טרבין

עודכן לאחרונה: אפריל 24, 2023

מעט צפונית לנואיבה, כ-60 קילומטרים ממסוף הגבול בטאבה שוכן כפר קטן בשם טרבין – נאת מדבר ובה כפר דייגים ישן שבו ניתן לחוות חוויה של "פעם" בסיני. מקום שהוא לגמרי אנדייטד בקרב אוהבי  ואוהבות סיני, וממש לא בצדק. רצועת החוף של טרבין היא מהיפות שיש לסיני להציע, מתחמי האירוח שם מציעים מגוון של אפשרויות והם גם קרובים מאוד זה לזה מה שמאפשר מפגש עם אנשים כמעט בכל פעם שתרצו. 

בעבר היתה טרבין מקום פופולרי מאוד בקרב הישראלים שפקדו את חופיה במשך כמעט כל ימות השנה והכניסו אליהם המון חיים. שמות כמו "מונדיאל" "פטרה קמפ", "בלו באס" ו"מון לנד" ודאי יזכירו נשכחות לוותיקי סיני. מאז המצב הגיאופוליטי השתנה. והשתנה שוב. ושוב. סיני ידעה ימים יפים יותר ופחות מבחינת התיירות, ונראה כי עם החזרה הישראלית לסיני, גם טרבין שוב חוזר להיות יעד שהישראלים לוקחים בחשבון, אך עדיין לא פופולרי כמו השכנה מדרום נואיבה. 

עם השנים התפתחה טרבין ובני השבט המקומיים פיתחו בה שוק נחמד ובו חנויות מזכרות, דוכנים צבעוניים ואווירה של "בזאר" במובן הישן של המילה. בימים עברו האווירה בו היתה תוססת הרבה יותר, אולם כיום נותרו מעט חנויות יחסית. למרות זאת השיטוט בטרבין מספק חוויה בהחלט מהנה. מי שבכל זאת מחפש קצת היסטוריה יוכל להתרשם משרידי מבצר עתיק, יצירתו של הסולטן הממלוכי ארף א-ח'ורי, שהוקם במאה ה-16 על מנת להגן על בני השבט, ולמעשה על סיני כולה, מפני הפלישה הטורקית. המבצר, שבעבר היו קירותיו משובצים באלמוגים מאובנים יפים, אמנם לא עמד במשימה ונכבש בקלות על ידי הטורקים, אבל שימש כמקור מים לבדואים במשך שנים רבות לאחר מכן.

טרבין
מבט על רצועת החוף של טרבין מגוגל מפות

איך מגיעים לטרבין?

כמו לרוב המקומות בסיני, הדרך הטובה, הבטוחה והפופולרית ביותר להגיע לטרבין היא במונית ממסוף הגבול בטאבה. הנסיעה אורכת כ-40 עד 50 דקות והנופים בדרך מדהימים. כדי לא לשלם מחיר מופקע או לעלות לנסיעה עם נהג שנוסע בצורה מסוכנת ברכב לא בטיחותי, כדאי מאוד להזמין מראש נהג שזוהי עבודתו (בניגוד לחאפרים רבים שמשמשים כנהגים בימי ביקוש שיא) מתחנת מוניות מסודרת. זה מבטיח שלנהג יהיה סידור עבודה קשיח והוא לא ימהר לנסיעה הבאה שלו, וגם שלא יעביר אתכם לרכב אחר באמצע הנסיעה, תופעה שלצערנו מתרחשת בסיני. 

אנחנו באתר סיני וייבס מכירים היטב את הבעייתיות בתחום הנסיעות בסיני ולכן מציעים שירות של הזמנת מונית מהגבול ועד מקום האירוח, עם נהג מקצועי ואמין מתחנה מסודרת, שקיבל מאיתנו הנחיות בטיחות ברורות ונוהג בזהירות ברכב חדיש, ממוזג ובטיחותי. שווה לשלם כמה שקלים יותר כדי לקבל שירות בסטנדרט אחר לגמרי מהמוכר בסיני. 

מאפייני האירוח בטרבין

רצועת החוף של טרבין, שהיא מעט צרה אך חלקה ונעימה בדומה לנואיבה הסמוכה, מכילה ריכוז הולך ומתפתח של קמפים משודרגים של בונגלוסים ובקתות אבן, רובן ממוזגות וחשמל זורם בהן 24/7, עם שירותים ומקלחות צמודים, וגם מעט חושות פשוטות מקש. בגלל שרצועת החוף צרה יחסית, רוב המקומות נמצאים ממש על קו המים. הנופש במקום מתאים בהחלט למגוון רחב של גילאים ומצבי תודעה, כולל משפחות עם ילדים קטנים, אם כי חובבי האלמוגים עלולים להתאכזב מעט ממיעוט הנופים התת מימיים בטרבין.

אחד היתרונות של הקמפים הוא קרבתם למוקדים בהם ניתן לרכוש מוצרי מזון, שירותים שונים לתייר, מזכרות שונות או כל דבר אחר שפתאום גיליתם שחסר לכם (כמעט כל דבר, בכל זאת אנחנו בסיני…). אינטרנט תמצאו בחלק מהקמפים, אבל לא בצורה סדירה ובדרך כלל בצורה של Hot Spot מאחד הטלפונים הניידים במקום. כדי להישאר בזמינות מלאה, למי שזה חשוב, אנחנו ממליצים בחום לרכוש חבילת גלישה לטלפון הנייד, ולהגיע בראש שקט. 

למי שרוצה לגוון מעט את היום, כאמור בחלק הדרומי של הרצועה פועל שוק קטן אך מעניין ששווה ביקור גם אם אתם לא ישנים בטרבין ורק עוברים בה "על הדרך". חלק זה של טרבין מכונה "הדיונה הקטנה של טרבין" (לא להתבלבל עם הדיונה הקטנה של נואיבה) והזריחות באזור הזה הן מהיפות ביותר במזרח התיכון. במקום שוכן גם מרכז תיירות מקומי, אם כי הוא לא תמיד פעיל. 

טראבין

 

קמפים ומקומות אירוח מומלצים באזור טרבין:

נחיל אין (Nakhil Inn & Dream Hotel)

בקצה הצפוני של רצועת החוף עומד מלון Nakhil Inn & Dream Hotel, שהוא אמנם מלון אבל מוגדר כ"בית הארחה" משום סגנונו הפשוט. זהו מלון עם חדרי אירוח ממוזגים (מעין צימרים קטנים) מעץ, בעלי שתי קומות במרחק של כחמישים מטרים מקו המים. בקומה התחתונה סלון, מטבחון ושירותים עם מקלחת ובקומה העליונה ישנים. המקום נקי, מסודר ומתוחזק כראוי ומציע גם מועדון צלילה, ציוד לשנירקול, סירות קטנות לשיט, שולחנות משחק כמו סנוקר וכדורגל שולחן ואפילו ספרים באנגלית. 

Nakhil Inn

נואיבה לודג' (Nuweiba Lodge)

ממש בצמוד לנחיל אין, נמצא מקום אירוח שהוא בין חושה לבין מלון. צימר אם תרצו. 14 יחידות אירוח זוגיות חמימות ונעימות מעץ, בוהקות בניקיונן, בכל אחת שני מפלסים עם ריהוט מלא (כולל מקרר), מזגן ומרפסת קטנה. מהמפלס העליון, בו נמצאת המיטה, נשקף הנוף היפה ביותר שאפשר להתעורר אליו בבוקר. את הקפה או התה יביאו לכם עד פתח הבקתה, ואם תתעקשו בכל זאת תוכלו להגיע למסעדה לאכול ארוחת בוקר מלאה. הצוות הנהדר בנואיבה לודג' ידאג לכם לכל בקשה או בעיה מרגע שתנחתו במקום, וזה כולל טיולים להרים, ארוחות צמחוניות וציוד לצלילה ושנירקול שמוצע לאורחי המקום בחינם.

מלון בנואיבה

ת'ינק לאב און רד סי (Think Love on Red Sea)

מקום קצת שונה שמעניק חוויה ייחודית. אתר נופש שהוא בין קמפ לבין מלון, קצת כמו צימר. שתי יחידות אירוח עם חצר, מרפסת ונוף מושלם לים האדום. באחת מהן ניתן לשכור רק חדר אחד בתוך היחידה, ולחלוק אותה עם אדם נוסף (מטבח, שירותים ומקלחות משותפים). האווירה מאוד ביתית ומשפחתית

לה-לה לנד קמפ (Lala Land Camp)

קמפ שמיועד למי שרוצים חופשה שקטה, רגועה בוייב "סיני של פעם" ובלי חוף שמלא אנשים, גם בתקופות עמוסות יחסית. נמצא ממש בקצה הצפוני של רצועת החוף בטרבין וחולש על שטח ענק שמאפשר פרטיות מרבית. לא תגיעו לקמפ הזה "על הדרך", צריך ממש לרצות להגיע אליו, וזה כבר מעיד על האופי שלו. 

לה-לה לנד קמפ

אל בדאווי קמפ (ElBadawy Camp)

 קמפ שקצת פחות מוכר, אבל בהחלט לא מוערך מספיק. אירוח בחדרים מעץ או במבנה קבוע שנמצא מול החוף, ומזכיר קצת אכסניה. החוף נקי ומסודר והחדרים מתוחזקים בצורה טובה, ואפילו מרוהטים עם ציוד בסיסי כמו שידה וארונית קטנה לאחסון.  

Elbadawy

מונדיאל (Mondial) 

אחד הקמפים הוותיקים והיותר מזמינים בטרבין. הוקם בשנת 1991 על ידי איברהים מונדיאל ומאז ידע תקופות טובות יותר ופחות. אשר דובר עברית טובה. המקום הוא למעשה מלון ישן המכיל 15 חדרים ממוזגים עם שירותים ומקלחת. איברהים דובר עברית טובה מאוד עוד מהימים בהם היה ניתן לשמע במונדיאל יותר עברית מערבית, ויחד עם מוחמד ואשרף הם עושים מלאכת קודש בניסיון לשמר את הקסם של טרבין ולהעביר אותו גם לדור הבא של המטיילים.

mondial camp

ג'מאל קמפ (Gamal Camp)

אחד מהחופים המוכרים בטרבין ובסיני כולה. מתחם פופולרי מאוד בקרב מטיילים ישראלים והאווירה שם מזכירה קצת טיול של אחרי צבא. ידוע בהכנסת האורחים הנהדרת שלו, במסגרתה יעשו ג'מאל ומחמוד כל מה שהם יכולים (ולפעמים גם מה שלא) כדי שתהיו מרוצים. הקמפ בנוי על שטח קטן יחסית, כך שגם אם הגעתם לבד תוכלו לתמיד ליהנות מאינטראקציה עם אורחים אחרים במתחם המרכזי של המקום. במקום יש חדרים ממוזגים עם מקלחת ושירותים, יש אינטנרט אלחוטי והאוכל מצוין.

חושה בטראבין

ג'הזי קמפ (Jazzy Camp)

בחלקה הצפוני של טרבין נמצא ג'האזי קמפ, חוף נקי עם כמה אופציות לאירוח – חושות קש על קו המים וחושות משודרגות עם רצפת בטון וחשמל קצת רחוק יותר. הקמפ מואר כולו בנרות ועששיות קטנות בשעות החשיכה. יש מים חמים זורמים לאורך כל היום והשירותים והמקלחת נקיים מאוד. אם תכנסו לים, תמצאו גם ריף נחמד לשנרקל מעליו. 

חושות בסיני

סופט ביץ' קמפ (Soft Beach Camp)

בחלק הדרומי של טרבין נמצא סופט ביץ' שמציע בונגלוסים קטנים וחביבים לאירוח, במספר גדלים (יחיד, זוגי, משפחתי). יש רצפה יצוקה ויש גם חשמל ואינטרנט אלחוטי שפעיל רוב הזמן. גם בחוף הזה תמצאו ריף אלמוגים יפה לשנירקול. 

חושה בנואיבה

וייט פאלאס (White Palace)

וייט פאלאס קמפ בחלק הצפוני של טרבין. מציע אירוח בחדרים צנועים, וחוף נעים וארוך שבו ריף יפהפה לשנירקול וגם המון פינות להתייבש מהשמש אחרי שיוצאים מהמים. המסעדה מתמחה בתבשילי דגים טריים וגם בשר על האש. המפרץ הקטן שעליו שוכן הקמפ רק מוסיף לאווירה הנעימה ולנוף המרגיע הנשקף מלון החדר. 

חושה עם מזגן

קמפ אלסראייה (Camp elsaraya)

קמפ אלסראייה הוא מקום צבעוני ומטופח, מוקף בירק, מתוחזק ומואר, נקי מאוד ובהחלט עושה חשק להישאר במקום כאשר מגיעים להתרשם ממנו. חדרי האירוח ממוזגים ונמצאים בחלק האחורי של החוף, כאשר מקדימה יש זולה ענקית ומוצלת, עם מרפסת בקומה השנייה שלה שממנה ניתן להשקיף על כל אזור טרבין היפהפה. האוכל מוגש בסגנון בופה וחדר האוכל המרכזי גדול ומשותף ובו יושבים כל האורחים לארוחות משותפות בכל יום.  

בננה ביץ' קמפ (Banana Beach Camp)

בננה ביץ' הוא קמפ שבו כנראה תמצאו את החושות הכי קרובות למים לאורך חופי סיני. כשאומרים "חושות על המים" מתכוונים לחושות של בננה ביץ' שחלקן ממש נושקות למים של הים האדום. מעבר לחושות יש גם מספר בונגלוסים משודרגים מעץ, בהם יש חשמל ומאוורר. החוף מסודר מאוד, עם שבילים נגישים, פינות ישיבה וצמחייה ירוקה בין לבין. לא רחוק מהחוף חבוי לו ריף אלמוגים יפהפה שאפשר לשנרקל מעליו כמעט כל היום בלי שיימאס. 

טרבין

טרבין הוא כפר קטן הצמוד מצפון לנואיבה, כ-60 קילומטרים ממסוף הגבול בטאבה. רצועת החוף שלו צרה וארוכה ומציעה נוף מושלם של הים האדום, ואווירה שקטה ורגועה בוייב של סיני. 

בטרבין תוכלו למצוא רצועת חוף ארוכה וצרה, ולאורכה מגוון קמפים ובתי הארחה, חלקם ותיקים מאוד. תוכלו לבחור מבין חושות במבוק על קו המים, צימרים מעץ ובקתות אבן משודרגות ומאובזרות עם מזגן ושירותים ומקלחת. ראו בכתבה את המקומות המומלצים ואפשרות להזמין מקום. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן