סיני בחורף

עודכן לאחרונה: דצמבר 15, 2022

בין נובמבר לדצמבר, לילה עדין של אין סוף כוכבים, חצי ישובים חצי שכובים עם הפנים לים. כשמוסטפא מעביר עוד קנקן תה אי אפשר שלא לחשוב על כמה כיף יהיה לשתות את התה החם והמתוק הזה בלילה של חורף מדברי. לא יעבור הרבה זמן עד שמאמא סיני תיענה לבקשתנו – עננים סמיכים יעטפו את הכוכבים בשחור, מוסטפא יארגן את המדורה ויתכונן ללילה סוער של ברקים רחוקים ורוחות מדבריות. נגנים מצרים שהגיעו לחוף יתאספו כולם סביב המדורה, תה חם ומוזיקה אותנטית שחודרת כל ספק או חשש מכמה קר הולך להיות תעטוף את החוף בקסמה. החושות מרשרשות וגלי הים מצטרפים…

את סיני של החורף לא כולנו מכירים. ואולי הגיע הזמן שנכיר. 

סיני בחורף

מתי זה חורף בסיני?

בגדול, מתחילת נובמבר ועד סוף פברואר. בדומה לישראל החורף של סיני הוא קל עד בינוני אבל מאד מאד מתגמל. מזג האוויר נעים רוב הזמן בשעות היום, קריר עד קר בשעות הלילה, ומשקעים הם נדירים מאוד, והמופעים שלהם בדרך כלל קצרים (אם כי יכולים להיות כבדים). 

דברו איתנו במספרים, עד כמה קר?

בחודשי השיא של החורף הטמפרטורה תגיע במשך היום לכ-27°-20° מעלות, ובבקרים המוקדמים ובלילות לכ-10°-7° מעלות. מדובר במזג אוויר ידידותי עד קר שמצריך, בניגוד לקיץ, מלתחה מגוונת יחסית בשיטת הבצל (כלומר שכבות ביגוד שניתן להסיר בקלות יחסית). טמפרטורת המים בים האדום נעה בטווח צר יחסית לאורך כל השנה, ובחורף היא תהיה בין 20° ל-25° מעלות, כשבקיץ כדי לסבר את האוזן אנחנו מדברים על אזור ה-30° מעלות.

איפה ישנים בסיני בחורף?

החורף של סיני מזמין אותנו לחוויה חושית (שלא לומר על-חושית) מלטפת ויחידה במינה. הבדואים דואגים למגן את החושות יחסית ומוסיפים חומרי בידוד כמו שטיחים ויריעות פלסטיק, החוויה מספקת בחלק מהמקרים, אולם עדיין יש צורך בשק שינה חורפי, וגם שמיכה ספייר לא תזיק. למתמסרים, גם שנת מלכים על השטיחים הצבעוניים לאור הירח אפשרית ברוב הלילות. למי שזה פחות נראה לו ומעדיף מבנה יותר אטום, חדרים על החוף הם אופציה מצוינת. בחלקם אפילו יש אביזרי חימום חשמליים, אך ההמלצה שלנו היא ששק שינה הכרחי גם כאן.

כמובן שבתי המלון בסיני מפנקים, ואם תבחרו לבלות סופשבוע חורפי במלון תהיו מוגנים מפני כל סערה שעלולה לצוץ, אולם בהחלט אפשרי גם להתמסר לקולות, המראות והתחושות שמתרחשות מחוץ לקירות הבטון. 

מקומות אירוח מומלצים לחופשת חורף בסיני:

ממה אפשר ליהנות בסיני בחורף?

חופשת חורף בסיני מביאה איתה יתרונות לא מעטים, כמו חוף כמעט פרטי, מבקרים מועטים יחסית, מחירים נמוכים במיוחד, שמש קרירה שמשאירה את קרם ההגנה עמוק בתיק, מפגשים אינטימיים עם המקומיים סביב המדורה, ג'אמים ליליים, טיולי הרים וכרבולים לאור הכוכבים.

כל אלה הם רק חלק ממה שסיני מציעה לנו בתקופה הקרה יותר של השנה. אופי השהייה, בהתאם למספר המבקרים המצומצם, הוא ריטריטי ביותר. זמנים ארוכים של שיחות עם המקומיים או התבודדות יקרת ערך, המציפות השראה והיכרות עמוקה עם עצמינו ועם הסובבים, הרבה יותר מאשר בימי הקיץ העמוסים.

אפשר לשנרקל? ולטייל בהרים?

בגדול, הכל בעצם ממש אפשרי. הדגים שוחים בכל מזג אויר ושנירקולים אפשריים למי מאיתנו שקצת יותר עמידים לקור אחרי היציאה מהמים (אליהם מתרגלים די מהר). באתרים מסודרים כמו ה"בלו הול" ניתן לשכור חליפת צלילה ששומרת על חום הגוף גם בתוך המים הקרירים. 

טיולים בהרים עם בגדים מתאימים מהנים באותה המידה ואף יותר. בתקופות הקור, פסגת ההר הגבוה שמתנשא לגובה של מעל 2,000 מטרים, מתכסה בשלג עדין ויפהפה למראה, קסם ששווה לחזות בו בתקופת חיים לפחות פעם אחת. לטיול כזה יש להתכונן עם ציוד מתאים להרים מושלגים כמו באירופה, יש לשכור מדריך מוסמך מחברה מוכרת, להיצמד אליו ולהימנע מעצמאות מסכנת כשאתם לוקחים בחשבון שבשונה מאירופה, גמל יסחוב את הציוד במקומכם. יחד עם זאת, מומלץ להימנע מטיולים להרים בימים גשומים במיוחד מחשש לשטפונות.

שאר האטרקציות לרוב מתקיימות כרגיל ותלויות בעיקר בעמידותכם למזגי האוויר. 

סכנות יש?

במקרים נדירים עלול לרדת גשם מדברי המביא איתו בוץ חלקלק מההרים וצובע את החופים בברונזה. לאחר גשם כזה בדרך כלל המים עכורים למספר ימים ואי אפשר לראות כלום דרך משקפת השנירקול, אבל אפשר לפסל אחלה מאפרה מהחימר הדביק. בנוסף, כאמור מתוקף היותה של סיני מדבר, שיטפונות עלולים לקרות מפעם לפעם כשהגשמים חזקים יותר, אך מאורע זה הוא לא יום-יומי ולרוב אפשר לצפות מראש אם מדובר בשבוע רטוב או שמשי.

מה להביא?

לרוב בתקופה זו יתושים חיים בנוחות יחסית לתקופות הקיץ, בהן הם מתים מחום, אז אלתוש וכילה הם בגדר הצלה הכרחית. מעיל, פליז, צעיף וכובע להגנה מרוחות שעלולות להיות, אך גם גופייה בגד ים ושורטס לכל רגע שיתאפשר. שק שינה המיועד לטמפרטורות נמוכות, ספר טוב, כלי נגינה לג'אם לילי סביב האש ומטריה למחמירים. אם אין לכם בעיה של מקום, למשל אם ירדתם עם הרכבשמיכות עוטפות ונעימות לצד המדורה מבורכות תמיד. רשמית ציוד מלאה >> כאן.

אז לנסוע או לא לנסוע?

סיני בחורף היא חוויה שכל מי שהתאהב בסיני של קיץ חייב לחוות על בשרו. קל מאד להתגבר על הספקות ולצלול לתוך קסמו העוטף של המדבר הקריר. הבדואים שאחראים על החופים יודעים איך להתמודד עם כל מזג אוויר והם לא ישאירו אתכם לא מוגנים. מומלץ לבוא עם ראש פתוח ולקבל כל "גזרה" של מזג אוויר באשר היא, כי בסופו של דבר, השמש יוצאת, הכל מתייבש והסחלב החם תמיד יחכה לאור הנרות וצלילי הפכפוך הנצחיים.

חורף בסיני
אזור סנטה קתרינה בשלג (צילום: Zoltan Matrahazi, ויקיפדיה)

סיני היא יעד נוח לבקר בו לאורך כל ימות השנה, וגם בחורף. יש לא מעט יתרונות לחופשה בסיני בחודשי החורף כמו מחירים נמוכים יותר ופחות עומס. תוכלו לקרוא בהרחבה באתר על חופשת חורף בסיני. 

בגדול, כמעט כל מה שאפשר לעשות בסיני בקיץ אפשר לעשות גם בחורף רק בעצימות נמוכה יותר. אם נפלתם על ימים חורפיים במיוחד, כדאי להתחמם באיזו מסעדה טובה או אפילו לנסוע להרים ליהנות מקצת שלג. 

בחורף לינה בחושות פחות מומלצת משום שמזג האוויר קר מאוד בלילה, ולכן כדאי למצוא חדר בבית מלון חמים ונעים. המחירים בחורף זולים עוד יותר ויש מבצעים שווים. 

באתר סיני וייבס תמצאו מידע מפורט על מאות מלונות בסיני בהם כמובן גם מלונות מעולים לחופשת חורף, הן מבחינת הפסיליטיז והן מבחינת המחיר. היכנסו לאתר והזמינו לעצמכם את החופשה הקרובה בסיני. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן