קבלת ויזה למצרים

עודכן לאחרונה: אוגוסט 30, 2023

בקצרה (אמ;לק)

  • המעבר לחופי סיני ולהרים אינו כרוך בקבלת ויזה מראש. אישור הכניסה לסיני הניתן בעת מעבר הגבול, מאפשר שהות של עד 15 יום בסיני.
  • הדרכון צריך להיות בתוקף ל-3 חודשים קדימה מיום המעבר לפחות. אישור הכניסה מאפשר שהות באזור נרחב הכולל את כל רצועת החוף של סיני, שארם א-שייח', כולל ראס מוחמד, וחלק ניכר מהרי מזרח סיני.
  • בעלי דרכון ישראלי העוברים לחלקים אחרים של מצרים צריכים להגיש מראש בקשה לוויזה בשגרירות מצרים בתל אביב או בקונסוליה המצרית באילת.
  • על מנת להוציא ויזה למצרים, הדרכון צריך להיות בתוקף ל-6 חודשים וצריך שיהיו בו 2 עמודים נקיים מחותמות.
  • תוקף הוויזה הוא 4 חודשים מיום הנפקתה, והיא מאפשרת ביקור במצרים למשך 30 יום ברצף. 
  • עלות הוויזה: 15 ₪ בעת ההגשה + 130 ₪ עם הקבלה של הויזה. התשלום במזומן בלבד, ולא ניתן לקבל עודף.
  • התהליך כולו אורך כשבועיים עד חודש.
  • בעלי דרכון זר יכולים לקבל ויזה כזאת במעבר הגבול בעלות של 25$.
  • ניתן להגיש את הבקשה לוויזה בשגרירות באופן עצמאי, זה כרוך ב-3 ביקורים בשגרירות.
  • יש משרדי נסיעות שיעשו הכל עבורכם תמורת כ-300 ₪.

מידע נוסף

 

מי צריך ויזה?

מי שנוסע לחופשה בסיני ומתכנן לשהות בחלקו המערבי של ראס מוחמד למטרת צלילה – לאזור הספינה "טיסלגורם" במבואות מפרץ סואץ, כולל אזור גובאל (בחלק המזרחי של ראס מוחמד, הקרוב יחסית לשארם, ניתן לצלול גם ללא ויזה).

כמו כן, גם הגעה לאתרי הצלילה של דרום מצרים כרוכה בהנפקת ויזה, וכמובן כל ביקור במצרים עצמה מעבר לסיני – הורגאדה, קהיר, גיזה וכדומה. 

מי לא צריך ויזה?

מי שנוסע לחופי סיני, לאזור שארם א-שייח' ולהרים (כולל אזור סנטה קתרינה) לא צריך ויזה. כאמור, במקרה כזה מקבלים אישור כניסה לשבועיים במעבר הגבול בטאבה. הדרכון צריך להיות בתוקף ל-3 חודשים קדימה. גם מי שנוסע למטרת צלילה בסיני לחופי סיני, לאזור שארם וצפונה כולל האי טיראן לא צריך ויזה.

האם זה מסובך?

בכלל לא. התהליך פשוט אך יש לבצעו באופן מדוקדק ויש להגיע לשגרירות 3 פעמים. המצרים אינם גמישים, כל סטייה מהנדרש עלולה לגרום לכם לביקור נוסף בשגרירות. יש גם משרדי נסיעות שיעשו עבורכם את כל התהליך תמורת תשלום של כ-300 ₪. אם תבחרו להיעזר במשרד נסיעות זה יחסוך לכם את הטרחה וגם עשוי למנוע תקלות מאחר שהמשרדים הללו מיומנים בביצוע התהליך.

משרד כזה הוא לדוגמה "טיולי מצדה", הנמצאים בדרך מנחם בגין 144 א' (מגדל מידטאון, קומה 47), תל אביב. הם גובים עמלה של 300 ₪ (יש הנחה לקבוצה של 6 ומעלה). יתרון נוסף של משרדי הנסיעות הוא שהם יכולים להגיש את הבקשה בכל יום בשבוע בעוד שהגשת הבקשה בעצמכם מוגבלת בימים ובשעות. מספר הטלפון של "טיולי מצדה" – 03-5444454. 

אם בחרתם להיעזר בסוכנות, יש להשאיר את הדרכון אצלם למשך כשבועיים ובנוסף להעביר אליהם 4 תמונות פספורט ומספר מסמכים כפי שהם יפרטו לכם, ומכאן הם כבר יעשו הכל עבורכם, כולל הכנת הטפסים. במידה ואתם בכל זאת רוצים להגיש את הבקשה בעצמכם, הדרכון נשאר אצלכם למעט יום אחד.

המצרים לא ממהרים לאשר ויזה למי שרוצה להגיע לקהיר או לטייל במצרים, אלא אם כן זה נעשה דרך טיול מאורגן עם הדרכה ואבטחה. לכן, אם אתם נוסעים למטרת צלילה יש לציין זאת במפורש וכדאי אף לציין לאן בדיוק אתם נוסעים.

מוטב להגיש את הבקשה מוקדם ככל הניתן על מנת שלא להיות בלחץ של זמן. בדרך כלל התהליך עובר חלק וללא עיכובים, אולם בעיות שונות כידוע תמיד יכולות לצוץ. כך או כך – התאזרו בסבלנות. הטרחה בהחלט שווה כדי ליהנות מהיופי והשלווה של סיני!

הגשת הבקשה לוויזה

מורידים את הטופס לדוגמה – שימוש בטופס הזה עשוי להקל עליכם. 

שגרירות מצרים בישראל נמצאת ברחוב בזל 54, תל אביב.

שימו לב: השגרירות פתוחה להגשת בקשות לויזה בימים ראשון עד שלישי בלבד מהשעה 09:00 עד 11:00.

השגרירות שולחת את הבקשות למצרים בימי רביעי בבוקר כך שקיימת אפשרות (מאד קלושה, עדיף לא להסתכן) שהם יקבלו את הבקשה בימי רביעי בבוקר. יחד עם זאת, בימי רביעי אין קבלת קהל ולכן רק סוכני נסיעות יכולים להיכנס לשגרירות בימי רביעי.

השגרירות סגורה בחגי ישראל וכן בחגי המוסלמים או בחלקם. במהלך חג הקורבן השגרירות סגורה למשך מספר ימים. כדאי לברר מראש בשגרירות בטלפון 03-5464151. 
מידע על תאריכי החגים המוסלמים אפשר למצוא בקישור הזה

ניתן להגיש בקשה לויזה גם בקונסוליה המצרית באילת, אולם אנו לא ממליצים על כך מאחר והתהליך דרך הקונסוליה באילת עלול לקחת יותר זמן ובמקרים רבים מסתיים בסירוב לוויזה או בתקלות אחרות

הקונסוליה נמצאת ברחוב עפרוני 15, אילת, והיא פעילה בימים ראשון עד חמישי מהשעה 09:30 עד 12:00. טלפון: 08-6376882.

מה צריך להביא לשגרירות?

  • 4 עותקים של טופס הבקשה אשר מולאו במחשב בלבד (כמובן יש למחוק את הדוגמאות בטופס). לא יתקבלו טפסים שמולאו ידנית.
  • 4 תמונות פספורט, תמונה אחת מודבקת לכל טופס.
  • 4 צילומים של הדף מהדרכון המכיל את התמונה, השם ותאריכי ההנפקה והתפוגה. צילום אחד כזה יוצמד לכל טופס.
  • יש למלא את כל השדות בטופס גם אם יש שדה שלא רלוונטי עבורכם. לדוגמה: בשדה Middle Name אם אין לכם שם אמצעי אל תשאירו ריק אלא כתבו את שם האב. 
  • בשדה Occupation יש לרשום מה המקצוע או העיסוק וגם את שם מקום העבודה. אם אתם לומדים תרשמו Student ואת שם המוסד בו אתם לומדים. אם אתם לא עובדים תמציאו משהו סביר, הם לא בודקים. הכל קיים עבורכם בטופס לדוגמה.
  • יש לרשום את שם המלון או הספינה (במקרה של ספארי צלילה) בהם תהיו, כולל כתובת מדויקת וטלפון של המקום, וכן שם של איש קשר מצרי ומספר הטלפון שלו.
  • דרכון בתוקף לחצי שנה קדימה לפחות. בדרכון חייבים להיות לפחות שני עמודים נקיים לחלוטין מחותמות.


שלבי הגשת הבקשה:

מגישים את הטפסים יחד עם הדרכון, משלמים 15 ₪ ומקבלים את הדרכון מיד בחזרה עם חותמת של השגרירות בדף האחרון, המכילה את מספר הבקשה.

כאמור, הגשת בקשה לוויזה מתאפשרת בימים ראשון עד שלישי בלבד מהשעה 09:00 עד 11:00 בשגרירות מצרים, רחוב בזל 54 ת"א.

הוויזה תהיה מוכנה תוך 10 ימי עבודה בדרך כלל, אולם זה עשוי לקחת מעט יותר או פחות. זכרו כי מדובר ב-10 ימי עבודה של המצרים כאשר סופרים את הימים ראשון עד חמישי בלבד.

לאחר 9 ימי עבודה כדאי להתקשר לשגרירות לברר אם הוויזה מוכנה על פי מספר הבקשה. אין סיבה להתקשר לפני תום 9 ימים כי ברוב המכריע של המקרים זה לא יהיה מוכן. טלפון השגרירות: 03-5464151.

לאחר שנאמר לכם כי הוויזה מוכנה עליכם להגיע לשגרירות עם הדרכון ולשלם במקום 130 ₪ במזומן. הביאו כסף מדויק, כי ברוב המקרים לא יהיה ניתן לקבל עודף. לשם כך ניתן להגיע בימים א'-ה' בין השעות 09:00-11:00.

כעת מפקידים את הדרכון בשגרירות ולמחרת מגיעים שוב ומקבלים את הדרכון מוכן עם הוויזה. רצוי להפקיד את הדרכון בימים ראשון או שני על מנת שלא תצטרכו לחכות עד תחילת השבוע הבא כדי לקבל אותו בחזרה.

לעיתים נדירות הם מוכנים לתת את הדרכון באותו יום עם הוויזה אבל צריך לבקש זאת במיוחד. אם תגיעו ממש מוקדם ותהיו מוכנים לחכות עד השעה 15:00 בערך, יש סיכוי קלוש שתקבלו את הדרכון באותו יום. אם למשל אתם גרים מאד רחוק מתל אביב, נסו לומר זאת לפקיד, במקרים מסוימים זה עובד. לרוב לא. 

זכרו – לא כדאי לחכות לרגע האחרון, ורצוי להגיש את הבקשה כמה שיותר מוקדם כי לפעמים זה יכול לקחת יותר זמן.

עוד פרטים חשובים:

עלות הוויזה: כאמורעלות הוויזה למצרים היא 15 ₪ בעת הגשת הבקשה לשגרירות, ועוד 130 ₪, אותם משלמים במזומן עם קבלתה. 

תוקף הוויזה: הוויזה תקפה ל-4 חודשים מיום קבלתה. תוכלו להיכנס איתה למצרים רק פעם אחת במהלך התקופה, למשך חודש אחד ברצף (30 ימים).

בקשות שלא מאושרות על ידי המצרים: יש מקרים נדירים בהם המצרים לא מאשרים את הוויזה. לכן רצוי להגיש עם כמה אנשים יחד ולציין זאת במקום המיועד לכך בטופס. אדם אחד יכול להגיש עבור מספר אנשים, אין בעיה עם זה. כמובן יש למסור את הדרכונים של כולם. אם הוויזה לא אושרה, בדרך כלל אין מה לעשות בנדון. שלילת הבקשה מגיעה משירות הביטחון המצרי, והמצרים אינם מסבירים למה הם מסרבים לבקשה. ניתן להגיש פעם נוספת, אולם אין ערובה לכך שהבקשה הנוספת תאושר. 

מעבר הגבול עם הוויזה: בעת מעבר הגבול חובה עליכם להציג את הוויזה לפקיד בביקורת הדרכונים בצד המצרי, זאת על מנת שיחתימו את הוויזה ובכך יכניסו אותה לתוקף. אם לא תעשו זאת, תהיה לשלטונות המצרים סיבה לחשוב שאתם נכנסים לאזורים שאינם מחייבים ויזה ולתת לכם אשרת שהיה לחופי סיני בלבד.

בעלי דרכון זר: בעלי דרכון זר (המחזיקים באזרחות ממדינות אירופה, קנדה, רוסיה, יפן אוסטרליה, דרום אמריקה וארה"ב) אינם צריכים להגיש בקשה לוויזה מראש. אם יש לכם דרכון זר, עליכם להגיע למעבר הגבול עם שני הדרכונים ושם תונפק לכם ויזה בעלות של 25$ (משלמים במזומן בדולר או במטבע מקומי, עדיף להביא דולרים).

עליכם להביא איתכם:

  • צילום של הדרכון (רק הדף עם התמונה והפרטים)
  • תמונת פספורט נוספת.
  • טופס הבקשה לוויזה לאחר שמילאתם את כל הפרטים והצמדתם אליו את התמונה (ראו למעלה הוראות למילוי הטופס).

מאחר שאתם חייבים לצאת מישראל עם דרכון ישראלי עליכם לבקש בצד הישראלי שיחתימו לכם גם את הדרכון הזר.

אחריות: המידע והפרטים המובאים כאן מעודכנים למאי 2023, מבוססים על ניסיון אישי וניסיונם של מטיילים אחרים שעברו את התהליך, ומטרתו לסייע לכם ולהקל עליכם. אין לראות במידע זה התחייבות לכך שהפרטים מדויקים ומעודכנים בכל עת. בכל מקרה, האחריות לביצוע התהליך באופן הנכון ולמעבר הגבול עם הוויזה הנכונה היא שלכם.

אם מצאתם טעות או שיש לכם מידע חדש בנוגע לקבלת ויזה למצרים – נשמח אם תעדכנו אותנו בקישור הזה

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן