוד הקופון sinaivibes_10.

הקמפ שהוא מלון (וההפך) – אל סייאדין וילג':

כן בהחלט. אמנם הן לא נראות כמו החושות הרגילו מקש, וכאשר אומרים "חושות עם מזגן" מתכוונים בדרך כלל למבני קבע או חדרים של ממש – אבל יש לא מעט אפשרויות להתארח בקאמפים בסיני במקום ממוזג.

לאורך כל רצועת החוף, מביר סוויר ועד נואיבה, ניתן למצוא קאמפים ובהם חושות משודרגות וחדרים עם מזגן. תוכלו למצוא באתר את רשימת הטובים שבהם עם כל הפרטים ואפשרות להזמנה מידית.

המחרי מעט משתנה מקאמפ לקאמפ, וגם תלוי כמובן במספר האנשים ומספר הלילות שתישארו. באופן כללי, מחיר ממוצע ללילה בחושה עם מזגן מעט יקר יותר ממחיר ממוצע ללילה בחושה רגילה.

מאוד מאוד מומלץ להזמין מראש מקום, במיוחד בשיא העונה (חגים, חופשת הקיץ) היות שהמקומות מתמלאים מהר מאוד. בכתבה תוכלו להתרשם ממגוון החושות הקיימות ולהזמין באופן מידי מקום לחופשה הבאה שלכם.

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן