אל מחש

עודכן לאחרונה: ספטמבר 6, 2023

כאשר נוסעים דרומה בכביש טאבה-נואיבה, קצת לאחר הקמפים הפופולריים של ביר סוויר, נמצאת רצועת חוף משגעת אשר לא תמיד זוכה לכבוד ולהכרה הראויים לה – רצועת אל מחש (Al Mahash | المحاش; לעתים נקראת גם רק "מחש"). לעתים יש נטייה לשייך את החופים בה לרצועת ביר סוויר, ולעתים לא לשייך אותם לשום אזור, אבל למעשה כל האזור ממסעדת קאסל זמאן בצפון ועד מלון החוף Bawaki בדרום נקרא אל מחש.

אזור אל מחש מכונה על ידי השלטונות המצריים "ארד אל-אמר" (בערבית – אדמת הירח או ארץ הירח). המאפיינים של האזור דומים לאלה של ביר סוויר (ואולי מכאן הבלבול לפעמים) – שקט ושלווה, אווירה רגועה וידידותית, חול נעים ורך, רוחות מצוינות לגולשי רוח וקייטסרפינג (וגם למי שאוהב לשחק בפריזבי), כולל לשון חולית נוחה לכניסה בחלק הדרומי של אל מחש. תחילת הרצועה נמצאת כ-45 קילמטרים דרומית למסוף הגבול בטאבה ובסך הכל מתפרשים הקמפים באל מחש על פני כ-7 קילומטרים, וברובם אפשר למצוא תנאים טובים ופינה שקטה להניח את הראש.

איך מגיעים לאל מחש?

אל מחש לא רחוקה ממסוף טאבה, והדרך הטובה ביותר להגיע אל הקמפים בה היא באמצעות מונית. כדי לא לשלם מחירים גבוהים מאוד ולמצוא את עצמכם מתמקחים עד אינסוף, וגם ממתינים שעות עד שמונית תתמלא במסוף הגבול – האפשרות הטובה ביותר היא הזמנת מונית מראש, במחיר קבוע ועם נהג שזהו מקצועו ואינו ממהר לנוסע הבא. 

כאן באתר אנו מציעים שירות של הזמנת מונית אונליין, ממסוף הגבול ועד מקום האירוח, ברכב חדש ומודרני ובמחיר קבוע מראש. מדובר במונית פרטית, ללא מצטרפים נוספים, שתמתין בצד השני של מסוף הגבול בדיוק בשעה הייעודה, וכדאי למהר ולהזמין כדי להבטיח את הנסיעה משום שהיצע המוניות הוא מוגבל. 

מאפייני האירוח באל מחש – מה אפשר למצוא שם? 

הקמפים באל מחש עברו בשנים האחרונות סוג של מהפך, וחלקם הגדול שודרגו לרמת כפרי נופש של ממש. תוכלו למצוא באל מחש קמפים גדולים ורחבי ידיים עם מתקנים כמו בריכת שחייה וגם בקתות אבל וצימרים על הים. רבים מהקמפים באל מחש הם ותיקים מאוד ושומרים על רמה גבוהה ועל אורחים שחוזרים אליהם שוב ושוב לתקופות ארוכות, וממש הופכים את המקום לביתם השני בסיני. 

יחד עם זאת, אפשר למצוא גם קמפים פשוטים וצנועים יותר, השומרים על תנאים בסיסיים יחסית ועל אירוח אותנטי בסגנון "סיני של פעם". 

רצועת החוף היא חולית ונעימה, בדומה לרצועה הצפונית לה, בביר סוויר, וכמעט לכל האורך נשמרת גישה נוחה יחסית למים. בתוף המים אפשר למצוא מספר שוניות אלמוגים, אולם מעט רחוקות מהחוף וחלקן לא במצב טוב. כדי ליהנות משוניות יפות באמת, כדאי לרדת דרומה יותר. 

הרצועה נחלקת לשלושה חלקים די ברורים, כאשר בין החלקים יש "שטחים מתים" ללא קמפים פעילים. 

מחש סיני
רצועת החוף של אל מחש, בחלוקה לצפון, מרכז ודרום (צליום: Google Maps)

אפשרויות אירוח באל מחש

כאמור, רצועת אל מחש נחלקת באופן די ברור לשלושה אזורים – צפוני, מרכזי ודרומי. המעבר בין הקמפים בכל אזור הוא אפשרי ואף מומלץ. מאזור לאזור מדובר על הליכה ארוכה בשטח חוף שומם, ולא מומלץ להסתובב שם לבד כדי לא לעורר חשד של מישהו. 

הקמפים בחלקה הצפוני של הרצועה מעט קרובים יותר לכביש (בקצה הממש צפוני הם די צמודים), וכך גם בחלק הדרומי, אולם למעט הקמפים הממש צפוניים הכביש אינו מורגש כלל. החלק המרכזי רחוק מאוד מכביש ומאפשר ניתוק ושקט מוחלטים. 

החול כאמור הוא חולי, נעים ורך לאורך כל הרצועה ומזמין אתכם ללכת עליו יחפים לאורך כל היום. גם כאן, בדומה לביר סוויר המים רדודים יחסית בחלק הקרוב לחוף. השילוב של החול הרך והמים הרדודים הופך את אל מחש, כאמור, ליעד מצוין לחופשה משפחתית עם ילדים.

מנעד המחירים רחב יחסית משום שבאל מחש יש קמפים צנועים ופשוטים וגם קמפים מסודרים יותר עם חושות משודרגות ובקתות ואירוח ברמה גבוהה. טווח המחירים נע בהתאם לרמת הקמפ וסוג האירוח בו, בין כמה עשרות שקלים ל-100 עד 150 שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר (בחלק מהמקומות ניתן גם לקבל אירוח הכולל ארוחת בוקר וערב). 

האזור הצפוני – מאקווה סאן ועד קרייזי הורס

בחלק הצפוני של אל מחש אפשר למצוא קמפים ברמה גבוהה, שמתאימים לכל המשפחה. הצפוניים יותר מעט קרובים לכביש הראשי, אולם ככל שמדרימים קו החוף מתרחק מהכביש ואיתו גם החושות. יש באזור זה שטחים שאינם פעילים (נכון לנובמבר 2022) אולם אין מניעה לטייל לאורכם. שימו לב כי אקווה סאן אינו נמצא בדיוק בתחילת החלק הזה, אלא מעט צפונה יותר, ואליו אין אפשרות להגיע ברגל מאל מחש, אלא הוא בודד במיקום שלו ואין קמפים סביבו. 

קרייזי הורס קמפ (Crazy Horse Camp)

ללא ספק מהטובים שבקמפים בסיני, בטח באזור אל מחש. זה סוג של כפר נופש עם אירוח בחדרים, זוגיים או משפחתיים. בכלל הקמפ מתאים מאוד למשפחות, וכולל גם בריכה ומרחבים גדולים לשחק בהם. הניקיון והתחזוקה ברמה גבוהה מאוד, הצוות אדיב והשירות מצוין. באמת אחד המקומות שהוא מניה בטוחה בסיני. 

באב אל דוניה קמפ (Bab Eldonia Camp)

באב אל-דונייה (בערבית: שער העולם) הוא קמפ ייחודי שספק אם תמצאו כמותו בכל רחבי חצי האי, משום שהוא מנוהל על ידי אישה. מרווא פתחה את הקמפ בשנת 2017 והוא מציע אירוח בסיסי, במובן הכי פשוט של המילה – כ-12 חושות מקש, מספר זולות מוצלות, אוכל סטנדרטי וטעים וללא חשמל או אינטרנט אלחוטי. אבל השקט…איזה שקט…

חושות אל מחש

אל-חליל ביץ' קמפ (Alkhalil Beach camp)

על רצועת חול מיוחדת ויפה שוכן קמפ רחב ידיים בשם אל-חליל (AlKhalil), בבעלות חליל ועם צוות נדיר באיכותו שזוכה לביקורות מהללות באתרי ההזמנות ובקבוצות הפייסבוק. שמו האוכל במקום יצא למרחקים ועשה לו שם בכל רצועת החוף של אל מחש, ומחופים אחרים מגיעים כדי לשבת עם חליל וגם לאכול ממטעמי השף שלו, מוכתר. המקום מציע אירוח בחושה פשוטה עם מאוורר, וגם חדרים מעץ או מאבן עם מזגן, שירותים ומקלחת צמודים. 

אל כחיל ביץ' אל מחש

ניו בלה סינה קמפ (New Bella Sina Camp)

ניו בלה סינה הוא קמפ חדש יחסית, שהוקם ממש על חורבותיו של קמפ בלה סינה המוכר, באותו מקום ועם אותו הוייב. מדובר במקום משודרג, המזכיר קצת כפר נופש או אורחאן, ובו חדרי אירוח מעץ במקום חושות הקש הידועות. החדרים מתוחזקים, עם רצפה יצוקה ולא על החול, שירותים ומקלחת צמודים, חשמל ומים חמים 24/7. הקמפ עצמו רחב ידיים ומלא צמחייה ירוקה, עם הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר (כמו תאורה וריהוט) וגם מסעדה טובה ואפילו חנות מצרכים קטנה. 

ניו בלה סינה אל מחש סיני

אננדה ביץ' קמפ (Ananda Beach Camp)

אננדה הוא אחד החופים המעולים ברצועת אל מחש ובסיני בכלל. נקי, מתוחזק ומנוהל היטב, והאירוח בו הוא מצוין ומשאיר טעם של עוד. ניתן להתארח בו בבקתות עץ או אבן ברמה גבוהה, כמובן עם שירותים ומקלחת פרטיים וגם מזגן, וכמו כן בחושות צנועות יותר שגם הן נראות טוב יותר מהממוצע בסיני. זהו קמפ מבוקש מאוד ולכן כדאי להזמין מקום מראש מוקדם ככל הניתן כדי ליהנות מכל הטוב הזה.

Ananda Camp

אקווה סאן  (Aqua Sun)

אקווה סאן הוא קמפ די מבודד, לא ממש שייך לאל מחש ולא לביר סוויר הצפונית אליו, אלא סוג של עומד בפני עצמו.

מדובר בקמפ מעולה, ברמה הכי גבוהה שתוכלו למצוא בסיני. מתחם ותיק, מתוחזק, מסודר, נקי ועם אירוח לבבי ונעים. יש במקום חושות מעולות על קו המים וגם חדרים וסוויטות משפחתיות עם מזגן, שירותים ומקלחת פרטיים. לא רחוק ממנו נמצא כפר הנופש אקווה סאן ויליג' ובו חדרים ברמה גבוהה מאוד, בר חוף, מסעדה וטרקלין גדול ומקורה. 

לגולשי וגולשות סיני וייבס יש 10% הנחה בהזמנת מקום באקווה סאן ויליג' דרך האתר – לקבלת ההנחה הקלידו את קוד הקופון sinaivibes_10 בעת ההזמנה דרך הקישור כאן למטה. 

שימו לב: אקווה סאן ויליג' כרגע סגור ואינו מקבל הזמנות, בשל בעיות מנהלתיות, וזאת עד להודעה חדשה. הודעה זו תוסר מיד עם הפתיחה המחודשת של המקום. 

קמפים נוספים באזור הצפוני של אל מחש, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

  • בסאטה ויליג' (Basata Village)
  • סלאמה קמפ (Salama Camp)
  • נור ביץ' קמפ (Noor Beach Camp)
  • מון לייט קמפ (Moon Light Camp)
  • סיני אקו (Sinai Eco)
  • ואלי ביץ' קמפ (the valley beach camp)

האזור המרכזי – ממקאטי ביץ' קמפ ועד מלון החוף בוואקי

החלק המרכזי של אל מחש הוא גם המתויר ביותר, וסביר שבו תפגשו הכי הרבה אנשים, בין אם בקמפ שבו התארחתן ובין אם בקמפים שכנים. זהו המקום להיות בו תרצו לפגוש אנשים אחרים ופחות להתבודד, וכן מרבית הקמפים בחלק זה מעולים למשפחות וחולשים על שטח גדול, כך שהם מאפשרים גם פרטיות. בקיצור, במרכז רצועת אל מחש ניתן ליהנות מכל העולמות. 

ספייסי ביץ' קמפ (Spicy Beach Camp)

ספייסי ביץ' קמפ מציע אירוח אותנטי ומהנה בחושות במבוק קרובות מאוד לקו המים, וגם בחדרים ממוזגים המתאימים למספר גדול יותר של אורחים (עד 4), וכך גם משפחות יכולות להתארח בקמפ בכיף. השירותים והמקלחות משותפים לכל האורחים, אולם הם במצב תחזוקה מעולה ונקיים מאוד. המקום גדול מאוד, מרווח ושקט, ומתאים בהחלט למי שמחפש חופשה בוייב "סיני של פעם".

ספייסי ביץ' קמפ

דאריה קמפ (Dayra Camp)

קמפ צנוע ונעים, רחב ידיים, המציע אירוח בחושות צנועות מעץ או במבוק. המארחים הם צעירים מצרים חילונים, והאווירה בחוף בהתאם – צעירה ברוחה ובגילה, עם המון אמנות ומפעם לפעם יש במקום סדנאות יצירה שונות. קמפ צבעוני ונעים מאוד לשהייה, למרות התנאים הצנועים יחסית.

דאריה קמפ

יסמינה ביץ' אצל סבאח (Sabah yasmina camp)

קמפ יסמינה אצל סבאח (שנקרא גם יסמינה ביץ') הוא אחד הקמפים הקסומים באל מחש, בעיקר בגלל האירוח של סבאח הנפלא. נמצא יחסית בתחילת האזור המרכזי של רצועת אל מחש, ומציע חושות פשוטות על קו המים וגם בקתות עץ ברמה גבוהה יותר עם מזגן, שמתאימות למשפחות. הצוות נהדר ומסייע בכל דבר, קטן או גדול, שתוכלו להעלות על הדעת.

החוף שקט מאוד, למעט רחש הגלים שיעיר אתכם בבוקר אם בחרתם באחת החושות שנמצאות ממש מטרים ספורים מקו המים. החול ביסמינה ביץ' נעים ורך והזריחות מעולם לא נראה יפות יותר. 

יסמינה ביץ' קמפ סבאח

אשרי אואזיס קמפ (Ashry Oasis)

קמפ צנוע מאוד, עם מספר חושות פשוטות מבמבוק משני צידי החוף, ומתחם מרכזי צבעוני ונעים. תחושה אמיתית של חזרה בזמן, לחובבי "סיני של פעם" שרוצים את השקט שלהם, ואירוח במחיר נמוך. 

אשרי אואזיס קמפ

סונדוס קמפ (Sondos Camp)

 סונדוס הוא אחד הקמפים הותיקים באזור אל מחש, משתרע על חוף רחב ידיים ומציע אירוח ברמות שונות – מחושות צנועות ועד בקתות ממוזגות בגדלים שונים, המתאימות לזוגות וגם למשפחות. החוף עצמו צבעוני ומעניין, עם פינות ישיבה רבות, בשמש ובצל, ומתחם מרכזי ענק ומרוצף שבו אפשר לשבת לאכול גם על הבר הצופה למטבח. 

חושות עם מזגן בסיני

עדן ביץ' קמפ (Eden Beach Camp)

עדן ביץ', החוף של איברהים, הוא חוף שקט ונעים ומתוחזק היטב. הדבר מתבטא בניקיון בכל רחבי המתחם וביחס נפלא מצד המארחים, שדוברים עברית טובה מאוד. האווירה נהדרת, יש מים חמים במקלחות ואיברהים אפילו הקים חווה חקלאית אורגנית בה הוא מגדל חלק לא מבוטל מהפרודוקטים שעושים דרכם למטבח ואחר כך לצלחת שלכם.

עדן ביץ'

קמפים נוספים באזור המרכזי של אל מחש, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

  • מקאטי קמפ (Makati Camp)
  • אסקייפ לנד קמפ (Escape Land Camp)
  • סאווה קמפ (Sawa camp)
  • וויט ביץ' נואיבה (White Beach Nueiba)
  • רוזה ביץ' קמפ (Rosa Beach Camp)
  • מעיין ביץ' (Maayan Beach)
  • אוטופיה קמפ (Utopia Camp)
  • ג'ומעה קמפ (Goma camp)
  • דנה ביץ' קמפ (Dana Beach Camp)
  • בוואקי מלון חוף (Bawaki Beach Hotel)

האזור הדרומי – מספארי ביץ' ועד אל מאראג'ה קמפ (החוף של מישוֹ)

האזור הדרומי של אל מחש הוא הקצר ביותר – 4 קמפים בלבד, אולם רובם לא פחות ממעולים. כמעט לכל מקום שתגיעו בחלק הזה של אל מחש, תמצאו חושות נעימות, תנאים טובים ורצועת חוף מהממת. ההליכה בין הקמפים בחלק הזה אפשרית, וממש כדאי להקדיש קצת זמן לטייל ולהתרשם מהחלק הזה של רצועת החוף, שהוא יפה בפני עצמו. 

ספארי ביץ' (Safari Beach)

אחד החופים הטובים באזור אל מחש, בעיקר למשפחות וילדים, בגלל הבריכה הקטנה שקיימת בחוף. האירוח הוא בחדרים מרווחים יחסים, עם מזגן ושירותים ומקלחת צמודים. החוף כולו נקי מאוד, הגישה למים קלה ונוחה ויש אפילו ריף יפה לשנרקל. 

ספארי ביץ' סיני

לה קומון קמפ (La Commune Camp)

קמפ יחסית חדש בניהולם של שלושה צעירים מצרים חילונים, שהגיעו מקהיר שלאחר המהפכה וחיפשו לעשות קצת טוב לחופי סיני. והקמפ שלהם הוא בהחלט תוספת מבורכת לרצועת החוף של אל-מחש: אווירה צעירה, מטבח מעולה, המון צבע והכנסת אורחים נהדרת. 

חושות בסיני

אל מאראג'ה קמפ (Al Magarra Camp)

נקרא גם "החוף של מישו", על שמו של misho הבעלים. הדבר הכי בולט בחוף של מישו אלו הצבעים השמחים שמציצים מכל פינה: מהכריות, השטיחים, הסככות וגם הריהוט בחושות. חלק מהחושות עשויות עץ ויש בהן חשמל לאורך כל שעות היממה. את המטבח מפעילה אשתו של מישו, שהגיעה מלבנון, ואתם כבר יכולים לנחש אילו מנות היא הביאה איתה למטבח. 

חושות יפות בסיני

קמפים נוספים באזור הדרומי של אל מחש, ללא אפשרות להזמין אונליין, מצפון לדרום: 

  • לילה אין קמפ (Laila inn Camp)

 

טיולים ואטרקציות באל מחש

אל מחש קרובה מאוד לביר סוויר, ולכן כל המקומות שנוח להיגע אליהם מביר סוויר נוחים להגעה גם מאל מחש. ואדי ת'מילה או ואדי חוויט, על עצי השיטה הרבים שנמצאים בשפך שלו, הקניון הלבן ו"סלע הכתובות" וגם טיול של שלושה או ארבעה ימים לאזור עין ח'ודרה וקניוני מזרח סיני הוא בהחלט אפשרות טובה אם לא מדובר בימים חם מידי. חשוב לציין כי לטיול כזה חובה לשכור מדריך דרך חברת תיירות מקומית.

מעבר לטיולים, כמובן שאחת הפעולות החביבות על הנופשים באל מחש היא רביצה על החול הנעים כדי לתפוס קצת שמש. החופים באל מחש גם מתאימים לחופשה משפחתית עם ילדים ובחודשי הקיץ אפשר לראות משפחות רבות שבוחרות באזור זה של חצי האי סיני. גם שנירקולים הם פעולה מועדפת על האורחים באל מחש, ויש בהחלט מה לראות כך שכדאי להביא אתכם משקפת ושנורקל.

אטרקציה נוספת בקצה הצפוני של הרצועה היא מסעדת קאסל זמאן – אתר נופש ומסעדה עם מנות בוטיק בבישול איטי ובהזמנה אישית. באתר תמצאו גם בריכה גדולה, סאונה, נוף מדהים ואמנות מסורתית מקומית הפזורה ברחבי המתחם. זהו אינו קמפ ואין במקום אפשרות לינה, אולם בילוי של כמה שעות עד חצי יום בקאסל זמאן הוא בהחלט חווייה מהנה שכדאי לעבור לפחות פעם אחת אם אתם מגיעים לסיני בקביעות.

אל מחש

אל מחש היא רצועת החוף המגיעה אחרי ביר סוויר, ובה אפשר למצוא שפע קמפים עם חושות וחדרים לאירוח על החוף, מכל הסוגים. הרצועה מתחילה כ-45קילומטרים ממסוף הגבול בטאבה ואורכה כ-7 קילומטרים. 

הקמפים באל מחש מציעים מגוון סוגים של אירוח – מחושות במבוק פשוטות בסגנון "סיני של פעם" דרך ,בקתות עץ קסומות על קו המים ועד חדרים משודרגים מעץ או מאבן, ברמה גבוהה, עם מזגן ושירותים ומקלחת פרטיים. ניתן לראות באתר את כל האפשרויות ולהזמין אונליין. 

הנסיעה ממסוף הגבול בטאבה לאל מחש אורכת כ-40 עד 45 דקות, תלוי לאיזה קמפ נוסעים. בין החוף הצפוני ביותר לבין החוף הדרומי ביותר הנסיעה אורכת כרבע שעה. 

לאורך רצועת החוף של אל מחש יש שונית אלמוגים בחלק מהקמפים, אולם היא נמצאת במרחק גדול מהחוף בחלק העמוק יותר. המים הרדודים נמתחים עד למרחק רב יחסית לתוך הים, ואחריהם ניתן להבחין במספר שוניות, אם כי הן ידעו ימים יפים יותר בעבר. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן