מה אורזים לסיני?

עודכן לאחרונה: יולי 4, 2022

בקצרה (אמ;לק)

  • הציוד שהכי חשוב שיהיה איתכם לטיול בסיני הוא: דרכון, בגד ים, אמצעי הגנה מהשמש כמו קרם הגנה וכובע, תכשיר למריחה או התזה נגד עקיצות יתושים, ספר טוב, מזרן ים, מטען לטלפון הנייד ומשחקי חברה כמו קלפים, טאקי ועוד..
  • אם אתם ישנים בחושות חשוב מאוד שתביאו איתכם מגבת ופנס, ואם חשוב לכם אז גם מצעים משלכם, אם כי ברוב המוחלט של המקומות יש מצעים. 
  • אם אתם נוסעים לסיני בחורף או לאזורים ההרריים חשוב שתביאו איתכם בגדים חמים.
  • לגבי ציוד נוסף שתרצו להביא אתכם לסיני – אפשר לקרוא בהרחבה בכתבה שלנו על מותר ואסור במעבר הגבול לסיני.
מה לוקחים לסיני

עם איזה סוג תיק מומלץ לנסוע לסיני?

  • מזוודה – אם אתם מתכננים לישון במלונות
  • מוצ'ילה, או תיק גב / צד – אם אתם מתכננים לישון בחושות


אפשר (ורצוי) להגיע לחופשה בסיני עם מעט ציוד (במיוחד אם לא מגיעים בחורף) ולכן גם תיק גב של 45 ליטר יכול להספיק. קחו בחשבון שרוב הזמן תהיו עם בגד ים עליכם ובלי נעליים, כך שאין באמת סיבה לסחוב הרבה בגדים. 

אם אתם מגיעים לסיני ברכב ואתם ממלאים את הרכב לגמרי, יש מצב שלא יהיה לכם הרבה מקום למזוודות. במצב כזה עדיף לבוא עם תיקים שאפשר לדחוס מאשר עם מזוודות קשיחות שתופסות יותר מקום. זה טיפ שיכול להתאים גם אם אתם מתניידים במונית. למשל אם אתם, 4 אנשים אז במונית של 5 אנשים אתם עלולים להתקל בבעיה אם לכולכם תהיינה רק מזוודות. במוניות הגדולות יש אפשרות לקשור את הציוד על הגג, אולם אם אתם במונית קטנה ("פרייבט") עלולה להיות בעיה של מקום. 

רשימת ציוד כללית שמומלץ לקחת לסיני:

  • דרכון – בגלל שאתם נוסעים לסיני ולא טסים זה עלול ליצור הרגשה שאתם נשארים בארץ,  אבל אתם עוברים לארץ אחרת ואתם צריכים את הדרכון איתכם 🙂
  • תיק תרופות – תמיד מומלץ שיהיה איתכם תיק עזרה ראשונה בסיסי. בתיק שימו תרופות שאתם לוקחים על בסיס יומי (במידה ויש), פלסטרים, חומר חיטוי, כדורים לחום, כדורים לצינון, כדורים להקלה על כאבי ראש וכאבי בטן. שימו לב שהכדורים חייבים להיות האריזה המקורית שלהם, וכי תרופות מרשם נרקוטיות ואופיואיטיות לא ניתן להעביר.  
  • מזרן ים – אחד הדברים הכי כיפיים לעשות בסיני, זה לרבוץ בים בלי הפסקה. אין דרך יותר טובה לעשות את זה מאשר לשכב על מזרן ים באמצע הים ופשוט להירגע. כמובן שגם אבוב או כל מתנפח אחר למים, יכול לעשות את העבודה, תלוי מה אתם אוהבים יותר.
  • כפכפים / סנדלים – אם אתם באים לסיני רק בעיקר לבטן גב אז מספיק להביא רק כפכפים איתכם. אם האדמה לא חמה לכם מדי, סביר להניח שרוב היום תסתובבו יחפים.
  • סנדלי או נעלי טיולים – אם אתם מתכננים לטייל ברגל בסיני ולא רק לרבוץ בחופים, אז חשוב מאוד להביא נעליים / סנדלים שמתאימים להליכה.
  • ספר – סיני היא מקום מושלם לקריאת ספרים. אפשר לשבת בזולה ולקרוא ותוך כדי לשתות סחלב טעים. קחו איתכם איזה ספר (או אפילו שניים, קצב הקריאה עולה פלאים בסיני) שכבר מזמן רציתם לקרוא ולא היתה לכם הזדמנות לעשות זאת.
  • בגד ים – אמנם הדבר הכי בסיסי אבל יהיה ממש מבאס אם תשכחו אותו 🙂 סביר להנח שתלבשו אותו במשך רוב היום, אז מומלץ להביא בגד ים נוח ואפילו יותר מאחד.
  • נייד ומטען – גם אם אתם נוסעים לסיני כדי להתנתק מהכל, עדיין חשוב לקחת את הטלפון הנייד ואת המטען שלו איתכם. זה חשוב לדרך, למקרי חרום וליצירת קשר עם המשפחה כדי שלא תדאג לכם יתר על המידה. כדאי לכם גם לשקול להביא מטען נייד כי לא בכל מקום יש איפה להטעין או שלא תרצו להשאיר את הפלאפון להטענה ללא השגחה. מטען נייד יכול להיות מאוד שימושי במצבים האלו.
  • משקפי שמש – אם אתם רגישים לשמש, אז סיני היא מקום שחייבים להביא אליו משקפי שמש.
  • קרם הגנה – אפילו שניים. חשוב מאוד מאוד. בסיני השמש כל היום בשמיים ואתם נמצאים הרבה בים ולא שמים לב כמה חם. לפני שנכנסים למים תתמרחו ומדי פעם צאו מהמים כדי להמרח שוב.
  • כובע – בהמשך לטיפ של חכמים בשמש עם קרם הגנה, אז כובע הוא גם פריט מאוד חשוב כשנמצאים בסיני. הוא חשוב גם אם סתם נמצאים בים או משתזפים וגם אם יוצאים לטיולים רגליים.
  • קלפים – אם אתם נוסעים לבד אז קלפים הם אחלה דרך כדי להכיר אנשים (: פשוט להציע להם להצטרף אליכם למשחק. אם אתם נוסעים עם עוד אנשים, משחק קלפים זאת דרך מעולה להעביר זמן וצחוקים עם החברים. חוץ מקלפים רגילים אפשר להביא גם טאקי או משחק קלפים אחר.
  • אפשר גם לקחת בתיק משחקי חוף כמו פריזבי או משחקים לילדים, אבל בבקשה מכם לא מטקות או כל משחק אחר שעושה רעש ומפר את השלווה והשקט של סיני. כנ"ל לגבי רמקולים ניידים, זה פשוט לא משתלב עם האווירה בסיני, ויש חופים ובתי מלון שגם אוסרים על שימוש בהם.

דברים שצריך לארוז במידה ונוסעים בחורף או לאזורים ההרריים בסיני:

  • בגדי לילה ארוכים – טרנינג ארוך ומחמם.
  • גרביים מחממים – ושיהיו עבים. אם יהיה לכם קר בכפות הרגליים יהיה לכם קר בכל הגוף, לכן מומלץ להביא גרביים כמה שיותר מחממים.
  • כובע צמר, צעיף וכפפות – תלוי עד כמה אתם רגישים לקור, אבל אם אתם מהאנשים שכשקר להם הם לא מתפקדים, אז מומלץ להביא כמה שיותר ציוד חם. ככה תוכלו לישון כמו שצריך ולא לקפוא בלילה.
  • שק שינה  – (למי שישן בחושה) האמת היא שתמיד טוב לקחת שק שינה. גם אם לא קר מאוד שק שינה יכול לשמש כמזרן נוסף והוא ישפר פלאים את איכות השינה שלכם ובמידה וקר אפשר לשים אותו עליכם כמו שמיכה או להכנס לתוכו ולישון בו. היום אפשר לקנות שקי שינה במחירים מאוד זולים. הם גם מגיעים סגורים בצורה קומפקטית שלא תופסת הרבה מקום בתיק וקלים מאוד לנשיאה.

דברים ספציפיים שצריך לארוז במידה וישנים בחושות ולא במלונות:

  • מגבת – כשנוסעים לבתי מלון, מגבת זה משהו שאף פעם לא נמצא ברשימת הציוד, אבל כשנוסעים לחושות בסיני, מגבת הופכת להיות אחד הפריטים הכי חשובים ברשימה שלכם.
  • פנס – ברוב הקמפים אמנם כבר יש חשמל, אבל פנס ראש או פנס רגיל יעזור לכם מאוד אם תרצו לקרוא ספר מחוץ לחושה או ללכת לשירותים בלילה. אם אתם אוהבים לקרוא אז פנס ראש יאפשר לכם לקרוא בחשכה בלי בעיה.
  • מצעים – ברוב החושות יש מזרן או אפילו מיטה, אולם לא תמיד יש מצעים, וכשיש הם לא תמיד נקיים. רצוי להביא אתכם מצעים כדי לפרוש על המזרן. כמו כן, אפשר לצרף גם שמיכה דקה או סדין גדול להתכסות איתם. בקיץ שק שינה עלול להיות חם מידי ולישון ללא כיסוי יכול להיות לא נעים בגלל היתושים הרבים. שמיכה דקה תפתור לכם את הבעיה.
  • אלתוש או תכשיר אחר נגד יתושים – אם כבר הזכרנו יתושים, אז יש מהם בחופי סיני והרבה. מבלי שתמרחו על עצמכם דוחה יתושים כלשהו, יש מצב שממש תתקשו להירדם.
  • כילה – עוד בענייני יתושים, בחלק מהחופים תוכלו להשיג גם כילה לכיסוי בלילה, אולם לא בכולם וגם באלה שכן היא לא תמיד במצב תקין. אם יש לכם אחת משלכם, שימו אותה בתיק.
  • כיסוי עיניים – בחושות כבר משש בבוקר יש אור שמציץ מכל עבר. אם אתם רגישים לאור, כיסוי עיניים יכול להיות פתרון טוב, כדי שלא תתעוררו מוקדם מדי.
  • אטמי אוזניים – בחושה כמו באוהל שומעים הכל! אם אתם נמנים עם האנשים שלא יכולים להרדם ללא שקט מוחלט, אטמי אוזניים יכולים לתת לכם את המענה המתאים.

אם אתם ישנים במלון בסיני כדאי לקחת מזוודה, ואם אתם מתכוונים להתארח בחושה עדיף לקחת תיק גב או תיק צד של עד 45 ליטר. 

דרכון כמובן, בגד ים, מגבת ומשקפי שמש. אלה הדברים הכי חשובים כמובן. מעבר אליהם יש עוד דברים שממש כדאי לקחת אתכם בתיק, ראו את הרשימה המלאה בכתבה באתר. 

יש דברים שלא ניתן להעביר במסוף הגבול, כמו סמים, נשק או ציוד דיג. תוכלו לראות את הרשימה המלאה והמעודכנת של מה מותר ומה אור להעביר באתר שלנו. 

כשיוצאים לטייל בהרי סיני כדאי לקחת ביגוד חם משום שהטמפרטורה בהרים נמוכה הרבה יותר. כמו כן יש לקחת תיק גדול יותר ונעלי הליכה. ראו את רשימת הציוד המלאה לטיול בסיני בכתבה שלנו באתר. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן