אתר הצלילה "בלו הול" – Blue Hole

עודכן לאחרונה: אוגוסט 30, 2023

בקצרה (אמ;לק)

  • הבלו הול (החור הכחול) הוא אחד מאתרי הצלילה המפורסמים ביותר בסיני, ובקרב חובבי הצלילה בעולם כולו.
  • זהו בעצם "בור" בעומק של כ-130 מטרים, התחום בקשת בעומק של 56 מטרים, ובו עולם צבעוני ועשיר של אלמוגים רכים וקשים ומאות מינים של דגים ושוכני ים.
  • הצלילה לעומק המקסימלי מסוכנת ולכן יש לצלול רק עד לעומק אליו הוכשרתם, וגם זאת עם מדריך מוסמך בלבד.
  • הבלו הול נמצא כ-5 קילומטרים מצפון לדהב.
  • מגיעים אליו בנסיעה קצרה מדהב שעלותה בין 100 ל-150 לירות מצריות.
  • האתר נסגר אחר הצהריים למבקרים, כאשר הכניסה אליו מותרת עד השעה 15:30, והיציאה ממנו צריכה להיות לא יאוחר מהשעה 17:00.  
  • עלות הכניסה לבלו הול היא 10$ (כ-300 לירות מצריות).
  • גם חובבי השנירקולים יכולים ליהנות במקום, וניתן לשכור במקום את כל הציוד הנדרש לצלילה ושנירקול.
  • יש במקום גם מקומות לנוח ולאכול בין לבין.
  • ניתן (ומומלץ) לשלב ביקור בבלו הול עם טיול לראס אבו גלום והלגונה הכחולה בשיט קצר בסירה.

לפני הכל – ביטוח צלילה

חשוב לציין שאם אתם מתכננים לצלול בסיני, כל סוג של צלילה – מצלילת היכרות ועד ספארי צלילה – יש לרכוש מראש ביטוח נסיעות מתאים. ביטוח הנסיעות הבסיסי אינו מכסה מקרים בהם תזדקקו לטיפול או כיסוי הוצאות בעקבות צלילה, ולשם כך יש לרכוש ביטוח צלילה לסיני. העלות הנוספת היא לא גבוהה ובטח שווה את השקט הנפשי שלכם מתחת למים. זה לא המקום לחסוך בו. 

היכרות עם הבלו הול

כשאומרים צלילה בסיני, דהב היא אחת האסוציאציות הראשונות שקופצות לראש. באזור דהב מרוכזים כמה מאתרי הצלילה המרשימים ביותר בסיני, שלא לומר בעולם כולו, עם מאות מינים של אלמוגים, שוכני ים ועולמות תת מימיים מדהימים ביופיים שאפשר להביט עליהם שעות ללא הפסקה, וטיול לסיני לא נראה אותו דבר ללא ביקור בהם.

הבלו הול (החור הכחול) הוא אחד מאתרי הצלילה המפורסמים ביותר בסיני. הוא שוכן כ-5 קילומטרים צפונית לדהב, ואין חובב צלילה שלא שמע על המקום לפחות, אם טרם ביקר בו. זהו אתר מסתורי ומאתגר גם עבור צוללנים מנוסים המגיעים אליו מכל העולם על מנת לחזות בפלאי העולם התת מימי של הים האדום.

בשל עומקו של האתר – כ-130 מטרים – הצלילה במקום מותרת רק בליווי מדריך מקצועי (למעשה כל צלילה בסיני מותרת רק בליווי מדריך מקומי). בין ה"חור" לבין הים מפרידה קשת רחבה בעומק של 56 מטרים וגם אליה הירידה אסורה. על צלע ההר בקצה החוף ניתן לראות לוחות זיכרון של צוללנים שנטלו בכל זאת את הסיכון ולא שבו ממעמקי הים.

לכן, הקפידו לצלול בליווי מדריך בלבד (כאמור, זו האפשרות היחידה שלכם) ועד העומק המותר על פי הכשרתם. נזכיר כי סיום קורס צלילה וקבלת "כוכב ראשון" מקנה את האפשרות לצלול עד לעומק של 18 מטרים ו"כוכב שני" מאפשר לכם כבר לרדת לעומק של 30 מטרים. קורס כזה נמשך מספר ימים ובדהב יש מועדוני צלילה רבים בהם תוכלו לעבור את ההכשרה (לעתים בפחות זמן מאשר באילת), וחלק גדול מהם מציעים "דיל" משותף עם בתי המלון הכולל חבילה של אירוח וקורס צלילה במחיר משתלם.

במסגרת מועדוני הצלילה בסיני ניתן גם לצאת לצלילת היכרות, ואם יש ברשותכם כבר רישיון צלילה אשר גם לבצע צלילות מודרכות. 

תוכלו לראות את כל האפשרויות לצלילה בחופי סיני, וספציפית בבלו הול, בעמוד שלנו על צלילה בסיני.

אם תרצו שיחזרו אליכם ממועדון צלילה מקצועי בסיני, דרכו ניתן לצאת לצלילות היכרות וגם לעשות קורס צלילה, השאירו פרטים בטופס הבא >> 

 

הבלו הול – מידע למגיעים

לבלו הול מגיעים בנסיעה של כ-15 דקות מדהב. כל מונית שמסתובבת בעיר תיקח אתכם לשם. החלק האחרון של הנסיעה הוא קצת משובש ולא סלול ולכן מוטב לנסוע עם טנדר או רכב שטח אחר, אם כי גם רכב פרטי עשוי לצלוח את המסלול. נסיעה מדהב לחור הכחול עולה 100 עד 150 לירות מצריות.

באוגוסט 2019 החלו המצרים לגבות תשלום גם בכניסה לאתר עצמו וכן להגביל את מספר הצוללנים והמשנרקלים שנמצאים בו זמנים במקום. זאת במטרה לשמור על השונית מפני העומס הרב עליה.

שעות הכניסה לאתר צומצמו וכעת ניתן להיכנס לחור הכחול משעות הבוקר ועד השעה 15:30 בלבד. אם נכנסתם לפני השעה הזו, תוכלו לשהות במקום עד השעה 17:00 לערך, אז מתחילים לפנות אותו ממטיילים.

הכניסה עולה 10$ והתשלום אינו כולל דבר מעבר אליה. נקודת התשלום נמצאת בכניסה לאתר, והתשלום מתבצע במקום ובמזומן בלבד. ניתן לשלם כמובן במטבע המקומי, ומדובר בכ-160 לירות מצריות. 

גם אם אתם לא צוללנים אתם יכולים ליהנות מקסמו של האתר – חלק גדול מאוד מהריף נמצא קרוב לפני הים וניתן לשנרקל לאורכו ולרוחבו ולגלות מראות נדירים של להקות דגים צבעוניים, חלקם זוהרים בחושך, קירות ומדרונות של אלמוגים בגוונים מרהיבים ושוכני ים אחרים כמו קיפודי ים (זהירות ממגע איתם) או סרטנאים.

את הציוד הדרוש לשנירקול תוכלו לרכוש לעצמכם בדהב עצמה – סט איכותי של משקפת ושנורקל שיספק לכם חוויה טובה ניתן לרכוש בכל פינה בטיילת של דהב במחירים של בין 200 ל-300 לירות מצריות, תלוי בסוג הציוד ואיכותו. מומלץ להיכנס למים עם חגורת הצלה, גם מטעמי בטיחות כמובן, אך גם מטעמי נוחות – באמצעות חגורת ההצלה ניתן לצוף ביתר קלות על פני המים ולעשות הפסקה לרגע כאשר הידיים מתעייפות מהחתירה.

כמו כן, כדאי מאוד לנעול גם נעליים מיוחדות עם סוליה קשיחה היות שמפגש עם אבן חדה או עם אלמוג צורב ברגל יחפה עלול להיות לא נעים. גם נעליים וגם חגורת הצלה ניתן לשכור באתר עצמו במחירים של עשרות בודדות של לירות, או לקנות לעצמכם בדהב. כמובן שניתן לשכור גם ציוד צלילה מלא, לרבות חליפה, סנפירים וכל מה שנדרש.

הצלילה והשנירקול באתר הם ללא עלות, למעט עלות הכניסה לאתר כאמור. לצלילה חובה להיכנס עם מדריך אך השנירקול הוא עצמאי לחלוטין. מומלץ להתחיל בקצהו הצפוני של האתר, שהוא בעצם אתר בפני עצמו – הפעמונים (The Bells) – ומשם לשייט בנחת לאורך המדרון ופשוט להביט למטה וליהנות. שנירקול מקיף של כל האתר עשוי לקחת בין 45 דקות לשעה, תלוי בקצב ההתקדמות ובסקרנות שלכם.

מה חוץ מצלילה ושנירקול?

לאורך רצועת החוף הקצרה של האתר יש מספר מקומות לנוח, להתרווח מעט ולאכול. התפריט והמחירים דומים למה שתמצאו במקומות אחרים בסיני – ארוחת צהריים מלאה תעלה כ-400 לירות מצריות. כל אחד מהמקומות הללו יכול גם לארגן עבורכם גם את הציוד הנדרש לצלילה/שנירקול וגם נסיעה ליעד הבא שלכם. מומלץ בחום לאכול אחרי שאתם חוזרים מהמים ולא לפני כדי שלא תהיו כבדים מידי ותוכלו לשייט בחופשיות.

ואם כבר הגעתם עד החור הכחול ואתם בעניין של צלילה, שנירקול או סתם לתפוס קצת שקט ונופים יפים – אפשר וכדאי להמשיך בטיול ובשיט קצר בסירה להגיע לראס אבו גלום או ללגונה הכחולה (או לשניהם). כ-15 דקות של שיט מהיר יביאו אתכם לראס אבו גלום וגם שם יש המון מה לראות מתחת למים. טיול משולב כזה הוא אחת האטרקציות המהנות ביותר באזור ובסיני בכלל ומומלץ מאוד להקדיש לו יום אחד מהטיול שלכם. 

הבלו הול על מפת גוגל

וידאו קצר עם שילוב של אנימציה בתלת מימד ותמונות מהבלו הול

הבלו הול (החור הכחול) הוא אחד מאתרי הצלילה המפורסמים והיפים ביותר בעולם, והוא מהווה מוקד עליה לרגל לצוללנים מכל רחבי העולם שמגיעים כדי לחזור בנוף תת מימי מרהיב של מאות מינים של אלמוגים, דגים ושוכני ים נוספים. 

אתר הבלו הול שוכן כ-5 קילומטרים צפונית לדהב, וניתן להגיע אליו במונית מדהב עצמה. הנסיעה אורכת כ-15 דקות ומוטב לעשות את הדרך ברכב שטח או טנדר משום שחלקה האחרון מעט משובש. הכניסה לאתר כרוכה בתשלום. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן