כניסה עם רכב לסיני

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו

עודכן לאחרונה: 19.8.2019

בקצרה (אמ;לק)

  • העברת רכב לסיני היא קלה למדי ומאפשרת התניידות נוחה ללא תלות במוניות או אוטובוסים.
  • צריך להציג רישיון נהיגה, רישיון רכב וכמובן דרכון. בעל הרכב צריך להיות ברכב אלא אם כן יש אישור מבעל הרכב, כפי שמוסבר בהמשך.
  • העברת הרכב כרוכה בעיכוב נוסף במעבר הגבול (בהלוך ובחזור), בד"כ כשעה יותר מאשר במעבר רגלי.
  • העלות של העברת הרכב היא 22 ש"ח לתרגום הרשיון בצד הישראלי ועוד כ-700 לירות בצד המצרי. זה עשוי להשתלם כלכלית בשל העלות הנמוכה של הדלק בסיני. 
  • אם היעד שלכם הוא אחד משלושת המלונות הצמודים לגבול (טאבה סנדס, טאבה הוטל או מובנפיק), התהליך מעט קצר יותר, והעברת הרכב היא ללא עלות.
  • לא ניתן לעבור לסיני עם כלי רכב המונעים בסולר או בגז (בנזין בלבד), רכבי 4X4 וכלי רכב שבהם מותקנת מצלמת דרך, קדמית או אחורית (גם אם המצלמה מפורקת).

מידע נוסף

חופשה בסיני עם הרכב הפרטי מאפשר התניידות בתוך סיני ביתר קלות ללא תלות במוניות, ומבלי שתצטרכו להעביר את הציוד שלכם ממקום למקום. יש לכך לא מעט יתרונות ומעט חסרונות כפי שמוסבר בהמשך (בעיקר הזמן שלוקח להעביר את הרכב, כשעה יותר בהלוך ובחזור). לאחר שתסיימו את כל שלבי המעבר תוכלו להיות חופשיים לנוע לכל מקום בקצב שלכם.

כדאי לקרוא היטב את כל הפרטים לגבי מה מותר ומה אסור, מה צריך להביא ומה צריך לעשות כדי שלא תופתעו בעת מעבר הגבול לסיני.

רכב שאפשר להעביר:

רכב אשר ברישיון מופיע כי סוג הרכב הוא "פרטי" או "משא אחוד" אשר בעליו נוכח ברכב.

אם בעל הרכב אינו נוכח: אפשר להעביר את הרכב בתנאי שיש ייפוי כוח מבעל הרכב. האישור נדרש בצד הישראלי של הגבול בעת קבלת אישור המכס.

לרכב בבעלות פרטית: נדרש ייפוי כח של בעל הרכב המאשר להוציא את הרכב למצרים. ייפוי הכח חייב להיות מאושר על ידי עורך דין (לא חובה נוטריון).

לרכב בבעלות חברה (כולל רכב שכור או רכב ליסינג): יש להביא יפוי כח חתום על ידי נציג החברה על נייר רשמי של החברה. ייפוי הכח חייב להיות מאושר על ידי עורך דין (לא חובה נוטריון).

ייפוי הכוח צריך לכלול את:

  • שם + מספר ת.ז של בעל הרכב. 
  • הרשאה מטעמו של בעל הרכב למיופה הכוח להעברת הרכב, כתובה בבירור, כולל שם מלא של מיופה הכוח, מספר תעודת זהות ומספר דרכון. 

האישור נדרש עקרונית רק בצד הישראלי של הגבול, כאשר מקבלים את אישור המכס, אולם מומלץ מאד שהאישורים הללו יהיו מתורגמים גם לאנגלית מאחר שגם בצד המצרי עשויים לדרוש לראות אותם.

נכון לחודש מאי 2019 המצרים מאפשרים גם כניסה לסיני עם אופנועי כביש. שימו לב שלגבי כניסה עם אופנוע חלים כל הנהלים של כניסה עם רכב, וכן עדיין חל איסור על כניסה עם אופנועי שטח לסיני. 

רכב שאי אפשר להעביר:

  • רכב הרשום ברישיון כרכב מסוג "מסחרי", "דיזל", "פתוח", "מיניבוס זעיר" או "אוטובוס".
  • אופנוע שטח / אופנועי קרוס. 
  • רכב המונע בגז (גם כזה שהיה מונע בבנזין ועבר הסבה).
  • רכבי שטח 4X4 אינם מורשים לעבור, אלא אם כן הוצאתם אישור מיוחד מהקונסוליה המצרית. תהליך כזה לוקח כחודש וחצי. פרטים ניתן לקבל במשרדי מ.מ.ס.י. או בקונסוליה.
  • רכב שבו מותקנת מצלמת דרך, קדמית או אחורית. לא תינתן אפשרות להיכנס לסיני עם המצלמה ויש לדאוג לפרק אותה לפני המעבר ולהשאיר אותה בבית. שימו לב שגם מצלמה מפורקת ברכב לא תוכלו להכניס אתכם. מצלמת רוורס הנכנסת לפעולה רק בשילוב ההילוך האחורי – מותרת. 

עליכם לתרגם את רישיון הרכב. זה מתבצע במעבר הגבול, בצד הישראלי, תמורת 22 ₪ או מראש במשרדי מ.מ.ס.י. ברחבי הארץ.

הכנת הרכב לנסיעה לסיני:

יש לוודא שהרכב נקי מנשק ותחמושת לרבות תרסיס גז מדמיע. עדיף גם לא להביא סכינים מכל סוג שהוא. אין להביא מיכלי גז לגזיות. מומלץ להוציא מהרכב כל מה שאתם לא חייבים לקחת לדרך. המצרים עורכים ברכב חיפוש דקדקני ופותחים כל תא, בודקים כל חפץ קטן. לכן על מנת לחסוך זמן והסברים כדאי להשאיר בבית כל דבר שיש ברכב אשר אינו הכרחי לנסיעה. כדאי מאד לוודא שהרכב תקין וכי יש לכם גלגל נוסף למקרה תקר וכלים כדי להחליף גלגל במקרה כזה.

ביטוח הרכב הישראלי אינו תקף בסיני. רוכשים ביטוח "חובה" בצד המצרי בעלות של 170 לי"מ. אם רוצים ביטוח מקיף יש לעשות זאת בארץ.  (בד"כ זה יקר, שווה לבדוק מה העלות בחברת הביטוח שלכם ולקבל החלטה). אפשר גם לרכוש ביטוח מקיף בצד הישראלי של הגבול, בדלפק בו מתרגמים את הרשיון.

עלות הביטוח המקיף לרכב פרטי במעבר הגבול:

  • עד 4 ימים: 365 ש“ח.
  • 5 ימים: 455 ש“ח.
  • 6 ימים: 545 ש“ח.
  • 7 ימים: 635 ש“ח.
  • מ-8 ימים עד 10 ימים: תוספת של 15 ש“ח ליום.

שימו לב כי ביטוח הרכב לסיני הוא ביטוח רכב ולא מעבר לכך. ביטוח נסיעות הוא דבר נפרד ולכן יש לרכוש אותו בנפרד. ביטוח הרכב אינו כולל כל פיצוי במקרה של מחלה או פציעה חלילה, וגם לא בגין נזק למטען או גניבה של ציוד אישי. כדאי לערוך ביטוח נסיעות לסיני בלי קשר לדרך בה נכנסתם אליה (ברכב או ברגל). 

טיפ: בעמדות השונות בהן עוברים עם הרכב עשויים לבקש טיפ. בדרך כלל זה קורה רק בעמדה של החלפת המספרים של הרכב. כדאי להכין מראש כמה שטרות של 5-10 לי"מ, אם אתם רוצים ולתת למתקין המספרים. הבודקים בדרך כלל יגידו ”מתנה“ או ירמזו לכם בדרכים שונות. כדאי לדעת כי אתם לא חייבים לתת טיפ. אם אתם לא רוצים לתת טיפ, אפשר פשוט להגיד להם No או סתם לחייך, להתעלם ולהמשיך הלאה. במכס לא מבקשים טיפ – לעולם לא לתת טיפ אם לא ביקשו מכם. אם בכל זאת מתעקשים אתכם על טיפ וגורמים לכם להרגיש לא נוח, פשוט תתעלמו. אין כל סיבה לדאגה. כלום לא יקרה, הם יבינו ויוותרו.

כסף מצרי: יש להכין כסף מצרי מזומן לכל העמדות שיתוארו להלן. לא מומלץ להחליף בצד הישראלי. בצד המצרי אחרי עמדת השיקוף הציוד ולפני ביקורת הדרכונים יש בנק וכספומט. אפשר להחליף שם ועדיף להשתמש בכספומט, שער החליפין שם בדרך כלל טוב יותר.

כל מה שכתוב כאן מבוסס על ניסיון של אנשים שנסעו לסיני ונכתב כהמלצה בלבד מתוך רצון להביא לידיעתכם את כל המידע הדרוש. יחד עם זאת, כל האחריות לרכב שלכם היא עליכם בלבד.

מידע נוסף על העברת כלי רכב במסוף גבול יבשתי ניתן למצוא באתר רשות המיסים

יתרונות: להעברת רכב יש את כל היתרונות שאתם יכולים לחשוב עליהם… הרכב אתכם, לא צריך להעביר ציוד ביד או לשלם למונית. אפשר לנוע ממקום למקום ללא תלות במונית או בשותפים לנסיעה. לרוב המלונות בסיני ניתן להיכנס עם הרכב למגרש חניה פרטי של המלון. מבחינה כלכלית, אם תתכננו נכון את כמות הדלק במיכל שלכם, תוכלו להיכנס לסיני עם מיכל דלק יחסית ריק ולמלא בסיני. מחיר הדלק שם כרבע ממחירו בארץ. זה אומר שמילוי מיכל דלק אחד מכסה כמעט את כל העלות של העברת הרכב. כתבנו בעבר על עלויות הדלק עד סיני.

חסרונות: עיכוב במעבר הגבול כשעה נוספת בהלוך ובחזור. צריך להכיר את הדרכים ולהתמצא בסיני כי אתם ללא נהג מונית שמכיר את הדרכים. חלק מן הדרכים משובשות ויש לנהוג בזהירות.

עלויות העברת הרכב:

  • בצד הישראלי: 22 ₪ בלבד לתרגום הרשיון.
  • בצד המצרי: 695 לי"מ, לא כולל טיפים (אם תבחרו לתת) ולא כולל את אגרת המעבר לכל אדם בסך 400 לי"מ. 

אם עוברים רק למתחם של שלושת בתי המלון הצמודים לגבול, אתם פטורים מהתשלום ואין גם צורך בהחלפת לוחיות הרישוי, כפי שמפורט בהמשך. לצורך כך, יש להציג הזמנה מאחד מבתי המלון – טאבה סנדס, טאבה הוטל או מובנפיק. התהליך במקרה זה יכלול רק בידוק של הרכב ושל הכבודה. אם יוצאים ממתחם הגבול, גם לבתי המלון בטאבה הייטס, יש לבצע את כל התהליך כרגיל.

סדרי המעבר:

  1. מעבר עם רכב לוקח כשעה וחצי. רצוי להגיע בשעות הבוקר המוקדמות על מנת להימנע מעיכובים נוספים. כמו כן, רצוי מאוד להגיע עם כסף מדויק, אחרת סביר שהעודף שלכם יהפוך לטיפ. 
  2. בצד הישראלי, בדלפק בו משלמים דמי מעבר לאדם, יש לתרגם את רישיון הרכב, כאמור בעלות של 22 ₪. בדלפק המכס הישראלי רושמים את מעבר הרכב לסיני ללא עלות.
  3. בצד המצרי יכוונו אתכם לעמדה בה פורקים את כל מה שיש ברכב. חייבים להקפיד שהרכב יהיה נקי מנשק, תחמושת, סכינים וסמים.
    מבצעים שם שיקוף לכל הציוד ומחזירים לרכב. מקבלים מהבודק אישור בדיקה.
  4. משאירים הכל ברכב וניגשים לביקורת הדרכונים המצרית. בתום ביקורת הדרכונים מצטיידים בכסף מצרי – הבנק והכספומט נמצאים סמוך לביקורת הדרכונים.
  5. מסיעים את הרכב עוד כמה מטרים ימינה למבנה גדול בו מתבצע שאר התהליך.
  6. במבנה הזה פונים ימינה עד הסוף, מציגים רישיון רכב מתורגם ומשלמים 175 לי"מ.
  7. תחנה שנייה באותו מבנה, חדר ראשון משמאל: רוכשים ביטוח חובה למצריים תמורת 160 לי"מ.
  8. תחנה שלישית באותו מבנה: משלמים 80 לי"מ ומקבלים רישיון רכב מצרי.
  9. תחנה אחרונה במבנה זה: מחליפים לכם את המספרים של הרכב למספר מצרי תמורת 80 לי"מ. מקבלים קבלה שיש לשמור. נהוג לתת למתקין המספרים טיפ של 10-20 לי"מ.
  10. בזאת סיימתם את העברת הרכב ואתם רשאים לצאת לדרך. כ-500 מטר קדימה בצד ימין יש עמדה בה משלמים 200 לי"מ מס על מעבר הרכב ועוד 400  לי"מ עבור כל אדם שעובר.
  11. לאחר מכן תוכלו לצאת לדרך. לאורך הדרך יש מחסומים של הצבא בהם עשויים לדרוש מכם להציג דרכון. דרך צלחה!

דלק:

בסיני אין אוקטן 95, מתדלקים באוקטן 92. רכבים מודרניים אמורים להסתדר עם זה ללא כל בעיה, הנושא נבדק עם מהנדס רכב ותיק ומנוסה. מאחר שהאחריות על הרכב היא שלכם, אנו ממליצים לכם לבדוק את העניין באופן עצמאי ולוודא שהדלק הנ"ל לא יפגע ברכב. כך או כך, לדבריו של מהנדס הרכב מומלץ לא למלא יותר מ-5 מיכלי דלק כזה. אפשר להשתמש בתוסף דלק שקונים מראש בארץ אך לדבריו של מהנדס הרכב זה לא הכרחי. מחיר הדלק במצרים הוא כרבע ממחירו בארץ, כך שזה מעלה את הכדאיות של המעבר עם רכב. תחנת הדלק הראשונה נמצאת כ-20 ק"מ מהגבול, במתחם "טאבה הייטס".

 טיפים נוספים למעבר עם הרכב: 

ניווט: הניווט על הכבישים הראשיים לא מהווה בעיה – הכביש ישר ונמתח מצפון לדרום (או ההיפך כמובן). אולם, אם תרצו להיכנס לערים או לחופים ולמקומות לא מוכרים תצטרכו לדעת איך להגיע. במקרה כזה ניתן להשתמש ב-Google Map או Waze. בשארם א-שייח' יש מערכת כבישים חדשה שנכון לנובמבר 2018 אינה נכללת ב-Google Map או Waze. שימו לב לכך כדי שלא תלכו לאיבוד. 

רכישת כרטיס SIM מקומי: מעט אחרי מתחם הגבול, במרחק של כ-500 מטר (עוד לפני שמשלמים את האגרה על הרכב והנוסעים), בצד שמאל של הדרך מתחם חנויות (ליד תחנות האוטובוס), ובו חנות סלולר בשם VOVA הפתוחה בדרך כלל עד השעה 22:00. שם אפשר להצטייד בכרטיס SIM, עם חבילת גלישה בנפח של  1.5 GB או 3.5 GB. יש גם יותר, בהתאם לכמה שאתם מתכננים לתפעל את הנייד בסיני. לשהיה של כמה ימים 1.5 GB בהחלט יספיקו לכם. 

נהיגה: הכבישים הראשיים טובים למדי למעט כמה קטעים העשויים להיות בשיפוץ. בכל מקרה, סעו בזהירות – תרבות הנהיגה בסיני שונה בתכלית מזו שבישראל וצריך להתרגל אליה. בקרבת מחסומי צבא ומשטרה (שלרוב אינם מסומנים היטב) יש להאט עד כדי עצירה, להיזהר מפסי האטה האימתניים (אותם מומלץ לחצות באלכסון, כדי לא לגרד את תחתית הרכב), להדליק אור פנימי בשעות החשיכה ולהישמע להוראות החיילים/שוטרים. גם בכבישים פנימיים כדאי להיזהר מפסי האטה, כאמור.
הכבישים הראשיים:
  • ממעבר הגבול עד נואיבה: הדרך טובה למעט קטעים קצרים ביותר. הכביש מסומן לא רע מבחינת סימון שוליים וסימון קו ההפרדה.
  • מנואייבה לדהב: דרך פחות טובה. חלק מהכביש קצת משובש, פה ושם יש מהמורות. יש קטע ארוך הנמצא בשיפוץ ובו אין אספלט. סימון השוליים לא קיים ברובו של הקטע הזה ואין קו הפרדה. בקטע הכביש הזה יש לעתים מקטעים שעליהם יהיה זפת רטוב. במבט ראשון זה יכול להיראות כמו בוץ, אולם מדובר בזפת מהסלילה של הכביש. שימו לב לנסוע מאוד לאט בקטע זה (30-15 קמ"ש) ולא להיצמד לרכב שנמצא לפניכם. נסיעה מהירה מידי או לא זהירה יכולה לגרור התזה של זפת על הרכב שקשה עד בלתי אפשרי להסיר אחר כך. 
  • מדהב לשארם א-שייח': הדרך טובה ברובה הגדול. יש 2 מסלולים לכל כיוון עם הפרדה, התנועה דלילה אך על אף הפיתוי מאוד לא מומלץ לנסוע מהר. חלק מהדרך לא מסומן בקו הפרדה ובסימון שוליים. יש באזורים מסוימים חול על הכביש, ונסיעה מהירה מידי עשויה להסתיים מוקדם מהצפוי בצורה לא נעימה. אם יעדכם הוא מפרץ נעמה, שימו לב שלא ניתן להגיע עם הרכב ממש עד למפרץ. החניון הכי קרוב נמצא כ-2 ק"מ ממנו וההליכה נעימה ונוחה. 
  • לסנטה קתרינה: הכביש המוביל להר הגבוה (“דרך זיוה“ הישראלית, שנסללה ע“י מצרים) אורך 70 ק“מ מהצומת שבין נואייבה לדהב. זהו כביש משובש, מלא בורות ומהמורות, צר ומפותל מאד בחלקים ממנו, וגם בו קטעים שנמצאים בשיפוץ והם למעשה דרך עפר. מומלץ לנהוג עליו בשעות היום בלבד, ולא להתפתות להאיץ למרות שהוא ריק כמעט לגמרי מתנועה.

נהיגה בלילה אינה מומלצת כלל ועיקר! חלק ניכר מן הדרך חשוך מאד, ללא תאורה, ללא סימון שוליים או סימון קו הפרדה. במקומות מסוימים, בעיקר מדרום לדהב לכיוון שארם יש גם חול על הכביש. אם אתם לא חייבים, אל תסעו בלילה. אם אין ברירה ונאלצתם לנסוע בלילה, התנהגו במשנה זהירות וסעו לאט.  

מחסומים של הצבא/משטרה המצרי: כאשר מגיעים למחסום יש להאט ולהמתין בסבלנות עד שהשוטרים/חיילים יאפשרו לכם לעבור. בדרך כלל פשוט עוברים בנסיעה איטית אלא אם כן סימנו לכם לעצור. במקרה כזה, פיתחו את החלון, וענו לשאלות שאתם נשאלים, אם יש כאלה. אם הגעתם למחסום וממול יש רכב הנמצא בבדיקה או רכב בנסיעה, המתינו בסבלנות עד שיתאפשר לכם לעבור. בחלק מהמחסומים יבדקו אם אתם חגורים בחגורות בטיחות (ואם לא, ייתכן ויהיו שם שוטרים שיקנסו אתכם. פשוט תחגרו חגורות), וייתכן שאף יבדקו את הרכב כדי לוודא שאין בו דברים שלא אמורים להיות בו, כמו כלי נשק או סמים. אל תקחו שום סיכון בעניין הזה ואל תכניסו לרכב שום דבר שאינו חוקי, גם אם זו נסיעה פנימית בתוך סיני. 

בחזרה לישראל: 

המעבר מסיני בחזרה לישראל עשוי גם לארוך כשעה עד שעה וחצי, תלוי כמובן בתור ובמספר המכוניות שיבקשו לעשות זאת יחד אתכם. אלה הם השלבים שתצטרכו לעבור בחזרה: 

  1. לפני המעבר תתבצע בדיקת דרכונים ויזואלית של כל יושבי הרכב, מבלי לצאת ממנו. 
  2. תחתית הרכב תיבדק באמצעות מראה על ידי איש ביטחון. 
  3. מכס – החתמה של אנשי המכס בביתן המיועד, מסירת המסמכים והחזרת המספר הישראלי לרכב. כאן יבדקו לכם את מספר המנוע בבדיקה שתעלה לכם 10 לירות מצריות.
  4. השלב הבא הוא ביקורת הדרכונים, ועם החתמת הדרכות קבלת מסמך לשחרור לרכב. בשלב זה ניתן לעבור לאולם הנכנסים כדי להמיר חזרה לירות מצריות לשקלים, אם אתם זקוקים לכך. 
  5. איש הביטחון יצטרף אליכם וילווה אתכם לחניה על מנת לבדוק את כל הציוד שיש ברכב. הציוד ירד מהרכב לטובת שיקוף וסריקה.
  6. עוברים לצד הישראלי, גם שם יש להוריד את כל הציוד מהרכב לטובת שיקוף וסריקה, וכן תתבצע בדיקה יסודית של הרכב עצמו.  
  7. לאחר מכן ממשיכים לביקורת הדרכונים, ולאחריה ניתן להחזיר את הציוד לרכב. 
  8. מכס – בדיקה אחרונה לפני היציאה. כאן תקבלו את אישורי המעבר, גם שלכם וגם של הרכב, אותם יש להציג בשער היציאה לכיוון אילת. 

חשוב לציין – גם בתהליך החזרה לארץ עשוי לחזור העניין של בקשת "מתנה" או חיטוט בציוד האישי שלכם מצד הבודקים ואנשי הביטחון המצרים. לפעמים הם חומדים חפצים שונים ומבקשים לשמור לעצמם משהו. אין סיבה להתרגש, פשוט להגיד "לא" ולהמשיך. אין שום הכרח לתת להם דבר ובוודאי לא טיפ, אלא אם זה מתאים לכם. 

נסיעה בטוחה!

Sending
User Review
0 (0 votes)

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו

עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

בקטע של טרמפ לסיני?

שווה לבדוק את קבוצת הפייסבוק "סיני – טרמפים, נסיעות והגעה"

כתבות נוספות באתר
אל תפספסו את המקום שאהבתם!
מקום האירוח שעניין אתכם נקרא חושבים שמחר תזכרו את זה? כבר התאמצתם, חיפשתם ואפילו מצאתם מקום שמעניין אתכם.. יהיה קצת חבל אם מחר לא תזכרו איך קוראים לו. הכניסו את כתובת המייל שלכם כאן למטה וקבלו את פרטי המקום. קחו את הזמן לחשוב והזמינו כשנוח לכם!

פרטי מקום האירוח בדרך אליכם! 🙂
תרגישו חופשי לשלוח לעצמכם תזכורות למקומות אירוח נוספים מהאתר

שאלות? קבלו תשובות ממש מהר

לפעמים הרבה יותר נוח לנו פשוט לשאול שאלה ולקבל תשובה בזריזות 🙂
הצטרפו ל "
סיני – טיפים והמלצות" בפייסבוק וקבלו תשובות עכשיו!

דילוג לתוכן