בקצרה (אמ;לק)
- הדרך הנפוצה להתנייד בסיני היא באמצעות מונית. מומלץ לעשות זאת באמצעות הזמנה מראש של נהג מונית אמין, שנוהג ברכב חדש ובטיחותי. ניתן להזמין מונית לסיני אונליין כאן באתר.
- לפני תחילת הנסיעה וודאו שאין ברכב תקלות מהותיות אשר לא מאפשרות נסיעה בטוחה: אורות לנסיעה בלילה, חגורות בטיחות, דלת שנסגרת כיאות וכו'. במידה ואתם חשים שהרכב איננו בטיחותי ציינו זאת בפני הנהג ועברו למונית אחרת.
- אל תפחדו להעיר לנהג במידה והוא עושה את אחת הפעולות הבאות:
- משתמש בטלפון הנייד תוך כדי הנסיעה – בקשו ממנו לעצור בצד, לסיים את ענייניו בטלפון ולחזור לנהיגה מבלי להשתמש בו. ציינו בפניו שזהו הגורם הראשי ברוב תאונות הדרכים.
- נוסע מהר מידי – פשוט בקשו ממנו לנסוע לאט יותר וציינו בפניו שמדובר בחיים שלו ושלכם.
- יוצא לעקיפות מסוכנות – גם כאן, ציינו בפניו שאתם מעדיפים להתעכב מעט מאחורי רכב אשר נוסע לאט מאשר לסכן את חייכם.
- ערכו ביטוח נסיעות מתאים הכולל כיסוי במקרה של תאונה או פציעה ואשר כולל חילוץ והצלה ממש כמו ביטוח הנסיעות המוצע כאן.
הביקוש הגובר והולך לחופשות בסיני והעלייה החדה במספר התיירים המגיעים אליה, מישראל ובכלל, מביאים עמם גם כמה תופעות פחות נעימות לצערנו. זה מתחיל בניסיונות להפקיע מחירים בקאמפים ולנצל את חוסר ההבנה והניסיון של התיירים כדי להוציא מהם יותר כסף שלא לצורך, ומגיע עד אינפלציה במספר נהגי המוניות שמאפשרת ליותר נהגים להציע שירות של נסיעות בסיני. אולם בעוד שהנזק מעליית מחירים הוא אמנם לא נעים אבל פוגע בכיס בלבד, נהג לא מנוסה שנוהג בפראות ועובר על כל כלל בטיחות אפשרי מהווה כבר סכנת חיים של ממש.
לאור עדויות רבות שמצטברות על נהגי מוניות בסיני שנוהגים בצורה לא בטוחה, ומספר מקרים שהסתיימו בתאונות של ממש שבנס לא גררו אבדות בנפש, אנחנו רואים לנכון להדגיש כמה הנחיות שחשוב להקפיד עליהן בכל נסיעה שלכם במונית בסיני.
הזמנת מונית בסיני – כדאי לדאוג לזה מראש
לפני הכל, תמיד מומלץ לנסוע עם נהג מונית שנסעתם איתו בעבר או שיש עליו המלצות ממישהו שאתם מכירים וסומכים עליו. אמנם, גם זה לא מהווה תעודת ביטוח ויש גם מקרים שבהם קובעים עם נהג והוא שולח חבר שעובד איתו כדי לבצע את הנסיעה, אבל זה בהחלט יכול לצמצם את הסיכון.
אם זו הפעם הראשונה שלכם בסיני ואתם לא מכירים נהג אמין, והאמת שגם אם לא – הדבר הטוב ביותר הוא לבצע הזמנה מתחנה מסודרת שלא מעסיקה "חאפרים" אלא נהגים שזה מקצועם והעבודה שלהם היא להסיע תיירים ממקום למקום. למונית מתחנת מוניות מסודרת יש יתרונות רבים על פני נהג מונית מזדמן בגבול:
- אלה נהגים שעובדים עם סידור עבודה קשיח ואינם ממהרים לנוסע הבא כבר באמצע הנסיעה הנוכחית.
- הם עסוקים בנהיגה בלבד משום שיש מי שמנהל אם האופרציה ואת לוח הזמנים עבורם.
- הרכבים שבהם הם נוהגים הם חדשים ובטיחותיים, וכמובן ממוזגים.
- המחיר נקבע מראש וכמעט שאין תקלות בעניין זה – לא התמקחויות ולא "תוספות" שונות שצצות פתאום באמצע הנסיעה.
- הם מודעים יותר לנהיגה זהירה ובטוחה, בניגוד ל"חאפרים" שבדרך כלל נוהגים בצורה הרבה פחות זהירה, בלשון המעטה.
בעניין הנקודה האחרונה – חשוב להדגיש שאמנם המודעות לנהיגה בטוחה ולתאונות דרכים בסיני לצערנו לא גבוהה מידי (למרות שהן בכלל לא נדירות) והנהגים בעצם נוהגים כמו שהם רגילים לנהוג גם כשאין איתם נוסעים, שזה אומר בהרבה מקרים בצורה לא בטוחה. אבל, הם בהחלט נוטים להישמע לנוסעים שנמצאים איתם ברכב ולכן ציינו בפניהם שחשוב לכם שהנסיעה תהיה איטית ואתם מעדיפים להגיע טיפה יותר מאוחר אבל בצורה בטוחה.
כדי לייצר חווית נסיעה טובה ובטוחה יותר עבור ציבור המטיילים בסיני, אנחנו בסיני וייבס השקנו שירות של הזמנת מונית בסיני – ממסוף הגבול בטאבה ועד מקום האירוח, ובחזרה. אנחנו עובדים עם תחנת מוניות מסודרת, שממעסיקה נהגים שירותיים ואדיבים, ורכבים בסטנדרט גבוה הרבה יותר מהמקובל בסיני.
הנהגים מודעים לנושא הבטיחות בסיני ומתודרכים על ידי התחנה לנהיגה זהירה בהתאם לתנאי הדרך, וכמו כן קיבלו מאיתנו הנחיות בטיחות שעליהם לקרוא וליישם, כתנאי לעבודה איתנו (ראו התמונה מטה). אגב, גם אם לא הזמנתם מונית דרך האתר, אנחנו ממליצים לכם לקחת מכאן את ההנחיות הללו ולהראות אותם לנהג לפני הנסיעה.
מה חשוב לדעת לקראת נסיעה במונית בסיני?
לפני הנסיעה, ודאו שמה שצריך לעבוד ברכב אכן עובד ובצורה תקינה – חגורות הבטיחות, אורות הרכב אם אתם נוסעים בחושך, שהדלת נסגרת כמו שצריך ולא קשורה עם איזה חוט מוזר וכדומה. אף אחד לא מבקש מכם להקיף את הרכב ולעשות בדיקה מקיפה לפני הנסיעה, אבל אם שמתם לב שיש בעיה עם הרכב שעלולה להיות קריטית בשלב מסוים של הנסיעה, אל תחששו להעיר לנהג על כך ובמקרה הצורך גם להחליט שאתם עוברים למונית אחרת.
אגב הערות – גם במהלך הנסיעה אל תחששו להעיר לנהג אם הוא נוסע מהר מידי, משתמש בפלאפון בזמן נהיגה (לא מעט מהם עושים את זה), אם אתם רואים שהרכב סוטה מעט מהנתיב או שהנהג מתרכז במשהו נוסף מעבר לנהיגה. נתקלנו גם במקרים שבהם נהג צירף את הבן שלו לנסיעה והושיב אותו על הברכיים, לפני ההגה. אלה מצבים מסוכנים שאתם לא רוצים לאפשר (לפחות לא בזמן שאתם ברכב), ולכן גם אם צריך לחזור על כך מספר פעמים – אל תפחדו להעיר לנהג ולדרוש ממנו להאט, לנהוג בצורה בטוחה יותר ואף לעצור בצד אם הוא חייב לדבר בטלפון או למצוא משהו בתא הכפפות דווקא עכשיו.
אותו הכלל חל כמובן גם על עקיפות מסוכנות, שיש נהגים שלצערנו מרבים בהן. הכביש הראשי של סיני שופץ בשנים האחרונות והוא רחב ובטוח יחסית לנהיגה אבל זה ממש לא אומר שצריך לנצל אותו לעקיפות מסוכנות. הדרך מלאה סיבובים ומקומות בהם שדה הראייה מוגבל ואין שום סיבה שהנהג יסכן אתכן בהם. כדאי מאוד שאחד הנוסעים (עדיף מישהו או מישהי אסרטיבית ולא ביישנית, שיודעת לדבר באופן ברור) יישב ליד הנהג, יסתכל בעצמו על תנאי הדרך וישים לב לנהיגה.
אם עליתם עם נהג שנוסע בצורה פרועה ומסוכנת והרגשתם חשש לחייכם – אל תפחדו ליידע את קהילת הנוסעים לסיני על כך, כולל פרסום שמו ותמונתו. לא מדובר בשיימינג! מדובר בחיים שלכם ושל המטיילים האחרים בסיני, והימנעות מנסיעה עם אותו נהג עשויה להציל חיים. יש בסיני מספיק נהגים טובים ואמינים שאפשר לקבל מהם שירות ואין צורך לסכן את החיים שלכם עם נהג לא מקצועי כדי לחסוך כמה שקלים או מכל סיבה אחרת.
עריכת ביטוח נסיעות לסיני – לשקט הנפשי שלכם
בכל מקרה, ערכו ביטוח נסיעות. החיים שלכם הם לא הימור וגם אם נקטתם את כל אמצעי הבטיחות האפשריים, זה עדיין לא מבטיח שום דבר. במקרים של פציעות ותאונות כל שעה עלולה להיות קריטית ולכן זה סיכון שלא הייתם רוצים לקחת. מאוד כדאי לרכוש ביטוח נסיעות שכולל איתור, פינוי וחילוץ, ויכול להיות ההבדל בין חיים ומוות.
ביטוח כזה אפשר לרכוש כאן באתר דרך סוכנות מקצועית ואמינה שעובדת עם חברות ביטוח מהגדולות בישראל. בספטמבר 2019 נדרשה חברת פספורטכארד, לחילוץ כזה בחודש, לאחר תאונת דרכים קשה שאחד המבוטחים שלה עבר בסיני, וביצעה אותו בצורה מעוררת כבוד שהביאה – פשוטו כמשמעו – להצלת חיי המבוטח.
מספרי טלפון שכדאי שיהיו אתכם בכל מצב כאשר אתם בסיני:
- מספר מוקד החירום של ביטוח הנסיעות שלכם (מומלץ לערוך ביטוח בחברה שיש לה מוקד שפעיל גם בוואטס אפ, זו אופציה הרבה יותר זמינה בסיני ובחו"ל בכלל)
- המנהל התורן במסוף הגבול בטאבה (אם מתרחשת תאונה במקום קרוב לגבול, שווה לעדכן גם אותם, ייתכן והם יוכלו לסייע) – 050-9753976
- מרכז המצב של משרד החוץ (לדיווח על מקרים חריגים) – 02-5303155
- שגרירות ישראל בקהיר – 20-333-21500+