לימודי יוגה – איפה הכי כדאי להתחיל?

בשעה באמת טובה, החלטתם שאתם רוצים ללמוד יוגה וליהנות מכל התועלת והיתרונות הרבים שהיא מספקת לגוף ולנפש. עכשיו אתם מתלבטים האם להיכנס למסגרת של לימודי יוגה ושיעורים שבועיים שיעמיקו אתכם, או להתחיל בקטן, בתרגולים מול היוטיוב או בעזרת אפליקציה. מה עדיף ואיפה תפיקו יותר תועלת? אנחנו מקווים שתמצאו כאן את התשובה.

לימודי יוגה במסגרת מודרכת

בין אם החלטתם להירשם לסטודיו יוגה מקצועי או לקחת חלק בשיעורי יוגה שנערכים בפארק או בים, העיקרון הוא דומה – את השיעור מעביר מדריך יוגה מוסמך (סומכים עליכם שבדקתם את עניין המוסמך מראש) המעביר את רצף התרגילים.

למדריך מוסמך יש חשיבות גדולה מאוד עבור תלמידי יוגה חדשים. ראשית, אם אתם סובלים ממצב בריאותי כלשהו המשפיע עליכם פיזית, הוא יוכל לייעץ לכם כיצד לתרגל בצורה נכונה כדי להימנע מכאבים או מנזק שעלול להיגרם כתוצאה מתנוחה לא נכונה. שנית, במהלך השיעור הוא מסביר כיצד לבצע נכון כל תנוחה, עובר בין המתרגלים ומתקן אותם כדי שיוכלו לתרגל בצורה הטובה ביותר.

מעבר לכך, מסגרת של לימודי יוגה יוצרת באופן טבעי מחויבות. יש כאלה שזה פחות מתאים להם, ויש כאלה שזקוקים למסגרת מחויבת כדי להתמיד בתרגולים. תרגול יוגה בסטודיו מגובה באביזרים שונים הנחוצים לתרגול – מזרן יוגה, רצועות מתיחה, קוביות להגבהה ועוד, כך שאתם יכולים להגיע אליו רק עם הבגדים (הנוחים – חשוב מאוד) שלגופכם ולתרגל.

כמו בכל מסגרת המציעה שיעורים מודרכים, גם תרגול יוגה בסטודיו או בקבוצה מודרכת עולים כסף. יש כמה מודלים לתשלום, כאשר הנפוץ ביותר הוא מנוי לסטודיו, בדומה לחדר כושר, כולל תקופות הקפאה, העברת מנוי וכיו"ב. אם אתם מכירים את עצמכם ויודעים שאחרי כמה חודשים המנוי כבר לא ישמש אתכם, יש אפשרות להירשם לסטודיו גם עם כרטיסייה בה אתם משלמים מראש מחיר מוזל עבור כל שיעור. אם אתם יודעים שהיוגה הוא משהו שאתם הולכים לעשות באופן קבוע לפחות פעמיים בשבוע, המנוי יכול להיות מאוד משתלם עבורכם כי הוא מוזיל משמעותית את עלותו של כל שיעור ומאפשר לכם להשתתף בשיעורים נוספים, וזה דבר חיוני מאוד כשרוצים להתנסות בכמה שיותר סוגי יוגה.

כדי לנסות להוזיל עלויות, מומלץ לברר אם מתקיימים באזורכם שיעורי יוגה בו התשלום נעשה בסגנון דאנה – כל אחד משלם כפי יכולתו ורצונו על השיעור. בנוסף, בערים גדולות מתקיימים גם שיעורים חינמיים לקהילה המקומית. אולי לא באופן קבוע מדי יום, אבל גם תרגול מודרך על בסיס שבועי יכול לעזור לכם.

ואולי הדבר החשוב למתרגלים מתחילים שרוצים לקחת חלק בלימודי יוגה – סטודיו יוגה מקצועי מציע לרוב לימודי יוגה של כמה סגנונות ועם מגוון מורים. המגוון הזה חשוב מאוד מכיוון שבתחילת דרככם, כשאתם עדיין לא מכירים את הסוגים השונים ורוצים להתנסות, יש לכם אפשרות להגיע לשיעורים השונים, להתנסות עם כל מורה ולראות לאיזה סגנון ומורה אתם הכי מתחברים. החיבור הזה יכול להשפיע מאוד על ההתמדה והרצון שלכם להמשיך ולהעמיק את התרגולים ולהפוך את היוגה משיעור שהולכים אליו פעם-פעמיים בשבוע, לדרך חיים שתשפר שיכולה לשפר משמעותית את איכות החיים שלכם.

לימודי יוגה בבית

אחח, אינטרנט! היום ישנם מגוון תכנים איכותיים המאפשרים ללמוד ולתרגל יוגה עצמאית מהבית. בין אם באמצעות שיעורי יוטיוב עם מורים מצוינים, או באמצעות אפליקציות מיוחדות לתרגולים. היתרון הגדול הוא שאתם יכולים לתרגל מכל מקום (לא חובה רק מהבית) ובכל שעה של היום, גם אם קמתם עכשיו מהשינה או שאתם רוצים לסיים את היום רגועים יותר ממה שהתחלתם. כל מה שאתם צריכים זה בגדים נוחים, מקום מרווח ומזרן יוגה. ו-WIFI, הכי חשוב.

לתרגול יוגה בבית יש יתרון משמעותי נוסף והוא שאתם נהנים מפרטיות בזמן התרגול ותלויים רק בעצמכם. בשיעורי יוגה מודרכים, הקצב מוכתב על ידי המורה אבל גם על ידי התלמידים האחרים, כך שאם יש תנוחה שאינה מובנת, חלק מהשיעור יוקדש להתמקדות בה. בנוסף, כמו בכל מקרה בו נאספים 20-30 אנשים בחלל סגור, יכולות להתרחש הפרעות שעלולות להפריע לכם – רעשים, ריחות וקולות שפחות בא לכם לחוות בזמן שאתם רק רוצים להירגע.

עוד אלמנט שיכול בהחלט להשפיע על מי שרוצה לתרגל יוגה, אבל לימודי יוגה מודרכים פחות נמצאים בתקציב שלו – תרגולים מהבית הם בחינם.

יוגה בסיני

יתרונות וחסרונות של לימודי יוגה מודרכים לתרגול יוגה עצמאי בבית

לימודי יוגה מודרכים

יתרונות:
  • מסגרת מחייבת ותחושה של קהילה ככל שמתמידים בשיעורים
  • מגוון רחב של שיעורים ומורים
  • הדרכה על ידי מורה מוסמך החיוני במקרה של בעיה בריאותית
  • אביזרים מסופקים על ידי הסטודיו
  • תרגול מודרך בונה בסיס טוב לתרגול עצמאי בשלב מאוחר יותר
חסרונות:
  • עלות גבוהה יותר
  • תרגול בכיתה גדולה עם הרבה אנשים יכול ליצור הסחות דעת מהשיעור
  • תרגול בכיתה עלול ליצור גם תסכול עבור מתחילים עקב ההתקדמות של שאר המתרגלים בכיתה

תרגולי יוגה בבית 

יתרונות:
  • אפשר לעשות בכל שעה של היום מאיפה שנמצאים
  • אין הסחות דעת מאנשים אחרים
  • כדי לתרגל צריך רק מזרן, בגדים נוחים וחיבור אינטרנט תקין
  • התרגול ללא עלות
חסרונות:
  • עבור מתחילים שאינם מכירים היטב את התנוחות הבסיסיות, תרגול יוגה מהבית עלול להיות פחות מועיל
  • שיעורי היוגה המצולמים הם לרוב קצרים יותר מאשר שיעורים מודרכים, ומתמקדים בסדרת תרגילים אחת כל פעם

 

לימודי יוגה במסגרת מקצועית – לבנות את הבסיס

אם החלטתם שיותר מתאים לכם ללמוד במסגרת מודרכת, בסטודיו יוגה, עכשיו רק נותר לכם לבחור לאיזה סטודיו תרצו ללכת. אם עומדת בפניכם בחירה מבין כמה סטודיו'ים, הטיפים הבאים יוכלו לעזור לכם להתמקד במה שאתם צריכים:

באיזה סגנון יוגה אתם מעוניינים?

ליוגה זרמים וסגנונות רבים ושונים. אם אתם מעוניינים לתרגל יוגה כדי לחזק את הפן הרוחני בחייכם וללמוד כיצד להשיג איזון ושקט נפשי, מומלץ מאוד לתרגל האטה יוגה, שיוונדה או איינגר, הנחשבים לסגנונות רכים ואיטיים יותר, בהם הדגש על החיבור בין הגוף לנפש גדול יותר. אם אתם מעוניינים להתחזק, להתחטב ולהתגמש, סגנונות אשטאנגה ו-ויניאסה יוגה יכולים להועיל לכם מאוד, מכיוון שהתרגול בהם דינאמי ואינטנסיבי יותר, אך ניתן להפיק מהם תועלות רבות שמסייעות להתמודד עם לחץ ומשברים.

כמה מורים מלמדים בסטודיו?

לכל מורה יוגה סגנון אישי וייחודי, ולכן כל שיעור משתנה ממורה למורה, לעיתים באופן מהותי. יכול מאוד להיות שתרגול של סגנון מסוים אצל מורה אחד יגרום לכם לסלוד ממנו, בעוד שהמורה השני יגרום לכם להתאהב בו ותרגישו חיבור אליו ולתרגול, שיגרום לרצות להגיע אליו שוב ושוב. מורה טוב יכול לאגד סביבו קהילה קטנה ומגובשת, ולא נדיר לשמוע תלמידים מדברים על המורה שלהם בהערצה. לכן – כל המרבה במורים בסטודיו, הרי זה משובח.

מה הלו"ז?

עברו על מערכת השעות של הסטודיו ובדקו באילו שעות מתקיימים השיעורים המועדפים עליכם. זכרו כי מומלץ לתרגל יוגה בשעות הבוקר המוקדמות לפני שמתחילים את שגרת היום, או בשעות הערב לאחר שהיום כמעט מאחוריכם ואתם זקוקים לרגיעה.

תנאים רבותיי, תנאים

גם שיעור המועבר בצורה מקצועית ומדויקת יכול להיפגע אם התנאים החיצוניים לא טובים. הגיעו לשיעור ניסיון, בדקו מהם התנאים בסטודיו ובכיתות, האם הרעש מבחוץ מגיע לבפנים, מה מצב המיזוג והמאווררים, מה מצב אביזרי התרגול ומהי רמת הניקיון. אלה דברים קטנים שביחד יכולים להשפיע לטובה או לרעה על התרגול שלכם.

Sending
User Review
0 (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן