מעבר לסיני דרך עקבה

עקבה היא יעד לא פחות פופולרי ומוצלח מסיני בקרב מטיילים בכלל וישראלים בפרט. השמש אותה שמש, המים צלולים לפחות כמו בחופים שממול והשקיעה נמצאת בצד "הנכון" מבחינתכם. אם אתם מטיילים בעקבה או פטרה ורוצים להמשיך את החופשה שלכם בסגנון אוריינטלי, אל הצד המערבי של הים האדום, אין לכם סיבה בעצם לחזור לישראל כדי לצאת ממנה שוב. המעבר מעקבה אל חופי סיני (אזור טאבה או נואיבה) אפשרי והוא אפילו לא מסובך מידי. הנה, בקצרה, כל מה שתצטרכו לדעת בדרך מירדן לטיול בסיני.

לפני הכל, איך מגיעים לירדן?

לפני שיוצאים מירדן, צריך להיכנס אליה. את זה עושים דרך מעבר הגבול יצחק רבין הנמצא כשלושה קילומטרים מצפון לאילת, ממש מול קיבוץ איילות. כדי לחצות את הגבול צריך שיהיה לכם דרכון בתוקף לשלושה חודשים קדימה לפחות. המעבר כרוך בתשלום אגרות של 100 שקלים בצד הישראלי ו-70 דינר (כ-100 דולר) בצד הירדני, אולם אם יש בידכם הזמנה למלון בירדן לשלושה לילות לפחות – תהיו פטורים מתשלום האגרה בצד של ממלכת ירדן, בכפוף להצגת הזמנה בתוקף לבית המלון. מספר הלילות ששהיתם בירדן נבדק כמובן באמצעות חותמת הכניסה בדרכון וכך תחויבו בהתאם ביציאה מירדן. חשוב לציין כי מעבר של קבוצה בת חמישה אנשים ומעלה חייב בליויי סוכן נסיעות/טיולים. אם תיאמתם את הטיול עם סוכנות מקומית, היא אמורה לדאוג לכם לאחד כזה שילווה אתכם, והעלות שלו אמורה לכלול גם הסעה לעיר. בנוסף, סוכן יכול לארגן עבורכם רכב גדול וכך גם לדאוג לכם להסעה אל המעבורת הכלולה במחיר השירות. בכל מקרה, מומלץ לוודא את כל הפרטים טרם הגעתכם.  

שעות הפתיחה של מעבר הגבול: ימים א'-ה': 06:30 – 20:00; שישי-שבת: 08:00 – 20:00; המסוף פתוח כל ימות השנה מלבד יום כיפור וראש השנה המוסלמי.

מונית ממסוף הגבול למרכז עקבה צריכה לעלות כ-10 דינרים לכל היותר. כמו בכל מקום כמעט, סביר שיהיו נהגי מוניות שינסו את "שיטת המצליח" כדי להרוויח קצת יותר. לא מומלץ לשלם יותר מזה, ואם מבקשים יותר לא להתבייש להתמקח.

דגל המרד הערבי בעקבה (צילום: Aviad2001)

מי יכול לנסוע ולאן?

בעלי דרכון ישראלי בלבד: יכולים להגיע במעבורת רק מעקבה לטאבה.

בעלי דרכון זר או דרכון ישראלי עם ויזה למצרים: יכולים להפליג מעקבה לטאבה או לנואיבה.

איך נוסעים?

מפליגים. יש מעבורת של חברת  AB maritime שיוצאת פעם ביום, מספר ימים בשבוע, מעקבה לטאבה הייטס ו/או לנואיבה ובחזרה – בדרך כלל בשעות הבוקר. את לוח הזמנים המדויק והמעודכן תוכלו למצוא באתר החברה – כאן. ברוח המזרח התיכון, הזמנים הם די "גמישים", כך שצאו מנקודת ההנחה שצפויים עיכובים של שעה לפחות בהפלגות.

המחירים כוללים מס יציאה מירדן והם משתנים בהתאם לגיל הנוסע ויעד הנסיעה וניתן למצוא אותם כאן. ניתן גם לרכוש את הכרטיסים דרך האתר. יש לציין כי חובה לומר לשוטרים ולבודקים במעבר הגבול כי אתם חוזרים לעקבה ולא לישראל (או לכל יעד אחר) כדי לעלות על המעבורת. כדי להוכיח את זה, צריך פשוט לרכוש כרטיס הלוך ושוב וזה יחסוך מכם שאלות מיותרות. קיימת גם אפשרות לשכור מעבורת פרטית במחיר של 2,500 דולר, אך אם אתם קבוצה של 40 איש לפחות ניתן להזמין מעבורת פרטית דרך AB maritime במחיר הרגיל. 

בביקורת הדרכונים בכניסה לסיני ינפיקו לכם אשרת שהיה לשבעה ימים. שימו לב לכך היות שכל חריגה מכך תלווה בקנס (1,200 לירות מצריות – כ-250 שקלים).

כאמור, כדי להיכנס בקבוצה של מעל 5 אנשים נדרש סוכן נסיעות, ובכלל אם זו פעם ראשונה שלכם בירדן אולי תרצו להתייעץ או לקבל מידע עדכני ממי שזו עבודתו. סוכני נסיעות ירדנים מומלצים:

  • סאמה (Sama Al-Khateeb ) – מתקשרת באנגלית טובה מאוד וזמינה במייל: [email protected] או בוואטס-אפ במספר: 00-962-79-722-0030
  • איהאב ( Ghena Tours) – טלפון או וואטס-אפ: 00-962-7-961-40470

נסיעה טובה ובטוחה!

Sending
User Review
0 (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן