אוכל בסיני

עודכן לאחרונה: ספטמבר 4, 2023

התייר צועד על קיבתו – זהו כלל תיירותי ידוע בכל מקום בעולם. בשביל אוכל טוב או כדי לסמן "וי" על עוד מסעדה נוסעים לפעמים עד הקצה השני של העולם, ויעדי טיול נבחרים לא פעם בגלל היצע המזון שלהם ולאו דווקא משום הקשרים תרבותיים, היסטוריים או סתם כי זה מקום נעים לחופשה.

חופשה בסיני היא לא חופשה המבוססת על אוכל, וסביר שיותר מידי לא יצליחו המקומיים להפתיע אתכם במה שהם יגישו לשולחן, אבל אוכל טוב תמיד יכול להפוך חופשה טובה לחופשה מעולה בין אם הוא מוכר לנו מהבית ובין אם אנחנו טועמים אותו בפעם הראשונה.

ככלל, האוכל שתיתקלו בו במהלך טיול לסיני הוא פשוט, טעים ומזין. החיסרון העיקרי של החברים בסיני הופך למעשה גם ליתרון הגדול שלהם – משום שחומרי הגלם לא תמיד זמינים במלואם וכיוון שבחלק מהחופים יש בעיה של אחסנה בגלל תנאי מזג האוויר או חיבור לא יציב לחשמל (או שניהם…),  האוכל כמעט תמיד טרי ומוכן רק בעת ההזמנה. בחלק מהמקומות אפילו את הבצק לפיתות יתחילו ללוש רק לאחר שהזמנתם ובכל מקרה מנות לא נשמרות בחופי סיני מהסיבה הפשוטה שלא ניתן יהיה לעשות בהן שימוש לאחר מכן.

אוכל בסיני – ממה צריך להיזהר?

הקושי באחסנה והחיבור לא יציב לחשמל גם עלולים כמובן להיות בעייתיים. אוכל לא טרי (שלא לומר מקולקל) שעושה דרכו לבטן שלכם, עלול להוביל לכאבי בטן, שלשולים, הקאות ובאופן כללי לא בריא לגוף האדם. הדבר אפילו יותר חשוב כאשר מדובר במים – המים מהברז בסיני אינם ראויים לשתייה, ומומלץ בחום להימנע משימוש בהם. 

דגשים חשובים לאוכל ושתייה בסיני

  • שתו מים רק מבקבוקים מים מינרלים סגורים. מומלץ גם לצחצח שיניים מהמים הללו ולא לקחת סיכון עם מי ברז. המלונות הגדולים מספקים בקבוקי מים בחינם מידי יום, ואם אתם לא במלון כזה תוכלו להשיג בקבוק מים בכל סופרמרקט / קיוסק. בקמפים כמובן שאפשר לקנות מהמסעדה. 
  • אם משהו נראה לא טוב או מריח לא טוב – פשוט אל תאכלו. אל תתביישו להריח או לטעום מעט לפני שאתם אוכלים, זו הבריאות שלכם. 
  • השתדלו לאכול במקומות מומלצים, שעליהם יש ביקורות טובות בקבוצות מטיילים או מחברים. ראו מקומות מומלצים לאכול בסיני בהמשך הכתבה.
ארוחת בוקר בחוף. צילום: אפרת אור

אוכל בסיני – קמפים לעומת מלונות

אוכל במלונות בסיני

יש הבדל כמובן בין אירוח בבית מלון לבין אירוח בחושות. ברוב בתי המלון של סיני יש מסעדות טובות מאוד, עם מטבח מסודר ואחסון של חומרי גלם שמאפשר להן להתחייב על תפריט מסוים ואפילו לעמוד בו. תמצאו בהן לא רק אוכל מקומי אלא גם מנות מכל מיני מקומות בעולם. גם בחדרי האוכל של המלונות מוגשות ארוחות עשירות, בדרך כלל בצורה של בופה עם המאכלים הרגילים שאנחנו מכירים – גבינות, ירקות, ביצים וקפה בבוקר; עוף או בשר עם תוספות לצהריים ותפריט משתנה בערב שכולל פשטידות, דגים, פירות ים וסלטים.

הטעמים בסיני מעט שונים מאלה שאנחנו מכירים בישראל, זה נובע מההבדל ברמת חומרי הגלם ושיטות ההכנה. למרות שהמאכלים ייראו מוכרים, אל תצפו שהפלאפל והעוף יהיו טעימים כמו בארץ, ובטח שהפסטה תהיה כמו זו שטעמתם ברומא. במלונות בסיני הנושאים ארבעה וחמישה כוכבים (בעיקר באזור טאבה ובריזורטים בדהב) תוכלו למצוא מנות טובות מאוד ואוכל ברמה גבוהה, נקי ומגוון, אבל גם שם שיטות ההכנה וחומרי הגלם משפיעים על הטעמים. זה יהיה בהחלט טעים, פשוט שונה.  

אוכל בקמפים בסיני

במתחמי האירוח בחופים האוכל פשוט הרבה יותר. מנות מעוצבות לא תמצאו שם, ולא תמיד כל מה שכתוב בתפריט יהיה זמין במטבח, אבל מה שתקבלו יהיה לרוב טרי והוכן במיוחד עבורכם. רוב הארוחות מבוססות על מוצרים בסיסיים פשוטים ומזינים – אורז, סלט, צ'יפס, טחינה, גבינות ופיצה. ברוב החופים תוכלו למצוא מנות בשר, עוף או דגים בגריל ובחלק אפילו פירות ים טריים שהגיעו הבוקר לחוף לאחר ציד לילי במימי הים האדום.

צלחת ארוחות הבוקר בחופים כוללת את המרכיבים הסטנדרטיים שכל אחד מאיתנו מכיר מהבית או מבית הקפה מתחת לבניין שלו: גבינה מקומית עם סלט ירקות, חביתה, לחם, טחינה ופירות. יש מקומות בהם תוכלו לקבל גם טעמייה – הפלאפל המצרי המפורסם שמוכן מפול ירוק, פיתות מהטאבון, חצילים מטוגנים, אבוקדו או חומוס. כל מטבח כיד הדמיון הטובה עליו ובהתאם למה שהגיע היום.

לצהריים ולערב יגישו לכם פיצות, טוסטים, אורז, דגים וצ'יפס. בחלק מהחופים תוכלו גם למצוא בשר עוף, מרק ומקלובה – מאכל מסורתי שעשוי שכבות של אורז, בשר וירקות המתבשלים "הפוך", הבשר בתחתית הסיר והאורז עם הירקות מעליו. מקלובה בדרך כלל מכינים בכמויות גדולים ובמתחמים רבים עורכים בערבים (בדרך כלל בימי שישי בערב) ארוחות משותפות לכל שוכני המתחם ובהן מגישים מגש ענק של מקלובה המתחלקת בין כולם. הארוחות האלה, אגב, הן חוויה בפני עצמה ואחרי ששומעים תיירים מארצות הברית עושים "קידוש" בערב שבת יחד עם ישראלים מחיפה בחוף בדרום סיני, המושג "כפר גלובלי" מקבל משמעות קצת אחרת.

את הארוחה מסיימים, איך לא, בקינוח. שמם של הקינוחים המתוקים של חופי סיני יצא למרחקים ולא בכדי. זו הגזרה שבה לסיני דווקא יש יתרון – הקינוחים בסיני לא נופלים ברמתם מקינוחים שאתם מכירים ממקומות אחרים, ולפעמים ההגשה החצי מאולתרת אפילו עוד מוסיפה לקסם. 

ברוב המקומות יציעו לכם פנקייקים עם פלחי בננות או פירות מתוקים אחרים וסירופ שוקולד טעים מעל – מנה שלא כדאי להחמיץ. גם את הסחלב לא מומלץ לפספס – המשקה הסמיך על בסיס חלב וסוכר מוגש בחופי סיני בצורה מדויקת, בטמפרטורה הנכונה ועם הקישוט הבלתי נמנע של קוקוס, בננות, אגוזים או מי ורדים מעל (לעתים כולם יחד). כמעט לא משנה היכן תטעמו סחלב בסיני – ברוב המכריע של המקרים לא תתאכזבו.

עוד יגישו לכם לקינוח צלחת פירות גדולה וטריה ולפעמים גם בסבוסה – עוגת סולת עם סירופ סוכר. את האוכל בחופי סיני מורידים בדרך כלל עם מיץ מנגו או גויאבה. מעבר אליהם יש כמובן בחופים מים מינרלים (שכאמור מומלץ לשתות רק מהם) ובחלקם גם קולה ושתיה קלה אחרת שאיתה אין כל בעיה. מה שבטוח תמצאו בכל מקום זה קנקן של תה חם ומתוק שמוגש כל שעות היממה ותמיד טעים.

פנקייק לקינוח. צילום: אפרת אור

מסעדות בסיני

האזורים העירוניים של סיני (דהב, נואיבה (בערך), ושארם) מציעים, מלבד המלונות או החופים, גם מבחר של מסעדות וברים הפזורים בעיר או בטיילת העירונית ובהם בעיקר אוכל ערבי מקומי, כמו בשרים על האש, דגים בגריל, פיצות, פסטות, קינוחים ואפילו אוכל אסייתי. 

בדהב או בשארם למשל, אפשר להקדיש חצי יום לסיור קולינרי – לשתות מיץ מתוק המוכן מקני סוכר; לבקר בקונדיטוריה מקומית שבה מבחר גדול של מתוקים, עוגות ועוגיות; לאכול צהריים במסעה מול הים עם שולחן של דגים ובשרים; ולקנח עם עוגה או שייק בבית קפה מקומי.

עוד בדהב אפשר לבקר בימי שישי בשוק האוכל (שיש בו גם דברים אחרים) בחלק הצפוני של הטיילת. בשוק תמצאו מגוון של מאכלים מתוצרת עצמית – פשטידות, ממולאים, מנות בשר ועוגות. רק זכרו להגיע מוקדם יחסית בשעות הבוקר כדי שיישאר לכם משהו. 

כמו בכל מקום בעולם, כדאי לשים לב למלכודות תיירים שמציעות תמורה נמוכה במחיר גבוה. מקומות אלה מאופיינים בדרך כלל ב"מארחים" שעומדים מחוץ למסעדה ומנסים למשוך אתכם פנימה, וגם בתפריטים לא ברורים בהם קשה להבין את המחירים ומה הם כוללים. 

כדאי במקרה זה לסמוך על חכמת ההמונים ולהניח שככל הנראה יש סיבה שמקום שנראה ריק במשך רוב שעות היום, כאשר יש סביבו תנועה גדולה של אנשים, וכמו כן לקבל המלצות ממי שכבר היה ומאתרים ברשת. 

מסעדות מומלצות בסיני

נואיבה 

Cleopatra

מסעדת קליאופטרה שוכנת בנואיבה סיטי, מול מלון הלנן. מציעה תפריט דומה לזה של הקמפים בנואיבה, אולם במחירים זולים בהרבה ועם מבחר גדול יותר של פירות ים, דגיפ וסלטים. לא תוכלו לפספס את המסעדה הזו כשאתם נכנסים לנואיבה, וכל נהג מכל מקום שאתם מתארחים בו ייקח אתכם אליה בקלות. 

Korean Dragon Restaurant

לא, לא התבלבלתם. זו אכן מסעדה קוריאנית בלב סיני, ממש בתוך נואיבה. גם לנו זה נשמע בהתחלה מוזר, אבל בביקור במקום מצאנו אוכל אסייתי בהחלט איכותי עם רמת דיוק טובה מאוד של המנות – אגרולים עם רטוב חמוץ-מתוק, נודלס, מנות אורז ועוף. הכל בטוב טעם ומלווה ברטבים מצוינים על טהרת המטבח האסייתי. לפני הארוחה מוגשות צלחות עם מנות קטנות ומפתיעות שהופכות את השולחן לצבעוני וכיפי. התפריט כולו מגוון וכולל גם אופציות לצמחונים וטבעונים במחירים שפויים לגמרי. 

דהב

 

Shark

מסעדת דגים מפורסמת על הטיילת של דהב, שבה תוכלו לבחור את הדג שלכם בעצמכם מתוך ויטרינה מקוררת שעומדת בחזית המקום ובה מבחר של דגים ופירות ים טריים. מחירים מעט יקרים יחסית לסיני, אבל בהחלט שווים את התמורה. הישיבה בקצה הדק, ממש על הים, היא חוויה שכדאי מאוד לעבור לפחות פעם אחת כשאתם בדהב. 

Marine Garden

מסעדה נוספת וייחודית מסוגה על הטיילת של דהב, שהיא למעשה חלק ממתחם אירוח, גם הוא די ייחודי לדהב שבה יש בעיקר בתי מלון. השפית במקום, אנגליה במקור, חיה בדהב ומנסה לקדם אורח חיים בריא ואקולוגי יותר עם  תפריט אורגני, צמחוני וטבעוני (וכמובן גם טבעונית בעצמה). בין המנות המיוחדות שתוכלו למצוא אצלה: ממרחים שונים מקטניות ואגוזים, שייקים בריאים, סלטים מגוונים, חליטות טעימות ולפעמים גם סושי. במסגרת הניסיון לקדם אורח חיים מקיים, שהמסעדה מעודדת יוזמה של איסוף אשפה מהחופים, ומי שיעשה זאת במסגרת היוזמה שלה, יזכה לתה על חשבון הבית. בנוסף, אין שימוש בכלי פלסטיק במקום. 

אוכל בסיני
תה חינם תמורת איסוף בקבוקים במארין גארדן
אוכל בדהב
חלל המסעדה

קפה Everyday

מקום שהוא יותר בית קפה ופחות מסעדה של ממש, גם הוא כמובן על הטיילת. יש מספר סניפים של Everyday בדהב, רובם סמוכים זה לזה על הטיילת ועוד אחד בשכונת עסאלה הצפונית יותר. 

הייחוד במקום הזה, בכל סניף שתבחרו לשבת, הוא האווירה הצבעונית, על גבול ההיפסטרית, שקיימת בו. חפצי אמנות ישנים פזורים בכל מקום, כלי נגינה תלויים על הקירות ובקצה המרפסת המשקיפה, איך לא, אל הים תלויה נדנדה מגניבה שאפשר להתנדנד עליה ולהרגיש לרגע שוב בגיל 12. למעט הסניף בשכונת עאסלה, בכל הסניפים יש מרפסת דק לים, ואם יש בה מקום, אז המלצת המערכת היא בהחלט לשבת בה. 

מכל מקום, קפה Everyday הוא מקום שבאים אליו לא רק בגלל התפריט, אלא בעיקר בגלל האווירה. לקריאה בהרחבה >> קפה Everyday

שארם א-שייח'

 

Pomodoro

מסעדה איטלקית במדרחוב של מפרץ נעמה. יש לא מעט מסעדות בשארם שמתהדרות בכינוי "מסעדה איטלקית", אבל פומודרו היא כנראה היחידה שראויה לכינוי הזה. המנות מעולות, מחומרי גלם איכותיים מהסוג שיחסית נדיר למצוא בסיני, ולכן המחירים בה יקרים יותר מהממוצע, אבל בהחלט מעניקים תמורה. התפריט כולל פיצות, פסטות, פירות ים וגם אלכוהול איכותי.

Mandarin Bar

המילה "בר" עלולה להטעות משום שמדובר במסעדה לכל דבר. המקום, שנמצא בכיכר הסוהו, אמנם עובד באווירה קלילה של בר עם מוזיקה טובה, אבל מחזיק בלא פחות מארבעה תפריטים – סיני, הודי, מצרי ותאילנדי. החלל הפנימי גדול ונעים וגם במרפסת החיצונית כיף מאוד לשבת. האוכל ברמה גבוהה מאוד ביחס למסעדות בסביבה ובשארם בכלל, יש תפריט אלכוהול איכותי ועשיר וכדאי להגיע בשעות הערב המוקדמות כדי לתפוס מקום משום שהמסעדה מתמלאת מהר יחסית.

מסעדות בכיכר סוהו שארם

RAYAHEN roastory

רייחין היא לא מסעדה אלא בית קפה, אבל מקום שהוא ביקור חובה למי שמגיע לשארם. מדובר בבית קלייה וקונדיטוריה נפלאה, שבה אפשר למצוא גם ממתקים, פיצוחים וחטיפים בשפע ומגוון עצום. יש שני סניפים בשארם – האחד בחזית של מתחם הקניות "איל מרקטו" בראס אום סיד, והשני (היפה יותר) במתחם השוק הישן והעיר העתיקה, אליו מומלץ להגיע בערב. מקום מושלם לקינוח והקפה של אחרי האוכל.

לעוד מבחר מסעדות מומלצות בשארם א-שייח' ראו בכתבה שלנו על שארם א-שייח כאן באתר

 

אוכל בסיני – קחו את הזמן

איפה שלא תבחרו לאכול בסיני, חשוב לזכור, וזה נכון בעיקר לחופים ופחות למסעדות, שלסיני יש קצב משלה. ברגע שעברתם את הגבול נכנסתם ל"זמן סיני", על פיו עובדים רוב המקומות. האוכל יוגש לכם בדרך כלל הרבה (מאוד) זמן אחרי שהזמנתם אותו. כמה הרבה? לפעמים עד שעתיים. לכן, זכרו להזמין רגע לפני שאתם רעבים באמת ומרגע ההזמנה פשוט הפסיקו לחשוב על זה. הזמן ממילא עובר בנעימים.

מה שלא יהיה – רעבים לא תחזרו מסיני.

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן