המדריך השלם להגעה לסיני בטיסה

עודכן לאחרונה: 8.9.2022

בקצרה (אמ;לק)

  • בפסח 2022 החלו לפעול טיסות ישירות בקו של נתב"ג-שארם א-שייח' שהפכו את האפשרות להגיע לשארם לפשוטה ומהירה הרבה יותר. 
  • נכון ליוני 2022 יש כ-9 טיסות שבועיות על הקו הזה אותן מפעילות חברות "ארקיע" ו"ישראייר" הישראליות. 
  • אין צורך בתשלום אגרת מעבר לסיני בהגעה בטיסה. האגרה מגולמת במחיר הכרטיס.
  • לא ניתן להיכנס לסיני דרך מעבר טאבה ולחזור לישראל בטיסה משארם. רק מי שהגיע בטיסה לשארם רשאי לצאת ממנה בטיסה. כן אפשרי להגיע לשארם בטיסה ולחזור לישראל דרך מסוף הגבול בטאבה לאחר הגעה בטיסה. 

טיסה לסיני נשמעה לנו עד לא מזמן כרעיון הזוי שרק משוגעים לדבר (או מי שמגיעים מחוץ לישראל) יהיו מוכנים לקחת בחשבון. למה בכלל לעלות על מטוס כשתוך כמה שעות נסיעה אנחנו לא רק מעבר לגבול, אלא כבר מתנדנדים על ערסל בחוף ושותים מיץ מנגו טרי? אחד היתרונות הגדולים של חופשה בסיני הוא היותה קרובה אלינו, והיכולת שלנו לקפוץ באופן ספונטני להירגע לכמה ימים ולהטעין מצברים.

אבל במרץ 2022 נפל דבר. התחממות היחסים עם מצרים, שהביא גם בקיץ 2021 להורדת רמת הסיכון ואזהרת המסע לסיני, הולידה עוד חידוש מרגש – טיסות ישירות לסיני! מדובר בטיסות שיוצאות מנתב"ג (רק נתב"ג בינתיים) ומגיעות עד לשדה התעופה בשארם א-שייח' שנמצא סמוך לכניסה לעיר בחלקה הצפוני. גם אנחנו שפשפנו את העיניים בהתחלה אבל זה קרה ונכון למאי 2022 יש כבר אלפי נוסעים מרוצים שעשו את הדרך הזו. 

טיסה לסיני
שדה התעופה של שארם א-שייח' (צילום: JHenryW / Justus Weiss – CC BY-SA 3.0)

טיסה לסיני – היערכות

ראשית יש לזכור שהנחיתות בסיני הם רק בשדה התעופה של שארם א-שייח'. אם היעד שלכם הוא מקום אחר בסיני, תוכלו לנסוע אליו משארם, אולם אם אתם מכוונים למקום קרוב יותר לגבול (טאבה עד נואיבה, כדאי כבר לחצות את מעבר הגבול בטאבה בדרך המוכרת, ומשם לקחת מונית. 

דבר שני שצריך לדעת הוא שרשויות ההגירה במצרים לא מאפשרות לצאת בטיסה משארם למי שהגיע דרך מעבר טאבה, וכבר היו מקרים בהם הוחזרו נוסעים על עקבותיהם בשל כך. הדרך ההפוכה כן אפשרית – ניתן להיכנס לשארם בטיסה ולצאת דרך מעבר טאבה.  

היות שכאמור הטיסות הן רק לשארם א-שייח', זה הפך את היעד הזה שהיה קצת רחוק עבור המטיילים הישראלים לנגיש הרבה יותר. זו הזדמנות מעולה להכיר מקרוב את שארם א-שייח', עיר שיש לה המון מה להציע למבקרים. בכתבה שלנו על שארם א-שייח' תמצאו את כל מה שמחכה לכם בעיר הקיט הקסומה הזו.

 

איפה מוצאים טיסות לסיני?

נכון למאי 2022, מישראל (נתב"ג בלבד) לשארם יוצאות 9 טיסות שבועיות. זה לא הרבה, אבל זו התחלה יפה מאוד. החברות שמוציאות את הטיסות הללו הן "ארקיע" ו"ישראייר", בתקווה שכבר בקרוב נראה חברות נוספות מצטרפות וטיסות חדשות מתווספות. 

הדבר יסייע בהחלט גם להוריד את המחירים, שכרגע עדיין גבוהים מעט ונעים בין כמה מאות שקלים לבין 1,000 שקלים לכיוון, כמובן כתלות בעונה, ביום בשבוע ובביקוש. יחד עם זאת, הכסף הזה חובך לכם המווווון זמן, נסיעה ארוכה, היטלטלות ממושכת בדרכים ובעיקר מפשט את כל העסק של הנסיעה לשארם, כך שבהחלט שווה לשקול את ההוצאה הזו. 

טיסות ישירות לסיני אפשר לגמרי למצוא ולסגור בעצמכם בקלות דרך מנועי החיפוש הרגילים שבהם אתם מוצאים טיסות לחו"ל, אבל ממש אין צורך לחפש את המשתלם ביותר כי אנחנו הבאנו לכם אותו לכאן. דרך מנוע החיפוש הזה תוכלו למצוא טיסה לסיני במחיר המשתלם ביותר, ולהבטיח את מקומכם כבר על הטיסה הבאה מתנב"ג לשארם א-שייח'. 

הזמנת טיסה לשארם א-שייח'

טיסה לסיני דרך טורקיה
אולם הנוסעים בשדה התעופה בשארם א-שייח' (צילום: Andrew Bogdanovsky – CC BY-SA 3.0)

אחרי שהגעתם לשארם

אחרי שהגעתם לשארם, ובכן, נותר למצות את הזמן ביעילות ובכיף. שדה התעופה של שארם א-שייח נמצא בצפון העיר, בין מפרץ נבק למפרץ הכרישים, כך שאם הזמנתם מלון בשארם (מומלץ!) לא תהיה לכם נסיעה ארוכה בכל מקרה, לא משנה באיזה אזור אתם מתארחים. אם החלטתם ששארם היא רק עצירת ביניים, תוכלו לקחת מונית מהעיר לכל אזור אחר בסיני בדרך הרגילה והמוכרת. אם אתם עושים זאת, קחו בחשבון את שעת הנחיתה, כי פחות מומלץ לנסוע בכבישי סיני  בשעות הלילה, כך שאולי מוטב יהיה לכם לבלות לפחות לילה אחד בעיר.

אם עוד לא הזמנתם מלון בשארם, הנה כמה מלונות מומלצים שממש כדאי להתארח בהם:

בחזרה לישראל 

תוכלו להישאר בסיני כמו תמיד, 14 יום במסגרת הוויזה שתקבלו במעבר הגבול, שלאחריהם תצטרכו לחזור הביתה. כאמור, ניתן לחזור הביתה דרך מעבר טאבה גם אם הגעתם לשארם בטיסה. יחד עם זאת, הדרך חזרה בטיסה היא הרבה יותר מומלצת מאשר בנסיעה בכל מקרה. לחזור מחופשה מדהימה, עם קצת באסה שהיא נגמרה, ולהתמודד עם נסיעה של 3 שעות עד מעבר הגבול ואז עוד כמה שעות הביתה, זו לא משימה כיפית במיוחד. להמיר את כל זה בטיסה של שעה ועשר דקות זה דיל משתלם מאוד. 

שימו לב כי הבידוק הביטחוני בשדה התעופה בשארם הוא קפדני מאוד, הרבה יותר מזה המוכר לנו במעבר הגבול בטאבה. כל תיקי היד שעולים למטוס נבדקים ידנית, כלומר מישהו פותח אותם ומחפש בהם בצורה מדוקדקת. אל (פשוט אל!) תשאירו בתיק שום דבר שלא צריך להיות בו, ואם יש לכם ספק לגבי משהו מסוים – כנראה שהתשובה היא לא. אין שום צורך ואין שום סיבה לקחת סיכונים מיותרים שיהרסו לכם את החופשה, וכנראה גם את החופשות הבאות, בסיני. 

ה"יעילות" האופיינית של הבירוקרטיה המצרית באה לידי ביטוי עוד יותר בשדה התעופה. לכן, התאזרו בהמון סבלנות, הישמעו להוראות הפקידים והקצינים במקום, אל תנסו להתחכם חלילה, חייכו חיוך רחב וסעו לשלום. 

טיסה טובה ובטוחה לכולם ולכולן!

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן