איך לתכנן חופשה בשארם?

בעבר כשרצינו לצאת לחופשה בסיני (או בכל מקום אחר), הרמנו טלפון לסוכן נסיעות כדי שיסגור עבורנו "חבילה" של טיסות, מלונות, אטרקציות ועוד. המידע לא היה נגיש, בטח לא כמו שהוא נגיש היום, וסוכני הנסיעות היו אז "אלוהי התיירות" ונחשבו יודעי כל. מעבר לידע, לאיש מאיתנו לא היה ספק שהמחיר דרך הסוכנויות הוא הטוב ביותר שניתן לקבל, כי מי מאיתנו רוצה להתחיל להרים טלפונים לכל העולם ולברר מחירים? רק השיחות יעלו יותר. וכך שילמנו בשמחה עמלות מוגזמות מידי שנה לחופשה שאולי נתפרה היטב אבל היתה יקרה יותר מהמחיר הריאלי שלה. 

 

במאה ה-21 כל עולם התיירות נראה כבר אחרת לגמרי. המידע על כל מקום בעולם זמין ונגיש כל כך, עד לרמה שניתן "לטייל" ברחובות העיר שאליה אנחנו נוסעים בעזרת אפליקציות מפות, שלא לדבר על הררי המידע הקיים ברשת על כל האפשרויות שהיעד מציע, כולל סיורים בפינות הכי נסתרות של העיר, אטרקציות, מלונות ומקומות לאכול, עם אפשרות להזמין אונליין מקום בכל אחד מהם, בדרך כלל עם הנחה קטנה לעומת קניית כרטיס במקום. בקיצור, תכנון חופשה בימינו היא משימה לא רק פשוטה אלא גם כיפית למדי ועוזרת להעביר את הזמן עד החופשה עצמה.

חופשה בשארם

תכנון חופשה בשארם א-שייח' – מה צריך לדעת?

סיני, ושארם בפרט, לא יוצאת דופן במקרה הזה – מהפכה המידע הגיעה כמובן גם לסיני וכאן באתר תמצאו את כל המידע שתזדקקו לו לפני יציאה לחופשה בשארם – מאריזת התיק ועד החזרה הביתה. היתרון של הרכבת חופשה באופן עצמאי בשארם הוא גדול עוד יותר ביחס למקומות אחרים בעולם, משום שהמחירים בסיני זולים משמעותית מרוב המקומות שתבקרו בהם (ודאי מישראל) אין סיבה לשלם עמלות שונות תמורת שירות שניתן לעשות לבד, והוא אפילו לא מסובך מידי או לוקח הרבה זמן. 

כדי לעשות את החיים עוד יותר קלים, ריכזנו כאן את השלבים בדרך לתכנון החופשה המושלמת בשארם, שכל אחד ואחת יכולים לעשות באופן עצמאי ובקלות, ממש כאן באתר הזה.

תכנון חופשה בשארם א-שייח' – שלב אחר שלב

למצוא מיקום

בניגוד לאזורים אחרים בסיני, שארם היא עיר גדולה ומחולקת לאזורים שהמרחק ביניהם הוא רב ונדרשת נסיעה במונית כדי להגיע מאחד לשני. כל אזור מאופיין קצת אחרת והבחירה באזור מסוים תלויה גם במטרת הנסיעה – בטן גב? קזינו? אטרקציות? טיולים בטבע? כל אזור מציע משהו אחר, או קרוב יותר למשהו אחר, והבחירה תלויה במשך הזמן שתהיו בשארם ומה תרצו לעשות בה. 

קראו כאן בהרחבה על האזורים השונים בשארם א-שייח' >> 

לסגור מלון

יש תאריך לחופשה? יש מקום? מעולה! הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לסגור את המלון שמתאים לכן, משום שהמלונות הטובים מתמלאים מהר מאוד, בטח בתקופת החגים והקיץ. נכון, יש המון מלונות מעולים בשארם, וכנראה שלא תישארו בלי מקום לישון, אבל אתם לא רוצים להתפשר על המלון או על המיקום רק כי נזכרתם מאוחר מידי. 

מלונות מעולים יש בכל האזורים בשארם א-שייח', והכל תלוי בתקציב שעומד לרשותכן ובאופי המלון הרצוי – עם חוף פרטי או בלי, מותאם למשפחות עם ילדים או לא, איכות השירות, מגוון הפסיליטיז ועוד.

מבחר מלונות מעולים בשארם א-שייח'

נעמה ביי פרומנייד

מפרץ נעמה

ג'ז פנארה

ראס אום סיד

רויאל סבוי שארם

מפרץ הכרישים

נובוטל שארם

מפרץ נעמה

ריף אואזיס ביץ'

אל הדאבה

רויאל אלבטרוס מודרנה

מפרץ נבק

לסגור טיסה

עד פסח 2022 הדרך היחידה להגיע לשארם היתה חציית מעבר גבול טאבה ונסיעה של כשעתיים וחצי ממנו עד לשארם. זו היתה דרך ארוכה ומייגעת, וניתן לעשות אותה גם היום כמובן, אבל החל מפסח 2022 עומדת לרשותנו גם אפשרות הרבה יותר נוחה של טיסה ישירה לשארם. הטיסה יוצאת מנמל התעופה בן גוריון ואורכת כשעה ועשר דקות, ושדה התעופה של שארם נמצא בחלק הצפוני של העיר, בסמוך למפרץ הכרישים, וממנו ניתן להגיע במונית לכל חלקי העיר בנסיעה קצרה יחסית. 

אטרקציות בשארם

אז אחרי שהגענו לשארם נשאר רק להעביר את הזמן בכיף, כי בשביל זה באנו לא? שארם מלאה באפשרויות מעולות לעשות את זה, ביום ובלילה ומכל סוג שתעדיפו – חופים מדהימים, אתרי היסטוריה ומורשת, שמורות טבע יפהפיות, פארקי מים, מסעדות ובתי קפה, חיי לילה עשירים, מרכזי קניות ועוד.

הנה כמה מקומות נבחרים שחובה לבקר בהם בשארם א-שייח': 

הטיילת והמדרחוב במפרץ נעמה

מפרץ נעמה הוא החלק המרכזי של שארם א-שייח' ובו תמצאו מלונות מעולים עם רצועת חוף המחוברת בטיילת לאורך המפרץ, ובה מסעדות וברים שבחלקם שייכים למלונות אולם הכניסה מתאפשרת גם בלי להתארח בהם. ב"עורף" של הטיילת נמצא המדרחוב של מפרץ נעמה, שהוא בעצם בלוק רחובות סגור לתנועת כלי רכב ומלא בחנויות שונות, מסעדות ונקודות עניין שכיף לטייל ביניהן. המקום מואר ונעים מאוד בעיקר בשעות הערב. 

מתחם סוהו

מתחם בילוי וקניות יפהפה שמצא באזור מפרץ הכרישים, וגם אליו שווה להגיע בשעות הערב בהן המקום מואר באורות צבעוניים ופעיל מאוד על שפע המסעדות, הברים והחנויות שבו. במקום יש קניון קטן, מתחמי משחקים לילדים, מתחם ענק להחלקה על הקרח, מסעדות מצוינות, מזרקה עם אורות צבעוניים ומוזיקה ואווירה שמזכירה יותר את לאס וגאס מאשר את סיני. 

מפרץ הכרישים 

מפרץ הכרישים הוא החוף הסמוך למתחם הסוהו (נמצא בחזית המלונות הצמודים אליו) והוא מקום מדהים לצלילה ושנירקולים במשך היום. זוהי רצועת חוף יפהפייה שבה ניתן גם ליהנות מהשמש וממסעדות החוף הרבות, וגם מפעילויות של ספורט ימי, שיט, צלילה ושנירקולים כאמור. מקום נהדר להעביר בו כמה שעות בכיף. 

העיר העתיקה והשוק הישן

מתחם העיר העתיקה הוא אחד היפים והצבעוניים בשארם, ובו אפשר לשלב בין מיצג Old Egypt היפהפה שמציג עיר החציבה בסלע לבין קניות בשוק רחב הידיים שמשתרע על כל השטח שסביבו. רוב הרחובות במתחם הם להולכי רגל בלבד ולאורכם מגוון חנויות, דוכנים ומזכרות שונות. רצוי להגיע בשעות הערב והלילה משום שהמתחם אינו מוצל ולאורך היום השוטטות עשויה להיות מתישה בגלל השמש הקופחת. 

חוף אל פנאר

רצועת החוף הדרומית של שארם בשכונת אל הדאבה, והיפה ביותר בשארם כולה. זוהי רצועה שתחומה במפרץ ראס אום סיד היפהפה ונמצאת מתחת לצלע הר שהוא המקום היפה ביותר לראות ממנו את השקיעות בשארם. מעבר לרצעות החוף עצמה, שוכן במקום "פארשה קפה" – בית הקפה המפורסם ביותר בשארם שהביקור בו הוא בגדר חובה. זהו מקום שבנוי במספר מפלסים והאווירה בו צבעונית, מזמינה ונעימה גם ביום וגם בלילה. 

פארק המים שארם אקווה פארק

פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון עם כ-60 מגלשות מים ומתקנים נוספים לגדולים ולקטנים, והבילוי בו לגמרי יכול להיות חוויה של יום שלם. הוא נמצא במלון "אלבטרוס אקווה פארק" ואורחי המלון כמובן מקבלים גישה חופשית אליו (וגם לפארק המים של מלון "אקהה בלו" הצמוד), אולם ניתן להיכנס אליו גם בלי להיות אורחי המלון, והכניסה אף כוללת ארוחת צהריים. 

ראס מוחמד

שמורת הטבע שהיא גם פארק לאומי בדרום שארם (למעשה מחוצה לה) היא נקודת חובה לאוהבי ואוהבות הטבע. ראס מוחמד מרכז את כמה מאתרי הצלילה היפים בעולם כולו, וגם טבע מדברי מתפרץ, חורשות מנגרובים שצומחים בתוך מים מליחים, בריכות מלח, נקיקי סלע ונקודות תצפית על הנוף המרהיב של האזור. ניתן להגיע לראס מוחמד בטיול מאורגן ברכב או בשיט בין אתרי הצלילה של השמורה, תלוי במטרת הנסיעה.

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן