צלילה בדהב ובאזור

עודכן לאחרונה: אוגוסט 20, 2023

מי לא שמע על החור הכחול המפורסם בדהב? זהו אתר צלילה מאד מפורסם ומסתורי בעיני רבים, מעורר אדרנלין ומושך אליו צוללים מכל העולם. החור הכחול, שנמצא מעט צפונית לדהב עצמה, ויחד איתו שאר אתרי הצלילה באזור הקרוב לדהב, הפכו אותה למוקד עלייה לרגל עבור צוללנים מכל העולם. עבורנו, הצוללנים מישראל, זה כמעט בחצר האחורית… שעתיים נסיעה מהגבול ואתם שם, במקום היפהפה הזה. 

צלילה בדהב ובחור הכחול

בכתבות קודמות על צלילה בסיני סיפקנו סקירה כללית על אפשרויות הצלילה בסיני וכן סיפרנו על צלילה בשארם ובדרום סיני. במפה שלפניכם אפשר לראות את המיקום הכללי של דהב ביחס לערים האחרות אשר לאורך חופי סיני: החל באילת בצפון, נואיבה, דהב ושארם בדרום.

אז הגיע הזמן לספר קצת על צלילה בדהב.

החופים בסיני
תמונה מתוך google maps

לפני הכל – ביטוח צלילה

חשוב לציין שאם אתם מתכננים לצלול בסיני, כל סוג של צלילה – מצלילת היכרות ועד ספארי צלילה – יש לרכוש מראש ביטוח נסיעות מתאים. ביטוח הנסיעות הבסיסי אינו מכסה מקרים בהם תזדקקו לטיפול או כיסוי הוצאות בעקבות צלילה, ולשם כך יש לרכוש ביטוח צלילה לסיני. העלות הנוספת היא לא גבוהה ובטח שווה את השקט הנפשי שלכם מתחת למים. זה לא המקום לחסוך בו. 

דהב נמצאת כ- 140 ק"מ ממעבר הגבול וזמן הנסיעה אליה הוא כשעתיים. למרות שהפכה למוקד תיירות (בעיקר לצלילה וספורט ימי) העיר ברובה פשוטה למראה. יש בדהב הרבה מאד בתי מלון, רובם אינו גדול והם אינם מאד מפוארים, אך בהחלט יש בהם גם ריזורטים מפנקים יותר. כך או כך, דהב הוא מקום שבו ניתן לבלות חופשה נחמדה במחירים סבירים.

יש בעיר היצע גדול של מועדוני צלילה, רובם ככולם שייכים לבתי המלון השונים. המועדונים מציעים מגוון קורסי צלילה בכל הרמות וכמובן צלילה מודרכת באתרי הצלילה היפים הקרובים לעיר. חלק מאתרי הצלילה נגישים מהחוף ולחלקם דרושה נסיעה ברכב או הפלגה קצרה בסירה מדהב.

מרכזי התיירות, בתי המלון ומועדוני הצלילה נמצאים בעיקר לאורך הטיילת העוטפת את הלגונה של דהב. הטיילת מתחילה מעט מצפון ללגונה ומסתיימת מעט מדרומה ולאורכה אפשר למצוא מסעדות, חנויות רבות וגם בתי מלון ומועדוני צלילה.

אזור הלגונה של דהב:

תמונה מתוך google maps

אז מהי הדרך המומלצת לצלול בדהב?

אפשר להגיע, לשוטט על הטיילת ולחפש מלון ומועדון צלילה, אך כמו תמיד עדיף להיערך ולהזמין מראש, רצוי על בסיס המלצות. כך תדעו לאן אתם מגיעים, תשלמו מחיר סביר ובעיקר תצללו עם מדריכים שעליהם קיבלתם המלצה – כל זה יאפשר חופשה בראש שקט. טווח המחירים שגובים עבור צלילה יכול להיות גדול מאד. אולם אם יודעים מראש למה לצפות – זה עדיף. כאשר מזמינים צלילות מודרכות המחיר הסביר לשלם לצלילה הוא כ-40 דולר. במחיר הזה תקבלו ציוד צלילה, הדרכה והסעה לנקודת הצלילה. מומלץ להזמין מלון וצלילה דרך מועדון הצלילה וכך יש אפשרות לקבל מחיר חבילה הכולל מחיר נמוך יותר על הלינה. 

מדריכי הצלילה יארגנו עבורכם כל מה שצריך למטרת הצלילה כולל העברה של הציוד לנקודת ההתחלה ואם יש צורך בכך גם ארוחת צהריים במקום.

כדאי לדעת כי חלק מהאתרים מחייבים הפלגה בסירה ולכן המחיר של צלילה מסירה יעלה מעט. עם זאת, במידה ותזמינו חבילה של כמה ימי צלילה יש אפשרות שתזכו להנחה.

ליצירת קשר עם מועדון צלילה מומלץ בדהב, עם מדריכים מנוסים, סבלניים ומקצועיים דוברי אנגלית מעולה ראו כאן, או השאירו פרטים כאן ומדריך מקצועי יחזור אליכם עם כל מה שצריך לדעת >> 

אתרי צלילה בדהב והסביבה

לאורך החוף של דהב וכן כמה ק"מ מצפון לדהב ומדרום לה יש לפחות 20 אתרי צלילה החל בראס אבו גלום בצפון ועד לג'אבר-אלבינת בדרום. חלקם כאמור במרחק הליכה ממועדוני הצלילה ואחרים במרחק המחייב הסעה או סירה. לא נוכל לתאר את כל האתרים אבל ניגע לפחות בכמה מהם. נתחיל, איך לא, בחור הכחול.

החור הכחול 

זהו "חור" בשונית האלמוגים שעמקו כ-130 מטרים. בין החור לים הפתוח חוצץ קיר סלע אנכי אשר מסתיים בקשת בעומק של כ-56 מטרים המחברת את החור לים הפתוח. הצלילה במקום מותרת רק באמצעות מדריך אך הירידה לקשת אסורה לצוללים ספורטיבים. צוללים רבים שילמו בחייהם על הניסיון לרדת אל הקשת, ולכן על קיר בחוף הסמוך אפשר לראות מספר מצבות זיכרון עם שמותיהם. תוכלו לצלול במקום בליווי מדריך מקצועי ולחוות את יופיו אך כאמור אין לרדת מעבר לעומק הצלילה המותר על פי הכשרתכם.

החור הכחול
החור הכחול

הפעמונים

האתר נמצא צמוד לחור הכחול. בירידה לכיוון באתר רואים פתחה בצורה של פעמון ומכאן שמו של האתר.

ג'אבר אל-בינת

(בתרגום חופשי "קבר הבנות") זהו אתר צלילה הנמצא בערך 10 ק"מ מדרום לדהב. בד"כ מגיעים אליו בסירה. במקום שפע של אלמוגים ולהקות דגים. אפשר לעשות הפסקה וארוחת צהריים אצל הבדואים במקום.

ראס אבו גלום

האתר נמצא כ-8 ק"מ מצפון לחור הכחול. הגישה אליו היא בסירה או ברכב שטח בדרך יפהפייה. מדובר באחד החופים היפים לאורך חופי סיני. ראס אבו גלום הוא מקום מבודד יחסית ותנאי הלינה בו פשוטים למדי. אפשר לסגור עם מדריכי הצלילה תוכנית שתביא אתכם למקום גם ללינת לילה וארוחות אן רק לצלילה וחזרה בסירה באותו היום. המקום חביב במיוחד על גולשי הרוח והקייטסרפינג.

החור הכחול – Blue Hole

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן