שלוש הבריכות בדהב

עודכן לאחרונה: אוגוסט 20, 2023

בקצרה (אמ;לק)

  • "שלוש הבריכות" הוא אתר צלילה קטן וחביב מדרום לדהב, מקום נפלא להעביר בו חצי יום בצלילות, שנירקולים ואטרקציות נוספות. 
  • מקור השם הוא שלוש הבריכות הנמצאות בתוך הים ומהוות בעצם את אתר הצלילה. בתחתית הבריכות חול רך ומומלץ להגיע אליהם בזמני גאות. 
  • לשלוש הבריכות אפשר להגיע בנסיעה של כעשר דקות מדהב, עם כל נהג מונית מקומי. 
  • גם חובבי השנירקולים יכולים ליהנות בשלוש הבריכות ויש אפשרות לשכור במקום את הציוד הדרוש. 
  • יש באתר גם אפשרות לטיולי גמלים, סוסים או טרקטורונים, וכן מקומות לאכול, לנוח ולהירגע מעט לפני שחוזרים בחזרה לדהב. מקום גם מקומות לנוח ולאכול בין לבין.
  • כדי לצלול במקום (כמו בכל סיני) יש צורך בליווי של מדריך מקומי. ניתן לקבל פרטים ומחירים על צלילות מודרכות בעמוד הזה.

דהב היא עיירה קסומה הנמצאת בחצי הדרך בין נואיבה לשארם א-שייח' וידועה בעיקר באתרי הצלילה שלה, שהם מהיפים והמפורסמים בעולם כולו. חובבי צלילה רבים מגיעים לדהב לאורך כל ימות השנה כדי ליהנות מנוף תת-מימי עשיר ומרהיב ביופיו של אלמוגים צבעוניים ועשרות, אם לא מאות, מינים של דגים ושוכני ים אחרים.

בדהב יש לא מעט אתרי צלילה, חלקם עמוקים יותר וחלקם עמוקים פחות שמתאימים לצוללנים בכל הרמות, וברובם הגדול ניתן גם לשנרקל. בין הידועים שבהם אפשר למנות את ה"בלו הול", "הקניון", "הפעמונים" ועוד, כולם נמצאים מצפון לדהב בהמשך לרצועת החוף שלה. אולם, גם בחלק הדרומי של העיירה ניתן למצוא אתרי צלילה מעניינים, שיש בהם מה לראות מתחת למים וגם משמשים כאתר בפני עצמו שבו ניתן ליהנות מאטרקציות שונות. אחד מהאתרים האלה הוא "שלוש הבריכות".

דהב
רצועת החוף של שלוש הבריכות

לפני הכל – ביטוח צלילה

חשוב לציין שאם אתם מתכננים לצלול בסיני, כל סוג של צלילה – מצלילת היכרות ועד ספארי צלילה – יש לרכוש מראש ביטוח נסיעות מתאים. ביטוח הנסיעות הבסיסי אינו מכסה מקרים בהם תזדקקו לטיפול או כיסוי הוצאות בעקבות צלילה, ולשם כך יש לרכוש ביטוח צלילה לסיני. העלות הנוספת היא לא גבוהה ובטח שווה את השקט הנפשי שלכם מתחת למים. זה לא המקום לחסוך בו. 

שלוש הבריכות – מידע כללי

שלוש הבריכות הוא אתר צלילה קטן יחסית השוכן כ-15 קילומטרים דרומית לדהב, קצת אחרי רצועת בתי המלון הדרומית, מדרום למלון אקוטל. הנסיעה לאתר אורכת כעשר דקות וכל נהג מונית (או נהג בכלל) מקומי ייקח אתכם לשם בעלות של כמה עשרות לירות מצריות. מקורו של שם האתר הוא בשלוש בריכות טבעיות עם קרקע חולית שנוצרו בתוך הים הפתוח, ממש לפני היציאה אליו מתוך המפרץ הקטן במקום. הבריכות לא עמוקות מה שאומר שהאתר מתאים גם לצוללנים מתחילים שרוצים לבצע צלילת היכרות, ובהחלט מתאים גם למי שמבקש רק לשנרקל ולהשקיף על שמורות האלמוגים מלמעלה.

רצוי להגיע בזמן גאות או מיד אחריה משום שכאמור הבריכות אינן עמוקות במיוחד, ובזמני שפל הכניסה למים ולבריכות קשה יותר, וכך גם המעבר בין הבריכות בתוך המים. השנירקול הוא חופשי ועצמאי לחלוטין, אולם  הצלילה בסיני כולה לא מתאפשרת באופן עצמאי אלא יש חובת ליווי של מדריך מקומי. 

בדהב יש מועדוני צלילה רבים, ועוד יותר מזה מדריכי צלילה, וכאן באתר אנחנו מקיימים שתוף פעולה עם הטובים שבהם. תוכלו לבקר בעמוד שלנו על צלילה בסיני, לקבל פרטים מלאים ומחירים וגם להשאיר את הפרטים כדי שמועדון צלילה מקצועי בדהב יחזור אליכם כדי לתאם את המועד הנוח לכם. 

 

מה עוד צריך לדעת על שלוש הבריכות?

רצוי להיכנס למים עם נעלי צלילה כדי להימנע מהיתקלות לא נעימה עם סלע חד או קיפוד ים, וכן להשתמש בחגורת הצלה שמעבר לעניין הבטיחותי היא מקלה מאוד על מי שבוחר לשנרקל וצריך לצוף על פני המים.

רצועת החוף כולה אינה מיושבת ואין בקרבתה בתי מלון או הארחה, כך שמי שמגיע לשלוש הבריכות עושה זאת במטרה לצלול או לשנרקל. משום כך, החוף נותר יפה ובתולי ומספק את חוויית סיני האותנטית והשלווה. הבריכות נשמרו אף הן בצורה טובה והאלמוגים שתראו בו הם חיים לגמרי ובמצב מצוין.

האזור משמש כאתר תיירותי שבו ניתן, בנוסף לצלילות ושנירקולים, גם לשלב אטרקציות של רכיבה על סוסים או גמלים, טיולי טרקטורונים, סתם לרבוץ באחד הערסלים ולהשתזף או לשבת באחת המסעדות לאורך החוף ליהנות מארוחה קלה ותה בדואי מסורתי. המארחים במקום חביבים ומסבירי פנים, וישמחו לסייע לכם בכל דבר שתרצו לעשות כדי להעביר את היום בנעימים.

 

שלוש הבריכות – מיקום

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן