מותר ואסור במעבר הגבול לסיני

עודכן לאחרונה: אוגוסט 30, 2023

כל נסיעה לסיני מתחילה במסוף הגבול בטאבה, בנקודה הדרומית ביותר של העיר אילת. זוהי נקודת המעבר בין ישראל לחצי האי סיני שבה כולנו צריכים לעבור בדרך לחופשה שלנו. כמו בכל מעבר גבול בעולם, בין אם יבשתי ובין אם אווירי, קיימים נהלים ברורים של מה מותר ומה אסור להעביר מצד לצד. משום שמדובר במעבר גבול יבשתי, קיימים פריטים שניתן להעביר, גם אם לא היו מורשים לעלות למטוס, וכמו כן אין כל הגבלה על מספר התיקים/מזוודות ומשקלם.

יחד עם זאת, לצערנו היו בשנים האחרונות מספר מקרים בהם נעצרו מטיילים במעבר הגבול בגלל חומרים אסורים שהיו ברשותם, ברוב המוחלט של המקרים בתום לב או בגלל חוסר מודעות.

לכן, לפני כל מעבר גבול, גם מישראל לסיני וגם בחזרה, גם אתם משוכנעים שאין לכם בתיק שום דבר שלא צריך להיות בו – בדקו היטב את התיק שלכם על מנת לוודא שאין משהו שעלול לגרור אי נעימויות כאלה ואחרות.

שימו לב כי אם יימצא ברשותכם חפץ או חומר אסור, גם אם לא ידעתם על קיומו מראש, הדבר עלול לגרור עיכוב משמעותי ובמקרים חמורים יותר אף מעצר ומשפט שעשוי להביא להרחקה מסיני לצמיתות.

מעבר טאבה
הטרמינל בכניסה לצד המצרי של מעבר הגבול (צילום: NYC2TLV, ויקיפדיה)

אז מה מותר ומה אסור להעביר במעבר הגבול לסיני?

 

מותר להעביר:

  • אוכל – אין בעיה להעביר אוכל מכל סוג, כולל פירות וירקות, בשר טרי או קפוא, אוכל לתינוקות, קופסאות שימורים, מצות בפסח וכו'. ההגבלה היא רק על כמות לשימוש מסחרי. מהי כמות לשימוש מסחרי? אין נוהל ברור אבל מן הסתם אם תקחו אתכם 20 קופסאות שימורים ו-5 ארגזי מצות מישהו ירים גבה. כל עוד הכמויות הולמות את מספר האנשים ואת פרק הזמן שתשהו בסיני, אין כל בעיה. לעתים הפקידים יבקשו לטעום משהו ממה שהבאתם במהלך הבדיקה. אפשר להיות נחמדים ולאפשר להם אם אתם רוצים.
  • כלי מטבח ובישול – אין בעיה להעביר כל סוג של ציוד בישול וכלי מטבח, וזה כולל סירים, מחבתות, סכינים (גם גדולות וחדות), קערות וכו'. אין בעיה שהציוד יהיה מפלסטיק, זכוכית, אלומיניום או כל סוג אחר. במידה וישאלו אתכם מדוע אתם מעבירים ציוד, ניתן לומר כי אתם מקפידים על בישול עצמי מטעמי דת. לגבי גזיה לבישול, אין נוהל אחיד, ראו בהמשך.
  • אלכוהול – מותר להעביר בגבול אלכוהול שהבאתם מהבית או מהדיוטי פרי. ההגבלה הרשמית היא בקבוק לאדם. במקרה של בירות הן לא תמיד נספרות כאלכוהול, אם כי הנוהל הרשמי הוא שישיית בירות לאדם. בפועל ההקפדה על כך לא חמורה במיוחד, וגם כמויות גדולות יותר יכולות לעבור. מכל מקום, אם אתם מגיעים בקבוצה, מומלץ לפצל את האלכוהול ביניכם ולעבור בנפרד.
  • לדרמן / אולר – מותר להעביר ללא בעיה. סביר שידרשו לפתוח אותו ולראות את החלקים שבו, אבל אין בעיה להכניס אתכם. אם יתעוררו שאלות אפשר לומר כי זה נועד לקילוף של ירקות ופירות במהלך השהייה שלכם בסיני.
  • חפצי דת – ניתן להכניס ללא כל בעיה חפצי דת לסיני, לרבות טלית, תפילין וסידור תפילה / ספרי תורה. סביר שאף תזכו להערכה מצד המצרים על היותכם אנשים מאמינים.
  • ציוד ספורט – ניתן לעבור עם אופניים לסיני ללא כל בעיה (יש אפילו מסלולי רכיבה מומלצים), וכמו כן גם עם גלשן קטן וקיאק. ייתכן ותתבקשו לרשום את הציוד שהגיע אתכם במכס. שימו לב כי לגבי ציוד קייטסרפינג יש נוהל אחר. ראו בהמשך.
  • ציוד צלילה – סיני היא מוקד משיכה לצוללנים ולכן אין בעיה להעביר ציוד צלילה בגבול. יחד עם זאת, משום שלא כל הפקידים במסוף מודעים למהות ואופי הציוד, ייתכן ובעת מעבר עם ציוד מקצועי תבקשו להמתין לאישור מהקצין האחראי במקום, מה שעלול לעכב מעט את הכניסה.
  • מחשב נייד – אין בעיה להעביר. ייתכן ותתבקשו לפתוח ולהפעיל אותו על מנת לבדוק שאין עליו חומרים פורנוגרפיים שהם אסורים בסיני.
  • תרופות מרשם – ניתן להכניס באופן חלקי, לשימוש אישי ובאריזה המקורית בלבד. אם הנכם נוטלים כדורים באופן קבוע שמרו עליהם באריזה ושימו אותם במזוודה ולא בתיק הגב. כמו כן, יש תרופות שלא ניתן להעביר, ראו בהמשך.
  • מצלמה רגילה – מותר להעביר ציוד צילום רגיל, מצלמה פשוטה ללא עדשה גדולה וכמובן כל טלפון נייד עם מלצמה. לגבי ציוד צילום מקצועי ומצלמות גו-פרו, ראו בהמשך.

 

אסור להעביר:

  • סמים מכל סוג שהוא – אין הפרדה בין סמים "קלים" ו"קשים" בסיני וכל סם אסור להחזקה ושימוש, וזה כולל גם קנאביס ברישיון, שמן קנאביס ועלי גת. שימו לב היטב לפני המעבר שאין עליכם או בתיק שלכם שום דבר שנשכח שם בתום לב. גם הכמות המזערית ביותר עלולה לגרור אי נעימות גדולה מאוד.
  • תרופות מרשם נרקוטיות / אופיאטיות – תרופות ממכרות, כגון נוגדי כאבים חזקים אסורות בסיני (לדוגמה: פרקוסט, פרקודן, אנדוסט, רוקסיפרין, אוקסיקונטין וכו').
  • תחמושת / חלקי תחמושת ונשק חם – הפקידים במסוף הגבול מקפידים על סעיף זה הקפדה יתרה, וזה כולל גם גז מדמיע, תרמילים ישנים שנשכחו בתיק, קליע תלוי בשרשרת על הצוואר ואפילו מחסנית ריקה שנשארה בתיק מהמילואים האחרונים. כל דבר שנכלל תחת הקטגוריה של תחמושת / נשק עלול להביא למעצר ומשפט, ובמקרה הטוב לקנס וגירוש לצמיתות מסיני. בדקו היטב את התיק לפני שאתם מגיעים לסיני, זה לוקח עוד 5 דקות ושווה את המאמץ.
  • מצלמות דרך וגלאי רדאר (כולל מצלמת רוורס) – אם אתם עוברים עם רכב הקפידו להסיר ממנו כל מצלמה המותקנת עליו עוד בבית משום שלא יתאפשר לכם מעבר עם מצלמות, גם אם הן לא מותקנות וזרוקות בתא הכפפות. כנ"ל לגבי גלאי רדאר. במקרה שהמצלמה תהיה אתכם, תידרשו להפקיד אותה במעבר הגבול (בתשלום) עד ליציאה מסיני. זה כולל גם מצלמת רוורס המותקנת "בילט אין" ברכב.
  • ציוד צילום מקצועי ומצלמת גו-פרו – בעוד שעם מצלמה רגילה אין בעיות מיוחדות, לגבי ציוד מקצועי רמת החשדנות עולה. לא ניתן להעביר מצלמות גו-פרו ומצלמות עם עדשת זום של יותר מ-50 מ"מ. במקרה כזה תצטרו להפקיד את העדשה או מצמת הגו-פרו במכס המקומי ולאסוף אותן ביציאה מסיני (בעלות של 20–30 לירות מצריות לכל יום אחסון).
  • כסף מזומן מעל 10,000 לירות מצריות (ביציאה מסיני) – בכניסה לסיני יש פחות בעיה עם הכנסת כסף, מה גם שניתן (ומומלץ) להכניס סכום כסף ראשוני ולמשוך מאוחר יותר בכספומט במעבר הגבול או באחת מהערים בסיני. ביציאה יש הגבלה של עד 10,000 לירות מצריות (כ-2,000 שקלים) במזומן. הקזינו הצמוד למעבר הגבול מהווה מוקד משיכה לישראלים רבים, ולכן אם זהו היעד שלכם, שימו לב שאם שיחק לכם המזל ואתם נכנסים בחזרה לישראל עם סכום גבוה מזה, תידרשו להצהיר עליו בבניין המכס וסביר שחלק ניכר ממנו יוחרם.
  • פורנוגרפיה – חומרים פורנוגרפיים אסורים בסיני ובמצרים כולה. אם תיתפסו עם חומרים כאלה במעבר הגבול, הם יוחרמו. במידה ואתם עוברים עם מחשב נייד (שניתן להעביר), ייתכן ותתבקשו לפתוח אותו ולעיין בתיקיות על מנת לוודא שאין עליו חומרים כאלה.
  • רחפן – רחפנים אסורים בכניסה לסיני משום שהם נחשבים לציוד ריגול. היו בעבר מקרים של ישראלים שהצליחו להגניב רחפן לסיני, אך כשניסו להפעיל אותו נתפסו על ידי השלטונות המצרים, נעצרו, נשפטו וגורשו מסיני לצמיתות.
  • ציוד דיג – רובי דיג וצלצלים אסורים משום שהשימוש בהם אסור בסיני. ציוד כזה שייתפס יוחרם מידית. לגבי ציוד דיג רגיל (חכה, קרס וכו'), לעתים מאפשרים להעביר אולם לאחרונה המודעות לדיג אסור עלתה והכללים הוקשחו. אנו מציעים לא להגיע עם ציוד דיג למסוף הגבול כלל, ולחסוך מעצמכם אי נעימויות מיותרות.
  • צדפים / אלמוגים / קונכיות / אבנים / עתיקות – אלה נחשבים ערכי טבע מוגנים ואסור לחלוטין להעביר כל סוג שלהם מסיני לישראל, ולו הקטנים ביותר, גם אם קניתם אותם בחנות מזכרות ולא מצאתם בחוף. אותו הדין חל גם לגבי חיות מפוחלצות שניתן לפעמים למצוא בחנויות מזכרות בדהב / נואיבה / שארם. תפיסה של פריטים כאלה עלולה להביא לעיכוב משמעותי במעבר הגבול, ובמקרים חריגים אף למעצר, משפט והרחקה לסיני לצמיתות.

 

לא ברור אם אסור או מותר:

יש מספר דברים שאין לגביהם נוהל ברור, או שיש כזה אך הוא לא נאכף בקפידה. הדיווחים שאנחנו מקבלים נוטים לכאן ולכאן לגבי הכניסה עם חפצים אלה לסיני, ולכן אנו מביאים את הדברים כפי שהם. בכל מקרה, במקרה של סירוב כניסה עם אחד מהחפצים הנ"ל תתבקשו להחזיר או להפקיד אותם ואין סיכון לעיכוב / מעצר.

  • גזיה – יש דיווחים לכאן ולכאן במספרים כמעט שווים לגבי האפשרות לעבור עם גזיה. עיקר הבעיה על פי הדיווחים הוא מיכל הגז ולאו דווקא הגזיה עצמה, אולם מובן כי אין מה לעשות עם גזיה ללא מיכל ולא ניתן להשיג מיכל גז בסיני. במקרה שמערימים עליכם קשיים נסו להסביר כי הגזיה משמשת לבישול עצמי מטעמי דת וכשרות. כאמור, המצרים נוטים להעריך אנשים מאמינים. פתרון אפשרי אחר הוא בנזיניה שאיתה אין בעיה לעבור את מסוף הגבול. בנזין ניתן לקנות (בזול!) בכל תחנת דלק בדרך.
  • משקפת / טלסקופ – משום שסיני היא משום מושלם לצפייה בכוכבים, משקפות וטלסקופים הם יופי של ציוד לשדרוג החוויה. המצרים מעט חשדנים לגבי ציוד מסוג זה, וייתכן ותידרשו להדגים להם את השימוש בו לפני שיתנו לכם לעבור. יחד עם זאת, היו הרבה מקרים בהם לא התאפשר בשום אופן מעבר של ציוד כזה, ובמקרה כזה תיאלצו לחזור לישראל ולהשאיר את הציוד שם.
  • ציוד קייטסרפינג – המצרים מודעים לפופולריות של הקייטסרפינג לאורך החופים ולכן מקפידים במיוחד על ציוד שמועבר למטרה זו. בדרך כלל עיקר הבעיה היא עם המצנח ולא עם הגלשן, מנימוקים שונים של ביטחון. כדי לצמצם את הסיכוי לעיכוב בשל מעבר עם ציוד לקייטסרפינג, הפרידו את הגלשן מהמצנח, אם אתם נכנסים בקבוצה מומלץ אפילו להעביר את המצנח יחד עם בגדים וציוד אישי בתיק של אדם אחר. זה יעורר הרבה פחות סימני שאלה.
מעבר גבול טאבה
שלט בצד הישראלי של המסוף המפרט על הדברים שלא ניתן להעביר בגבול

אין בעיה עם הכנסת אוכל ושתיה לסיני בכמות לצריכה אישית.

ניתן להכניס אלכוהול לסיני בכמות של עד ליטר משקה לאדם, בין אם הבאתם אותו מהבית ובין אם קניתם בדיוטי פרי.

אפשר להכניס לסיני חפצי דת. אם ישאלו אתכם במה מדובר, הסבירו כי אתם אנשים מאמינים ואלו הם הדברים בעזרתם אתם מתפללים. דביר שתזכו להערכה על היותכם אנשים מאמינים. 

כל ניסיון להעביר סמים, תחמושת או ציוד לדיג במעבר הגבול עלול להסתיים באי נעימות משום שאסור בתכלית האיסור הכניס לסיני דברים כאלה. על עוד מה שמותר ואסור להעביר לסיני – ראו בכתבה באתר. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן