ביטוח לסיני – המדריך המלא

למרות הקרבה היחסית והאפשרות לחצות את הגבול ברגל או ברכב, ולא בטיסה כמו שאנחנו רגילים ממקומות אחרים בעולם – סיני היא עדיין חו"ל. זה אומר, מעבר לעניין המרת הכספים והשפה, שצריך לדאוג גם לשירותים רפואיים במידת הצורך או לפחות לכיסוי שלהם, משום שהביטוח הרפואי הישראלי לא מכסה אתכם מהמטר הראשון אחרי מעבר הגבול לסיני. פוליסת ביטוח נסיעות לסיני, כמו כל פוליסת ביטוח נסיעות אחרת, כוללת כיסוי בסיסי על הוצאות רפואיות שיהיו לכם בעת הביקור בסיני, אשפוז, תרופות, המשך טיפול ופינוי אווירי או יבשתי (בהתאם לתנאי הפוליסה שרכשתם). כמובן, לא כל פוליסה מכילה את כל הסעיפים, ולכן כבר נאמר מראש שיש לשים לב בדיוק למה הפוליסה שלכם כוללת, מהן ההחרגות והאם נדרשת השתתפות עצמית לחלק מהסעיפים.

ביטוח נסיעות לחו"ל לא כולל רק עניינים רפואיים, אלא יכול גם לבטח את הכבודה והציוד שלכם במקרה של נזק, גניבה או אובדן. רוב פוליסות הביטוח מציעות פיצוי בגין מקרים אלה, שעלולים לקרות בכל מקום, גם אם לא באשמתכם, ולכן שווה בהחלט לקחת זאת בחשבון ולהיות בראש שקט, גם אם יעלה לכם כמה שקלים נוספים. סיני גם מציעה אפשרויות רבות של ספורט אתגרי כמו טיולי ג'יפים, צלילה או קייטסרפינג, ולכן ספציפית לגבי ביטוח נסיעות לסיני, יש לוודא שהביטוח אכן כולל השתתפותכם בפעילויות אלה (אם אתם מתכננים לקחת בהן חלק), ואם לא אז להרחיב אותו כך שיספק את הכיסוי הדרוש. לא נעים בכלל לעשות תאונה עם הג'יפ או לעוף מהגלשן מבלי שיש לכם כיסוי לכל ההוצאות הנלוות שזה יגרור.

כדי לעשות קצת סדר באפשרויות השונות, ערכנו עבורכם מדריך קצר של סוגי הביטוחים האפשריים והמומלצים לפני נסיעה לסיני.

ביטוח נסיעות לסיני

ביטוח ספורט ימי וספורט אתגרי בסיני

רבים מהנוסעים לסיני (כן, גם אנחנו) מעבירים את הזמן באפשרויות השונות שהיא מציעה בים האדום – שיט בסירה, קיאקים, צלילה או שנירקול, אופנועי ים, קייטסרפינג וכו'. פעילויות אלה נחשבות חריגות ואינן מכוסות בדרך כלל על ידי הפוליסה הבסיסית, ולכן אם אתם מתכננים פעילות כזו כדאי לקרוא היטב את הפוליסה ולהבין האם וכמה צריך להוסיף כדי להרחיב אותה כך שתעניק לכם כיסוי מלא וראש שקט כאשר אתם נכנסים למים. הרחבת הפוליסה לספורט ימי מספקת פתרון שלם שיכסה אתכם בכל פעילות שתרצו לעשות ותבטיח כיסוי הוצאות רפואיות במקרה שמשהו חלילה ישתבש ותזדקקו להן.

כמו כן, גם פעילויות של ספורט אתגרי על היבשה זקוקות להרחבת הפוליסה. בעבר רוב הישראלים ירדו לסיני בעיקר כדי לרבוץ על החופים, לנוח ולתפוס קצת צבע בשמש המדברית. אולם, עם העלייה החדה במספר התיירים, הגיעו גם קהלים חדשים שמחפשים אטרקציות שונות שסיני בהחלט יודעת לספק – טיולי ג'יפים, טרקטורונים, רכיבה על גמלים וטרקים של מספר שעות או מספר ימים בהרי סיני. פעילויות אלה אכן מהנות ומומלצות מאוד בסיני, אולם גם הן אינן מכוסות על ידי הפוליסה הבסיסית. לכן יש לרכוש הרחבה לפוליסה שתכסה את הפעילות, וכמובן לוודא עם המבטח שכל מה שאתם רוצים לעשות אכן מכוסה ומבטיח את הפיצוי ההולם במקרה הצורך.

ביטוח הכולל חיפוש, איתור וחילוץ בסיני

אנו מודעים להתראות השונות שעולות מפעם לפעם לגבי נסיעה לסיני, וכמובן לאזהרת המסע של המטה לביטחון לאומי בעניין ביקור בסיני. בהקשר זה חשוב לציין כי בחודש אוגוסט 2021 הוחלט ליישר קו עם מדינות נוספות ולהפריד את אזהרות המסע לצפון סיני ודרום סיני, ולהוריד את האיום בדרום סיני לדרגה 3. כמובן שבכל מקרה אין להקל ראש באזהרות, אולם זה מידע שחשוב לדעת. כך או כך, שווה בהחלט (ואפילו הכרחי לדעתנו) להרחיב את פוליסת הביטוח כך שתכלול איתור, חילוץ ופינוי מקרה הצורך, הן אווירי והן יבשתי.

לא מדובר רק על מקרים של אירוע בטחוני חלילה. גם טיול להרי סיני, בשילוב עם תנאי מזג אוויר קיצוניים, עלול לגרור אחריו צורך לפינוי מידי לבית חולים עקב מקרה של עקיצה מחיה ארסית או התייבשות חמורה אם לא הקפדתם על כלל הבטיחות החשוב של שתייה מרובה. ייתכנו גם מקרים של אסונות טבע שלא התכוננתם אליהם מראש, ויצרו מצב שאתם תקועים בנקודה מסוימת בלי יכולת להיחלץ. משום הטופוגרפיה הקיימת בסיני והיעילות של גורמי הרפואה במקום שמוטלת בספק, קשה לסמוך על בתי החולים המקומיים ולא תמיד אפשר לסמוך על פינוי עצמי לאילת בזמן סביר. לכן ביטוח הכולל חילוץ ואיתור הוא לדעתנו חובה לכל מי שנוסע, משום שהוא עלול להיות קריטי לבריאות שלכם ובמקרי קיצון גם לחיים שלכם.

ביטוח כבודה ורכוש אישי בסיני

היום אנחנו כבר לא זזים לשום מקום בלי הטלפון הנייד שלנו, ויש גם מי שאורזים בתיק טאבלט או מחשב נייד, בין אם לצרכי עבודה על חופי סיני (מומלץ, אגב) ובין אם משום הרצון או הצורך להישאר בקשר עם העולם החיצון, זה שלא נמצא בין טאבה לשארם. סיני מצטיינת גם בנופים המדהימים שלה ורבים מהמטיילים בה שהם חובבי צילום אורזים איתם גם מצלמה מקצועית שהיא עסק לא זול בכלל, וציוד אלקטרוני יקר הוא לצערנו מטרה קלה לגניבות. שמענו גם על מקרים שבהם אחד התיקים הנקשרים על גג המונית נפל בדרך ובעל התיק הגיע לחוף ללא התיק שלו, שמעולם לא נמצא.

במקרים כאלה חשוב שיהיה לכם כיסוי גם לכבודה ולציוד שלכם, וגם לכך ניתן לרכוש הרחבה של הפוליסה הבסיסית. הרחבה כזו תבטיח שגם במקרה הגרוע מכל, לפחות תזכו לפיצוי ולא תיאלצו להוציא אלפי שקלים על קניית מכשיר חדש, שזה אף פעם לא נעים במיוחד כשזה קורה לכם בחופשה. חשוב לציין כי הביטוח עבור מכשירים אלקטרוניים כמו מצלמה, טלפון נייר, מחשב או טאבלט תקף רק במקרים של גניבה ולא של אובדן. במקרה של אובדן, מכוסה רק הכבודה והמטען שהיה לכם בתיק. כמו כן, במקרים של גניבה, על מנת לקבל את הפיצוי יהיה עליכם להמציא לחברת הביטוח אישור מתחנת המשטרה המקומית על גניבת הציוד, כולל פירוט של הציוד שנגנב, דבר שניתן לעשות בנקודות המשטרה בסיני.

ביטוח למצב רפואי קיים

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח בריאות לכל דבר ועניין, וכמו בכל פוליסת ביטוח המחיר משתנה ממקרה למקרה בהתאם למצב הרפואי שלכם. לכן, עליכם להקפיד בעת עריכת הביטוח לענות על כל השאלות בצורה כנה ואמיתית. מתן תשובות לא כנות וניסיון להסתיר מצב רפואי קודם עלול לגרור מצבים לא נעימים של דחיית התשלום מצד חברת הביטוח כאשר תזדקקו לו.

מצב רפואי קודם מוגדר כנכות, אשפוז מספר חודשים לפני הנסיעה, נטילת תרופות מסוימות באופן קבוע ועוד. כדי להיות בטוחים, תמיד מומלץ להיוועץ עם סוכן ביטוח מיומן המתמחה בביטוחי נסיעות.

מה קורה במצב של ביטול נסיעה מסיבה רפואית?

חשוב שתכירו את הכיסוי הזה מאחר והוא יוכל לחסוך לכם לא מעט כסף. מומלץ לבטח את עצמכם בכיסוי עבור ביטול נסיעה מסיבות רפואיות סמוך ככל האפשר לסגירת החופשה, מאחר שהוא מכסה אתכם במקרה בו נמנע מכם לצאת לחופשה מסיבה רפואית (כמובן כנגד אישור רופא ובכפוף לתנאי הפוליסה).

כל שעליכם לעשות הוא להגיש את האישור הרפואי ופירוט הסיבה בגינה לא יכולתם לנסוע ותקבלו את הוצאות המלון בחזרה בניכוי השתתפות עצמית. כיסוי זה תקף גם עבור בן משפחה מדרגה ראשונה, כך שבמידה ויש אירוע רפואי דחוף במשפחה, חברת הביטוח תעמוד לרשותכם גם במקרה זה ותשלם את ההפסד שנגרם כתוצאה מהביטול.

חשוב לדעת שעבור כיסוי זה קיימת החרגה של חברת הביטוח לגבי מצב רפואי קיים. למקרים כאלה קיים כיסוי נוסף של ביטול נסיעה מכל סיבה (ולא רק רפואית). גם כאן, כדאי להיוועץ בסוכן ביטוח מומחה.

איך רוכשים ביטוח נסיעות לסיני וכמה הוא עולה?

ביטוח נסיעות לסיני אפשר לערוך אצל סוכן ביטוח מורשה, שעובד עם אחת מחברות הביטוח בישראל. מחיר הביטוח לסיני משתנה מאדם לאדם, מפוליסה לפוליסה ונגזר גם ממטרת הנסיעה שלכם. כדי להקל עליכם אנחנו מציעים לכם קיצור דרך מהיר ופשוט לסוכן ביטוח מקצועי ומנוסה, שירכיב עבורכם פוליסת ביטוח בדיוק עבורכם, ובמחיר שאינו גבוה יותר מכל פוליסה אחרת שתמצאו.

לחצו על הכפתור כאן למטה והשלימו את תהליך רכישת הביטוח בחמש דקות, שיעניקו לכם שקט נפשי לאורך החופשה כולה. 

נסיעה טובה ובטוחה!

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

ביטוח נסיעות לחו"ל במקרים מיוחדים

אם הינך מאובחן/ת במחלה כרונית כלשהי, נכות קבועה, נוטל/תרופות על בסיס קבוע או שעברת הליך רפואי מורכב לאחרונה (הגעה לחדר מיון, אשפוז, בדיקות מקיפות עם תוצאות שליליות, ניתוחים וכדומה) – חשוב להתאים את פוליסת הביטוח למצבך הרפואי, על מנת להעניק לך את הכיסוי המתאים.

אין לך בעיה רפואית מיוחדת או מחלה כרונית? לחץ/י כאן לעריכת ביטוח אונליין עכשיו

השאיר/י פרטים בטופס כאן למטה ונציג שלנו יחזור אליך עם הצעה לביטוח נסיעות המתאים לך:
יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן