שארם א-שייח'

עודכן לאחרונה: אפריל 24, 2023

בקצהו הדרומי של חצי האי סיני שוכנת שארם א-שייח' (או: שארם א-שייך) – עיר נופש וקיט שהיא למעשה האזור העירוני ביותר בסיני כולה. בעבר היה במקום היישוב הישראלי "אופירה", ומשחזרה סיני לידיים מצריות עברה גם העיר בשלמותה, ללא הרס המבנים, וכיום דבר שאפשר פיתוח מהיר יותר של העיר (כיום "אופירה" היא שכונה בשארם). יש בשארם מקומות אירוח רבים, מרכזי צלילה, אטרקציות תיירותיות ימיות ויבשתיות, טיילת ומרכז עירוני ואפילו שדה תעופה בינלאומי.

זוהי הנקודה הרחוקה ביותר ממסוף הגבול בטאבה והיא נמצאת כ-230 קילומטרים ממנו, אותם ניתן לגמוע בכשלוש שעות נסיעה ברכב פרטי או במונית ממסוף הגבול, כולל הפסקה קלה להתרעננות בדרך, או בשעה ועשר דקות של טיסה ישירה מנתב"ג.

אחת הסיבות לפיתוח המואץ של אזור שארם הוא היותה ממוקמת על נתיב מעבר ימי חשוב המהווה צומת מקשר בין מצרים וחצי האי, ומאפשר יציאה ממנו לטיולים בסיני. שארם היא נקודה אופטימלית להגעה לביקור בסיני מאירופה או ממצרים עצמה, והיא משופעת בפעילויות רבות שנדיר יותר למצוא בחלקים אחרים של חצי האי – כנסים, קונגרסים בינלאומיים, מופעי תרבות ואמנות ואפילו שיחות שלום שהתקיימו בה בעבר.

שארם א-שייח' היא למעשה ריביירה מצרית המושכת תיירים מכל העולם, בעיקר בתקופת החורף מאירופה הקרה, ובפרט מרוסיה ואוקראינה. המקומיים כאן מדברים ברוסית כמו שבנואיבה הם מדברים עברית, וכל מסעדה או מלון שמכבדים את עצמם מציגים תפריטים ושלטים ברוסית ואוקראינית.

יש בעיר מאות בתי מלון, הכוללים בסך הכל כ-40,000 חדרי אירוח שיכולים לארח בו זמנים כמיליון וחצי אורחים ואורחות, ומספר רצועות חוף באזורים שונים, כשלכל אחת אופי שונה והיא מציעה אווירה אחרת.

עוד בעיר אפשר למצוא קניונים, מרכזים מסחריים, מסעדות, פאבים, מזכרות, מועדוני צלילה, סוכנויות תיירות ועוד שפע אטרקציות שלא ישאירו רגע משמעם. 

sharm el sheikh

מה חשוב לדעת לפני שמגיעים לשארם א-שייח'? 

כללי

שארם היא עיר, במלוא מובן המילה. יחד עם זאת, היא עדיין שונה כמעט בתכלית מהערים האחרות בסיני. גם ביחס לדהב, שהיא מקום די עירוני, מדובר בעולם אחר שמציע חוויה אחרת. מדובר בעיר שהיא "מפוקחת" – הכניסה לשארם היא כמו כניסה לעוד מדינה. אין החתמת דרכון כמובן, אבל כן צריך להציג אותו ולעבור דרך "צ'ק פוינט" של המשטרה המקומית. העיר כולה מוקפת בחומה ואפשר להיכנס אליה רק דרך המעברים המורשים מכל הכיוונים (זה לא משהו שמורגש בעת השהייה בעיר. היא ענקית ולא באמת אפשר לראות את החומה, אבל היא קיימת ומתפקדת). 

תחושת ביטחון

תחושת הביטחון נשמרת גם בתוך העיר – שוטרים ואנשי אבטחה פרושים בנקודות מרכזיות בה, בדרכים הראשיות ובנקודות העניין התיירותיות. הם נמצאים שם כדי לשמור על הסדר ולהבטיח שהחוויה של התיירים והתיירות תהיה לא פחות ממצוינת. ניתן לפנות אליהם בכל שאלה או בעיה שמתעוררת. בנוסף, יש מצלמות אבטחה בהרבה מאוד מקומות, שמעניקות גם הן הרגשה שיש מי שמשגיח על הנעשה. 

המקומיים בשארם מאוד נחמדים ברובם, ותיירים ותיירות מתקבלים בברכה בכל מקום בעיר. ביחס למקומות אחרים בסיני, בשארם מדווחים פחות ניסיונות "עוקץ" (שוב, משום שהעיר מאוד מפוקחת), ובאופן כללי העיר היא מערבית יותר ממה שאפשר לראות בחלקים אחרים של סיני, וגם חילונית יותר. זה בא לידי ביטוי בחיי לילה מגוונים, ברים ומסעדות המוכרות אלכוהול בחופשיות וגישה פתוחה יותר. 

תכנון הטיול

בשארם יש כמה וכמה אזורים תיירותיים והמרחקים ביניהם גדולים ולא מתאימים להליכה ברגל, בטח בימי הקיץ הלוהטים. לכן, חשוב לדעת להכיר אותם לפני הנסיעה ולתכנן את הטיול בהתאם למרחקים. בדרך כלל מדובר בנסיעה של 10 עד 30 דקות במונית, תלוי כמובן מאיפה לאיפה הנסיעה. 

עוד דבר שכדאי לציין זה שהעיר מתחילה להתעורר בעיקר משעות הצהריים ואחר הצהריים. שעות הבוקר והצהריים המוקדמות הן שעות מעולות לבלות בים (על החוף או ממש בים, בצלילה או שייט), ואילו המסעדות, המדרחובים ומתחמי הבילוי מתעוררים לחיים בשעות הערב והלילה. כדאי לתכנן את הטיול בהתאם לכך. 

נסיעות ממקום למקום

כאמור המרחקים ממקום למקום בשארם גדולים וההתניידות היא רק ברכב, באמצעות מוניות (או ברכב הפרטי אם הוא גם הצטרף לטיול). מוניות אין בעיה למצוא בשארם, הן מסתובבות בכל העיר כל הזמן, ובכל פעם שתצאו ממקום מסוים נהג רנדומלי ינסה את מזלו ויבדוק לאן פניכם/ן. 

המחירים עשויים להשתנות בהתאם למצב הרוח של הנהג, ולכן לא כדאי לעלות למונית בלי לסגור מחיר מראש. הרבה נהגים יגידו "תעלו ונראה כבר" לגבי המחיר. זה מאוד לא מומלץ כי המחיר עלול להיות מפתיע בסוף הנסיעה ולגרור אי נעימות. 

ככלל, אין צורך לשלם יותר מ-40–50 לירות על נסיעה מקומית קצרה בתוך העיר, ולכל היותר 100 לירות לנסיעה מקצה לקצה (נאמר מאזור אל הדאבה למפרץ נבק). אם מצאתם/ן נהג מונית נחמד ואמין, קחו את המספר שלו (אל דאגה הוא כבר יציע את זה בעצמו) ופשוט הזמינו אותו בכל פעם שתצטרכו נסיעה ממקום למקום באמצעות הודעת וואטסאפ. הם ישמחו מאוד, והמרחקים לא כאלה גדולים כך שהזמינות גבוהה.

יש בשארם גם מוניות גדולות, סטייל מוניות שירות, שהן זולות בהרבה (5–20 לירות) ואפשר לעלות עליהן ולרדת מהן בכל מקום בהתאם למסלול שלהן. אין ממש שלט של מספר קו אז תשאלו לאן הם נוסעים ותצטרפו אם זה מסתדר.

המלונות שלא נמצאים על החוף מוציאים שאטלים לחופים מספר פעמים ביום, הלוך ושוב, ולפעמים גם שאטלים למקומות תיירותיים אחרים כמו הסוהו. לרוב זה בחינם, לפעמים במחיר סמלי של 20–30 לירות. שווה לברר עם המלון לפני הזמנת מונית. 

נסיעה מהגבול לשארם

רוב הנסיעות לשארם עדיין מתבצעות במונית ממסוף הגבול בטאבה, ואם כבר מונית אז כדאי לדעת שמאוד מומלץ להזמין מונית מראש ולא להסתמך על קרטל המוניות בטאבה שמיישר מחירים ומקפיץ אותם כאוות נפשו. מה גם שהמוניות שממתינות במסוף הגבול לא יוצאות בלי להתמלא וההמתנה לכך עלולה לקחת זמן רב. 

הפתרון הטוב ביותר הוא הזמנת נסיעה מראש, ואנחנו כאן באתר מציעים שירות כזה אונליין שבו אפשר להזמין נהג אדיב ושירותי עם מונית חדשה, ממוזגת ובטיחותית, קטנה או גדולה. המחיר הוא קבוע וידוע מראש, ותמורת תשלום מקדמה תוכלו להבטיח את הנסיעה ולהגיע בראש שקט לגבול ביום החופשה.  

אזורים בשארם א-שייח'

 

מפרץ נעמה | Naama Bay

באזור מפרץ נעמה, שהוא החלק המרכזי של שארם א-שייח', תמצאו מלונות מעולים ברמה גבוהה, לחלקם הגדול חוף פרטי שצמוד למלון. החופים מחוברים בטיילת ארוכה שנמתחת לאורך המפרץ (בין בתי המלון לבין החוף), ויש בה גם מסעדות וברים, חלקם שייכים למלונות עצמם אבל ניתן לשבת בהם גם בלי להתארח במלון. מעבר למלונות זהו אזור מסחר ובילוי עם רובע שלם שרובו סגור לתנועת כלי רכב (מדרחוב) ובו שפע מסעדות, מרכזי קניות (כולל חנויות למכירת אלכוהול), באולינג, ברים, מועדונים ועוד. 

מלונות מומלצים במפרץ נעמה על החוף

נעמה ביי פרומנייד ביץ' ריזורט (Naama Bay Promenade Beach Resort)

מלון 5 כוכבים מעולה בחלק הצפוני של הטיילת, עם בריכת שחיה גדולה בחזית, מכון בריאות, חדר כושר, שלוש מסעדות עם אוכל מצוין ושירות נהדר. החללים גדולים ונעימים ויש גם עוד שירותים במקום כגון: חנויות נוחות, המרת כספים ואפשרות לארגן טיולים באזור. 

נובוטל שארם א-שייח' (Novotel Sharm El Sheikh)

נובוטל הוא מלון יפהפה ורחב ידיים שמציע את כל מה שצריך להיות במלון 5 כוכבים מעולה על הים – חוף פרטי, ספא, בריכות שחיה, מגרשי משחקים ומסעדה מעולה ("קורל") שנמצאת ממש על הטיילת בחלק של המלון הפונה לים.

פיירוז ריזורט שארם א-שייח' (Fayrouz Resort Sharm El Sheikh)

עוד מלון הפונה לחוף הים של מפרץ נעמה, קטן יותר אבל מציע חווית אירוח לא פחות טובה. מאוד צבעוני ונעים עם צמחיה מטופחת וססגונית. במרכז החלק החיצוני יש בריכה לא גדולה מידי, חדר אוכל יפה עם רחבה חיצונית שבה אפשר לאכול ארוחת בוקר עם נוף לים, חנות מזכרות וחנות נוחות וגם בר ממש מגניב בכניסה. 

מריטים ג'ולי וילי שארם א-שייח' (Maritim Jolie Ville Sharm El Sheikh)

שימו לב לא להתבלבל עם מלונות אחרים מרשת "מריטים ג'ולי וילי" שנמצאים בשארם (יש עוד שניים כאלה). זהו ללא ספק המלון הטוב ביותר בשורת המלונות שנמצאים ממש על מפרץ נעמה ופונים לים. יוקרתי וחדיש, וזה ניכר בכל מקום, מהחדרים ועד החצר הענקית שבה יש מסעדות מעולות (שפתוחות גם למי שאינו אורח המלון), בריכת שחייה, מדשאות וגם מסך ענק שמשדר בערבים משחקי כדורגל. החוף של המלון הוא כנראה גם הטוב מבין החופים של יתר המלונות ברצועה, עם בר מיצים, בר אלכוהול ואווירה טובה וכיפית. 

נעמה ביי פרומנייד ביץ'

פיירוז ריזורט

נובוטל שארם א-שייח'

מריטים ג'ולי וילי

 

מלונות מומלצים באזור הכללי של מפרץ נעמה 

טרופיטל מפרץ נעמה (Tropitel Naama Bay Hotel)

מלון חמישה כוכבים פופולרי במיוחד עם ארבע בריכות שחיה וחוף ים פרטי לא צמוד, אבל במרחק של מספר דקות הליכה בלב מפרץ נעמה. במלון שמונה מסעדות ובר חיצוני לצד אחת הבריכות. נמצא בלב האזור העירוני השוקק של מפרץ נעמה, לצד מקומות בילוי ומרכזי קניות. 

נעמה בלו הוטל (Naama Blue Hotel)

מלון השוכן במרחק הליכה קצרצרה מהמדרחוב התוסס והמעניין של ממפרץ נעמה, אך לא בליבה של הטיילת כך שהשקט והשלווה נשמרים היטב. נמצא ממש מתחת למרכז הקניות Genena City השוכן על גבעה מה שמבטיח נוף פנורמי מדהים. המלון עצמו צנוע (3 כוכבים) אולם מוצעות לאורחים שפע של פעילויות וכאמור מיקום מעולה. 

מרינה שארם הוטל (Marina Sharm Hotel)

מלון מרינה נמצא בקצה רצועת החוף של מפרץ נעמה, בסמוך למרינה של האזור (אפשר כנראה להבין את זה משמו), ולמרות שהוא לא מפואר מידי אפשר ליהנות בו מהיתרון הגדול של קרבה לחוף הים מצד אחד וקרבה למדרחוב ולמרכז העניינים של האזור מצד שני. זה חוץ מנוף מדהים, חדרים מרווחים, אוכל מעולה וחוף פרטי. 

פארק רייג'נסי שארם (Park Regency Sharm El Sheikh)

פארק רייג'נסי (לשעבר הייאט רייג'נסי) הוא לא סתם מלון, אלא כפר נופש ענק עם המון ירוק בעיניים. הוא לא נמצא ממש על מפרץ נעמה אלא צפונית לו, מרוחק כמה דקות נסיעה, אבל שווה את הנסיעה: בריכות שחיה, שלושה (!) חופים פרטיים, וילות לאירוח VIP של עד 10 אנשים, מפלים, לגונות ועוד המון פינוקים שווים. מקום שלא תצטרכו לצאת ממנו לאורך כל החופשה שלכם, וכנראה שגם לא תרצו. 

טרופיטל מפרץ נעמה

מרינה שארם הוטל

נעמה בלו הוטל

פארק רייג'נסי שארם

 

אטרקציות ונקודות עניין באזור מפרץ נעמה

טיילת המלונות

הטיילת לאורך המלונות שעל החוף מזכירה קצת את החלק הדרומי של הטיילת בדהב  – שורת מלונות כאשר לכל מלון יש חזית הפונה לים וחוף פרטי. לחלק מהחופים ניתן להיכנס גם למי שלא מתארח במלון. רוב החופים נראים די אותו דבר: מיטות שיזוף, שמשיות, בר אחד או שניים, דוכני גלידה, בחלק מהחופים יש עמדות צילום שמציעות צילומים מקצועיים על רקע הנוף היפה של המפרץ (הכל בתשלום נוסף). כמעט בכל חוף יש אזור משחקים לילדים עם מספר מתקנים וגם מגרש כדורעף או כדורגל קטן. 

הטיילת נמתחת לאורך כל המפרץ ולאורכה יש המון דוכנים שמציעים פעילויות שונות כמו שייט בסירות, סיורים לאטרקציות בשארם, מרכזים של ספורט ימי, גלישה, צלילה ועוד. 

שימו לב שיש גם שורת מלונות מצידו השני של הכביש הראשי, שהם ללא חוף ומציעים נוף להרים. כדי להתארח במלון עם גישה לחוף הים, יש לבדוק את מיקום המלון לפני ההזמנה. 

המדרחוב

מהחלק הדרומי של הטיילת יש יציאה (מספר יציאות) רחובות לחלק המסחרי של נעמי ביי – בלוק של כמה רחובות, לאורך ולרוחב, שהם להולכי רגל בלבד ויוצרים אזור מהנה ונעים להליכה. האזור מואר בלילה באורות צבעוניים, מלא מסעדות, ברים, חנויות וסוכנויות טיולים. ללא ספק מקום נעים ונחמד להעביר בו ערב מהנה. 

בין המסעדות תמצאו גם כמה שמות מוכרים כמו הארד רוק קפה, פיצה האט, KFC ומקדולנד'ס וגם לא מעט מסעדות מקומיות. המקום מאוד תיירותי, מזכיר קצת את הטיילת והשוק של דהב, רק גדול וצבעוני הרבה יותר.

יש לא מעט מקומות שמציעים עיסויים ומסאג'ים בכל מקום, אולם אלה נחשבים לפחות מקצועיים, ומי שבעניין של עיסוי מומלץ לעשות זאת במלון ולא במקומות שנמצאים ברחוב. 

מסעדות וברים מומלצים 

  • פומודרו (Pomodoro) – מסעדה איטלקית שנמצאת בלב המדרחוב, וככל הנראה המסעדה היחידה באזור שבאמת ראויה להיקרא כך. המנות מחומרי גלם טובים מאוד וזה מורגש בטעם. התפריט עשיר מאוד וכולל את כל המגוון שהמטבח האיטלקי מציע, וכן פירות ים טריים וגם אלכוהול איכותי. המחירים יקרים יותר ביחס למסעדות אחרות אבל האוכל שווה את זה. 
  • ויוה (viva) – מסעדת חוף בקצה הדרומי של הטיילת, ליד החוף של מלון טרופיטל נעמה ביי. מקום נהדר לשתות בו בירה מול הים, שמציע גם שולחנות וכיסאות על החוף עצמו. התפריט סטנדרטי של בר, והאווירה טובה ונעימה. מוזיקה מערבית מתנגנת ברקע. 
  • בלו סטון (Blue Stone Pub & Restaurant) – בר-מסעדה צמוד למלון טרופיטל נעמה ביי, מצידה הימני של הכניסה. רחבה נעימה חיצונית לשבת בה, לצד חלל פנימי מרווח ונעים. תפריט עשיר עם אלכוהול מגוון. 
  • בוהראט (Boharat) – סמוך לבלו סטון, בדיוק מהצד השני של הכניסה למלון טרופיטל. בר גדול יחסית, ובו מסכים המשדרים משחקים כדורגל לפעמים, וכשאין משחק אז יש ברקע קליפים של מוזיקה מערבית. אלכוהול בשפע ואוכל טעים.  


מרכזי קניות

  • מרכז הקניות Genena City – נמצא מעל מפרץ נעמה (אפשר ללכת ברגל, אבל עדיף לקחת מונית לנסיעה קצרה) והוא סוג של קניון חצי פתוח עם מגוון חנויות, בעיקר בגדים, תכשיטים, שטיחים ובדים. חלק מהקניון סגור ולא כל החנויות פעילות, ובכלל נראה שהוא ידע ימים יפים יותר בעבר. יחד עם זאת, במרפסת הענקית שלו יש מסעדת דגים ופירות ים טובה, ובעיקר נוף פנורמי מרהיב על כל אזור מפרץ נעמה, שרק בשבילו שווה להגיע. 
  • נעמה סנטר (Naama Center) – קניון שנמצא בתוך המדרחוב והאזור השוקק של מפרץ נעמה, קצת מזכיר את "גן העיר" בתל אביב במבנה שלו. גדול מאוד ובו מגוון חנויות בתמהיל הרגיל של בגדים, תכשיטים, תיקים ומזכרות. נראה נקי, מתוחזק ועם המון תנועה. 


מוזיאונים 

  • מוזיאון שארם א-שייח' – לא ממש במפרץ נעמה אלא קצת מצפון לו, אבל המרחק הוא של כ-5 דקות נסיעה מאזור המלונות. מוזיאון עצום שמציג את ההיסטוריה של שארם ושל מצרים בכלל, מהעת העתיקה ועד ימינו. מומלץ בחום לחובבי היסטוריה. פרטים, זמנים ועלויות כאן
  • מוזיאון המלך תות (תות ענח' אמון) – נמצא ממש בתוך מרכז הקניות Genena City, באולם נפרד, ומציע גרסה מוקטנת ומצומצמת של המוזיאון הלאומי בקהיר. אם לא מתוכנן טיול לקהיר בקרוב, שווה ביקור. 

מפרץ הכרישים והסוהו | Sharks bay & Soho Center

מפרץ הכרישים (Sharks Bay) הוא למעשה סוג של כפר נופש סמוך לשדה התעופה, ובו רצועת חוף עם מועדוני צלילה מהטובים שיש בסיני, וקבוצת מלונות יוקרה בהם ניתן ליהנות מאירוח הכל כלול ודילים טובים מאוד של חופשה עם צלילה במי הים האדום. שימו לב שרצועת החוף הזו סגורה ברובה הגדול למלונות, ואין אליה גישה חופשית. 

הסוהו (Soho) הוא מרכז מסחרי גדול עם חנויות ברמה גבוהה, קניון עם מותגים מוכרים ובילויים כמו באולינג, החלקה על הקרח, מועדונים, ברים ומסעדות מצוינות. בחלק מהמסעדות ניתן לחייב את החדר במלון ולהוסיף את עלות הארוחה לחשבון (במלונות הסמוכים). 

 

מלונות מומלצים באזור מפרץ הכרישים והסוהו

סבוי שארם א-שייח' (Savoy Sharm El Sheikh)

ריזורט מטורף 5 כוכבים, עם נוף משגע לים, חוף פרטי, מסעדות וברים, חמש בריכות שחיה שונות ושפע של אטרקציות והצעות לבילויים. הכניסה אליו היא ממש מכיכר סוהו, והוא נהנה מכל היתרונות של השתייכות לרשת סבוי היוקרתית.

הילטון שארקס ביי ריזורט (Hilton Sharks Bay Resort) 

עוד מלון מעולה על שטח עצום, שמתהדר "רק" בארבעה כוכבים אבל מציע חוויה יוקרתית ומהנה שמגוון פסיליטיז, שירותים ופינוקים לכל המשפחה. המלון משתרע משני צידי הכביש החוצה את מתחם סוהו, ולכן כדי קבל חדר הפונה לים יש לציין זאת בעת ההזמנה.

קונקורד א-סלאם ספורט הוטל (Concorde El Salam Sharm El Sheikh Sport Hotel)

צמוד למלון הילטון, עם 5 כוכבים ושווה כל כובב. אחד המלונות הטובים באזור מפרץ הכרישים, עם חדרים על טרסה מדורגת המבטיחה נוף לים כמעט מכל מקום. מצידו השני של הכביש נמצא מרכז הספר והספורט של המלון, מתחם עצום ובו מתקנים וספא ברמה גבוהה מאוד. 

ארבע העונות שארם (Four Seasons Resort Sharm El Sheikh)

אתר נופש עצום בגודלו על גבעה שמקיפה אל נוף מרהיב, בדרום רצועת החוף של מפרץ הכרישים. זהו מלון שאין כמעט צורך לצאת ממנו, ותוכלו לקבל בו את כל מה שתבקשו לחופשה מושלמת ממש עד לפתח החדר או לחוף הים.

סנרייז ערביין ביץ' ריזורט (Sunrise Arabian Beach Resort)

מלון במיקום מושלם מבחינת הנוף, כאשר מרחוק משקיפים האי טיראן ומפרץ הכרישים היפהפה. מרחוק יותר ישמרו עליכם ההרים הגבוהים של ערב הסעודית. המלון עצמו מציע שלל פסיליטיז מפנקים, אטרקציות לילדים, מועדון צלילה, כולל אפשרות לקורס צלילה בכל הרמות, מועדון בריאות ועוד המון אפשרויות. 

כפר הצלילה אומבי שארקס ביי (Sharks Bay Umbi Diving Village)

המקום הכי קרוב לחוויית החושות בשארם א-שייח, עם בקתות קטנות וצנועות מול הים, במתחם קסום ונפלא שהוא למעשה סוג של כפר נופש ברמת 3 כוכבים ובמחיר משתלם מאוד. יש במקום מועדון צלילה מפורסם ורצועת חוף פרטית יפהפייה ממנה אפשר לצאת לצלילות דרך המזח הארוך.

סבוי שארם א-שייח

הילטון שארקס ביי ריזורט

קונקורד א-סאלם

סאנרייז ערביין ביץ'

ארבע העונות שארם

אומבי שארקס ביי

אטרקציות ונקודות עניין באזור מפרץ הכרישים והסוהו

כיכר ומתחם הסוהו

מתחם הקניות והבילויים "סוהו" סנטר הוא אחד המפורסמים בשארם ובסיני בכלל. מדבור במתחם שנראה ומרגיש הכי רחוק מהחופים השלווים של צפון רצועת החוף, וכולל מסעדות מצוינות, ברים, מועדונים, המון אטרקציות לילדים, חנויות מכל הסוגים, מתחם ספורט, קניון ואורות צבעוניים שמוסיפים לכל האווירה נופך של יוקרה.

המתחם עצמו לא גדול במיוחד, אבל בהחלט כיפי ומהנה להעביר בו ערב ו/או לילה. שימו לב כי לפני שעות הערב כל החנויות והאטרקציות סגורות ואין למעשה מה לעשות שם בשעות היום. גם הגישה לחוף הים הסמוך של מפרץ הכרישים היא לאורחי ואורחות המלונות בלבד, כך שלא ניתן גם להעביר את הזמן על חוף הים.

בכניסה למתחם, מימין, יש מיני לונה פארק לילדים עם מתקנים שונים כמו מכוניות מתנגשות, מתנפחים וקרוסלות. עוד לילדים יש במתחם משחקייה גדולה (ג'ימבורי) ומתחם החלקה על הקרח שמתאים כמובן גם למבוגרים. בכניסה יש גם מועדון טניס עם מגרשים בגדלים שונים. במרכז המתחם ניצבת מזרקה גדולה שבכל שעתיים נכנסת לפעולה עם מוזיקה קצבית, אורות ומופע מים.

מסביב המון חנויות בגדים, תכשיטים, תיקים ומזכרות. אפילו חנות טבק וסיגרים קטנה ואיכותית. הכל בוהק מניקיון וגם מואר וצבעוני, עד שלרגע תחשבו שאתם בלאס וגאס ולא בסיני. עוד בגזרת הקניות, יש במקום קניון קטן ובו חנויות בתמהיל דומה לזה שבחוץ, ומשמאלו שדרת חנויות מוארת סטייל שדרות ממילא בירושלים. המחירים בכל המתחם יקרים יחסית.

דבר שבולט לטובה במתחם הסוהו, זה שכמעט ואין הצקות מצד רוכלים ובעלי מסעדות, כמו שאפשר לחוות באזור השוק והמפרץ נעמה. השיטוט הרבה יותר נעים, אולי מפני שהמקומות ברובם מלאים ויש פחות בעיה של ביקוש.


מסעדות וברים מומלצים

  • אייס בר (Ice Bar) – בר הקרח העשוי כולו מ…קרח! הכניסה היא בסשנים של 45 דקות של סיבוב בבר בטמפרטורה של 6- מעלות (תקבלו חרמונית בשער כדי לא להתקרר). בפנים אפשר ליהנות ממשקאות בכוסות שעשויות גם הן מקרח. אטרקציה מעולה במיוחד בימי הקיץ הלוהטים של שארם. 125 לירות לכניסה בלי משקה אלכוהולי, 195 לירות לכניסה עם משקה אלכוהולי.
  • מנדרין בר (Mandarin Bar) – בר עם אווירה מעולה, מוזיקה מערבית, כשהוא מלא יש ממש רשימות המתנה וייתכן שתיאלצו לחכות. יש חלל פנימי גדול ומרווח והמון שולחנות בחוץ. לבר הזה יש ארבעה מטבחים – הודי, סיני, תאילנדי ומצרי, והאוכל הוא ברמה גבוהה יותר מאשר תמצאו במקומות אחרים בשארם. גם תפריט האלכוהול עשיר ומגוון. המחירים יקרים, אם כי בגלל המגוון יש גם מה לאכול בזול יחסית.
  • פוסיון מאכלי ים (Fusion Seafood) – מסעדת פירות ים ודגים, מעוצבת ונעימה לישיבה. הכל בגווני כחול-לבן יפים. התפריט כולל בעיקר דגים ופירות ים טריים, הנמשים ממגש התצוגה שנמצא בכניסה למסעדה. מחירים סבירים.
  • פונטנה בר (Fontana Bar) – מקום ענק עם חלל עצום ל-500 מבלים ומבלות לפחות על כיסאות וכורסאות שניצבות מול במה ענקית שעליה מתקיימות מופעי בידור ומוזיקה. כאשר אין הופעה, המסך שמאחורי הבמה פעיל ומקרין וידאו קליפים ומשחקי כדורגל כשיש כאלה. זה מגה-בר אמיתי לחובבי וחובבות הז'אנר.
  • סטייק האוס אנטריקוט (L' Entrecote Steak House) – מסעדת בשרים בסגנון אמריקאי, אחת הטובות בשארם שאפשר לאכול בה בשר איכותי. מעוצבת בטוב טעם עם חלל פנימי וחצוני, ומרפסת בקומה העליונה שאם היא פנויה מומלץ לא לוותר על ישיבה בה.
  • קפה צ'ינו (Cafe Chino) – למרות השם מדובר במסעדה לבנונית ולא בבית קפה, אם כי יש שם אחלה קפה. יש חלל פנימי שהוא פחות מזמין אבל הישיבה בחוץ היא כיפית ומהנה. מחירים זולים יחסית למסעדות אחרות במתחם סוהו.

 

אל הדאבה וראס אום סיד | El Hadaba & Ras Um Sid

אזור ראס אום סיד הוא בעצם חצי אי עם רצועת חוף מהממת ביופיה, בחלק הדרומי של שארם א-שייח'. שכונת אל הדאבה היא חלק מחצי האי הזה, ולה רצועת חוף נוספת, דרומית יותר, שהיא אחת מרצועות החוף היפות ביותר שתראו בסיני (חוף אל פנאר). אזור זה מתאים למי שרוצה להתארח במלונות ענק, עם פארקי מים, לאו דווקא עם חוף פרטי צמוד (אם כי יש גם כאלה), וגם ליהנות מאפשרויות הבילוי שיש לאזור להציע, כמו מגוון הברים ובתי הקפה והעיר העתיקה והשוק. 

 

מלונות מומלצים באל הדאבה וראס אום סיד על החוף

קלאב ריף ריזורט (Club Reef Resort)

אתר נופש הממוקם מדרום למפרץ נעמה, בחלק הצפוני של ראס אום סיד. הוא מקיים שיתוף פעולה עם אתר צלילה סמוך בשם "סודפה" ובמלון עצמו קיים מועדון צלילה שמארגן קורסי צלילה ומסעות תת ימיים באתר זה. מי שלא רוצה לצלול עמוק מידי ימצא את מבוקשו בריף יפה שנמצא מול המלון וניתן להגיע אליו באמצעות רמפה שיוצאת מהחוף אל תוך הים.

ג'ז פנארה ריזורט (Jaz Fanara Resort)

מלון ארבעה כוכבים הנמצא במיקום מנצח באחת מרצועות החוף היפות של שארם א-שייח' על צוק ראס אום סיד. החדרים הממוזגים מספקים נוף משגע של הים האדום והפארק הלאומי ראס מוחמד באופק. במלון שתי מסעדות, בר, מועדון וציוד לשנירקול המסופק לאורחים ללא תשלום נוסף.

דרימס ביץ' ריזורט (Dreams Beach Resort)

מלון איכותי על רצועת החוף המזרחית של חצי האי ראס אום סיד, עם ריף מדהים לשנירקול או צלילה וכמובן חוף פרטי לאורחי המלון, ששוכן במורד מצוק אום סיד ומבטיח נוף מדהים לים האדום.

ריף אואזיס ביץ' ריזורט (Reef Oasis Beach Resort)

ריזורט ענק שמשתרע על שטח עצום במדרון עד לחוף הים הדרומי של אל הדאבה. יש בו מספר מגלשות מים המסתיימות במספר בריכות שחיה בחצר המרווחת של המלון, שיחד מרכיבות מיני פארק מים לחובבי וחובבות הז'אנר.

קלאב ריף ריזורט

דרימס ביץ' ריזורט

ג'אז פנארה ריזורט

ריף אואזיס ביץ' ריזורט

 

מלונות מומלצים באזור הכללי של אל הדאבה וראס אום סיד

אלבטרוס אקווה פארק (Albatros Aqua Park Sharm)

מלון ענק ומפואר, ללא ספק אחד הטובים בסיני, ובתחומו נמצא פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון, ועוד שפע מתקנים, בריכות ואפשרויות. חוויה מושלמת לכל המשפחה. נמצא ממש במרכז ראס אום סיד.

אלבטרוס אקווה בלו (Aqua Blue Water Park Sharm Al Sheikh)

מלון נוסף מרשת אלבטרוס המעולה, ממש צמוד למלון אקווה פארק, גם הוא עם פארק מים (אם כי קטן יותר), ובדרגת ארבעה כוכבים. מתאים למי שרוצה מלון עם כל הפינוקים, במחיר קצת יותר זול.

איל מרקטו הוטל (Il Mercato Hotel & Spa)

מלון בוטיק שנמצא בצמוד למרכז הקניות איל מרקטו, מעוצב בטוב טעם עם חללים אלגנטיים וחדרים נוחים ומרווחים. במקום גם ספא מפנק והוא קרוב מאוד למגוון מסעדות ולעיר העתיקה והשוק.

וירג'יניה שארם ריזורט (Verginia Sharm Resort)

מלון טוב ולא יקר, בחלק העליון של שכונת אל הדאבה, ברחוב המכונה "שדרת המלונות" (אל-מוטלאת). מלון נעים עם בריכה ומספר מגלשות מים, מועדון כושר וספא, ובצמוד אליו תמצאו בית קפה חביב עם בר אירי.

אלבטרוס אקווה פארק

וירג'יניה שארם ריזורט

אלבטרוס אקווה בלו

איל מרקטו הוטל

 

אטרקציות ונקודות עניין באזור אל הדאבה

העיר העתיקה והשוק הישן

העיר העתיקה של שארם (עד כמה שיכולה להיות עיר שנוסדה ב-1982 עתיקה), תמצאו מתחם תיירותי מרהיב בשם Old Egypt שהוא למעשה עיר שחצובה בסלע במתחם למרגלותיו יש מסגד ענק ופעיל, מרשים ביופיו (מסגד אל סהאבה) ושוק צבעוני וכיפי. מרבית האזור סגור לתנועת כלי רכב וניתן ללכת בבטחה ברחובות הצבעוניים והשוקקים, שהם למעשה בזאר אחד גדול שבו ערב רב של חנויות, מסעדות, שוק של תבלינים, דגים, בשר, ירקות ממתקים ומוצרים שונים.

השוק הוא לא רק מקום תיירותי, אלא גם שוק של ממש שמפרנס את המסעדות מסביב, אם כי רוב הלקוחות הם תיירים. בלילה המקום יפה עוד יותר, מואר ובחלקים מסוימים יש גם מוזיקת רקע. בכלל, עדיף להגיע למקום בלילה ולא ביום, משום שאז השוק פעיל יותר ויש יותר אנשים מסביב, גם משום שרוב המקום לא מוצל ושוטטות בו בשמש הקופחת יכולה להיות מעייפת. 

אם תבחרו להגיע ביום, אפשר להרחיב את הסיור גם לרצועת החוף הסמוכה, שבה מספר חופים מסודרים ומתפקדת כסוג של מרינה עם כלי שיט שמציעים אטרקציות ימיות – בננה, שייט בסירה, רגילה או עם בטן זכוכית. רצועת החוף לא ארוכה מידי שקטה ונעימה, בחופים יש מקומות ישיבה, מיטות שיזוף וברים שבהם שתיה, חטיפים ואוכל בסיסי.

לרוב המלונות באל הדאבה שאין להם חוף צמוד יש הסדר עם החופים הללו, ויוצאים מהם שאטלים פעמיים (או יותר) ביום לכיוון החופים בחזרה. בדרך כלל יש לפחות שאטל אחד בבוקר ואחד בצהריים, כאשר השאטל בחזרה הוא שלוש או ארבע שעות מאוחר יותר.

כל המקום מפוקח מאוד, יש נוכחות של משטרה ואנשי ביטחון בכל האזור והתחושה היא מאוד בטוחה.


מסעדות ובתי קפה מומלצים בעיר העתיקה

  • אל מאסריין (El Masrien Restaurant) – אלו למעשה שתי מסעדות, אחת מול השניה, שהן מקום אחד. זה לגמרי מקום "לפתוח שולחן" – סלטים, בשרים על הגריל, דגים, פירות ים. המחירים ממש לא גבוהים והאוכל די טעים. הטעמים לא מזכירים את הטעמים המוכרים מישראל, למרות המאכלים המוכרים, אבל נותנים תמורה למחיר. אפשר להתפנק בארוחה שלמה ב-30 שקל לבנאדם, ואם תבחרו ללכת על המנות היקרות כמו כבש, יחד עם שולחן מלא סלטים, תגיעו ל-70 שקל.
  • פארס סי-פוד (Fares seafood) – מקום מאוד מפורסם בשארם (יש סניפים נוספים בעיר), והמסעדה שלו בעיר העתיקה ללא ספק גולת הכותרת והיפה והמוכרת מכולן. המחירים בה גבוהים יותר, אבל הרמה בהתאם. יש מחוץ למסעדה תצוגה של בערך כל מה ששוחה בים האדום – פירות ים, דגים, צלופחים, סרטנים ועוד. הכל בתוך קרח ומכוסה כדי לשמור על הטריות, ומארח עומד בחוץ כדי לרשום הזמנה בהתאם למה שתבחרו, ומשם הפרודוקט הנבחר נשלף, עובר למטבח וממנו לצלחת. בקומה התחתונה מוקדש חלק מהמקום לבית קפה בשם קפה פארס.
  • גיפי'ס קפה (Gigi's cafe) – בית קפה נחמד מול רצועת החוף, מהצד השני של הכביש. נמצא בקומה השניה של הבניין וגולת הכותרת שלו הא המרפסת המדהימה שמשקיפה אל הים ולשתות בה קפה או שייק בשעת אחר צהריים זו הנאה גדולה.
  • קונדיטוריה ובית קליה ראיחין (RAYAHEN roastory) – בית קלייה, בית קפה, קונדיטוריה וחנות ממתקים מהממת וצבעונית. יש מקומות לשבת בפנים ובחוץ ואפשר גם לקחת קפה לדרך. חוץ מהקפה המעולה שנטחן במקום, תמצאו שם גם בקלאוות, כנאפה, פיצוחים, ממתקים לפי משקל, שוקולדים ועוד. הצוות מאוד נחמד וידידותי. ממש שווה ביקור. יש סניף נוסף גם בקניון איל מרקטו בחזית של רחוב לזיה.


מסעדות ובתי קפה מומלצים באזור אל הדאבה בכלל

  • נאפולי קפה (Napoli Caffé) – בית קפה ופיצריה של איטלקי מנאפולי במקור שהתחתן עם מצריה ונמצא בשארם כבר שנים. עושים שם פיצה אמיתית טעימה מאוד בתנור לבנים שנמצא בחוץ, אם כי כדי ליהנות ממנה צריך להגיע משעות הערב. עד הערב המקום מתפקד כבית קפה צנוע, עם קינוחים, טוסטים, שתיה, קפה ובירות. הסמל של בית הקפה הוא הסמל של קבוצת נאפולי האיטלקית, וחובבי הכדורגל מביניכם שיתפחו עם הבעלים בשיחה על כדורגל, במיוחד על דייגו מראדונה, יזכו באהבתו לנצח.
    מתחת לבית הקפה (הכניסה מצד שמאל במדרגות) יש בר אירי, גם הוא של אותו בעלים, הפעיל בערבים ובעיקר בסופי שבוע. יש בו מידי פעם מסיבות לא רעות. המקום נמצא בשדרת המלונות, בחלק הצפוני של שכונת אל הדאבה.

רוב בתי הקפה והמסעדות הטובות נמצאות בחוף אל-פנאר – רצועה יפהפיה, עם ריף מקסים לשנירקול, תחומה בצלע הר ולכן מוגנת מהרוחות החזקות.

  • פארשה קפה (Farsha Cafe) – ה-מקום של שארם, אחד מבתי הקפה הכי מפורסמים בעיר. מדובר במקום שקנה את המוניטין שלו בצדק רב – בנוי במספר מפלסים ומציע גם כמה אופציות לשבת: על פופים, כיסאות או מזרנים וכריות. אפשר לשבת למעלה ולצפות בשקיעה, אפשר על גשר במפלס הביניים, אפשר ממש על החוף… כל האפשרויות פתוחות. המקום כולו מאוד צבעוני ונעים, מוזיקה טובה לא חזקה מידי מתנגנת ברקע וריחות של קטורת באוויר. מושלם לשקיעה, אבל אפשר ליהנות בו בכל שעה. למעשה, כאי להגיע פעם אחת בשעות היום ופעם אחת בשעות הלילה, כי מדובר בחוויות שונות שלא כדאי לוותר על אף אחת מהן. סביר שתשמעו שם בליל של שפות מכל העולם, מה שמוסיף לחוויה.
    במקום כמעט ואין אוכל, למעט חטיפים קלים וצ'יפס, והוא מציע בעיקר שתיה כולל אלכוהול. הוא ידוע בעיקר בקוקטיילים הצבעוניים שלו, שמוכנים בדיוק מירבי. המחירים ממש לא יקרים, ואפשר לבלות שם ערב שלם בלי לקרוע את הכיס.
  • סנטוריני בר-מסעדה (Santorini sharm el sheikh cafe restaurant) – ממש צמוד לפארשה קפה (משמאל) נמצאת המסעדה היפהפייה הזו, שצבועה כולה בכחול לבן, ועשויה לגרום למי שמגיע לתהות אם הוא באמת נמצא בסנטוריני. המסעדה כולה יושבת על צלע הר, והישיבה היא היא בכמה מפלסים ובכמה אפשרויות – על נדנדה, כיסאות, פופים ועוד. בהתאם לרוח הכללית, מוצעים בתפריט אוזו, ערק ומשקאות אניס נוספים. האווירה כולה קוסמופוליטית והנוף עוצר נשימה.
  • סאדיקי קפה (Sadiki Cafe) – עוד בית קפה על צלע ההר, כ-200 מטר אחרי פארשה קפה. פחות מוכר אבל הנוף לא פחות יפה. האפשרויות בסדיקי קפה מצומצמות יותר, פחות אוכל, אבל גם שם תמצאו שייקים, שתיה וחטיפים. המקום מרווח מאוד ומציע שולחנות אישיים או גדולים לישיבה של קבוצה. כדאי לשבת קרוב לקצה המצוק כדי להרגיש את הים ולראות את השקיעה.


מרכזי קניות

  • איל מרקטו (Il Mercato) – רחוב שהוא בצורת ארקדה ומעוצב בסגנון אירופי, נקי ומטופח, עם המון חנויות, אם כי לא כולן פעילות. יש במקום לא מעט מסעדות ובתי קפה, חנויות בגדים, תכשיטים ומזכרות. הכל מואר באור נעים ומוזיקה מתנגנת ברקע. במרכז פיאצה קטנה ובה במה להופעות מול עמודים שקצת מזכירים את הפורום הרומאי. בלילה הכל מואר באורות יפהפיים.
    החזית של הארקדה היא רחוב אל לזיה, זהו רחוב מסחרי עם כמה וכמה מסעדות ובתי קפה בשני הצדדים (גם בצד של הקניון וגם מעבר לכביש) וכן חנויות של שירותים כמו בית מרקחת, חנות למוצרי סלולר וסופר-מרקט. רוב חתך הרחוב מוקדש להולכי רגל, ומורגשת נוכחות של אנשי ביטחון ומשטרה, כך שהשיטוט מרגיש בטוח מאוד. רצוי להגיע בשעות הערב.
  • דהב סנטר (Dahab Center) – מרכז קניות לא רחוק ממלון אלבטרוס אקווה בלו, פעיל מאוד וכמעט כל החנויות בו מאוכלסות ועובדות. יש בית קפה בחזית, ומספר חנויות בתמהיל דומה ליתר המרכזים:  מזכרות, בגדים, תיקים, תכשיטים.

פארק המים "אקווה בלו שארם" (Aqua Blu Sharm)

מדובר בפארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון (!) המציע למעלה מ-60 מגלשות מים ומתקנים שונים לילדים וילדות וגם כמובן להורים. נמצא בתוך מלון Aqua Blu Sharm El Sheikh אולם ניתן להיכנס אליו גם אם בלי להתארח במלון. זהו בילוי ליום שלם או כמעט שלם, הביאו זאת בחשבון מבחינת הזמן והאפשרויות לאכול במהלך היום (יש כמובן אופציה לעשות זאת במקום). 

מפרץ נבק | Nabq Bay

מפרץ נבק הוא החלק הצפוני של שארם א-שייח', בקרבת שדה התעופה של העיר, ובו רצועת חוף חוף יפהפייה עם בתי מלון ברמה גבוהה מאוד, מרכז קניות ענק שמציע מכל טוב ומסלול גולף מקצועי. בהמשך, כ-10 ק"מ צפונה משם, נמצאת שמורת טבע יפהפייה שמומלץ מאוד לבקר בה אם אתם בסביבה. זהו אזור מבודד יחסית, והאירוח בו מתאים למי שרוצה להתפנק ממש עם חופשת בטן גב במלון מעולה. 

 

מלונות מומלצים במפרץ נבק

ברון ריזורט שארם א-שייח (Baron Resort Sharm El Sheikh)

מלון חמישה כוכבים עם רצועת חוף פרטית באורך 600 מטרים של חול לבן ונעים. במלון רציף מיוחד באורך של כ-150 מטר לטובת חובבי השנורקלינג והצלילה ובתוכו ממתינות לא פחות מתשע מסעדות וברים עם אוכל מכל רחבי העולם. בכל חדר, הקיר הפונה לנוף הוא חלון אחד גדול עם יציאה למרפסת.

צ'רמיליון קלאב אקווה פארק (Charmillion Club Aquapark)

מלון מושלם למשפחות עם ילדים, למרות שאינו צמוד לחוף ים. במקום זאת הוא מציע פארק מים חביב עם מגלשות ומתקני מים לילדים ולמבוגרים, ובריכת שחייה ענקית. בנוסף, הוא מצויד בחדר כושר חדיש, ספא, מגרשי ספורט ועוד. אם תרצו להגיע לחוף הים, תוכלו לעשות זאת בשאטלים חינמיים של המלון. המלון הוא אחד מתוך שלושה מלונות מרשת צ'רמיליון שנמצאים בסמוך – יחד עם צ'רמיליון קלאב ריזורט וצ'רמיליון גרדנס – ואירוח באחד מהם מאפשר שימוש במתקנים המשותפים של כולם, כמו חוף הים ופארק המים.

קליאופטרה לאקשרי ריזורט שארם א-שייח' (Cleopatra Luxury Resort Sharm El Sheikh)

מלון הנקרא על שם המלכה קליאופטרה, ולא סתם. מדובר במלון מלכותי במלוא מובן המילה –  היוקרה ניבטת מכל פינה, פסיליטיז ברמה הכי גבוהה שיש, שפע אטרקציות ופעילויות, חוף פרטי, מועדון צלילה ומרחבים עצומים למצוא בהם שקט ושלווה שמבטיחים חופשה בלתי נשכחת. 

פרוטל ביץ' ריזורט (Parrotel Beach Resort)

מלון ברמה גבוהה מאוד שמספק תמורה מעולה לכסף – 3 בריכות, שפע של מסעדות וברים, מגרשי ספורט והמון אטרקציות לילדים, כך שהוא מתאים מאוד גם לחופשה משפחתית. המרחבים גדולים ומאפשרים המון פרטיות ושקט, והחדרים מעוצבים בקפידה וכמובן כוללים מרפסת עם נוף מדהים. 

ריקסוס שארם א-שייח' (Rixos Sharm El Sheikh)

עוד מלון 5 כוכבים שמתאים לחופשה מגוונת ומלאת אפשרויות, ממש על קו החוף המדהים של מפרץ נבק. במלון 11 בריכות שחיה (!), שפע מסעדות וברים, וחדרים נוחים ומרווחים. המון אטרקציות נוספות כלולות במחיר, שביחס למה שהמלון מציע לא גבוה במיוחד.

רויאל אלבטרוס מודרנה (Royal Albatros Moderna)

מלון נוסף מרשת אלבטרוס היוקרתית, שללא ספק מתחרה בעצמה על צמרת רשימת המלונות היוקרתיים בשארם. גם במלון הזה יש פארק מים, אמנם קטן יותר, ומעבר אליו הכל נוצץ ובוהק ונוטף יוקרה ומודרניות. המרחבים ענקיים ומאפשרים תחושה של חופש אמיתי. זהו באמת מלון יוקרה במובן המלא של המילה.

ברון ריזורט

קלאופטרה לאקשרי ריזורט

ריקסוס שארם

צ'רמיליון קלאב

פרוטל ביץ' ריזורט

רויאל אלבטרוס מודרנה

מפת שארם א-שייח בחלוקה לפי אזורים

אטרקציות וטיולים באזור שארם א-שייח'

מעבר לעיר עצמה ומה שהיא מציעה, באזור שארם א-שייח' אפשר לצאת להמון טיולים בסביבה, ביבשה או בים: לראות את הטבע במלוא עוצמתו ותפארתו, ליהנות מהנוף התת מימי המדהים של הים האדום, לרכב על גמלים, לנסוע בטח עם ג'יפים ועוד לא מעט אופציות לבילוי. 

ביקור בשמורת הטבע ראס מוחמד

קשה להעביר במילים את היופי ותחושת החיבור לטבע שמשאירה ראס מוחמד לכל מי שמבקר בה. מדובר בשמורת טבע מהיפות שיש בסיני ובכלל, פארק לאומי מצרי ענק על שטח של כ-450 מ"ר שנמצא בנקודה הדרומית ביותר של סיני. 

במקום תוכלו לראות נופים מדהימים, חורשות מנגרובים שצומחים בתוך הים, בריכות מי מלח, מצוקים מהם ניתן לצפות על כל האזור, עופות ומינים שונים של בעלי חיים שזהו בית גידולם. 

אבל גולת הכותרת של ראס מוחמד נמצאת בכלל מתחת למים: ספינות טרופות, מעל 200 מינים של אלמוגים החיים בשוניות המרשימות, ויותר מ-1,000 מינים של דגים ושוכני ים אחרים בכל הצבעים ומכל המשפחות – קיפודי ים, צבי ים, רכיכות, סרטנאים ואפילו כרישים. גם למי שאינו צולל, משקפת ושנורקל הם חובה בטיול לראס מוחמד. 

טיול לראס מוחמד הוא טיול של כמה שעות עד חצי יום, ואם תרצו להתעכב ממש בכל נקודה הוא יכול להיות אפילו יום שלם. בכל מקום שבו תתארחו יוכלו לארגן לכם טיול שכזה בקלות, וגם בכל אחת מסוכנויות התיירות הפזורות ברחבי העיר. 

לקריאה בהרחבה על שמורת הטבע ראס מוחמד לחצו כאן

ביקור בשמורת הטבע נבק

מצפון לשארם א-שייח' (כ-20 ק"מ) נמצאת עוד שמורת טבע מדהימה ביופיה על שטח עצום של כ-600 קמ"ר, אם כי השטח היבשתי המתויר גודלו כ-50 קמ"ר. שמורת נבק מתאפיינת במגוון ביולוגי מדהים ושפע של בתי גידול, שוניות אלמוגים מדהימות ביופיין מתחת למים, וחורשות מנגרובים עצומות. בשמורה מתגוררות חיות בר רבות כולל מינים שנמצאים בסכנת הכחדה כמו שחף לבן, צבי הנגב ויעל נובי. 

לחובבי וחובבות הטבע הביקור בנבק הוא חוויה מדהימה שלא כדי לוותר עליה, גם מבלי לצלול או לשנרקל. מדובר באזור שנשמר היטב ומפוקח על ידי הרשויות במצרים, כך שהוא כמעט ולא נפגע ואפשר ליהנות בו מהטבע בצורתו הפראית ביותר. 

לקריאה בהרחבה על שמורת הטבע נבק לחצו כאן

שייט באזור החופים הדרומיים של שארם

החופים, והים האדום בכלל, באזור שארם משופעים בנוף תת מימי מדהים ביופיו וגם מעל המים יש בהחלט מה לראות. כדי ליהנות מכל היופי הזה מאוד מומלץ לצאת לשייט של יום סביב האתרים השונים. שייט כזה אפשר לארגן בכל אחת מסוכנויות הטיולים באזור מפרץ נעמה וסביר שגם בבית המלון שתתארחו בו ישמחו לסייע לכם אם תבקשו.

השייט עצמו הוא בדרך כלל לאורך יום שלם, מאזור 8:00 ועד 18:00 בערך, וכולל שלוש ארוחות על ספינה גדולה ומרווחת, באווירה טובה ועם הדרכה צמודה ומקצועית מצוות שכמובן דובר אנגלית. אזור ראס מוחמד הוא אחד מאזורי הצלילה היפים ביותר בעולם, וכך גם האתרים שסביבו. שייט כזה עוצר במספר תחנות בדרך:

  • Stingray Station – אתר צלילה / שנירקול מרהיב עם דגה עשירה ואלמוגים צבעוניים מסוגים שונים.
  • White Island – אי קטן בלב הים האדום, שסביבו חול לבן ומים בצבע טורקיז בוהק ששום מצלמה כנראה לא תוכל להעביר בשלמותו. זהו ללא ספק אחד המקומות היותר יפים שתבקרו בהם בחיים ומאוד מומלץ לבקר שם לפחות פעם אחת.
  • Marsa Bareka – אתר נוסף באזור ראס מוחמד, עם ריפים יפהפיים השמורים ומוגנים היטב.


שייט לאי טיראן

האי טיראן נמצא מול החלק הצפוני של חופי שארם א-שייח' (באזור מפרץ הכרישים), ויחד איתם יוצר את מיצרי טיראן שמהווים את שער הכניסה למפרץ עקבה. האי עצמו אמנם נמצא בשליטת ערב הסעודית אולם ניתן לסייר בו ובסביבתו וליהנות מהנופים עוצרי הנשימה, מעל ומתחת למים.

שיט לאזור האי טיראן אורך כארבע שעות וכולל עצירות במספר מקומות:

  • הספינה הטרופה Lovilla שטבעה וחציה נותר מעל המים. סביבה יש בתי גידול לאלמוגים ודגה עשירה.
  • ריפי אלמוגים בסביבה השמורים היטב ומכילים מגוון עצום של אלמוגים בעשרות צבעים. בדרך אליהם לא נדיר לראות להקות דולפינים השוחות בים הפתוח.
  • האי טיראן עצמו, שסביבו תראו ככל הנראה את המים הצלולים ביותר שנתקלתם בהם, מתאספים אל חול לבן ומסנוור.


טיולי ג'יפים במדבר

שארם היא אמנם עיר של ממש, אולם היא מוקפת בטבע פראי ובתולי של מדבר ובו שפע של מסלולי טיול בכל הרמות. בטיול רכוב על ג'יפים (4X4 כמובן) ניתן לחוות את הטבע הזה במלוא עצמתו – ההרים המשוננים, המעיינות ונאות המדבר החבויות בין קפלי הקרקע ואת השקט של המדבר שמדבר לפעמים בעד עצמו. טיול כזה ניתן לארגן בכל סוכנות שתראו בדרך או בכל מלון שתתארחו בו. 


טיולים רגליים 

  • ג'בל מוסא – זהו אחד מההרים ברכס התוחם מדרום את חצי האי סיני והוא מתנשא לגובה של 2,285 מטר מעל פני הים. מג'בל מוסא תוכלו לראות נוף פנורמי מרהיב של הוד קדומים, ואדיות, מרבצי החול הלבן ובאופק מפרץ אילת והרי מדיין הנוצצים בשמש המדברית. על פי המסורת, מזוהה ג'בל מוסא כהר סיני, שעליו ניתנה התורה למשה במעמד הר סיני. ג'בל מוסא הוא יעד מרכזי עבור המטיילים בדרום סיני. מסלול העליה אליו מתחיל במנזר סנטה קתרינה, שמהווה יעד טיול בפני עצמו. מהמנזר מתנשא גרם מדרגות מתון וארוך – כ-3,000 מדרגות חצובות בסלע – עד לראש ההר. טיול זה מתבצע בדרך כלל בשעות הלילה בליווי דליל (מדריך), כדי להגיע למעלה בשעת זריחה ולהתרשם מהמראה עוצר הנשימה שלה מפסגת ההר. גם המוסלמים מייחסים חשיבות רבה להר משום אתרים קדושים הנמצאים בקרבתו, כמו המסגד השוכן במורדות ההר בו הם מתכנסים אחת לשנה לכבוד אללה והנביא מוסא.
  • ג'בל אום שומר – ההר השלישי בגובהו בסיני (2,586 מטרים מעל לפני הים) כאשר הפסגה הפופולרית להעפלה רגלית נמצאת בגובה של כ-2,570 מטרים. המסלול של ג'בל אום שומר הוא אחד מהפחות מוכרים במסלולי הטיול של דרום סיני וסביבו מצויים גם שרידים של מבנים מהתקופה הביזנטית, כמו המנזר וגת הענבים בדיר-אנטוש. ניתן להגיע לאום שומר בנסיעת שטח מכיוון ואדי נצ'ב, בואכה ואדי רחבה, שהוא מעין "מיני עמק" המכוסה בצמחיה פראית, או מכיוון דהב דרך ואדי כיד. העלייה להר אורכת כשלוש שעות ומתבצעת לאורכו של ערוץ צר אך נוח יחסית להליכה. באזור מתגוררים שבטים בדואים הנמנים עם בני אוולד-סעיד, ומשתמשים בחמורים ולא בגמלים לסחיבת משאות משום תוואי השטח הקשה יחסית לאזורים אחרים בסיני.
  • נקיקי מבוכים – קצת דרומה משארם א-שייח', לאחר שעוברים את ואדי חשבי, מתגלים גושי אבנים מחול לבן המונחים שכבות-שכבות ומקורם בגושי צדפות ואלמוגים שהתייבשו. שיטפונות וזרמי מים חזקים במקום חרצו בהם נקיקים שיוצרים מראה נהדר של פסיפס אבנים מחורץ בגדלים שונים. הקרקע באזור יבשה וכמעט ללא צמחיה אך פה ושם ניתן להבחין ב"כתמים" של זוגן אדום במספר מקומות הנראים כהפוגה מחולות המדבר המונוטוניים.

צלילה בשארם א-שייח'

בשארם א-שייח יש גם מספר רב של מרכזי ומועדוני צלילה והיא נחשבת לאחד ממוקדי הצלילה היפים בעולם. מספר אתרים ששווים אזכור:

  • מפרץ הכרישים (Sharks Bay) – מקום ייחודי בנוף של סיני המציע, מלבד נוף מדהים לאי טיראן אליו יוצאות הפלגות יומיות מהמפרץ, מצוקי אלמוגים נדירים ביופיים, דגה צבעונית ומיני ים נוספים, קורסים לצלילה בכל הרמות, מסעות "ספארי צלילה" והפלגות לאתרים באזור כמו ראס מוחמד וספינות טרופות השוכנות בקירוב. לכפר הנופש יש חוף ומזח פרטיים מהם יוצאות ההפלגות, ומועדון הצלילה שלו הוא אחד הוותיקים בעולם עם צוות מדריכים מנוסה מאוד. הלינה במפרץ הכרישים היא ממש על החוף וניתן לבחור בין שלוש אופציות: בקתות במבוק עם שירותים ומקלחות משותפות, חדרים צנועים על החוף עם מזגן ומקלחת צמודה וחדרים חדשים הבנויים על צלע ההר ומציעים, מלבד מקלחות ושירותים צמודים גם נוף מהמם.

  • ראס אום סיד (Ras Um Sid) – אחד האתרים הפופולריים באזור שארם, אליו יש גישה נוחה גם ברכב וגם בסירה. הירידה אליו מעט קשה אך מובילה למחזה מרהיב – קיר אלמוגים נדיר היורד עד לעומק של חמישים מטרים ולהקות דגים אדירות בשלל צבעים העטים על המזון המגיע עם הזרם.

  • ראס נצרני (Ras Nasrani) –  חוף חולי ונעים המתאים גם לצלילה אמיתית וגם לשנירקולים. באתר שולחן שונית ברוחב של שלושים מטרים המוביל לגן אלמוגים יפהפה ובו מתרוצצים מאות דגי מים מלוחים. ישנם שני מסלולי צלילה עיקריים – האחד עמוק יותר (כארבעים מטר) ובו מדרון שוניות תלול, ואילו השני הוא רדוד (שמונה מטרים) ומכיל בעיקר מדרונות חוליים אשר בראשם נמצאים אלמוגים.

  • Gardens – שלושה אתרי צלילה סמוכים בדרגות קושי שונות:
    • Near Garden – מדרון מתון המגיע עד עומק של 30 מטרים ובו ראשי אלמוגים מגוונים בגדלים שונים המעטרים את קירות המדרון.
    • Middle Garden – מדרונות עשויים חול וכתמי אלמוגים, תלולים יחסית ומגיעים עד לעומק של 30 מטרים.
    • Far Garden – מדרון תלול מאוד בעומק של כ-50 מטרים עם צורות אלמוגים רבות ומערות שונות החל מעומק של 15 מטרים.

  • Amphoras – אתר עם גישה מעט קשה, אליו מומלץ להגיע בסירה ולא ברכב. כפיצוי, ממתינה לכם באתר חוויה ארכיאולוגית בדמותם של כדי חימר עתיקים, עוגן גדול מאבן ועצמים מעוטרים שונים המעניקים לצלילה ערך מוסף. האתר עצמו נמצא בעומק של 30 מטרים ומשופע באלמוגי שיטים וכתמי אלמוגים נוספים.

מידע נוסף על שארם א-שייח'

כדי לקרוא עוד על שארם א-שייח', על כל האפשרויות בה, המלונות הכי שווים, האטרקציות שאסור לפספס ולקבל את המידע המעודכן והרלוונטי ביותר – מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר טרווליקו.

שארם א-שייח' על מפת סיני

ras mohamed
ראס מוחמד
99%
Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן