יוגה – יתרונות מכף רגל ועד ראש

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו

אם היינו אומרים לכם שיש לכם אפשרות לתרגל סוג מסוים של פעילות גופנית, שעה ביום, 4-3 פעמים בשבוע, שתשפר את התפקוד של כמעט כל המערכות שלכם בגוף ובנוסף תפחית את הלחץ והחרדה ותשפר את יכולת הריכוז שלכם, הייתם מתרגלים אותה?

אנחנו מרשים לעצמנו להניח בזהירות שכן, הייתם מתרגלים את אותה פעילות קסומה שעושה לגוף שלכם כל כך טוב. אז הנה, לפעילות הזאת יש שם, קורים לה יוגה, והיא זמינה עבורכם בכל מקום – בשיעורים בסטודיו, בסרטונים מודרכים ביוטיוב, בשיעורים קבוצתיים על חוף הים או בפארק, בסדנאות יוגה ועוד. לא סתם אומרים שהיוגה נמצאת בכל מקום שתרצו שהיא תהיה בה. היוגה מבוססת על איחוד בין כל ההיבטים הגופניים, הרגשיים והמנטליים שלנו, וכדי לתרגל אתם צריכים קצת מוטיבציה לנסות אותה, בגדים נוחים ומזרן.

יוגה

אז כדי שתדעו כמה שינויים לטובה הגוף והמיינד (התודעה) שלכם יחוו אם תתחילו לתרגל יוגה, הכנו עבורכם רשימת "יוגה – יתרונות" כדי שתהיו מוכנים:

הפגת לחץ ומתח: נתחיל בנקודה הגבוהה ביותר בגוף – בראש, או במוח, ליתר דיוק. תרגול יוגה לאחר יום ארוך ומלחיץ מסייע משמעותית בהפגת המתח, מכיוון שאתם מתעלים את האנרגיות שלכם לעבודה גופנית המאזנת את הדופק, לחץ הדם והנשימה. העבודה ביוגה היא חיצונית אך גם פנימית, ומלמדת כיצד תרגול נשימה מדויק, הרפייה מודעת ושינוי תנוחה (או נקודת מבט על החיים) קטנטן יכולים לשפר פלאים את החיים שלנו והיכולת שלנו להתמודד עם מצבים מאתגרים.
מחקרים שונים שנערכו בעשרות השנים האחרונות הראו כי תרגול קבוע של יוגה לפחות פעמיים בשבוע משיג תוצאות המתקרבות לתוצאות שמשיג טיפול תרופתי בהפגת חרדה, דיכאון ותנודות במצבי הרוח. 

שיפור יכולת הריכוז והמוטיבציה: היוגה משלבת עבודה פיזית בדרגות שונות של אינטנסיביות, אך היא מתמקדת גם בעבודה מחשבתית רבה. מטרתה של היוגה היא להוביל לאיזון ולתת לנו תודעה נקייה מעיוותי המציאות, ויכולת להתמקד בתנוחה אחת לאורך זמן ולמצוא בה שקט ושלווה. כשמיישמים את התרגול הזה בחיי היומיום, מגלים שקל יותר להתרכז במשימות בעבודה או בבית באמצעות נשימה נכונה וחידוד התודעה. היוגה מצריכה גם משמעת עצמית גבוהה כדי להמשיך לתרגל ולהעמיק בתנוחות כל פעם מחדש.
יוגה ידועה גם ביכולת שלה לשפר את המוטיבציה. בשיטות יוגה רבות תתרגלו חזרה על סדרות שונות של תנוחות, כמו "ברכת השמש". התמדה של כמה שבועות תשקף לכם את השיפור בתרגול התנוחות ותשפר את יכולת הריכוז וההתמדה. זו הסיבה שמחקרים שנערכו על ילדים בעלי בעיות קשב וריכוז שתרגלו יוגה פעם אחת בשבוע הראו כי חל שיפור משמעותי בהישגים שלהם.

שיפור הכוח, הסיבולת הגופנית והגמישות: חלק מסגנונות היוגה משלבים פעילות גופנית אינטנסיבית יותר, שעובדת רבות על היציבה, הכוח והגמישות. סגנונות אחרים מתמקדים בגמישות ומתיחות של הגוף לשיפור היציבה וחיזוק ההרגלים החיוביים של הגוף (והעלמת ההרגלים השליליים). אם אתם מחפשים תרגול גופני שישפר פלאים את היכולות של הגוף, יוגה מספקת שפע של יתרונות בתחום הזה ואתם יכולים לבחור מבין מגוון שיטות כמו אשטאנגה יוגה, ויניאסה יוגה, איינגר יוגה ועוד. כמובן שחשוב להתייעץ עם רופא ועם המורה המעביר את התרגול כדי לוודא שלא תבצעו תנוחה שאינה מתאימה לכם או תאמצו יותר מדי את הגוף. בנוסף, חיזוק שרירי הליבה (שרירי הבטן העמוקים וזוקפי הגב) הוא חיוני להתמודדות עם בעיות גופניות הקשורות לאזור הגב והברכיים ומסייע אף במניעתן.

חיטוב הגוף: כפועל יוצא מחיזוק הגוף, מגיע גם הבונוס בצורת החיטוב. תרגול קבוע של 2-3 פעמים בשבוע של יוגה דינאמית יותר יראה לכם תוצאות זמן קצר לאחר שהתחלתם. כמובן שתמיד כדאי לשלב את התרגול עם תזונה נכונה ולהקפיד על מנוחה נכונה לגוף כדי לאפשר לו לבנות את מסת השריר.

שיפור הביטחון והדימוי העצמי: כשמשלבים פעילות גופנית מאוזנת המשקפת לנו מדי תרגול את ההתקדמות האישית שלנו, עם פעילות המחזקת גם את יכולת הריכוז והמחשבה שלנו, הדבר משפר פלאים את הביטחון שלנו בעצמנו ואת הדימוי העצמי. גם מי שמעולם לא החשיב את עצמו גמיש או חזק מדי, יכול להרגיש בשינוי ממשי אחרי תקופה קצרה של תרגול – טווח התנועה מתרחב, השרירים מתחזקים וההתמדה מוכיחה את עצמה כמשתלמת. תחושת הסיפוק המתקבלת אחרי כל שיעור מאמץ תורמת גם היא לדימוי העצמי.

שיפור היציבה: אחד האויבים השקטים שלנו הוא יציבה לא נכונה, הגורמת לבעיות גב, ברכיים ורגליים. תרגול יוגה מתמשך מלמד אותנו כיצד לעמוד ולהחזיק את הגוף בצורה נכונה המחלקת את העומס בין השרירים והעצמות השונים בגוף. יציבה נכונה היא חיונית כיום מכיוון שרבים מאיתנו עובדים במשך שעות רבות בישיבה מול המחשב וסובלים מיציבה רפויה שעלולה להתבטא בנזקים בריאותיים קשים.

שיפור הנשימה: אחד הדברים החשובים ביותר בתרגול יוגה הוא שילוב נשימה נכונה עם התנוחות הגופניות. ההתמקדות בנשימה נכונה עוזרת המון למערכות השונות בגוף – היא מעודדת את פעולתה של מערכת העיכול, מסייעת בהפגת לחצים ומתח, מסייעת לשינה טובה יותר ועוד. אמנם בהתחלה המודעות לצורך לנשום נכון יכולה להיות קצת מאתגרת, אבל כשמתרגלים, מגלים עוד יתרונות של היוגה.

שיפור חילוף החומרים: תרגול בשיטת האטה יוגה מתמקד בטיהור המערכות השונות בגוף, בדגש על מערכת העיכול. תנוחות מסוימות מעוררות את מערכת העיכול ויכולות לשפר את פעילותו של חילוף החומרים.

שיפור המערכת החיסונית: גוף בריא הוא גוף מאוזן, וגוף מאוזן מתמודד טוב יותר עם איומים חיצוניים. התרגול הפיזי וההזעה הכרוכה בו עוזרות לגוף לטהר את עצמו ולנקות את הרעלים שהצטברו בו בצורה יעילה יותר. גם חיזוק מערכת הנשימה והעיכול תורמות לאיזון המערכת החיסונית.

Sending
User Review
0 (0 votes)

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו

עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

בקטע של טרמפ לסיני?

שווה לבדוק את קבוצת הפייסבוק "סיני – טרמפים, נסיעות והגעה"

כתבות נוספות באתר
רגע לפני שאתם משלמים את אגרת המעבר לסיני...
האם כבר ערכתם ביטוח נסיעות הכולל חילוץ והצלה?

כולנו רוצים שהטיול שלנו לסיני יעבור באופן חלק ונעים, אך לעיתים, מבלי שזה תלוי בנו דברים משתבשים. על מנת להיות מכוסים במקרה של פציעה, תאונה ותקלות נוספות בטיול, חשוב מאוד לערוך ביטוח נסיעות. למידע נוסף על ביטוח הנסיעות לחצו כאן

אל תפספסו את המקום שאהבתם!
מקום האירוח שעניין אתכם נקרא חושבים שמחר תזכרו את זה? כבר התאמצתם, חיפשתם ואפילו מצאתם מקום שמעניין אתכם.. יהיה קצת חבל אם מחר לא תזכרו איך קוראים לו. הכניסו את כתובת המייל שלכם כאן למטה וקבלו את פרטי המקום. קחו את הזמן לחשוב והזמינו כשנוח לכם!

פרטי מקום האירוח בדרך אליכם! 🙂
תרגישו חופשי לשלוח לעצמכם תזכורות למקומות אירוח נוספים מהאתר

שאלות? קבלו תשובות ממש מהר

לפעמים הרבה יותר נוח לנו פשוט לשאול שאלה ולקבל תשובה בזריזות 🙂
הצטרפו ל "
סיני – טיפים והמלצות" בפייסבוק וקבלו תשובות עכשיו!

דילוג לתוכן