חניה לרכב באילת ליורדים לסיני

עודכן לאחרונה: ספטמבר 10, 2023

בין אם בחרתם/ן להיכנס עם הרכב לסיני או להשאיר אותו בישראל ולהמשיך לסיני עם מונית שהוזמנה מראש – לאילת עדיין צריך להגיע והדרך הפופולרית ביותר לעשות את זה היא ברכב הפרטי. אין מחלוקת על הנוחות של רכב פרטי – יש בו מקום לכל מה התיקים והציוד, יש שליטה על הזמן, גמישות, ניתן לעצור בדרך ואם מדובר בנסיעה עם המשפחה כנראה שזו בכלל האופציה המועדפת מכל הסיבות המובנות.

אם הוחלט שלא להיכנס עם הרכב לסיני, תצטרכו להשאיר אותו באילת, אבל כדי שלא יתווספו לעלות החופשה גם קנסות מעיריית אילת על חניה במקום אסור (והם יעילים מאוד החבר'ה שם, קחו בחשבון) מאוד רצוי להשאיר את הרכב במקום שבו מותר לחנות, בחינם (אם תמצאו כזה) או בתשלום.

למעשה מקומות חניה חינמיים כבר (כמעט) ולא נותרו בעיר אילת. בעבר היה אפשר לחנות את הרכב במספר מגרשי חניה חינמיים בעיר, לאורך רצועת החוף הדרומית או בשכונות המגורים. בקיץ 2022 עיריית אילת הפכה את רוב מקומות החניה הללו למקומות בתשלום, צבעה מדרכות בכחול-לבן, התקינה שילוט מתאים והחלה לאכוף בצורה קפדנית חניה בניגוד לתקנות. כל רכב החונה לאחר 12 בלילה במקום אסור נקנס מיידית, ובחלק מהמקומות אף נגרר, ולעלות הקנס מתווספת גם עלות אחסנת הרכב עד שתחזרו מסיני. 

למרות זאת, יש מספר מקומות שבהם ניתן עדיין להחנות את הרכב בעלות סבירה, וכדאי להכיר אותם מראש ופשוט לכוון אליהם בדרך לסיני. האמינו לנו, זה שווה את השקט הנפשי ואת החופש מלחשוב על "האם קיבלתי דוח?" או "האם גררו לי את האוטו?".

לפני שנספר איפה כדאי לחנות

אחרי שמצאתם חניה באילת והגעתם לגבול, הדבר הבא הוא להגיע מהגבול למקום האירוח בסיני, ולשם כך תצטרכו מונית. נהגי המוניות בסיני לא מפורסמים בנהיגה זהירה במיוחד, וכמו כן ביציאה ממסוף הגבול ממתינים נהגים שמנצלים את חוסר הידיעה ואת חוסר הברירה של התיירים כדי להקפיץ מחירים. 

לכן, חשוב לנו שתכירו את שירות הזמנת המוניות דרך האתר שלנו, שמציע הזמנת מונית אונליין דרך תחנת מוניות מסודרת. הנהגים מתודרכים על ידי מנהל התחנה לנהיגה זהירה ובטוחה (וגם קיבלו מאיתנו הנחיות בטיחות ברורות), והם נוהגים ברכבים חדשים ומתוחזקים שהופכים את הנסיעה לנעימה הרבה יותר.

זה כמובן לא יכול להבטיח שהנהגים אכן יהיו זהירים ב-100% מהנסיעות, אבל זה בהחלט מגדיל משמעותית את הסיכוי שכן, ובמידה ובכל זאת יש מקרים בעייתיים, הם מדווחים לנו והנהג יודע שהוא לא יעבוד איתנו יותר. 

חניה לטווח ארוך באילת
החניון לטווח ארוך בשטח שדה התעופה הישן באילת

כמה דגשים חשובים לחניה באילת 

  • נזכיר שוב – החל מקיץ 2022 עיריית אילת אוסרת על חניית לילה לכל אורך החוף הדרומי, כולל מגרשי החניה שהיו זמינים בעבר מול חוף המגדלור ומול שמורת האלמוגים (ליד מלון ישרוטל ים סוף).
  • בנוסף, מגרשי חניה נוספים  בעיר שהיו בעבר חינמיים (מול המשטרה, מול האייסמול ועוד) הם כעת בתשלום וכן ברחובות רבים בעיר החניה נצבעו מדרכות בכחול-לבן והחניה הפכה לחניה בתשלום. שימו לב והימנעו מאי נעימויות.
  • אם זו נסיעה בהרכב משפחתי או עם תיקים גדולים וכבדים – מוטב להגיע קודם לגבול, להוריד את הציוד ואת רוב יושבי הרכב ואז לחזור לאילת כדי לחנות. חבל להיסחב במונית עם המון ציוד שגם מוסיף לעלות הנסיעה.
  • בכל מקרה, בין אם החניה היא ברחוב או בחניון, העמידו את הרכב בצורה חוקית, שאינה חוסמת או מפריעה לתנועה ולא קרוב מידי לרכב סמוך. זה גם כדי שלא תחזרו לרכב ותגלו "מתנה" שמישהו השאיר עליו בדמות שריטה או מראה שבורה, וגם כי במקרה שתחסמו מישהו אחר וירצו ליצור אתכם/ן קשר כדי להזיז את הרכב – לא תהיו בזמינות ופשוט יגררו אותו.
  • חשוב תמיד לבדוק את השילוט ברחוב / בכניסה לחניון. מקרה שבו חניה שהיתה מותרת או בחינם עד אתמול הפכה הבוקר לאסורה או בתשלום הוא בהחלט אפשרי.
  • בעת נסיעה ברכב הפרטי מומלץ לתזמן את הנסיעה כך שתגיעו לגבול בשעות הבוקר המוקדמות. כך גם תרוויחו יום שלם בסיני וגם תוכלו לעבור את הגבול מהר יותר. הנסיעה לאילת ממרכז הארץ אורכת כארבע שעות נטו, מאזור חיפה כחמש שעות ומבאר שבע כשלוש שעות וחצי.

אז איפה חונים באילת?

 

שדה התעופה הישן במרכז העיר

לאחר סגירתו של נמל התעופה החביב של אילת והעברת הפעילות לנמל התעופה רמון מצפון לעיר, הכשירה עיריית אילת את חלקו הצפוני של הנמל כחניון בתשלום לטווח ארוך ליורדים לסיני. החניון עצמו רחב, בטוח, מכיל כ-1,500 מקומות חניה וכמעט תמיד יש בו מקום. המגרש ממוקם מול מתחם "ביג" אילת. 

נכון לספטמבר 2023 החניה היא בעלות של 27.2 ש"ח ליממה (אם חונים לפחות מיממה המחיר הוא 5.4 ש"ח לשעה). יש לשלם מראש עבור כל התקופה שהרכב ישהה בחניון.

התשלום מתבצע באמצעות מכונות התשלום הנמצאות בכניסה לחניון, במזומן (מטבעות בלבד) או בכרטיס אשראי, אולם המכונה אינה מחזירה עודף. את הכרטיס שמתקבל מהמכונה יש להצמיד לשמשת הרכב באופן בולט.   

שימו לב כי ישנם מספר חניונים לטווח ארוך – המגרש הראשי בו נמצאות מכונות התשלום, מגרש חניה נוסף ממולו (מהצד השני של דרך הערבה), ושני מגרשים נוספים קטנים יותר שנמצאים כ-300 ק"מ דרומית למגרש הגדול. החניות במגרשים הללו צבועות בכחול-לבן לכן זה קצת מבלבל, אבל אפשר להחנות שם את הרכב גם לטווח ארוך. 

שימו לב – מכונת התשלום נמצאת רק במגרש הגדול, ולכן אם חונים באחד מהחניונים הנוספים, יש לגשת קודם למגרש הגדול (בו נמצאות המכונות) ולשלם עבור החניה. 

איך להגיע מהחניון לגבול? 

במגרש החניה עצמו ממתינות מוניות, עלות הנסיעה היא 70–80 שקלים.

כמו כן, מחוץ למגרש החניה הראשי לטווח ארוך, במרחק של כ-200 מטר, יש תחנת אוטובוס של קו 30 שמגיע עד למעבר הגבול.

מה לכתוב בווייז – חניון טווח ארוך אילת (שימו לב שהכניסה היא מכביש עוקף המלונות, שנקרא "דרך הערבה", ולא מהרחוב הראשי כפי שהיה נהוג בעת שנמל התעופה היה פעיל. יש במקום שילוט).

חניה לטווח ארוך באילת
הוראות החניה כפי שכתובות על מכונת התשלום בחניון

 

שדה התעופה החדש (רמון)

בין אם הגעתם/ן בטיסה לשדה התעופה רמון ובין אם באמצעות הרכב, ניתן להיכנס ולחנות בשדה התעופה לטווח ארוך ומשם לקחת אוטובוס או מונית למסוף טאבה. 

החניה בשדה התעופה לכלי רכב פרטיים היא בחניון "הר בשמת" והיא ללא תשלום. משדה התעופה ניתן לקחת את קו 30 של "אגד" המגיע עד מסוף טאבה, בעלות של 10.5 שקלים. תדירות האוטובוסים היא אחת ל-20 עד 30 דקות (תלוי בשעה ביום).  יש אפשרות לקחת גם מונית בעלות של כ-140 שקלים. 

מה לכתוב בווייז – נמל תעופה רמון/כניסה.

 

חניה בעיר

עיריית אילת לא אוהבת שרכבים חונים ברחובותיה למשך זמן רב, בטח בלי לשלם על כך, ולכן מחריפה את האכיפה כנגד רכבים שחונים שלא כחוק, במקביל לצביעת עוד מקומות חניה בכחול לבן והפיכתם לחניה בתשלום. מקומות שבעבר היו חינמיים, הם כעת מקומות בתשלום, לכל היום או החל מהשעה 17:00 והאכיפה היא קפדנית במיוחד. מדובר בעיקר על שכונות צופית, גנות, שחמון והרחובות המרכזיים בהן. 

כמו כן, גם מגרשי החניה שבעבר היו חינמיים הפכו לחניה בתשלום ולא ניתן יותר להשאיר בהם את הרכב למספר ימים, משום שאחרי 12 בלילה רכב שחונה שם ללא הסדר תשלום נגרר מיידית. 

אם בכל זאת תרצו לחנות בעיר, שימו לב לצבע המדרכה ו/או לשילוט בתחילת הרחוב והקפידו לחנות במקומות שהם ללא תשלום, או כמובן לשלם בהתאם.

ניתן לשלם באמצעות אפליקציית סלופארק מסיני עצמה – להיכנס בכל יום לאפליקציה עד השעה 9:00 בבוקר ולהאריך את החניה ב-24 שעות נוספות. זה ייצא 25 שקלים לכל יום חניה.  

שימו לב שאפליקציית פנגו אינה פעילה מסיני, אלא רק סלופארק. 

אין חניה באילת בסמוך למסוף הגבול. בעבר היה ניתן לחנות לאורך רצועת החוף הדרומית, אולם עיריית אילת אסרה על החניה הלילית שם וכל רכב שיעמוד שם למשך הלילה ייגרר באופן מיידי. הימנעו מאי נעימויות ומקנסות מיותרים. חנו רק במקומות המותרים בעיר והגיעו למסוף בתחבורה ציבורית.

שדדה התעופה הישן במרכז העיר משמש כמגרש לחניה לטווח ארוך ליורדים לסיני. ניתן להגיע אליו בקלות מרחוב דרך המלונות.

אין כבר כמעט מקומות חניה בעיר שבהם ניתן להשאיר את הרכב בחינם. יש מספר נקודות וחניונים בהם אפשר להשאיר את הרכב בתשלום לפני מעבר לסיני. תוכלו למצוא פירוט שלהם, כולל הוראות הגעה, בכתבה באתר.

חניה במקום אסור באילת, ליד הגבול או רחוק ממנו, תגרור בוודאות קנסות עבור כל יום של חניה. במקרים בהם הרכב מפריע לתנועה השוטפת אף עלולים לגרור לכם אותו. חבל לקחת סיכון – חנו רק במקומות המותרים.

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן