נאבק

עודכן לאחרונה: 12.12.2018

מעט דרומה מהמרכז העירוני של דהב, בואכה עיר הנופש שארם א-שייח, נמצא נאבק – כפר דייגים קטן באזור שטרם נכבש על ידי התיירים ושוכן בליבה של שמורת טבע מדהימה (שמורת ראס-נצרני) הנמתחת לאורך כ-40 קילומטרים, מהכפר עצמו וצפונה, ונראית כמו נווה מדבר אמיתי. תושבי הכפר, בני שבט המזיינה, עוסקים ברובם בדייג ומתפרנסים ממכירת תוצרתם לבתי מלון ומסעדות ברחבי סיני, אולם כאמור הכפר עצמו אינו עמוס בתיירים ונראה כמקום שהזמן נעצר בו מלכת, והחיים בו מתנהלים בהילוך איטי, אפילו ביחס לסיני.

שמורת הטבע של נאבק משתרעת, כאמור, לאורך 40 קילומטרים, אך מטיילים יכולים להרחיק רק כ-20 קילומטרים צפונה מנאבק, עד ראס א-טנטור – הנקודה בה החוף מצטמצם ושיפולי ההרים נושקים לקו המים. חובבי הטבע צפויים לחוויה נדירה: חורשות עצומות של מנגרובים, מהזנים היחידים בעולם המסוגלים לחיות בתנאי מים מלוחים, משרים אווירה של שלווה על שוכני המקום, משמשים מקלט לדגים הקטנים של הים האדום וכמובן מספקים צל. נוסף על המנגרובים, יש בנאבק עוד כ-130 מינים שונים של צמחים, כ-80 מהם ייחודיים למקום ולא ניתן למצוא אותם בשום מקום אחר בעולם.

נאבק: הזמן נעצר מלכת. צילום: חנית לנדסמן

בין לבין פזורות ברחבי הכפר סוכות קטנות מעץ ומפח המשמשות למגורים של בני המקום, עם מכוניות חבוטות בצידן שנראו כאילו נלקחו מסרט ישן. בכל ערב יוצאים בני שבט המזיינה לדיג לילי בסירות קטנות או על אבובים על מנת לארוב לדגי התוכי והלוקוס, התמנונים, הדיונונים והכרישים וללכוד אותם ברשת. את הדגים האלה, אם השלכים האורבים להם לא הצליחו במשימתם, תוכלו לאכול במסעדות רבות בסיני, כמו גם בכפר עצמו, לאחר שנתלו לייבוש על חוטי דיג הפרושים בין הבקתות בכפר. בשעות הבוקר מגיעים הסוחרים מכל רחבי סיני על מנת לרכוש את הסחורה הטרייה.

גם עדות להיסטוריה צבאית קיימת במקום: תותחי ראס-נצרני, הפונים לכיוון מצרים, וספינות טרופות מתחת לפני המים המהוות אטרקציה לצוללים.

חוץ מלנוח ולהתרשם מהשקט והיופי של השמורה, אפשר גם לצאת לספארי גמלים לאורך החוף, ביחידים או בקבוצות עם מדריך או לצלול ולהתרשם משולחן שוניות אלמוגים עצום בגודלו (אחד מהמרשימים שיש לים האדום להציע). חובבי הצלילה הכבדים יוכלו למצוא את מבוקשם בצלילה באזור ראס א-טנטור – זהו אזור אליו אין גישה מהחוף וניתן להגיע אליו רק באמצעות סירה מאזור האי טיראן. המטיילים בנאבק יכולים לשנרקל באזור ולהשקיף על הכל מלמעלה, אולם כדי לרדת אל מתחת למים יש צורך להגיע מחוץ לכפר הדייגים.

השמורה היא מוגנת והכניסה אליה כרוכה בתשלום של חמישה דולרים לאדם. ברחבי השמורה מסתובבים פקחים שמוודאים ששילמתם בכניסה, כך שלא מומלץ להתחכם, והאמת שגם אין כל סיבה לעשות זאת. הביקור בנאבק שווה כל סנט.

בשמורה עצמה אין חושות לאירוח. המקום מתאים יותר לטיול של יום למתארחים בשארם או בדהב. יחד עם זאת, יש במקום אפשרות חניונים שמאפשרים לינה באוהל או שק שינה (או שניהם) – פשוט להגיע ולהתמקם על החוף כדי לבלות את הלילה, אם כי מומלץ מאוד לא לעורר עניין רב מידי ולא לעבור דרך תחנת חיל הים המקומי שנמצאת בסביבה כדי לא לעורר חשד שלא לצורך. 

כך או כך, על התפר שבין נאבק לשארם א-שייח, וגם בכפר עצמו, ממוקמים מספר מלונות בהם יכולים המטיילים בנאבק להתארח:

מלונות בשארם א-שייח

מלון חמישה כוכבים ברמה גבוהה מאוד בסגנון הכל כלול, ידידותי במיוחד לילדים עם פארק מים עצום ומספר מועדוני משחקים. מציע גם מגוון שירותים לתייר, חדר כושר וספא חדישים, שלושה ברים ושלוש מסעדות. נמצא קרוב יחסית לנאבק וממנו יש גם שאטלים לשארם ובחזרה לאורך כל היום. 

סנרייז ארביאן ביץ' ריזורט – Sunrise Arabian Beach Resort

מלון בשארם

מלון חמישה כוכבים מרשים, כתשעה קילומטרים צפונית לשארם א-שייח, על הדרך לנאבק, בסמוך למפרץ הכרישים שבו ניתן לצלול לאתרי הצלילה מהיפים בעולם. משקיף על האי טיראן ומעוצב בסגנון ערבי מסורתי. גם במלון זה תמצאו מגלשות מים לילדים (וגם למבוגרים), ספא ומרכז בריאות מפנק ושש מסעדות עם אוכל חובק עולם.

ריקסוס שארם א-שייח' – Rixos sharm el sheikh

מלון יוקרתי בשארם

מלון הקרוב מאוד לכפר נאבק, למעשה ממש בכפר עצמו, והחדרים בו מיועדים למשפחות בלבד (כלומר, אין חדרים זוגיים או יחידים). המלון מוגדר כ"אולטרא הכל כלול" ובו אכן תקבלו תמורה מלאה (ולמעלה מכך) לכסף שלכם. בכל חדר מרפסת עם נוף והוא מכיל לא פחות מ-11 בריכות שחיה, שבע מסעדות וחמישה ברים. כמו כן אפשר ליהנות במלון מטיפולים ועיסויים שונים במרכז הבריאות, שפע מתקני ספורט, לילדים ולמבוגרים ואפילו שירות אישי VIP מצד עובד צוות שיוצמד אליכם בלבד למשך כל השהות (בתשלום נוסף).

Sending
User Review
0 (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן