טיולי יום במזרח סיני

עודכן לאחרונה: ספטמבר 28, 2023

בקצרה (אמ;לק)

  • אזור מזרח סיני משופע במסלולי טיול קצרים שניתן לצאת אליהם לטיול של מספר שעות עד חצי יום, להפוגה קלה מהרביצה על החוף או לגיוון החופשה.
  • כל המסלולים הם בדרגת קושי קלה עד בינונית, ומתאימים לכל המשפחה.
  • ניתן לתאם טיול כזה דרך המלון או הקמפ בו אתם מתארחים – בכל מקום יהיה מי שיוכל לארגן לכם רכב ונהג/מדריך.
  • העלויות של טיולים כאלה הן לא גבוהות מידי – בדרך כלל בסביבות 100 שקלים לאדם, תלוי במשך הזמן והמסלול. 

מעבר לחופים המדהימים שלה, סיני מלאה במסלולי טיול קצרים ומזמינים החבויים בין ההרים והדיונות ונושאים בחובם היסטוריה ענפה, לצד טבע פראי וצבעוני. למעשה, מסלולי טיול נמצאים לכל אורך ורוחב חצי האי, חלקם לאורך החוף עצמו כמו טיולים לראס אבו גלום והלגונה הכחולה, אולם גם מן הצד השני של החוף בהחלט יש מה לראות ולגלות, מבלי לגלוש צפונה מידי (שם מן הסתם פחות מומלץ לבקר) ועם גישה נוחה יחסית מרצועת החוף. כמעט בכל קמפ או מלון שתתארחו בו (אם לא ממש בכולם) ישמחו לסייע לכם במציאת מדריך ו/או רכב לטיול מרענן של חצי יום או יום שלם, לפני שתחזרו לרבוץ על החוף מול השקיעה. הנה כמה אפשרויות ששווה לבדוק לפני הנסיעה הבאה שלכם.

טיולים בסיני
קניון הצבעים בסיני

קניון הצבעים

קניון הצבעים (בערבית: ואדי אל-אברק) הוא אתר נגיש מאוד, והמסלול אליו קל ובהחלט מתאים גם למי שאינם מיטיבי לכת. מדובר במסלול מעגלי באורך של כחמש שעות, כולל הנסיעה מנואיבה והחזרה אליה וההפסקות בדרך. לנקודת ההתחלה מגיעים ברכב שטח, וכך גם חוזרים ממנה ורוב מסלול ההליכה נמצא בירידה, כך שמדובר בהחלט במסלול שיכול להתאים לכולם.

לנקודת ההתחלה מגיעים, כאמור, מנואיבה ברכב שטח (ניתן לשכור רכב כזה עם מדריך באחת מסוכנויות התיירות של סיני, או במקום שאתם מתארחים בו. לא ניתן לשכור רכב עצמאית בסיני). הנסיעה דרך ואדי וותיר, על המחסום הצבאי שבדרך, עד נאת המדבר עין פורטוגה (בערך 15 ק"מ). אגב עין פורטוגה, בהחלט ניתן לעצור במקום בדרך הלוך או בחזור ולנוח מעט בצילם של עצי הפרי ועצי הדקל במקום.

מעין פורטוגה ממשיכים צפונה, דרך ואדי נח'יל, עוד כ-12 ק"מ עד שמגיעים אל השביל המוביל לקניון הצבעים. כבר לאחר מספר דקות הליכה יחשף בפניכם הקניון המרהיב על כל גווניו. בהמשך הדרך, לאחר שהשביל מתעקל מעט שמאלה, מגיעים לנקודה נוספת בה קיים מאהל בדואי וניתן להצטרף לשוכני המקום לארוחת צהריים ומנוחה קלה. מכאן אפשר לחזור בחזרה לנקודת ההתחלה או לקבוע מראש עם הרכב שימתין לכם בנקודה זו ויחזיר אתכם ממנה לנואיבה.

יש אפשרות להגיע לקניון הצבעים גם ברגל מנקודה צפונית יותר, באזור קמפ ראס סיני בראס א-שטן – חוצים את הכביש, נכנסים לוואדי מלחה א-ריאן (נמצא ממש מול החוף) ומשם במעלה השביל, דרך קניון נוסף יפה בפני עצמו ואבני חרסית בצד הדרך, פשוט הולכים עד שמגיעים לקניון הצבעים. מדובר בהליכה של כשעתיים, והיא לא קשה מידי אך מעט ארוכה למי שלא מורגל בטיולי הליכה.  

שימו לב – בשום מקרה אל תצאו לטיול כזה ללא מדריך מקומי שמכיר את הדרכים ואת השבילים. אתם לא רוצים להסתבך בהרי סיני ולא למצוא את הדרך חזרה. 

ואדי ת'מילה

גם הטיול לואדי ת'מילה הוא קצר ומעגלי ומתאים לכולם. הוא אורך כשעתיים של הליכה רגועה ונקודת היציאה אליו נמצאת כשישה קילומטרים צפונית לנואיבה, כמה מאות מטרים צפונית לחניון המעגנה הדרומית. הכניסה נראית היטב מהכביש ותוכלו לזהותה על פי הקימוט באבן הגיר הלבנה סביבה, היוצר מראה של שבלול לבן. זהו שביל צר יחסית שמתחיל בעליה קלה, נכנסים לתוכו ובהמשך הדרך הוא מתרחב כאשר לצידו מתגלים עצי שיטה ושיחי מדבר טיפוסיים. בהנחה שלא יצאתם לטיול בשיא החורף, המפלים הקטנים שתיתקלו בהם בדרך יהיו יבשים וניתן יהיה לעלות דרכם או לעקוף אותם עד שהוואדי שוב הופך צר.

כעת, יתחבר מצד שמאל של כיוון ההליכה שלכם שביל לכיוון הגדה הדרומית של הואדי – שם תמתין לכם תצפית נהדרת על מפרץ עקבה בנקודה גבוהה, ממנה תרדו שוב לואדי רק על מנת לעלות מצידו השני. משם הירידה בחזרה לנקודת ההתחלה, ליד המעגנה הדרומית, היא דרך הדיונה האדומה. תנו לעצמכם כמה דקות של מנוחה לפני שאתם מתחילים להתגלגל במורד הדיונה, כי אין באמת דרך מהנה יותר לרדת ממנה. לאחר שהגעתם למטה, מלאים בחול אך מרוצים, כמה דקות הליכה נוספות יחזירו אתכם בדיוק לנקודת ההתחלה.

ואדי וואש-וואשי

למעשה זהו מקור מים הנמצא ממש בלב המדבר, אליו ניתן להגיע מהחופים באזור נואיבה וראס א-שטן ברכב שטח. גם לטיול הזה חובה לצאת עם רכב ונהג מקומי משום שהדרך עוברת במעלה שבילים צרים ונקיקי סלע שצריך להתמצא בהם על מנת שלא לטעות בדרך. היציאה מהחלק הצפוני של אזור נואיבה משביל שמתפצל מהכביש הראשי. לאחר נסיעה של כחצי שעה ממשיכים בשביל (שהולך ונהיה צר) בהליכה של עוד כ-20 דקות, עד שמגיעים למקור המים – בריכה גדולה ורחבת ידיים, לא עמוקה אך כזו שאפשר בהחלט לקפוץ לתוכה (מומלץ!) מהסלעים הגבוהים סביבה (גובה של ארבעה מטרים בערך). סביב הבריכה אפשר לשהות קצת בצל, לנוח, לחלץ עצמות ולהתכונן לדרך חזרה לפני שהשמש יורדת.

בריכת וואשי וואשי
משקיפים על בריכת וואש וואשי (צילום: הדר שוייצר)

המעגנה (צפונית ודרומית)

אזור המעגנה הצפונית הוא לא ממש מסלול טיול, יותר אזור התארגנות ונקודת יציאה לטיולים. זהו האזור המוכר מצפון למפרץ ראס א-שטן, ליד קמפ ליטל הד. זוהי נקודת התארגנות לקראת יציאה לטיולים באזור ואם תרצו לצאת לטיול הכולל שכירה של מדריכים וגמלים לנשיאת הציוד, מצב טוב שתחילו משם. יש שם גם פינות מנוחה ואפשר להתארח שם גם ללילה, אולם אם כבר נשארים לילה מוטב לעשות זאת באחד הקמפים הסמוכים.

המעגנה הדרומית, היא האזור הממשיך את ראס א-שטן לכיוון נואיבה, מיד אחרי רוקסי קמפ ודרומה. זהו מפרץ חביב הנחבא בצילו של גוש סלע גיר מקומט, שנפל לתוך הים בשלב מסוים בהיסטוריה. גם זו נקודת יציאה לטיולים רבים באזור – ואדי ת'מילה, עין חוד'רה, ג'בל ברכה הדרומי, קברי הנוואמיס ועוד. 

ראס אבו גלום והלגונה הכחולה

אמנם שתי שמורות הטבע המקסימות הללו נמצאות לאורך החוף ולא במזרח ממש, אבל שום כתבה על טיולים בסיני לא שלמה בלי אזכור שלהן. מדובר בפנינות של ממש, מנותקות מיתר האזורים לאורך החוף, מעט צפונית לדהב, ובהם אפשר גם ליהנות מעוצמתו של הטבע בצורתו הפראית ביותר וגם לצלול ולשנרקל מעל הנוף התת מימי המופלא של הים האדום. שילוב של הביקור בשני המקומות האלה עם אתר הצלילה Blue Hole, שנמצא גם הוא בסמוך, יהפוך את החוויה הזו למושלמת ממש. 

אפשר לקרוא עוד על המקומות הנפלאים הללו, איך מגיעים אליהם ומה יש לראות בהם, כאן באתר בכתבות שלנו על ראס אבו גלום ועל הלגונה הכחולה.

ויש לנו גם טיול לראס אבו גלום והלגונה הכחולה להציע לכם ממש כאן

ביטוח נסיעות – בשביל השקט הנפשי

כמו בכל טיול, קיימת סכנות: התייבשות, פציעה, הכשה או עקיצה מבעל חיים לא נעים ואולי ארסי. לא הייתם רוצים להיתפס במצב כזה בלי כיסוי רפואי הולם, ואולי אף אפשרות לחילוץ והטסה במקרים חריגים. העלויות של טיפול רפואי ללא ביטוח הן יקרות מאוד, וללא הכוונה טובה קשה למצוא שירות רפואי הולם בסיני. 

לכן, אין שום סיבה לקחת סיכון – עשו ביטוח נסיעות, כולל כל ההרחבות הנדרשת בהתאם לאופי הטיול, וסעו בראש שקט בלי הצורך לחשוב פעמיים לפני כל פעולה. 

עוד דגשים חשובים לגבי טיולי יום בסיני

  • לכל הטיולים עליכם להגיע עם נעלי הליכה (לא סנדלים!), כובע ובגדים שנוח לטייל בהם. ציוד יקר ערך שעלול להינזק, מומלץ שלא להביא אתכם.
  • מים – חשוב לשאת אתכם לפחות 2 ליטרים של מים לאדם. המדבר חם מאוד בשעות היום והנוזלים מתאדים מהגוף עד מהרה.
  • רצוי לצאת לטיולים בסביבות הצהריים, מעט אחרי שיא החום. אם תצאו בשעות הבוקר, תגיעו ליעד בשעות החמות ביותר של היום, וזה פחות נעים. יוצא דופן הוא טיול לראס אבו גלום והלגונה הכחולה שכולל הרבה מים, ואליו אפשר לצאת בשעות הבוקר. 
  • ככלל, העונות המומלצות לטיולים במזרח סיני הן עונות המעבר – אביב וסתיו – בהן מזג האוויר נוח ברוב שעות היום ואף קריר בשעות הערב.

קניון הצבעים בסיני:

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן