ראס א-שטן

עודכן לאחרונה: אוקטובר 22, 2023

ראס א-שטן (השם המדויק הוא "ראס שיטאן" | Ras Shaitan | رأس الشيطان) הוא אחד מהיעדים הפופולריים ביותר בסיני, באופן כללי ולמטיילים ישראלים בפרט, ובעונת הקיץ פוקדים את חופי המפרץ הקסום אלפי מטיילים שחוזרים עמוסי חוויות לספר לחברים כדי שיצטרפו אליהם בפעם הבאה לטיול בסיני.

המפרץ הוא אחד הנדירים שיש לחצי האי סיני להציע, מבחינת יופיו, והוא תחום בקצהו הדרומי בצוק סלע. הדעות לגבי מקור השם חלוקת – גרסה אחת טוענת אותו צוק הוא למעשה "ראש השטן" (בערבית – "ראס א-שטן") וגרסה אחרת, ככל הנראה הנכונה, גורסת כי בשל מיקמו, שמו המקורי של האזור היה בכלל "ראס אל-שטאיין" במובן של צורת ריבוי זוגית – מרכזם של שני חופים, בתרגום חופשי מערבית. עם השנים עוות השם על ידי התיירים ל"ראס א-שטן". השם האנגלי תומך בגרסה השניה – Double Head – אם כי גם השם הזה שובש עם השנים וכיום יש מי שמכנה אותו Devil's Head.

אזור החוף בראס א-שטן הוא פחות חולי ויותר סלעי מזה של שכניו ביר-סוויר ואל מחש, ומלא באבנים קטנות וצדפים צבעוניים, אז לא לשכוח לארוז גם סנדלים או כפכפים בתיק.

עוד עצה מהניסיון שלנו היא לערוך ביטוח נסיעות. יש הרבה קולות שטוענים כי אין צורך בעריכת ביטוח נסיעות לסיני, משום שממילא שירותי הרפואה בסיני הם ברמה נמוכה והעובדה כי סיני קרובה ובמקרה הצורך יהיה אפשר לחצות את הגבול בחזרה לאילת.

אולם, גם אם לא תקבלו טיפול רפואי בסיני, הרי שביטוח נסיעות מכסה את העלויות הכרוכות בכל מקרה ובנוסף הוא מכיל פיצוי גם בגין אובדן המטען שלכם או נזק שנגרם לו. העלות של ביטוח נסיעות לסיני היא נמוכה וזניחה ביחס להוצאה הכוללת, כך שלא היינו ממליצים לחסוך דווקא בסעיף הזה. 

לרכישה מהירה של ביטוח נסיעות לסיני אונליין לחצו כאן >>

ראס אל שטן
רצועת החוף של ראס א-שטן במבט מדרום לצפון

איך מגיעים לראס א-שטן?

המרחק של רצועת ראס א-שטן ממסוף הגבול הוא כ-55 קילומטרים שרכב או מונית גומאים בזמן של 40 דקות לערך. הדרך הטובה, הנוחה והפופולריות ביותר להגיע לשם היא באמצעות הזמנת מונית מראש שתמתין בצד המצרי של מסוף הגבול. כך לא תהיו שבויים בידי קרטל המוניות של טאבה שממתין ביציאה מהמסוף, ותוכלו גם לדעת מראש את עלות הנסיעה. 

כדי להקל עוד יותר את המשימה, וגם כדי שתוכלו ליהנות מרכב נוח, חדיש ובטיחותי עם נהג שירותי ואמין – ניתן להזמין כאן באתר אונליין במספר דקות מונית לראס א-שטן. המחיר קבוע מראש, אין "תעריפי חג" והשירות הוא בסטנדרט אחר מכל מה שמוכר בשוק הנסיעות בסיני. כדאי להזמין ברגע שיש תאריך הגעה לסיני, כי מספר המוניות מוגבל ובתקופות עמוסות ייתכן והביקוש יעלה על ההיצע. 

אירוח בראס א-שטן

אזור ראס א-שטן מאופיין בקמפים קטנים יחסית (רובם) הצמודים אחד לשני, וניתן לעבור ביניהם בקלות יחסית בהליכה. גם אם אתם מתארחים בקמפ מסוים, לא יהיה נדיר למצוא אנשים (או את עצמכם) מגיעים לקמפים אחרים כדי לספוג אווירה או לאכול ארוחת ערב. למעשה הרצועה הזו מרגישה כמו חוף אחד גדול שבין הקמפים שבו יש תנועה של אנשים לאורך כל היום. אם אתם מחפשים לפגוש אנשים מעניינים – ראס א-שטן כנראה זה המקום שבו הסיכוי לכך הוא הגבוה ביותר. 

הקמפים בראס א-שטן בדרך כלל מארחים צעירים בגילם וברוחם, שממלאים את החושות וחדרי האירוח ומספקים אווירה של חופש אמיתי, כולל כלי נגינה ומדורות שנדלקות לעת ערב בחלק גדול מהם. 

עוד לאורך החוף עוברים מידי פעם רוכלים שמציעים סיגריות, ממתקים, ארטיקים ושתייה, ממש כמו בחוף הים בישראל. הם מגיעים מהמכולת של אזברקי שנמצאת מעבר לכביש ופתוחה כמעט 24/7, כדי לחסוך לכם הליכה למקרה שיתחשק לכם משהו טעים. 

המכולת, אגב, מציעה גם דברים כמו צעצועים למשחקים בחול לילדים, מזרני ים ואפילו כרטיסי SIM מקומי, אולם לא היינו ממליצים לקחת סיכון ולרכוש אותם שם, מחשש שתקבלו כרטיס משומש או בנפח קטן יותר מהמובטח. הדרך הטובה ביותר להישאר בזמינות מלאה בסיני היא חבילת גלישה למכשיר הנייד, שאפשר ורצוי לרכוש מראש. בדרך למכולת, היו זהירים מאוד כאשר אתם חוצים את הכביש, הנהגים בסיני לא תמיד מקפידים על חוקי התנועה ועלולים לנסוע מהר מאוד על הכביש. 

רמת המחירים של הקמפים בראס א-שטן היא דומה (אך לא זהה) ברובם, והיא נעה בין 60 שקלים ללילה בחושה פשוטה ועד 100 שקלים לאירוח בחדר משודרג עם מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים. יש מקומות שבהם המחיר הזה כולל גם ארוחת בוקר, ויש קמפים שתמורת 20 שקלים נוספים יכללו בדיל גם ארוחת ערב. 

הביקוש לקמפים בראש א-שטן הוא גבוה מאוד, במיוחד בעונת הקיץ והחגים, ולא אחת קורה שאנשים מגיעים ללא הזמנה מראש ומגלים כי אין מקום בקמפ שהם רצו. להתחיל לעבור מקמפ אחד לשני זה נחמד אולי לשם הטיול, אבל פחות נעים כאשר אתם עם התיק על הגב מחפשים מקום פנוי. 

לכן, תמיד מומלץ לסגור מראש את הפינה של הזמנת מקום בקמפ שאתם רוצים ולתאריך שאתם רוצים. מעולם לא הזיק לאיש לצאת בראש שקט לחופשה שלו. 

רצועת החוף של ראס א-שטן במבט מלמעלה בגוגל מפות

קמפים מומלצים בראס א-שטן

וישוואשי קמפ (Wishwashi Camp)

וישוואשי קמפ נמצא צפונית למפרץ המפורסם של ראס א-שטן, עדיין חלק מרצועת החוף אבל מעט פחות מוכר. זה דווקא יתרון למחפשי השקט והפרטיות שימצאו אותם בקמפ הזה בלי בעיה. החושות במקום מרווחות מאוד, גבוהות וגדולות מהמקובל, ויש גם אפשרות לחדרים עם מזגן ושירותים ומקלחת נפרדים. משום שהקמפ נמצא מחוץ למפרץ המעוגל המפורסם של ראס א-שטן החוף שלו מעט מרווח יותר מאשר זה של הקמפים הדרומיים לו, ומשופע גם בפינות ישיבה וזולות לרוב.

חושות בסיני

בדואין סטאר (Bedouin Star)

חוף שהוא סוג של נווה מדבר מדהים ביופיו, שוכן בקצה הצפוני של אזור ראס א-שטן, מיד אחרי מלון הולידי אין הנטוש. החוף מושקע עד הפרטים הקטנים ביותר ומשופע בפרחים צבעוניים ועצי פרי מסוגים שונים אשר מספקים את התפאורה ביום, כאשר אלפי הכוכבים הזורחים מעניקים את האווירה המושלמת בלילה, בזמן שאתם ישובים סביב מדורה ונהנים מצליליה של מוסיקה בדואית מסורתית.

החוף מציע אירוח בחושות, בבונגלוסים "פשוטים" או משודרגים עם שירותים צמודים. בכל חושה/בונגלו מקום לשלושה אנשים ומרפסת פרטית קטנה לכיוון הים. מעל המיטות בכל היחידות יש כילה נגד יתושים, ובבונגלוסים המשודרגים יש אפילו מאוורר תקרה שעובד מצויין. חשמל זורם למשך כל שעות היממה (כולל שקעים להטענת טלפונים) ואינטרנט אלחוטי חינם זמין ברוב שעות היום במסעדה. בחלקו הדרומי של החוף יש ריף מקסים לחובבי השנירקול ולכל אורך הרצועה ניתן להיכנס למים בקלות ובנוחות. יש במקום גם בריכת שחיה. 

בדואין סטאר

אלוואהא קמפ (Alwaha Camp)

חוף חדש יחסית ברצועת ראס א-שטן, בחלקה הצפוני ליד מלון לה-פלאייה. האירוח בחושות צנועות יחסית אבל מתוחזקות היטב, ובחוף עצמו המון פינות מפנקות עם ערסלים, כריות, מזרנים ומיטב המחצלות של סיני. גם השירותים והמקלחות במצב טוב מאוד (בכל זאת – חדש). בכל חושה יש כילה נגד יתושים, חשמל ומאוורר שגם מפיח קצת את היובש וגם תורם את שלו להרחקת היתושים. האווירה במקום משפחתית ולא המונית, יש מדורות ומוזיקה טובה בלילות והבעלים הוא איש נחמד ורחב לב ויעניק לכם מהרגע הראשון הרגשה שחזרתם הביתה. 

Alwaha Camp

ניו מון איילנד קמפ (New Moon Island Camp)

הניו מון איילד הוא אחד הקמפים האהובים ביותר על הנופשים הישראלים, והנופשים בכלל בסיני. נמצא על אחת מחתיכות החוף הכי יפות בסיני, בקצה הדרומי של ראס א-שטן, ומעבר ליתרונות הברורים בגזרת הנוף, הריפים והשקט, גם האירוח בו מעולה והוא מתבצע בבונגלוסים ברמה טובה, עם חשמל ומאוורר, שפזורים על החוף ובמספר בקתות משודרגות על צלע ההר, עם מזגן וחלון זכוכית גדול הפונה לים. צריך להיות שם כדי להבין. 

השירות, התחזוקה, האוכל וכל המסביב הם ברמה גבוהה מאוד בניו מון איילנד, והקרב לקמפים האחרים מאפשרת גם לקחת פסק זמן ולשוטט ביניהם לאורך היום, לעצור איפה שנראה לכם נחמד ולפגוש עוד אנשים טובים באמצע הדרך. 

חושה עם מזגן בסיני

רוקסי קמפ (RockSea Camp)

rockSea הוא אתר אירוח "בוטיקי" הפונה גם לקהל מבוגר יותר המחפש שקט ורוגע ומוכן לשלם מעט יותר על תנאים משודרגים לאורך החוף של סיני. סוג של אירוח חצי יוקרתי בלב המדבר, על קו החוף. המתחם כולו חבוי מהכביש הראשי והחושות שזורות על צלע ההר במרחק די גדול זו מזו. יש בנוסף לחושות גם בונגלוסים משודרגים עם נוף לים, בהם ניתן לישון על מיטה מוגבהת על רצפה יצוקה.

החוף מנוהל בידי זוג גרמנים והוא ללא ספק מתחרה רציני על התואר "החוף הכי מסודר בסיני". המתחם נקי, השירותים והמקלחת בוהקים ובאופן כללי הכל נראה יותר מנוהל. תיירים רבים מאירופה פוקדים את המקום ובימי חג הוא כמעט תמיד בתפוסה מלאה. ברוקסי יש ריף אלמוגים שגם הוא מהיפים שיש באזור ובסיני בכלל, והבעלים מקפיד לשמור עליו ולמנוע דיג בסביבתו. המקום כמובן מחובר לחשמל 24 שעות והוא אפילו מגיע מאנרגיה סולארית ומניצול מיטבי של השמש הקופחת של המדבר. גם האוכל הוא ברמה גבוהה וישנה הקפדה על אוכל בריא ומזין. המחירים ברוקסי הם יקרים יותר ממה שנהוג ביתר חופי סיני, אולם התמורה כמובן בהתאם.

בלו וייב ראס א-שטן (Blue Wave Ras Shitan)

קמפ חביב, צנוע ופונקציונלי מאוד, השוכן בדרום רצועת ראס א-שטן, סמוך מאוד לניו מון איילנד. החושות עשויות במבוק או עץ, מצוידות בכילה נגד יתושים ומלאות באור טבעי ואוויר נעים המגיע מן הים. הבלו וויב משתרע על שטח גדול יחסית, מלא בצמחייה ששוברת את הצבע המונוטוני של המדבר ויוצרת אווירה נעימה ומזמינה. 

חושות בסיני

האבן ביץ' קמפ (Haven Beach Camp)

האבן ביץ' קמפ הוא חוף פחות מוכר באזור ראס א-שטן בואכה מעגנה, ובו אפשר לקבל אירוח אותנטי בסגנון של פעם. חושות על קו המים, אוכל פשוט וטעים והכנסת אורחים שאין שניה לה, עם חיוך רחב ואווירה משפחתית. יש בחוף גם מספר חדרים הבנויים צמודים זה לזה כיחידה אחת, ובהם שירותים ומקלחת צמודים וכמובן מזגן. 

חושות בנואיבה

דרוב קמפ (Droub Camp)

קמפ חדש יחסית (מספר שנים), ששוכן מעט אחרי אל מחש, בואכה בואכה ראס א-שטן, והוא בבעלות מצרית , מה שמבטיח תחזוקה מעולה וניקיון. ולא בדואית. תמצאו חושות טובות, עם רצפת בטון, מרפסת קטנה  חושות נעימות, עם רצפה יצוקה ומרפסת קטנה הפונה לכיוון הים, המתאימות ליחיד או לזוג (יש חושות עם מיטה אחת ויש עם שניים). האוכל מצוין והקמפ משופע בפינות ישיבה מוצלות ונעימות שאפשר לשבת (או, יותר נכון, לרבוץ) בהן לאורך כל היום. בערבים בדרך כלל נדלקת מדורה ומסביבה עולים צלילים של מוזיקה טובה. 

Droub Camp

קמפים נוספים בראס א-שטן, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

טיולים ואטרקציות באזור ראס א-שטן

בקמפים באזור המרכזי של ראס א-שטן תמצאו שוניות אלמוגים במרחק קצר מהחוף (לתוך הים כמובן). למרות שעל השוניות באזור עברו ימים יפים יותר, המקום עדיין בהחלט יש שפם מה לראות אם כי השוניות האלה מתאימות בעיקר לשנירקול. יחד עם זאת, חובבי הצלילה יכולים להינות משירותי מועדון צלילה שנמצא בסמוך, אם רוצים לרדת בכל זאת לעומק, כדי להתרשם מהשונית. כמו כן, אפשר גם לקפוץ לנואיבה הסמוכה ולמצוא שם שונית גדולה ויפה נוספת ראו פרטים כאן על צלילה באזור נואיבה

על היבשה, אפשר לצאת לטיול ג'יפים באזור עין-חוד'רה המשלב גם טיול רגלי ל"סלע הכתובות" ולקניון הלבן. בטיול ארוך יותר, בן יומיים או שלושה, אפשר לבקר גם בנוואמיס, ג'בל ברקה, ולהגיע גם עד דיונת הענק – הדודא' – שהיא הדיונה הגדולה ביותר בסיני, ולהתגלגל ממנה למטה זה אחד הדברים המהנים שתעשו בחיים.

אפשרות נוספת היא טיול לשפך ואדי ת'מילה בו שתולים עצי שיטים גדולים. סמוך למוצא הוואדי נמצא ואדי נוסף – ואדי חוויט – שבהחלט גם שווה ביקור בפני עצמו.

טיול נוסף של כמה ימים יכול להיות לכיוון אום אחמד ומערבה – שילוב של טיול רגלי בקניונים צבעוניים ומרהיבים יחד עם סיור בוואדי ותיר ועין פורטוגה. אפשר לשלב גם טיול ברכב באזור הרי מזרח סיני כמו ג'בל ע'זלני. בין השאר אפשר במסלול הזה לבקר אצל בני שבט טרבין, על מרבצי התמרים שלהם, וליהנות שם מהמסעדות ובתי הקפה.

 אם אתם פחות בעניין של טיול ארוך, יש בין ההרים גם כמה מקומות מעניינים לבקר בהם בטיול של יום או חצי יום. אחד מהם הוא קניון הצבעים היפהפה שכדי לבקר בו תזדקקו לחמש עד שש שעות ונעלי הליכה.

מקום פופלרי נוסף הוא ואדי וויש-וואשי – מקור מים מרענן שנמצא בלב המדבר ואפשר (אפילו רצוי) לקפוץ אליו מהסלעים המקיפים אותו. לשני הטיולים האלה נדרש רכב שטח שיוכל לקחת אתכם כמחצית מהדרך, ובכל מקום שתתארחו יוכלו לארגן לכם אחד כזה בקלות. 

באופן כללי, כל קמפ שתתארחו בו יוכל לארגן לכם טיול של יום או כמה ימים אם תרצו, רק הודיעו על כך מספיק זמן מראש, וכמובן הצטיידו בביגוד ונעליים מתאימות.

ראס א-שטן היא רצועת חוף מקסימה הנמצאת כ-50 ק"מ מדרום למסוף הגבול בטאבה, והנסיעה אליה אורכת כ-40 דקות. ברצועה תוכלו למצוא קמפים רבים ואפשרויות אירוח מגוונות. ראו פירוט שלהם בכתבה. 

הדרך הכי טובה להגיע לראס א-שטן היא במונית ממסוף הגבול בטאבה. ניתן כמובן גם להיכנס לסיני ברכב פרטי ופשוט לנסוע כ-40 דקות דרומה לאחר מעבר גבול. באתר יש אפשרות להזמנת מונית אונליין ממסוף הגבול ועד מקום האירוח.

הקמפים בראס א-שטן מציעים אירוח בחושות פשוטות מבמבוק, ממש על הים, אולם גם אירוח משודרג בחדרים ממוזגים ועם שירותים ומקלחת פרטיים. כמעט בכל קמפ תוכלו למצוא את האפשרויות הללו, אולם חשוב להזמין מראש משום הביקוש הגבוה. 

המחירים ברצעת ראס א-שטן די דומים, וזה תלוי באיזה סוג של אירוח בחרתם. חושה פשוטה תעלה כ-50 עד 60 שקלים ללילה, בדרך כלל עם ארוחת בוקר. מחיר חדר משודרג ללילה, יכול להגיע ל-100–120 שקלים כולל ארוחת בוקר. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן