סיני – ככה נראה ומרגיש אושר

נכתב ע"י מירב גילי הירש

׳איזה ביצים יש לך׳ זו היתה התגובה של חבר טוב שהתקשר ושאל לאיפה נעלמתי כשעניתי לו ׳שירדתי לסיני׳.
להגיד שלא חששתי כשעברתי את הגבול יהיה בלוף. וואלה חששתי. על גבול בריחת השתן חששתי. ואפילו ששלחו לנו מונית שתאסוף אותנו מהגבול ועד לקאמפ שלנו, ואפילו שהחיילים בגבול היו חביבים, בירכו לשלום בעברית ובערבית – אשכרה חייכו ואיחלו חג שמח, ואפילו אפילו שהיתה נוכחות של הצבא המצרי על כל הרצועה זה לא הפיג את החשש. מה שהפיג, פירק לחתיכות וכתש כל תחושה של חוסר נוחות וגרם לי לחשוב בקול רם ממש את ׳יא-סתומה-איך- לעזאזל-לא-עשית- את-זה-קודם- ולמה-לעזאזל-את- טסה-כל-שנה- עד-לתאילנד-כשכל- הטוב-הזה-במרחק- ארבע-וחצי-שעות-מהבית׳ והציף לי ת׳לב ליטרלי באור, אהבה ושקט שלא נצפה במחוזותינו מזה זמן, זה בדיוק כל הקסם שאתם רואים בתמונות והתרחש בשנייה שירדתי מהמונית: חולות זהובים, ים כחול טורקיז וטבע בשיא החשגזת בלי שיד אדם הרסה אותו אלא רק הוסיפה את המינימום ההכרחי, כדי שנוכל לחיות איתו, ככה, פשוט, כמו בני אדם.

אז ככה נראה ומרגיש אושר.
ככה נראות מחשבות על כמה מעט אנחנו צריכים כדי להיות מאושרים.
ככה נראית אצלי המחשבה ׳איך קילקלנו׳ ואם להיות כנה גם ׳איזה מזל שסיני לא נשארה אצלנו׳.
ומה שאתם רואים בתמונות זה כל מה שסיני עושה ללב שלנו – והחופש, הבתוליות והאותנטיות הזו זה כל מה שסיני עשתה לי וללב השזוף שלי.

סיני בסוכות 2016 דפנטלי תיזכר כאחת ה-חופשות ה-טובות שעשיתי בזמן האחרון וכאחת ׳החוויות ה-׳ שהיו לי השנה (בועז אתה גאון על זה שהתעקשת, גאון). אני בהחלט בהחלט בהחלט (חוסכת לכם מיליון סימני קריאה) אשוב לסיני שוב ושוב ובמהרה, ומציעה לכל מי שמתלבט – לא לוותר על התענוג הצרוף הזה ואני בהחלט יכולה להגיד לכם שכשחשבתי על זה הבנתי שכמי שמבלה לפחות פעם בשבוע על הקו של תלביב-גרוז׳ לצרכי עבודה הרגשתי שם הרבה יותר בטוחה ממה שאני מרגישה כשאני על ההגה ב 443 ובגרוז׳ עצמה. ולמען האמת גם על הכבישים בארץ בכלל.

החוף היפהפה שאתם רואים בתמונה הוא החוף של עז, אחד האנשים שעונים במדויק להגדרה ׳אכבר גבר׳ ובערבית מדוברת ׳מאנט׳צ׳. אדם שגודל הלב שלו ותחושת הביטחון שהוא משרה על האורחים שלו, בשקט שלו ובהכנסת האורחים, גורמים לי להיות מבסוטה אש על זה שאני יכולה להגיד שחייתי ב׳תקופתו של עז׳. וכשעזבתי, והראתי לו את הקעקועים בערבית על פרקי הידיים שלי ואמרתי לו שהוא הוא ההגדרה של ׳אור ואהבה׳, בלי להתבלבל, הוא הושיט לי יד וצייד אותי לדרך עם שרשרת ותליון כסף שכתוב עליו ׳אללה׳ וככה הוא סגר לנו את הפינה סופית וחרט בליבי מ.ש.ל. יעני ׳מה שצריך להוכיח׳.

אז אם אתם יורדים לסיני, סעו ל׳אננדה׳)מתוייג בסוף הפוסט) ותנו לעז חיבוק גדול ואוהב מאיתנו עד הפעם הבאה שאתן לו בעצמי.

אננדה נמצאת 40 דקות מהגבול ובמרחק עשר דקות נסיעה לפני ראס אל שטן. המשמעות שלה בסנקריסט היא ׳שמחה׳ ו׳אושר עילאי׳ מה שלגמרי, אבל לא רק, יכול להסביר את הסיבה שהיא הכי הכי מקום לקרוא לו בית.

חג שמח ושנה טובה אנשים, ושנהיה טובים בסימן ואהבת לסיני כמוך.

עכשיו בואו נהיה פרקטים כשהכל עוד טרי:

  • כל הסיפור לחמישה ימים כולל טיפים, נסיעות והתפנקות של אנשים שאוהבים לאכול נסגר בפחות מ-1,500 שקל לזוג. אין שומקום בעולם שמתחרה בזה. אין.
  • תעשו את המעברי גבול ביום. לי ולחזק זה הרגיש יותר נעים.
  • בדלפקים בצד המצרי יש תור. אפילו די מעצבן. תנצלו את הזמן למלא את הטופס למסירה, להלוך ולחזור. יעשה לכם את המעבר חזרה הרבה יותר זריז.
  • אצל עז המלך לא חייבים להמיר כסף למצרי – הוא מבסוט על שקלים. גם במוניות זה תופס.
  • מוניות – תדאגו שמהקאמפ יזמינו לכם לכל מקום ושיסגרו ויגידו לכם מה המחיר בנוכחות הנהג ומה השם שלו – מהגבול אליהם, מאליהם לגבול וגם אם אתם מטיילים באזור אז סגרו את זה מראש. בעיקר אם זה בשעה מאוחרת. אנחנו לא סגרנו מראש פינה בחזרה בלילה מראס אל שטן למחנה והתברר שהנהגים בסיני הולכים לישון מוקדם , אז לא הצלחנו להשיג מונית וכחלופה תפסנו טרמפ – כן, טרמפ – עם אחד האורחים שיצאו מהרוקסי ושהתברר כאדם מקסים מקסים ושמו חני, הבעלים של קאסטל זאמן.
  • טלפון: שימו על מצב טיסה. וואלה חוץ מלצלם לא נגעתי בו וגם זה עשיתי בקושי. אבל אם כבר לקחתם, תעשו חבילה ואל תצאו כבשים. תדעו שכשאתם מתקשרים למספר מצרי עונה לכם תקליט בערבית שנשמע כמו ׳המנוי לא זמין׳ כשהוא בעצם אומר ׳תועבר למנוי בסוף ההודעה׳. תזדיינו בסבלנות.
  • לא לשכוח: מזרוני ים וחבל לקשור אותם לאבן במים אם לא באלכם להתעורר בקהיר, משקפות לשנרקול, בד שמרטיבים אותו והופך למזגן נייד, סדין, סבון, מצית ספייר. וגם אם שכחתם – תמיד אפשר להסתדר – כולם חולקים הכל בסיני. ארזנו ולא השתמשנו בכלל: חומר דוחה יתושים, נייר טואלט ומשהו חם ללילה. (מה אורזים לסיני?)
  • הכניסה למים היא דרך החול. אין אבנים בכלל. תענוג. לא נרשמה היתקלות עם קיפודי ים. חוצמזה באננדה יש שלושה כלבים של המקום שפשוט נכנסו איתנו למים והאירו לנו את הדרך גם בלילה. בלילות של ירח מלא זה טריפ אחושילינג. יש מלא כלבים, בכל מקום, הם ידידותיים וסופר מתפנקים ומטופלים – אז בכיף אפשר לפנק אותם עם צ׳ופרים מהבית וגם להביא את הכלב שלכם – זה בטח דורש קצת בירוקרטיה אבל זה שווה עולם. 
  • להיכנס עם רכב: אפשר אבל מיותר. בכל מקרה אי אפשר להכניס 4×4. הוראות של הצבא.
  • תזמינו מקום מראש. כל החושות: עם חשמל/בלי, על המים ועל בטון נחטפות כמו סופגניות רולדין בחנוכה. ולמרות שהכל מוזמן ומלא המקום גדול ויש מרחב. לא מורגשת צפיפות ויש מלא פרטיות.
  • מנעול מספרים והשארת כסף/דברי ערך/דרכונים בחושה: הבאנו איתנו מנעול למרות שהמקום מספק אחד. בפועל ישנו בלילה עם דלת פתוחה לרווחה, שלא ננעלה בשום שלב גם לא כשהיינו בחוף ואת כל דברי הערך לרבות את הכסף, כרטיסי האשראי והדרכונים הפקדנו מהרגע שהגענו לחוף ועד שעלינו על המונית חזרה בידיו הנאמנות של עז המלך.
  • אלכוהול: יש דיוטי! אתם יכולים להעביר כל וכמה שבאלכם. אני חוזרת – כל וכמה שבאלכם. התערבב עם מיץ מנגו או גויאבה טרי שיש שם. משתווה לאוזו רימונים של יהלומה.
    לא לוותר בשום אופן על הסחלב ברוקסי בראס אל שטן. לזונות קורנפלור כמוני זה עושה נעים בבטן.
  • כמו בסוף המידברן – אי אפשר ואין חשק לדבר עם אף אחד שלא היה שם. לפחות ליממה אחכ. תחסכו לכם את המעבר בקניון באילת -אתם תודו לנו.

נראה לי שזה הכל. אנחנו לוקחים אחריות רק על עצמנו אבל ממליצים מכל הלב שתסעו ותחזרו לשלום ואללה מעק. סיני היא הריסטרט האולטימטיבי.

Sending
User Review
0 (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן