מתחם טאבה הייטס

עודכן לאחרונה: אפריל 24, 2023

בתחילת שנות ה-2000, כצעד להגברת התיירות לאזור סיני, החליטה הממשלה המצרית להשקיע בפיתוח מתחם תיירות ייחודי שירכז בתוכו בתי מלון ברמה גבוהה, יחד עם אפשרויות מגוונות להעביר את הזמן מבלי לצאת מהמתחם כלל, בדומה לכפר נופש. המיקום שנבחר הוא כ-15 קילומטרים דרומית לעיירה טאבה, בה נמצא מסוף הגבול עם ישראל, בלשון חוף התחומה ברכסי ההרים מצד אחד ובים האדום מן הצד השני, ויוצרת רצועת חוף מבודדת ושקטה.

מתחם טאבה הייטס נפתח באופן רשמי בשנת 2005 כאשר בנייתו בוצעה בהדרגה – בפתיחתו היו בו שני בתי מלון, ובשיאו היו שישה שהכילו יחד כ-1,800 חדרים. כיום, יש בו ארבע בתי מלון פעילים – אל וואקלה ריזורט, ביי וויו, סטרנד ביץ' ומוסאיק ביץ' ריזורט (סופיטל לשעבר). השניים הנוספים – קלאב מד ומיראמר סגורים באופן זמני (ו"זמני" בסיני, כפי שאתם יודעים, הוא מושג מאוד גמיש).

גודלו העצום של מתחם טאבה הייטס איפשר בניית מלונות המשתרעים על שטח ענק, וכוללים מגוון אטרקציות כמו מגרשי ספורט, מרכזי בריאות, כושר וספא, טיילת שמחברת בין המלונות שעל החוף, חנויות, מסעדות ועוד. בין המלונות, ובכלל ברחבי המתחם, יש שאטלים שייקחו אתכם חינם לאורך כל היום ממקום למקום.

מלונות בטאבה
מתחם טאבה הייטס מלמעלה

איך מגיעים לטאבה הייטס?

כמו לרוב המקומות בסיני, הדרך הפשוטה ביותר להגיע לטאבה הייטס היא באמצעות מונית ממעבר הגבול בטאבה. הנסיעה היא קצרה מאוד ועוברת דרך נופים מרהיבים של הרי סיני מצד ימין, והים האדום מצד שמאל, כולל אי האלמוגים המרשים והפיורד המפורסם. למרות שמדובר בנסיעה קצרה, כדאי לעשות אותה ברכב נוח, ממוזג וכמובן בטיחותי. לשם כך כדאי מאוד להזמין מונית מראש מתחנת מסודרת שבה הנהגים עושים זאת לפרנסתם ולא להסתמך על ה"חאפרים" במעבר הגבול. 

רצוי לקבוע מראש עם נהג המונית שימתין לכם ביציאה ממסוף הגבול, ואפשר לעשות זאת ישירות כאן באתר, בקלות, תוך מספר דקות, במחיר קבוע ובלי שום צורך להתמקח או לשלם מחירים מיוחדים בתקופות עמוסות. 

מלון בטאבה
מבט מכיוון הים על מתחם טאבה הייטס

מה מחכה לכם בטאבה הייטס?

המקום כולו בנוי כמתחם סגור, אולם בגלל גודלו העצום התחושה היא של כפר נופש. השער הראשי שמור ומאובטח עם שומר סביב השעון, וכך גם הכניסה לכל מלון בנפרד. נושא הביטחון נשמר בקפידה, וכל כניסה ויציאה עם הרכב לאחד המלונות כרוכה בבדיקה ביטחונית של הרכב (כולל מראות מתחת לרכב).

גולת הכותרת של טאבה הייטס היא מסלול הגולף הענק שלו שכולל 18 גומות והוא פתוח לשימוש לכל האורחים בכל המלונות. רצועת החוף של טאבה הייטס היא באורך של כ-5 קילומטרים וניתן ללכת לאורכה בחופשיות, כאשר היא מחברת בין בתי המלון שנמצאים על החוף. בחלקה הדרומי יש מרינה עם רישיון שיט בינלאומי הבנויה להכיל עשרות יאכטות, מועדון צלילה השייך למתחם ומציע צלילות מודרכות וכן מרכז ספורט ימי עם שלל פעילויות ימיות רטובות וכיפיות. הדיג אסור בכל רחבי המתחם.

מרכז התיירות בטאבה הייטס יוכל לארגן לכם טיולים בכל האזור, בהם טיולים על גמלים, סיורים רכובים על ג'יפים ברחבי המדבר וטיולי יום לאזורים שונים בסיני ומחוצה לה – מג'בל מוסא, מנזר סטנה קתרינה דהב, הלגונה הכחולה ועד קהיר וירדן. ברחבי המתחם תמצאו חנויות מזכרות שונות, מסעדות ובתי קפה שניתן להגיע אליהם באמצעות השאטלים שנוסעים הלוך ושוב לאורך כל היום, ובערבים לעתים מתקיימות בהן הופעות ותכניות בידור שונות.

בתי המלון בטאבה הייטס

מלון בטאבה

כוכבים – 5

מספר חדרים – 422

מוסאיק ביץ' נחשב למלון יוקרתי, לא רק במונחים של סיני. זהו מלון ותיק שפעם היה שייך לרשת המלונות סופיטל (Sofitel) ובתחילת 2019 החיף ידיים, אך נותר די דומה. מוסאיק פועל בשיטת "הכל כלול" – לרשות האורחים עומדות שתי מסעדות עם מזנונים נדיבים לפי בחירה ולא פחות משבע בריכות שחיה לקטנטנים וגם לגדולים. המלון מושפע מאוד מהאדריכלות המצרית, שמקרינה גם על מבנהו החיצוני וגם על הריהוט בחדרים ובחללים הציבוריים, הכולל פריטים מגוונים ברוח התרבות הערבית המסורתית. לכל חדר במלון יש מרפסת פרטית והמיטות בחדרים גדולות מן המקובל בדרך כלל בבתי מלון, כולל חדרים עם מיטות "קינג סייז" ברוחב של 2.2 מטר.

מלון בטאבה

כוכבים – 5

מספר חדרים – 372

גם ביי וויו, כמו כל המלונות בטאבה הייטס, נמתח על פני שטח גדול מאוד מה שמקנה לאורחים חוויה נהדרת של חופש. בריכת השחייה ענקית מתפרשת כמעט על פני כל שטח החלק החיצוני שפונה לים וסביבה יש המון ירוק ופינות לשבת ליהנות מהשמש (או מהצל…). החדרים מעוצבים בקפידה ובטוב טעם, עם ריהוט בסגנון מסורתי, והמלון מפנק מאוד גם בגזרת האוכל עם מספר מסעדות טובות ובר משקאות נחמד. החצר הקדמית פתוחה לחוף הים הפרטי וכמעט מכל חדר יש מררפסת שמשקיפה עליה ועל הנוף המדהים של מפרץ עקבה. 

מלון בסיני

כוכבים – 5

מספר חדרים – 503

אחד המלונות הפופולריים והמוזמנים ביותר בטאבה הייטס, ובטאבה בכלל. רמה גבוהה מאוד של תחזוקה וניקיון, חדרים מרווחים עם מרפסת ונוף מדהים, אוכל מצוין באחת מהמסעדות ברחבי המלון, בריכת שחייה חיצונית ענקית, חוף פרטי מושלם, אפשרויות לטיולים בסביבה ועסקאות הכל כלול משתלמות מאוד. שכחנו משהו? אולי את העובדה שממש כדאי להזמין את המקום שלכם מראש, כי המלון הזה מתמלא ממש מהר, במיוחד בתקופות של חופשות וחגים. 

מלון בטאבה

כוכבים – 4

מספר חדרים – 215

סוג של מלון בוטיק קטן יותר הממוקם מעט רחוק יותר מיתר המלונות במתחם. המיקום אולי נשמע חסרון משום שאינו צמוד לקו החוף, אבל בגזרת הנוף הוא מהווה יתרון עצום משום שניתן להשקיף מעט מגבוה על על מפרץ עקבה. אם רוצים לרדת לחוף אפשר לעשות זאת באמצעות השאטלים החינמיים שנוסעים לאורך היום במתחם. באל וואקלה שתי בריכות שחייה ושתי מסעדות, ועוד מגוון אפשרויות להעביר את הזמן בכיף, למבוגרים וגם לילדים. 

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן