שמונה מיתוסים על יוגה שחייבים להפריך אחת ולתמיד

אנחנו לא יודעים כמה אנשים בדיוק מתרגלים יוגה בישראל כיום, אבל אנחנו מניחים בזהירות שמדובר במספר גבוה יותר ממה שתירגלו לפני חמש ועשר שנים. היוגה הפכה בישראל ליותר מטרנד של כושר שנותן הזדמנות להשוויץ בגוף מחוטב, היא הפכה לדרך חיים שאנשים מכל הגילאים ובכל העיסוקים מאמצים לעצמם ומיישמים בכל היבטי החיים שלהם. ועדיין, ישנם אנשים שנרתעים מלתרגל אותה בגלל סטיגמות וסטריאוטיפים לא נכונים.

ובכן, זה הולך להיפסק עכשיו! קבלו את המיתוסים שעושים עוול ליוגה – ואת האמת מאחוריהם.

ביוגה עושים בעיקר מתיחות

על פני השטח זה אולי נראה ככה, אבל כשמעמיקים בהיכרות עם היוגה, מבינים שיש בה הרבה יותר מעבר לרק מתיחות של הגוף. האסאנות (תנוחות היוגה) מבוססות על פילוסופיה עתיקה בת למעלה מ-5,000 שנים המשולבת עם מדע הרפואה והתמסרות לדרך חיים. המתיחות (שאגב, הן חלק ממש לא גדול מהתרגול) הן ביטוי לפילוסופיה הזאת ולמהות היוגה – האיחוד בין הגוף, הנפש, התודעה, הנשימה והסביבה.
ועוד משהו קטן שחשוב לדעת על יוגה – היוגה הפיזית היא כלי שנועד להביא אותנו לשחרור נפשי, רגשי ותודעתי. אז מה זו כבר מתיחה קטנה כדי להעלות אותנו על המסלול הזה? ואם אנחנו כבר בענייני מתיחות, יש עוד מיתוס שחובה להפריך…

חייבים להיות גמישים כדי לתרגל יוגה

נכון, כמעט כל כתבה על יוגה משובצת בתמונות של יוגים ויוגיות חטובים וגמישים שעושים תנוחות שנראות בלתי אפשריות מבחינה אנטומית. חשוב לזכור שמקומם של המצולמים הוא לא לצידכם בשיעור יוגה למתחילים ושכנראה מדובר במורים ותיקים (או דוגמנים שבמקרה גם מתרגלים יוגה כמה שנים). האמת היא שרוב היוגים המתחילים אינם גמישים וגם לא צריכים להיות! היוגה עצמה עובדת על טווח התנועה, מחזקת ומרחיבה אותו. אם אתם לא גמישים מספיק לעשות תנוחה מסוימת, עשו אותה עד היכן שאתם מסוגלים ולא מעבר, כדי לא להזיק לעצמכם. אם תתמידו ותתרגלו לפחות פעמיים בשבוע, תגלו שרמת הגמישות שלכם משתפרת ושמה שלא הצלחתם לפני שבועיים – אתם מצליחים עכשיו.

רק רוחניקים עושים יוגה

המיתוס הזה היה נכון אולי לפני כמה עשרות שנים כשהיוגה הייתה ידועה רק לאנשים שחזרו מהודו או התעניינו בבודהיזם. מאז זרמו הרבה מים בגנגס והיוגה הפכה להיות התרגול המועדף של אנשים מכל העולם, מכל תחומי העיסוק ובכל הגילאים. היוגה היא כלי אוניברסלי שעוזר לנו למצוא נתיב צלול יותר לתודעה שלנו ולהיות מודעים יותר לעצמנו ולסביבה, וככזאת, היא הופכת להיות דרך חיים של כל מי שרוצה למצוא איזון ורוגע פנימיים, מה שאומר שהיא רלוונטית לרבים מאיתנו.

שיעורי יוגה

יוגה מצריכה השקעה ראשונית במזרן ובגדים יקרים

חד משמעית לא נכון. למעשה, כל מה שאתם צריכים להצטייד בו כדי לתרגל יוגה הוא בגדים נוחים (גם חולצת סוף מסלול ומכנסי סווטשרט יתקבלו בברכה) ומוטיבציה להכיר תרגול חדש ושונה. כמעט כל סטודיו יוגה מספק מזרני יוגה ואביזרים תומכים למתרגלים כך שאין צורך להגיע בהתחלה עם ציוד משלכם. כמובן, אם תראו שהתרגול מוצא חן בעיניכם ואתם רוצים מזרן יוגה פרטי משל עצמכם, מומלץ לרכוש כדי שגם תוכלו לתרגל בבית. גם אז מדובר בהשקעה של כמה עשרות שקלים ואם אתם רוצים מזרן קצת יותר מבסיסי – 100 ₪ יספיקו. 

יוגה לא מתאימה למי שרוצה לעשות כושר

כן? תגידו את זה למתרגלי אשטאנגה או ויניאסה יוגה שיוצאים ספוגי זיעה ואפופי אדרנלין בסוף השיעור. ישנם עשרות סגנונות יוגה בדרגות שונות של קושי ואינטנסיביות ובהחלט ניתן למצוא סגנונות המשלבים גם זרימה מהירה בין התנוחות ותנוחות מאתגרות מאוד שמצריכות סיבולת גופנית, גמישות וחוזק. אשטאנגה יוגה נחשבת ליוגה הפיזית ביותר ותרגול ממושך בהחלט יכול לחזק ולחטב אתכם ולתת לכם את כל היתרונות של אימון כושר לצד שפע היתרונות של היוגה.

יוגה מתאימה לבני 30-20 בלבד

איזה מזל שמדובר במיתוס ולא במציאות! הודות לגיוון והעושר של סגנונות היוגה, גם בני 60, 70 ואפילו 80 יכולים לתרגל יוגה וליהנות מהשינויים החיוביים שהיא מביאה. קיימים סוגי יוגה רכים שמטרתם היא לחזק את הגוף ואת העצמות, לשפר את מערכת הנשימה וזרימת הדם ולהרחיב את טווח התנועה של הגוף. כמו כן, יוגה שיקומית היא תרגול מצוין למי שמתאושש מפציעה או סובל ממצב גופני המגביל אותו. כמו כן, אל תתפלאו אם תתקלו במורי יוגה שחצו מזמן את גיל 60 ונמצאים במצב גופני מעורר קנאה וגמישות מעוררת השתאות.

יוגה לא מתאימה למי שסובל מפציעות או כאבים כרוניים

מדובר כמובן במיתוס, אך עדיין חשוב מאוד לשים לב למגבלות הגופניות וליידע את מורה היוגה לפני שאתם מתחילים לתרגל כדי להימנע מתנוחות שיכולות להסב לכם כאב או לגרום לנזק מתמשך. גם במקרה של בעיות גופניות מומלץ מאוד לבחון אפשרות של יוגה שיקומית העובדת על חיזוק האיברים שסבלו מפגיעה ואף יכולה לסייע בהחלמה יעילה יותר ובשיכוך כאבים. אם אתם מעוניינים בתרגול אינטנסיבי יותר, מומלץ בחום להתייעץ גם עם הרופא המטפל בכם כדי להיות מודעים למגבלות ולאפשרויות הגופניות שלכם.

ולבסוף – יוגה זה תרגול לנשים

המיתוס הזה כנראה הומצא על ידי מישהו שמעולם לא דרך בשיעור יוגה. זה נכון שמבחינה מספרית יש יותר נשים שמתרגלות יוגה מאשר גברים, אך המצב משתנה בהדרגה לאורך השנים. יוגה נתפסת כתרגול שמתמקד בנפש, שזה תחום שנחשב עד היום יותר "נשי" לצערנו, אבל חשוב לזכור כי היוגה הומצאה ותורגלה במשך אלפי שנים על ידי גברים בלבד, אז אולי טוב שהמיתוס הזה קיים כי הוא מסמן את הגבולות שנפרצו ואת היכולת של הנשים ליהנות מהחכמה העתיקה והשופעת של היוגה.

Sending
User Review
0% (0 votes)
מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? היו חברתיים ושתפו:
עזרו לנו לעזור לכולם

נתקלת בחוסר דיוק או שיש לך המלצה לשיפור התוכן? ספר לנו כדי שנוכל להשתפר עבור המטיילים הבאים!

יש לך תוכן מעניין על סיני שאת/ה רוצה לחלוק עם אחרים?

קח/י חלק במהפכה ואנחנו נדאג להוסיף את המידע בצורה מסודרת ומונגשת ל-Sinai Vibes

יורדים לסיני? הנה כמה דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם:

הזמנת מלון – יש באתר מבחר מלונות מומלצים, ככל שהזמן עובר החדרים נתפסים והאפשרויות מצטמצמות. אגב, יש גם חושות!

הזמנת מונית מראש (אונליין באתר) – זה ידוע שלא יורדים לסיני מבלי להזמין מונית מראש באופן מסודר.

רכישת ביטוח נסיעות – סיני היא חו"ל, וכמו כל נסיעה לחו"ל חשוב לא לקחת סיכון, לרכוש ביטוח, ולצאת לחופש בראש שקט.

רכישת חבילת גלישה – להישאר בזמינות גם בסיני. חבילת גלישה לטלפון הנייד שחשוב לרכוש כבר מהארץ, עוד לפני הנסיעה. 

רגע לפני תשלום אגרת המעבר לסיני...
איך אתם מגיעים מהגבול למלון כבר סגרתם?

בזמן שאת אגרות המעבר לסיני ניתן לרכוש תמיד וללא הגבלה, כמות המוניות להזמנה מראש מוגבלת והן אוזלות במהירות. אם תזמינו מונית עכשיו נוכל להבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה מהגבול ועד מקום האירוח, במונית חדשה וממוזגת עם נהג זהיר שלא ממהר ללקוח הבא. למידע נוסף על שירות הזמנת מונית בסיני לחצו כאן. את אגרת המעבר לסיני תוכלו לרכוש גם מיד לאחר מכן.

דילוג לתוכן